Toon ongelezen berichten

Stilstand is achteruitgang... | 1 juli

Ben je bezig met een project? Dan kun je het in dit forum bijhouden.

Stilstand is achteruitgang... | 1 juli

Ongelezen berichtdoor Matthijs H » zo 16 feb 2020, 01:54

In januari 2020 heb ik deze brommer gekocht, ik wilde een mooie, nette en goede brommer. Een tijdje zitten zoeken op internet, en kwam toevallig deze Pro tegen (nooit geweten dat Pro onderdelen zo moeilijk zijn). Afijn, wij dus naar de verkoper gekacheld om de brommer te bekijken. Alles leek wel in orde te zijn, op een paar puntjes na zoals de voorrem ontluchten. Daarom heb ik hem zo snel mogelijk naar een brommerboer gebracht. Die belde mij een dag later op, en hij had geconstateerd dat de krukaslagers verrot waren.
Dat was even balen, want als zij het blok zouden reviseren zou ik daar 8 werkuren voor moeten betalen (buitenom de onderdelen).
Omdat ik niet goed wist wat ik er mee wilde doen heb ik hem op markplaats gezet om te kijken wat hij nog zou opleveren, dat was bedroevend weinig. Maar na wat overleggen bood een maat van me aan om samen het blok te reviseren, ik heb daar ook voor gekozen.
Achteraf bleek dat het blok niet het enige was wat niet in orde was. Maar we konden en wilden niet terug, dus we gaan ervoor.

To do list :
- Velgen polijsten
- Spiegels onder het stuur
- Valbeugels
(done) Nieuwe fatbar
(done) Nieuwe ketting + tandwielen (14-53)
(done) Nieuwe wiellagers
(done) Nieuwe balhoofdlagers
(done) Nieuwe Prolinklagers
(done) Nieuwe (ingevette) bouten
(done) Nieuwe kabelboom
(done) Nieuwe krukas (Doppler Endurance)
(done) Nieuwe cilinder (Airsal 80cc)
(done) Nieuwe uitlaat (MVT S-RACE 70/80)
(done) Nieuwe carburateur (Dellorto 21mm)
(done) Nieuwe koppelingsplaten (5-plaats DMP)
(done) Nieuwe zwarte koelslangen
(done) Nieuwe kettingrubber
(done) Nieuwe achterspatlap
(done) Nieuwe DRD voorspatbord en YZ kapje
(done) Nieuwe kentekenplaathouder
(done) Nieuwe banden (i.p.v. de slicks)
(done) Nieuwe contactslot
(done) Nieuwe dodemanskoord
(done) Nieuwe kabelboom
(done) Volledige blokrevisie
(done) Blok grijs spuiten
(done) Cilinderkop rood spuiten
(done) Kappen spuiten
(done) Subframe zwart spuiten
(done) Frame schuren en polijsten
(done) Achterbrug polijsten
(done) Kroonplaten polijsten
(done) Voorrem ontluchten

4 januari
Op de aanhanger:
Afbeelding

Het blok:
Afbeelding
De huidige setup is als volgt :
MVT 50cc
Yasuni R2
17.5mm carburateur
Originele krukas
12-48 vertanding

Afbeelding

Word vervolgd.

___

16 februari

Werk aan de winkel :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

______

17 februari
Nog een 21mm Dellorto met sproeiers kunnen scoren, en een spotje er bij want het 'crosskapje' wat er nu op zit is natuurlijk geen porem.

Afbeelding

_____

18 februari :
Met veel moeite en een kapotte hamer de krukas er uit gekregen. Lagers ook.
Aankomende donderdag gaan we alles bestellen, waarschijnlijk nog een aanpassing in de setup maar dat is nog niet helemaal zeker.
Donderdag ga ik ook een begin maken met het frame, alles goed opschuren en deels polijsten.
Daar zal veel tijd in gaan zitten omdat het hele (!) frame is gespoten in 2 verschillende kleuren (zwart en grijs).
De verf van het blok is belachelijk slecht, met je nagel krauw je het er zo vanaf. Ook dat wil ik netjes met Motip Engine Paint spuiten (alternatieven altijd welkom).
Voor wat betreft de kappen ben ik me nog een beetje aan het oriënteren. Waarschijnlijk een goede primer, lak en 2 componenten blanke lak.

Afbeelding

____

20 februari :
Vanavond weer druk bezig geweest.
Alles is gedemonteerd. Ik ben begonnen met het schuren van het gespoten frame, dat word een leuk klusje maar ga het goed doen en er de tijd voor nemen. Velgjes en achterbrug neem ik straks gelijk mee bij het polijsten zodat die weer helemaal fris zijn.
Verder hebben we ook nagenoeg alle onderdelen besteld (bij Jos Dijkman). Het was een flinke uitgave, maar dat wist ik.
Nu alles bekeken word komt er ook wat frustratie bij. Ik erger me groen en geel aan de achterlijke manier waarop de vorige eigenaar alles heeft gespoten. Koelvloeistoftank, rubbere slangen, over de roest heen zonder te schuren, alles maar half afplakken... Hoe krijg je het in je hersenpan om op zo'n manier te werk te gaan? :sick:
Afijn, hier wat plaatjes en word vervolgd!

Afbeelding

Schuren met korrel 400/600
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_____

21 februari

Motip Engine Paint gehaald, RVS kentekenplaathouder laten maken, en balhoofdlagers geregeld, en vooras nieuw draad.
Overigens word de grijze Motip nog omgeruild voor zwarte Motip. Een zwart blok vind ik het mooist bij een grijs aluminium frame.
Afbeelding

Kabelboom is binnen:
Afbeelding

_____

22 februari
Na vanmiddag weer 4 uur geschuurd te hebben is bijna alle verf weg. Er zijn nog wat plekjes die extra aandacht verdienen en dat ook nog gaan krijgen, maar voor vandaag is het wel leuk geweest.
Volgende week schuren tot korrel 3000 en dan gaan we kijken wat het resultaat word na het polijsten.
Ik blijf me verbazen over het feit dat je zo'n mooi frame (wat het eerst ook was) gaat spuiten. Echt zonde!

Afbeelding

Schuurpapier? Hoe bedoel je?
Afbeelding

____

24 februari

Ik ben er nog een keertje voor gaan zitten om het frame in orde te krijgen. Kwam vanmorgen op het idee om afbijt te proberen, werkt erg goed! Heb bij de Multimate een blikje Histor afbijt gehaald en op de overige plekken gesmeerd. Binnen 2 minuutjes kon je het er al halen. Omdat er toch nog wel veel lastige hoeken en lasnaden zaten ben ik er wel een paar uur aan bezig geweest. Maar dan is 'ie nu ook eindelijk kaal. Ben nog een beetje gaan schuren tot P1200. Is nog lang niet perfect, dus er zit nog lekker wat werk in.. Morgen wat fijner schuurpapier halen, en dan gaan we 's kijken hoe het uitpakt.

Afbeelding

Afbeelding

Ook de achterbrug snel gepolijst, moet nog fijner geschuurd worden en dan nog een keertje goed polijsten.
Afbeelding

Prolink lagers :crazy:
Verrekte duur om die te bestellen, maarja, het moet..
Afbeelding

De knappe spuitkunsten:
Afbeelding

____

26 februari

De meeste onderdelen zijn bezorgd, waarschijnlijk nog wat kleine dingetjes die achteraan komen maar het meeste hebben we (niet alles staat op de foto). Ruim 700/800 euro verder. :eh:

Afbeelding

Frame gaat ook de goede kant op
Afbeelding

Alle kappen zijn nu binnen, volgende week ga ik beginnen met spuiten
Afbeelding

Verf gehaald voor de kroonplaten en het subframe
Afbeelding

_____

27 februari
Carters zijn (eindelijk) kaal! Morgen beginnen met het opbouwen van het blok, spuiten, en dan gaat het een beetje opschieten.

Afbeelding

28 februari

Minimaal 15 uur verder is het hele frame klaar en gepolijst, behalve het grove aluminum natuurlijk. Ik heb nog schuurpapier P4000 en P5000 besteld (in de winkel nergens te verkrijgen) dus dan moeten er nog wat stukjes opnieuw gepolijst worden, maar zoals het nu is ben ik ook niet ontevreden. Op de foto is het niet goed te zien, maar het is bijna chroom.. :wub:
Carters zijn helemaal schoon, dus we kunnen beginnen met opbouwen. Alle benodigde onderdelen zijn binnen. Maar eerst weekend!

Afbeelding

_____

11 maart
Afgelopen tijd hebben we niet heel veel gedaan, het blok is ook niet nog gespoten maar hopelijk gaat dat aankomende zaterdag wel lukken.
Hier wat foto's.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kroonplaten zijn ook gereed om te spuiten.
Afbeelding

De SCR Corse Chrome die er onder komt (misschien tijdelijk)
Afbeelding

De kappen (deels) even op de foto gezet, stickers eraf en dan ga ik die van de week ook spuiten
Afbeelding

_____

14 maart

Blok is gespoten, evenals de cilinderkop.
MVT DD is bezorgd, is in goede staat. Of ik hem ga gebruiken is nog niet 100% zeker, maar sowieso wel even testen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kappen zijn geschuurd en klaar om te spuiten, had ze vrijdag al willen primeren maar dat is helaas niet gelukt. Dat word dus volgende week.
Afbeelding

_____

2 april

Tijd voor een update, is alweer even geleden.
Afbeelding

Afbeelding

Dit is de meeste realistische foto van de kleur:

Afbeelding

Afbeelding

Vanmorgen eindelijk de kappen kunnen spuiten, deze kleur was de juiste keuze :wub:
Spuit erg goed met zo'n busje. Voor mij vele malen fijner dan een compressor die ik zo nu en dan ook gebruik. Het zwarte kontkapje moet nog wel een keertje gespoten worden. De motip kunststofprimer is gaan reageren op de Motip zwarte lak...
De eerste laag rode lak was van SprayMax, voor een 2e laag kwam ik tekort en heb nog een busje 2k ColorMatic gehaald bij onze leverancier. En die werkte eigenlijk nog fijner als het eerste spuitbusje.

_____

4 april
Vandaag is er weer het één en ander gebeurd. De foto is een beetje rommelig, maar het geeft je een beeld van de situatie :
Afbeelding

26 april
Afbeelding

Afbeelding
Zoals je ziet op de foto's hierboven zijn er een paar kapjes gewrapt met carbon fiber folie. Ik was niet helemaal tevreden over de verf.
Misschien dat de USD kapjes vervangen worden door nieuwe witte (samen met een wit crosskapje). Voor nu laat ik het even zo.

Alle onderdelen voor de 2e revisie zijn begin van de week bezorgd, het streven is om aankomende zaterdag alles weer rijdend te hebben, hopelijk is het dan ook droog want als ik naar de weersverwachting van 2 weken ga kijken.... :palm:

_____

5 mei
Hoppaa, het eerste serieuze ritje met de Pro zit er op. Nu zo snel mogelijk de kabelboom erin harken, kapjes erop, even een zaterdagje rustig touren en dan zetten we de MVT S-RACE er onder. Even een fotootje van de broms hoe we vanavond gereden hebben, de finishing touch hebben we natuurlijk nog niet gedaan, dus betere foto's volgen nog!
Afbeelding

____

9 mei
Vandaag weer wat kilometers bij gezet, klaar voor een nieuwe Dellorto en MVT S-RACE.
Kabelboom zit er nog niet in, dat gaan we binnenkort doen. Evenals nieuwe koppelingsplaten die ook vervangen moeten worden, schijnt een bekend euvel te zijn met deze cilinder. Momenteel slipt 'ie gigantisch, dus er komen nu zwaardere koppelingsplaten in.
Kapjes er even op gezet voor het rijden (behalve de radkappen want daarvoor moeten nog busjes in het frame geperst worden.)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alles is vies en nog niet klaar, dus als alles straks in orde is pak ik m'n camera dr wel ff bij om een paar goede foto's te maken.
Overigens een Voca fatbar + aluminum valbeugels kunnen scoren... :)

_____

Update 31 mei
5 plaats koppeling erin, Dellorto 21mm erop met het originele luchtfilter, MVT S-RACE eronder...
Afbeelding
Het zit allemaal nog niet zoals ik zou willen, maar misschien dat er met wat kleine aanpassingen wat verbetering kunnen maken.

Afbeelding
Heb er nu zelf nog niet op gereden (foto's zijn gemaakt door m'n maat), dus het zal me benieuwen.. :)

_____

3 juni
Hierbij een filmpje waar jullie lang op hebben moet wachten.
https://youtu.be/IzvnzSdO6K8

Loopt nog niet perfect, moet nog ietwat kleinere sproeier in en dan moet het wel goed zijn.
1 kickje en gaan, soms zelfs zonder choke.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij staat al die tijd bij m'n maat (aantal dorpen verderop) maar van de week heb ik hem een paar dagen. Alles is nu nog lelijk en vies, maar we HOPEN ( :dry: ) zaterdag er een dagje voor vrij te houden om het af te werken zodat ik er op kan gaan rijden.
Gisteren stond ik, na 60/70 km gereden te hebben, al zonder benzine, had er 5 liter in gegooid dus dacht dat ik wel een eindje kon rijden maar daar had ik me in vergist. En op dat moment heb je natuurlijk ook géén olie mee... :wall:
Afijn, het rijd best leuk. Topsnelheid ligt niet hoog maar ik heb nog niet op GPS gemeten. Vandaag ook maar niet doen, want ben nu al 2x langs politie met lasergun gereden.
Lekker veel koppel onderin, zoals een 80cc ook hoort te hebben.

______

1 juli
Godzijdank, de kabelboom ligt erin en de verlichting werkt. Het contactslot hapert nog een beetje, dus dat moeten we nog even nakijken en dan zijn we nagenoeg afgerond.
Gisteravond even sproeier 76 erin gestopt, loopt erg netjes nu.
Topsnelheid ligt rond 100 km/u op GPS.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Matthijs H op do 02 jul 2020, 08:33, in totaal 34 keer bewerkt.
A't nie ghit zoas 't mot, mot 't mih zoas 't ghit.
Matthijs H
Beginnende tuner

Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro 06
Derbi DRD LTD 07 (sold)
Derbi DRD Racing (sold)
Gallery: viewtopic.php?f=10&t=24836

Re: Derbi DRD Pro 2006 (project)

Ongelezen berichtdoor Matthijs H » zo 16 feb 2020, 09:35

Om het overzichtelijk te houden plaats ik alleen foto's in de openingspost en niet in de reacties.
Nu ook wat foto's toegevoegd.
Matthijs H
Beginnende tuner

Derbi DRD LTD 07 (sold)
Derbi DRD Racing (sold)

Ongelezen berichtdoor 42 » zo 16 feb 2020, 13:40

Vorige eigenaar geloofde niet zo in onderhoud zo te zien.. :palm:

Leuke klus, succes.
42
Pro tuner

Vervoersmiddel: Aprilia RS4 50
Gallery: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=24459

Ongelezen berichtdoor Matthijs H » zo 16 feb 2020, 14:05

Nog een Zeeuw, dat word gezellig.

Met alle respect, maar de vorige eigenaar was inderdaad niet zo moeilijk. Voor het oog was het een nette brommer, en op wat kleine puntjes na leek hij volledig in orde. (kijk nu even bij de To-Do-List, dat zegt genoeg...)
Omdat dit mijn laatste brommer zal zijn en ik nu echt wat moois wilde hebben, heb ik er ook flink wat voor neergeteld. Achteraf gezien véél te veel.

Wat wél leuk was:
Ik kwam er net achter dat dit de brommer was van onze (ex?)beheerder Jasper. Tof om de oude foto's en video's terug te zien. Helaas is hij binnen die aantal jaar flink om zeep geholpen, vooral het spuitwerk is slecht.
In dit project gaan we dat ook aanpakken, en we zorgen ervoor dat deze Pro weer een toonbare brommer word.
Qua setup word hij niet extreem snel, maar dit zijn de plannen:
Airsal 80
Dellorto 21mm
Doppler Endurance
Yasuni R2
14-53

De Yasuni pijp is nagenoeg nieuw en daarom vind ik het zonde om die te vervangen. Misschien in de toekomst nog 's.
Matthijs H
Beginnende tuner

Derbi DRD LTD 07 (sold)
Derbi DRD Racing (sold)

Ongelezen berichtdoor 42 » zo 16 feb 2020, 15:13

Dat veel te veel betalen heb ik met vorige brommer gehad...dikke 400 eu te veel voor betaald.
Oplichter uit Vlissingen.. :box:
Snap zulke eikels niet, ik zou het zelf niet kunnen iig.

Zitten we op hetzelfde eiland trouwens ?

En leuke setup, snel genoeg.
Ik laat binnenkort mn blok reviseren, Barikit competition krukas er in en later de MVT Iron Max 75 en misschien grotere carb er op.
Ben meer geïnteresseerd in koppel dan snelheid.
42
Pro tuner

Ongelezen berichtdoor 42 » zo 16 feb 2020, 15:27

Die doorzichtige kvs slangen zijn wel grappig trouwens, mok ok è :lol:
42
Pro tuner

Ongelezen berichtdoor Matthijs H » zo 16 feb 2020, 16:17

t èk a lank à :lol:

Eerlijk duurt het langst...

Ik zit op Zuid-Beveland (Kapelle). Er rijd hier best wel wat schakels rond, waarschijnlijk is dat in Walcheren iets minder?

Het is opzich niet slecht, ik ben altijd 50cc (snel) gewend en 80cc is dan wel leuker.
Het is voor de plezierritjes, heb nog een scooter en volgende winter ga ik een auto kopen (misschien nog wel eerder)
Die MVT 75 schijnt ook een mooi cilindertje te zijn. De MVT 50 rijd wel goed.
Waar laat je 'm reviseren?
Matthijs H
Beginnende tuner

Derbi DRD LTD 07 (sold)
Derbi DRD Racing (sold)

Ongelezen berichtdoor derbi-ftw » zo 16 feb 2020, 19:06

Leuk om weer eens een Derbi Senda DRD Pro tegen te komen, worden steeds zeldzamer en blijven erg gaaf (Zelfs een verbeunde is nog gaaf :P). De uitlaat ophanging is een aardige constructie haha en ze hebben zelfs de carburateur zwart gespoten :emo:

Hopelijk kunnen jullie deze wat liefde en tijd geven en er een leuk project van maken.
http://www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio
derbi-ftw
Pro tuner

Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc

Ongelezen berichtdoor 42 » zo 16 feb 2020, 22:56

Zag eerst vrij weinig schakels inderdaad, zeker geen buikschuivers, maar laatste twee jaar ofzo toch wel wat vaker.
Meeste netjes begrensd, veel fuiken in en rond Vlissingen laatste jaren.
Op Beveland lijken ze daar minder mee te zitten, lol, een keer daar een wedstrijdje gedaan met een Senda of iets dergelijks waarbij we gelijk op gingen en een keer ingehaald alsof ik 45 reed..ook door een crossbrommer :?

Ik rij nog al eens over Beveland, ouders wonen op Flakkee en ga er regelmatig op de brommer heen.
Via Goes en Zeelandbrug.
Mooie rit als het weer mee werkt.

Blokrevisie ben ik nog niet uit.
Of iemand van het forum hier of bij Jan Poppe Motoparts..of misschien zelf met hulp.
Heb er geen haast mee, tik binnenkort pas de 20k aan dus heb nog wel ff.
42
Pro tuner

Ongelezen berichtdoor Matthijs H » ma 17 feb 2020, 08:17

De Pro's worden wel wat minder inderdaad. Maar toch, voor zover ik weet rijden er bij mij in de omgeving minstens een stuk of 7/8 Pro's rond.
Was voorheen altijd DRD Racing gewend, en zeker met mijn lengte zit zo'n Pro vele malen beter/lekkerder.

Die uitlaatophanging is wel opmerkelijk inderdaad. Allemaal maar lekker bij elkaar geplakt in de hoop dat het een tijdje blijft hangen...

@42
Vlissingen en Middelburg zijn natuurlijk wel steden waar met zekere regelmaat gecontroleerd word, deels ook wel terecht maar het is en blijft irritant.

JDK in Koudekerke ben ik ook wel over te spreken, goede service en leveren goede kwaliteit. Als je het blok schoon en los levert zijn ze ook niet heel duur in vergelijking met andere zaken.
Matthijs H
Beginnende tuner

Derbi DRD LTD 07 (sold)
Derbi DRD Racing (sold)

Ongelezen berichtdoor 42 » ma 17 feb 2020, 11:17

Hij komt bij JDK vandaan, zat een sticker op van ze.

Jan Poppe is ook goed en goedkoop, prijs zou tussen de 150 en 200 liggen incl pakkingen etc, alleen de communicatie is zwaar ruk..zit nu al weer ruim anderhalve week te wachten op reactie en als je belt hebben ze eigenlijk geen tijd voor je.

Zal JDK ook eens proberen.

Vooral in Vlissingen zijn ze gek op die fuiken, pakken gelijk auto's en alles mee, innen een hoop qua achterstallige boetes en belastingen.
En te snelle brommers.
Er reden best veel aso scooters rond hier met een halve hersencel en bijpassend weggedrag.
Zie er nu een heel stuk minder dus het werkt wel.
42
Pro tuner

Ongelezen berichtdoor Matthijs H » ma 17 feb 2020, 20:34

Blij dat het op de Bevelanden toch wat minder is, hoewel er hier ook flink gecontroleerd kan worden (ik spreek uit ervaring)

Nog een 21mm Dellorto met sproeiers kunnen scoren, en een spotje er bij want het 'crosskapje' wat er nu op zit is natuurlijk geen porem.
Matthijs H
Beginnende tuner

Derbi DRD LTD 07 (sold)
Derbi DRD Racing (sold)

Ongelezen berichtdoor Matthijs H » di 18 feb 2020, 23:02

Update geplaatst
Matthijs H
Beginnende tuner

Derbi DRD LTD 07 (sold)
Derbi DRD Racing (sold)

Ongelezen berichtdoor 42 » wo 19 feb 2020, 09:30

Daarom besteed ik de revisie liever uit, leuke hamer heb je nu :lol:

Goed dat je het crosskapje vervangt..op zich wel apart ding maar doet een beetje denken aan een debiele robot met uitpuilende ogen ofzo.
42
Pro tuner

Ongelezen berichtdoor Matthijs H » wo 19 feb 2020, 14:10

Het heeft veel moeite gekost inderdaad. Even flink warm stoken en dan rammen. Hamer vind ik niet zo erg. :)
Krukaslagers waren behoorlijk naar de klote, duidelijk hoorbaar.
Maar groot gelijk dat je het uitbesteed, je weet dan zeker dat het in orde is en je zit zelf niet met de irritatie als iets niet lukt. Daarom laat ik de revisie ook door een maat doen, deels wel omdat ik er zelf onvoldoende kennis van heb om hem goed te reviseren.

Het crosskapje ziet er niet uit, dat was echt 1 van de eerste dingen ik wilde aanpassen. Ik denk straks een YZ kapje en een DRD Racing spatbord, ook omdat de Acerbis vorige week is gescheurd.

Elektra is soep, dus heb een mooie kabelboom voor Pro kunnen regelen.

Radiateur moet dus ook vervangen worden, schijnbaar is een imitatie radiateur even betrouwbaar als een originele Pro radiateur van €175,-? Iemand die hier nog ervaring of een mening over heeft?
Matthijs H
Beginnende tuner

Derbi DRD LTD 07 (sold)
Derbi DRD Racing (sold)

Ongelezen berichtdoor derbi-ftw » wo 19 feb 2020, 18:13

Een DRD Racing voorspatbord ziet er vaak gaaf uit, ook vaak gebruikt bij een EVO of xtreme/sm/xrace.
Ben erg benieuwd wat de set-up zal worden, je hebt wel een geluk dat de Yasuni R2 bij veel set-ups past.

Momenteel heb ik 2 (van de zoveel) imitatie radiateurs bij het oud aluminium liggen. Mijn persoonlijke ervaring is dat de imitatie radiateur het 2 maanden uitgehouden heeft. De andere ging met een 88cc Airsal binnen 30 minuten kapot :emo:
http://www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio
derbi-ftw
Pro tuner

Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc

Ongelezen berichtdoor Matthijs H » wo 19 feb 2020, 18:44

Het is natuurlijk geen origineel DRD Pro spatbord, maar moet eerlijk zeggen dat ik daar niet zo'n fan van ben. Als m'n Acerbis niet was gescheurd had ik 'm misschien gehouden, maar dat spatbord is nu wel een beetje overrated aan het worden.. :)

Qua setup ga ik morgen een definitieve beslissing maken. Zit nog te twijfelen tussen de Airsal 80 en de Top Performance 80.
Zelf heb ik met beide cilinders (nog) geen ervaring, dus het is allebei even wennen.
Airsal is betrouwbaarder dan de Top Performance??

Verder wordt de setup nog wel hetzelfde als eerder benoemd. Dus Doppler Endurance, Dellorto 21mm en Yasuni R2.
Het is nog wel de vraag hoe goed de 21mm is, ik heb m 2e hands gekocht en ik hoorde achteraf dat er problemen mee zijn (geweest).. Komt wel goed.
Yasuni R2 is een serieus leuke pijp, en die zal ik ook niet zomaar vervangen.

Radiateur vind ik lastig, de één heeft er slechte ervaringen mee en de ander die rijd er al een paar jaar mee. Maar een nieuwe radiateur is €175, en dat word te zot.

Zojuist een nieuwe linker achterkap besteld via Ebay, scheelt 3 tientjes met Jos. Dat is niet heel veel, maar goed.

Afbeelding
Deze kappen vind ik wel leuk. Ik heb een spuitcabine ter beschikking, maar dat moet binnen nu en 6 weken gebeuren.
Ik heb me 's verdiept in het spuiten met spuitbusjes. Recent heb ik een paar spatborden moeten spuiten in metallic rood, en dat viel me niks tegen. Het zou met een compressor zeker niet mooier zijn geweest.
Na wat zoeken kwam ik SprayMax tegen, dat schijnt mooi spul te zijn.
Eerste laag grijze primer, dan 1 of 2 lagen lak op kleur en dan met de 2 componenten blanke lak er over heen voor de bescherming.
Maar voordat ik daar aan begin ben je al een maandje verder, dus heb nog alle tijd om dat uit te zoeken. :)
Matthijs H
Beginnende tuner

Derbi DRD LTD 07 (sold)
Derbi DRD Racing (sold)

Ongelezen berichtdoor 42 » do 20 feb 2020, 13:05

Mooie kleur, wil komende lente mn racefiets spuiten..ook in ongeveer die kleur, net iets donkerder nog misschien.
42
Pro tuner

Ongelezen berichtdoor Matthijs H » do 20 feb 2020, 15:41

Het liefst pak ik de kleurenwaaier erbij, want van zo'n klein fotootje met kunstlicht kan ik moeilijk beoordelen of dit de kleur is die het uiteindelijk moet worden.
Zit nog wel te twijfelen over het voorspatbord, crosskapje en voorvork protectors. Misschien is het mooi om die zwart te spuiten? Alle kappen geheel rood vind ik misschien een beetje 'too much'.
Als jullie daar suggesties voor hebben hoor ik het graag.

Heb je carbon frame? Ik heb me daar (nog) nooit echt verdiept maar is carbon makkelijk te spuiten?
Matthijs H
Beginnende tuner

Derbi DRD LTD 07 (sold)
Derbi DRD Racing (sold)

Ongelezen berichtdoor 42 » do 20 feb 2020, 17:08

Alles rood is misschien te ja..zit ik bij mn fiets ook nog mee..wil em donker, wijnachtig rood met wat zwart hier en daar..bij fiets iets minder opties jammer genoeg.
Aan de andere kant heb je op zo'n crosser ook weer niet heel veel kap oppervlakte dus het breekt sowieso wel door je motor en frame en alles.
Bij de mijne zou het absoluut to much zijn.
Maar bij een crosser denk dat ik ze toch wel allemaal rood zou willen, misschien met een klein zwart accent hier en daar ofzo.. :woot:
Lastig !
Zou ik dus zelf gek van worden :lol:
Succes ermee, lol. :thumbup:

Geen carbon..ben nogal lang en al die carbon dingen van nu zijn superlaag..net of ik op kinderfiets rij..geen gezicht.
Koop af en toe voor weinig een leuke tweedehands opknapper en zet de goede onderdelen van oud op nieuw of hou er op wat beter is.
Heb ondertussen zo mooie setjes bij elkaar.
Pas een Jan Jansen frame gekocht voor weinig, kleur is alleen verschrikkelijk, Calimero geel met brandweer rood :sad:
42
Pro tuner

Volgende

Keer terug naar Project log's