Het Custom Gilera/Derbi gpr '99 (CIRCUIT) Project

Ben je bezig met een project? Dan kun je het in dit forum bijhouden.
Gebruikersavatar
Micha_078
Schakelrijder
Berichten: 100
Lid geworden op: di 12 dec 2017, 09:59
Vervoersmiddel: Gilera gpr 70 Pro Race '99
Derbi gpr 50 '04 (sold)
Locatie: Dordrecht, Zuid-Holland

Het Custom Gilera/Derbi gpr '99 (CIRCUIT) Project

Ongelezen bericht door Micha_078 »

Deel 1
Hier toch maar even een log van het project waar ik het afgelopen jaar mee bezig ben geweest!
(om weer wat leven op het forum te krijgen!)

In september 2018 een Gilera/Derbi gpr gekocht komt eigenlijk op precies hetzelfde neer alleen een iets andere kuip en stickerset:
Afbeelding

Na een jaar helaas een ongeluk, knalde achterop een bmw die een noodstop maakte voor een vogel... :wall:
Waardoor heel de kuip aan diggelen lag en de voorvork scheef stond.

2 maanden stil gestaan in de schuur vanwege de schoolexamens en daarna heb ik hem maar is onder handen genomen :D
Ik heb altijd wel wat gehad met "streetfighters", lekker snel en ziet er stoer uit dus dat was het plan!

Ik heb niet van alle stappen foto's gemaakt dus ik zet alle aanpassingen op een rijtje bij de foto :(
Begonnen met de schade aan de voorvork de binnenpoten waren iets gebogen, heb ze heel gemakkelijk weer recht gekregen met een hydraulische pers (hier heb ik helaas geen foto van...)

Daarna heel de brommer gestript van alle onderdelen die ik niet meer nodig had en ik zelf een idee kon krijgen van hoe het kontje en de tank moest worden.

Bij het oude type gpr ligt de tank origineel onder het kontje dus die moest sowieso naar voren verplaatst worden:
-Hpi ontsteking gemonteerd, vorige ontsteking was op kreeg geen weerstand over de 4 draden die naar de bobine liepen.
-Subframe ingekort
-Gianelli conti uitlaat gemonteerd, die had ik nog liggen :lol:
Afbeelding

Bij het kontje wilde ik hem strak krijgen dus niet zon kant en klaar kontje dat je op internet kan kopen maar een kontje dat goed zou overlopen op de tank en ook goed in het geheel zou passen :think:

Afbeelding
Afbeelding

Met al snel dit resultaat:
Afbeelding

Uiteindelijk toch niet tevreden met hoe het zitje overliep op de tankcover, vond de tank ook eigenlijk te bol voor een "streetfighter". Dus opzoek naar een andere tank, kwam nu op het idee om een nieuwer type gpr tank te gebruiken (2005-2010):
Afbeelding

Alleen de overloop van het kontje naar de tank moest een stuk vloeiender worden... :think:
Kwam op het idee om polyesterhars te gebruiken:
(de folie is zodat de hars alleen aan het kontje hecht en niet aan de tank)
Afbeelding

Resultaat:
(komt nog neopreen foam overheen zodat het beter zit en je de hars niet meer ziet)
-Hier heb ik ook het kontje en de tank gespoten en de red lining erop geplakt...
Afbeelding

Dit is de basis die ik ga gebruiken, ik zal in de komende tijd de rest er ook opzetten komt nog veel aan :box:

Deel 2

Ook gelijk maar een voorkap besteld:
Afbeelding

Hij moest nog wel verlichting krijgen, aangezien ik de spoel van hpi te weinig opbrengst vond geven heb ik dit met een lithium-accu gedaan... (gaat 8 uur mee):
Afbeelding

Nu was het uiterlijk klaar en kon ik aan het frame beginnen :D
Alle bevestigingen die ik niet meer zou gaan gebruiken heb ik afgeslepen en netjes afewerkt. Ik Wilde iets aan de radiateur doen zelf vind ik dat die altijd moet opvallen bij een "streetfighter", op internet kwam ik een Rs 125 racing radiateur tegen wel met compleet andere bevestigingen, maar dat had er ik voor over:
Afbeelding
Afbeelding
Ik was niet tevreden over hoe het spuitwerk op de tank eruit zag, dus die moest overnieuw...
Afbeelding

Het originele spatbord was te lomp dus deze ook eraf gehaald, daar moest nu wel iets voor in de plaats komen.
Een alu plaat bij de bouwmarkt gehaald in de juiste vorm geslepen en bevestigingen aan het frame gelast:
Afbeelding

Het frame was nu klaar voor de coater :D het plan was om het frame hoogglans zwart te spuiten en de achterbrug, voetsteunen en het kroonstuk in Ral 9007 metallic zou een alu-look moeten geven... Bij de coater kwam ik erachter dat hij ook chroom kon coaten tegen een hogere prijs, hier kon ik natuurlijk geen "nee" tegen zeggen...

Terwijl het frame bij de coater was, gelijk begonnen aan het blok. Voor het ongeluk merkte ik dat ik compressieverlies had, zat uiteindelijk een kras van 2mm diep in de zuiger en cilinderwand. Dat was een mooie reden voor een nieuwe en grotere cilinder :lol:
En dan het mooiste deel van het project: de onderdelen bestellen!
Je kan het beter maar gelijk goed doen:
-Metrakit pro race 3
-Doppler Endurance Race
-C3 Krukaslagers
-Alle versnellingsbak lagers en keerringen
-5-plaats Polini
-24 Sunworld vlakschuif
-Vl6 membraan (wordt waarschijnlijk nog een vforce3)
-Nieuwe schakelas de oude was iets gebogen.
-Mvt S-race uitlaat
-Stage6 Powerflter
-Polini Bar-ends
Afbeelding
-Met een Alu plaatje de aansluiting van de startmotor afgesloten.
Afbeelding
Afbeelding

Frame terug van de coater :D
Afbeelding
Afbeelding

En dan de opbouw gaat veel sneller dan je zou denken:
Afbeelding
Afbeelding

Heb nu een tentamenweek dus de rest komt eind volgende week...


Deel 3
Alle tentamens en examens zijn stil gelegd :eerie: , dus hier deel 3:

Binnen een paar dagen alles erop gezet, had alle onderdelen liggen dus was alleen een kwestie van aanpassen en vastdraaien :D
Eerste start:
https://youtu.be/68Dl1Tqf4Dg

Daarna gelijk de tank met alle kleine onderdelen gespoten en ook de "gold chain" can Afam erop gezet:
Afbeelding
Afbeelding

Dit is het eindresultaat, dit was rond 20 December 2019 als ik het goed heb...

Eerste rit reed ik richting vrienden in papendrecht en kwam ik gelijk een strooiwagen tegen :wall: dus al snel zag hij er zo uit:
Afbeelding

Op school nog even naast een ander mooi voertuig geparkeerd :D
Afbeelding

Hierna alleen nog maar kleinere aanpassingen gedaan:

Deel 4

Het heeft even geduurd door onduidelijkheid wanneer mijn schoolexamens nu worden afgenomen :wall: , maar hier het volgende deel:

Eerst de uitlaat onder handen genomen met stalen borstels van HBM en wat polijstschijven kwam dit eruit:
Afbeelding
en een halve bus motip hittebestendige blanke lak erop :lol:

Het luchtfilter eindigde te vroeg voor de alu-plaat, dus deze moest iets verder eindigen. Hiervoor een Siliconen slang besteld bij AlwaysJdm paste perfect :D
Afbeelding

Daarna kwamen de mooie dagen! Veel zon en geen regen, oftewel het perfecte weer om rond te blazen...
Afbeelding
Afbeelding
Toen zat ik aan de 15 uur dus het inrijden is klaar en de eerste zuigercheck mag beginnen :D

Eerst nog even de koppeling goed in laten draaien :lol:
Afbeelding
daarna mocht ik er gelijk nieuwe platen inzetten... Dus dit keer maar wat moois besteld: Stage6 R/T (5-platen) uit frankrijk :dry:

Voor de rest dit ook besteld:
Stage6 R/T platen
Malossi naaldlager voor het Small-end
Malossi remblokken
SKF wiellagers
Schokbreker 280 in plaats van 260 (helaas niet de doppler...)
12 flessen Castrol olie :lol:
Putoline GP10
Putoline kvs

Eerst de platen vervangen:
Afbeelding
Bij de Polini 5-plaats die erin lag was op sommige plekken de kevlar al helemaal weggesleten :clap:
Daarna gelijk het naaldlager vervangen (hier helaas geen foto's van...) en de squish opnieuw afgesteld, zuiger en de krukas zagen er nog goed uit dus die kunnen de komende zomer nog wel mee :D

Remblokken erin zetten was een klein karweitje en niet zo spannend dus hier ook geen foto's van... Wel de achterrempomp gespoten:
Afbeelding

Uitlaat ook weer overgspoten met de blanke lak:
Afbeelding

En dan alles weer monteren en schoonmaken, ook nog wat onderdelen gepolijst en boutjes vervangen :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Kwam op het internet nog een mooi stickersetje van metrakit tegen :woot:

Dit was het van afgelopen weken.. Vanavond een nieuwe demper besteld (Voca) en wat nieuwe bandjes. :D vond de ligging van de voorband niet perfect, vooral in diepe bochtjes begon hij te glibberen aan de vooorkant :sad:. Als deze onderdelen binnen zijn zien jullie de update wel verschijnen!

Deel 5

Het is weer even geleden...

Eergisteren was het koningsnacht en in de vorige jaren was er een meeting in oud beijerland waar ik nog wel eens met vrienden naar toe ging, dus ik wilde de gpr even snel voorbereiden zodat hij netjes was voor de meeting... Die nacht vertrekken we om 3 uur :yawn: we waren 10 minuten onderweg, waarna we al werden stilgezet door onze vrienden :lol: we moesten omkeren en onze gegevens werden gecontroleerd. Daarna een flink stuk omgereden en bij de tunnel aangekomen waar we doorheen moesten, bleek die door 2 wouten wagens geblokkeerd te zijn... :lol: Uiteindelijk alsnog "boetevrij" thuisgekomen, waren 70 boetes uitgedeeld... :sad:

Zover dit heb ik in de dagen ervoor gedaan:

Nieuwe banden besteld, achter weer dezelfde als eerst: Bridgestone Battlax 120/80-16 en voor ben ik dit keer voor de Bridgestone Battlax 100/80-16 gegaan eerst lag hier de 90/90-16 om, maar ik vond deze maat met optrekken en in de bochten onstabiel...

Ook een metallic rode voca demper besteld, gewoon voor de looks en het geluid...

Die avond is hij van de bok gevallen... :wall: waardoor het kontje beschadigde:
Afbeelding

Ik wilde het kontje sowieso al een keer aanpassen, omdat hij van hout is en toch wel veel weegt dus nu moest ik wel :lol:
Polyester besteld en gelijk begonnen:
Afbeelding
'
Hier ben ik nog mee bezig dus in een latere update zien jullie hoe dit eruit komt te zien...

Omdat ik de 15 uur voorbij ben kon ik ook gelijk de ontsteking gaan aanpassen, ik had hem nu op een "veilige afstelling" staan. Na wat vervroegen deed hij het een stuk beter op hoge toeren echt bizar wat een verschil dit kan maken :D

De HPI werd nu wel flink warm na elke rit en als je ontsteking te warm wordt kan de weerstand van je ontsteking zakken waardoor je vonk warmer wordt en je uiteindelijk door je zuiger heen kan kijken :crazy: Dit wilde ik dus voorkomen door een "koeling" te maken. Gewoon een computer ventilator besteld en de ontstekingskap iets aangepast:
Afbeelding

Daarna heb ik hem ook nog schoongemaakt en op wat zonnige dagen naar buiten gehaald:
Afbeelding
Afbeelding


Op de laatste foto's zit de demper er al op, alleen de bandjes nog niet... dit komt nog in de volgende update!

Deel 6 (laatste Update)
Het is weer even geleden maar hier is de volgende/laatste update:

Ik had het kontje opnieuw van polyester gemaakt, maar omdat ik het originele kontje hiervoor als mal had gebruikt werd deze aan alle kanten ongeveer 5mm breder... Het klinkt niet als veel, maar ik vond hem hierdoor te lomp worden dus besloot ik om alsnog het originele kontje op te knappen...

Eerst met 2 componenten plamuur de scheuren opgevuld (gebruik altijd 2 componenten!!! anders krijg je dus na 2/3 maanden scheuren in je lak zoals ik de 1e keer deed :wall: ). Daarna opgeschuurd met korrel 1200 nat schuurpapier om een mooie "glans" te krijgen, ik wilde dit keer de lak echt netjes hebben dus bij Crop.nl 2k primer, speciaal gemengde 1k Black Pearl metallic lak en 2k blanke lak (Hoogglans) besteld! Het was een hoge rekening maar als deze lak 't komende jaar op zijn plek blijft zitten heb ik het ervoor over...

Ik besloot om de tank en het voorspatbord ook mee te nemen anders krijg je geen mooi geheel :think:
Resultaat van voorspatbord en het kontje (Tank moet nog gedaan worden):
Afbeelding
Afbeelding

Ook gelijk de rode lining teruggebracht dit keer met metallic rode wrap :happy:

Toen kreeg ik het idee in mijn bolle kop om dit jaar 't circuit op te gaan!! :lol:

Gelijk begonnen met voorbereidingen voor de aanpassingen die dan gedaan moeten worden:
-Frame sliders voor als ik een glijer maak... :lolno:
-Het schakelsysteem aanpassen
-meer sensoren om alles in de gaten te houden
-Carters aanpassen op de cilinder en poorten aanpassen, voor net wat meer vermogen :D
-Alle aftappluggen borgen

Als ik eventueel een glijer maak wil ik eigenlijk zonder problemen weer op kunnen stappen om verder te rijden, dus dan moeten de belangrijkste delen niet beschadigen...
Op het stuur heb ik al protectors zitten dus daar was ik al klaar! De radiateur, tank en carterdelen mogen natuurlijk niet in aanraking komen met het asfalt vanwege het lekken dus hiervoor heb ik sliders besteld en met behulp van meerdere draadeinden, holle buizen om het hele gedoe extra stevigheid te geven en veel aanpassen dit kunnen maken:

Afbeelding
Afbeelding

Hier zie je trouwens ook de nieuwe bandjes die ik erom heb gelegd in de vorige update en wat andere aanpassingen aan het uiterlijk :!:

Ook aan de achterkant moesten sliders komen om het kontje en het subframe weg te houden van het asfalt...
Deze heb ik heel simpel aan kunnen sluiten op de oude aansluiting voor de duo-voetsteunen!

Afbeelding
Afbeelding

Als je het circuit opgaat wil ik alles tiptop in orde en nu had ik het nog wel eens bij opschakelen, dat ik mijn pook niet kon vinden...
Origineel loopt deze vanaf het blok naar je voet en is de afstand tot je voetsteun redelijk groot, dus deze wilde ik anders hebben. Bij een aprillia rs50 loopt er een schakelstang vanaf het blok naar je schetsplaten en daar zit de schakelpook op aangesloten, dit principe wilde ik ook en hierdoor krijg je ook gelijk een omgekeerde schakelrichting, dus 1 omhoog de rest omlaag!

Hier een foto, dat zegt meer dan heel mijn verhaal: :lol:
Afbeelding

Dit was het dan wat ik tot en met vandaag heb gedaan...

Ik ben een instagram account begonnen voor de gpr waar ik het hele proces dagelijks op bijhoud is net wat makkelijker dan alles op het forum posten... Ik zal nog wel actief blijven op het forum om andere geinteresseerden eventueel te helpen met vragen!
als je het wilt volgen dit is het account: NGB_Racing

De andere aanpassingen voor het ciruit zullen daar de komende tijd op langskomen en misschien als ik teveel tijd over heb zal ik het ook nog op het forum posten!


Als afronding de laatste foto's voor de verkoop:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Micha_078 op di 09 feb 2021, 11:28, 12 keer totaal gewijzigd.
Gilera gpr '99
70 pro race 3
MVT S-Race
28' pwk Sunworld
Vforce 3 Top Performance
HPI ignition

https://www.youtube.com/watch?v=bdHKJ6ET_NQ
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Het Custom Gilera/Derbi gpr '99 Project

Ongelezen bericht door 42 »

Wauw, knap.
En erg leuk ding.

Ik vind het sowieso knap dat jullie zo'n ding gewoon helemaal strippen en dan maanden later nog weten hoe alles weer in elkaar gaat.
Zal mn leeftijd zijn..of het vele euh....medicinale gebruik van wiet :lol: maar ik heb al een probleem als ik mn kap terug moet plaatsen na een week...hield laatste keer twee schroeven over.. :blink:
Gebruikersavatar
Micha_078
Schakelrijder
Berichten: 100
Lid geworden op: di 12 dec 2017, 09:59
Vervoersmiddel: Gilera gpr 70 Pro Race '99
Derbi gpr 50 '04 (sold)
Locatie: Dordrecht, Zuid-Holland

Re: Het Custom Gilera/Derbi gpr '99 Project

Ongelezen bericht door Micha_078 »

Ik vind het sowieso knap dat jullie zo'n ding gewoon helemaal strippen en dan maanden later nog weten hoe alles weer in elkaar gaat.
Haha heb 't zelf vaak genoeg dat ik sta te tobben waar dat ene boutje nou ook alweer moest, maar zolang alles goed vast zit en er niks van af valt vind ik het prima :lol:
Gilera gpr '99
70 pro race 3
MVT S-Race
28' pwk Sunworld
Vforce 3 Top Performance
HPI ignition

https://www.youtube.com/watch?v=bdHKJ6ET_NQ
Gebruikersavatar
Micha_078
Schakelrijder
Berichten: 100
Lid geworden op: di 12 dec 2017, 09:59
Vervoersmiddel: Gilera gpr 70 Pro Race '99
Derbi gpr 50 '04 (sold)
Locatie: Dordrecht, Zuid-Holland

Re: Het Custom Gilera/Derbi gpr '99 Project

Ongelezen bericht door Micha_078 »

Update.
Gilera gpr '99
70 pro race 3
MVT S-Race
28' pwk Sunworld
Vforce 3 Top Performance
HPI ignition

https://www.youtube.com/watch?v=bdHKJ6ET_NQ
Gebruikersavatar
Matthijs H
Schakelrijder
Berichten: 179
Lid geworden op: zo 16 feb 2020, 01:07
Vervoersmiddel: Ford Fiesta ST Line
Opel Vivaro
Tomos
VW Golf MK 4 sold)
VW Golf MK2 (sold)
Peugeot 206 GTI 2.0 (total loss)
Derbi DRD Pro 06 (sold)
Derbi DRD LTD 07 (sold)
3x Derbi DRD Racing (sold)
2x tomos (sold)
Yamaha Aerox (sold)
Peugeot Vivacity (sold)
Locatie: In zo'n omgeving waar een paar huizen staan en mensen wonen.

Re: Het Custom Gilera/Derbi gpr '99 Project

Ongelezen bericht door Matthijs H »

Dit is tof, goed dat je hier een topic van maakt.

Dit GPR model van 1999 sprak mij nooit zo aan, nu ik jouw project zie is die mening snel veranderd... ;)
Wat ik vooral erg gaaf vind aan jouw custom is het subframe/kontje. Dat smaakt me wel. Je hebt de kennis en kunde in huis om het netjes aan te pakken, dus daar heb ik alle vertrouwen in.
Gaaf man, je hebt er een liefhebber bij!

Succes met je tentamens ook, hopelijk krijg je niet teveel last van de gevolgen van het bekende virus.
A't nie ghit zoas 't mot, mot 't mih zoas 't ghit.
Gebruikersavatar
Micha_078
Schakelrijder
Berichten: 100
Lid geworden op: di 12 dec 2017, 09:59
Vervoersmiddel: Gilera gpr 70 Pro Race '99
Derbi gpr 50 '04 (sold)
Locatie: Dordrecht, Zuid-Holland

Re: Het Custom Gilera/Derbi gpr '99 Project

Ongelezen bericht door Micha_078 »

Dit GPR model van 1999 sprak mij nooit zo aan, nu ik jouw project zie is die mening snel veranderd... ;)
Hahaha ja dat heb ik vaker gehoord :lol:

We gaan het zien, het gaat rond dat de meeste scholen aanstaande maandag niet open zullen gaan... :palm:
Gilera gpr '99
70 pro race 3
MVT S-Race
28' pwk Sunworld
Vforce 3 Top Performance
HPI ignition

https://www.youtube.com/watch?v=bdHKJ6ET_NQ
Gebruikersavatar
Matthijs H
Schakelrijder
Berichten: 179
Lid geworden op: zo 16 feb 2020, 01:07
Vervoersmiddel: Ford Fiesta ST Line
Opel Vivaro
Tomos
VW Golf MK 4 sold)
VW Golf MK2 (sold)
Peugeot 206 GTI 2.0 (total loss)
Derbi DRD Pro 06 (sold)
Derbi DRD LTD 07 (sold)
3x Derbi DRD Racing (sold)
2x tomos (sold)
Yamaha Aerox (sold)
Peugeot Vivacity (sold)
Locatie: In zo'n omgeving waar een paar huizen staan en mensen wonen.

Re: Het Custom Gilera/Derbi gpr '99 Project

Ongelezen bericht door Matthijs H »

Balen, maar des te meer tijd heb je voor je brummert :mrgreen:
A't nie ghit zoas 't mot, mot 't mih zoas 't ghit.
bart_rs2
Beginnende tuner
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 03 mei 2019, 11:01
Vervoersmiddel: 2010 Rieju RS2 Pro VERKOCHT
2005 Derbi Senda SM

Re: Het Custom Gilera/Derbi gpr '99 Project

Ongelezen bericht door bart_rs2 »

Netjes gedaan die achterkap, ziet er erg strak uit zo
Gebruikersavatar
Micha_078
Schakelrijder
Berichten: 100
Lid geworden op: di 12 dec 2017, 09:59
Vervoersmiddel: Gilera gpr 70 Pro Race '99
Derbi gpr 50 '04 (sold)
Locatie: Dordrecht, Zuid-Holland

Re: Het Custom Gilera/Derbi gpr '99 Project

Ongelezen bericht door Micha_078 »

Update deel 3
Gilera gpr '99
70 pro race 3
MVT S-Race
28' pwk Sunworld
Vforce 3 Top Performance
HPI ignition

https://www.youtube.com/watch?v=bdHKJ6ET_NQ
bart_rs2
Beginnende tuner
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 03 mei 2019, 11:01
Vervoersmiddel: 2010 Rieju RS2 Pro VERKOCHT
2005 Derbi Senda SM

Re: Het Custom Gilera/Derbi gpr '99 Project

Ongelezen bericht door bart_rs2 »

Echt de streetfighter look zo, super vet. Misschien moet ik ook maar eens een projectlog aanmaken voor mijn senda, alleen zijn de meest interessante delen van mn project al af.
Gebruikersavatar
Micha_078
Schakelrijder
Berichten: 100
Lid geworden op: di 12 dec 2017, 09:59
Vervoersmiddel: Gilera gpr 70 Pro Race '99
Derbi gpr 50 '04 (sold)
Locatie: Dordrecht, Zuid-Holland

Re: Het Custom Gilera/Derbi gpr '99 Project

Ongelezen bericht door Micha_078 »

Echt de streetfighter look zo, super vet. Misschien moet ik ook maar eens een projectlog aanmaken voor mijn senda, alleen zijn de meest interessante delen van mn project al af.
Ja dat was natuurlijk wel de bedoeling :lol:
Ah joh gewoon er opzetten misschien komt er dan wat meer volk op 't forum :happy: en een paar foto's zijn altijd mooi!
Gilera gpr '99
70 pro race 3
MVT S-Race
28' pwk Sunworld
Vforce 3 Top Performance
HPI ignition

https://www.youtube.com/watch?v=bdHKJ6ET_NQ
Gebruikersavatar
Matthijs H
Schakelrijder
Berichten: 179
Lid geworden op: zo 16 feb 2020, 01:07
Vervoersmiddel: Ford Fiesta ST Line
Opel Vivaro
Tomos
VW Golf MK 4 sold)
VW Golf MK2 (sold)
Peugeot 206 GTI 2.0 (total loss)
Derbi DRD Pro 06 (sold)
Derbi DRD LTD 07 (sold)
3x Derbi DRD Racing (sold)
2x tomos (sold)
Yamaha Aerox (sold)
Peugeot Vivacity (sold)
Locatie: In zo'n omgeving waar een paar huizen staan en mensen wonen.

Re: Het Custom Gilera/Derbi gpr '99 Project

Ongelezen bericht door Matthijs H »

Dan hebben die afgelaste examens toch nog een voordeel, zo krijgen wij sneller updates :mrgreen:

Strak man! Is je achterbrug nu verchroomd, of heb ik dat verkeerd begrepen?
Zonde van dat zout en pekel op de weg, alles roest als de pest en na 1 ritje mag je alles weer volledig schoonmaken. :crazy:
A't nie ghit zoas 't mot, mot 't mih zoas 't ghit.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Het Custom Gilera/Derbi gpr '99 Project

Ongelezen bericht door 42 »

Ik hoest mezelf de pleuris.. :mrgreen:
Is gewoon hooikoorts waarschijnlijk maar toch vraag je je wel af natuurlijk.
En ga je verder denken.
Heb me bedacht dat als ik dood ben ik brommerrijden meer zal missen dan vrouwen ( als je dood bent mis je niks natuurlijk want je bent dood maar dat terzijde ), is dat raar ? :wtf:
Nee toch ?
Gebruikersavatar
Micha_078
Schakelrijder
Berichten: 100
Lid geworden op: di 12 dec 2017, 09:59
Vervoersmiddel: Gilera gpr 70 Pro Race '99
Derbi gpr 50 '04 (sold)
Locatie: Dordrecht, Zuid-Holland

Re: Het Custom Gilera/Derbi gpr '99 Project

Ongelezen bericht door Micha_078 »

Dan hebben die afgelaste examens toch nog een voordeel, zo krijgen wij sneller updates :mrgreen:
Haha dat is niet het enigste voordeel :lol:
Is je achterbrug nu verchroomd, of heb ik dat verkeerd begrepen?
In in het chroom "gepoedercoat", wist eerst ook niet of dat mogelijk was, maar bij de coater waar ik was uiteindelijk wel :D
Gilera gpr '99
70 pro race 3
MVT S-Race
28' pwk Sunworld
Vforce 3 Top Performance
HPI ignition

https://www.youtube.com/watch?v=bdHKJ6ET_NQ
Gebruikersavatar
Micha_078
Schakelrijder
Berichten: 100
Lid geworden op: di 12 dec 2017, 09:59
Vervoersmiddel: Gilera gpr 70 Pro Race '99
Derbi gpr 50 '04 (sold)
Locatie: Dordrecht, Zuid-Holland

Re: Het Custom Gilera/Derbi gpr '99 Project

Ongelezen bericht door Micha_078 »

Ik hoest mezelf de pleuris.. :mrgreen:
Is gewoon hooikoorts waarschijnlijk maar toch vraag je je wel af natuurlijk.
En ga je verder denken.
Heb me bedacht dat als ik dood ben ik brommerrijden meer zal missen dan vrouwen ( als je dood bent mis je niks natuurlijk want je bent dood maar dat terzijde ), is dat raar ? :wtf:
Nee toch ?
Iets teveel geblowt zeker!? :lol:
Gilera gpr '99
70 pro race 3
MVT S-Race
28' pwk Sunworld
Vforce 3 Top Performance
HPI ignition

https://www.youtube.com/watch?v=bdHKJ6ET_NQ
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Het Custom Gilera/Derbi gpr '99 Project

Ongelezen bericht door 42 »

Dat waren zeer diepzinnige en openbarende gedachten van een oude man hoor !
Stel ik mezelf eens open krijg je dit..tssss.
Oke..te veel geblowd inderdaad.. :crazy: :lol:

( toch blijf ik bij mn standpunt )
( dus )
Gebruikersavatar
Matthijs H
Schakelrijder
Berichten: 179
Lid geworden op: zo 16 feb 2020, 01:07
Vervoersmiddel: Ford Fiesta ST Line
Opel Vivaro
Tomos
VW Golf MK 4 sold)
VW Golf MK2 (sold)
Peugeot 206 GTI 2.0 (total loss)
Derbi DRD Pro 06 (sold)
Derbi DRD LTD 07 (sold)
3x Derbi DRD Racing (sold)
2x tomos (sold)
Yamaha Aerox (sold)
Peugeot Vivacity (sold)
Locatie: In zo'n omgeving waar een paar huizen staan en mensen wonen.

Re: Het Custom Gilera/Derbi gpr '99 Project

Ongelezen bericht door Matthijs H »

Hahaha lekker dit :mrgreen:

't is corona vakantie, en dan ook nog weekend... Dan is de kans dat mensen lomp gaan lullen steeds groter, verder spreek ik niet uit ervaring hoor...! :shifty:
A't nie ghit zoas 't mot, mot 't mih zoas 't ghit.
Gebruikersavatar
Danieborg22
Tuner
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 15 apr 2018, 12:38
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD Racing 2007 VERKOCHT
Derbi Senda SM Black Edition 2005 GECRASHED
Derbi Senda SM DRD Racing 2006 VERKOCHT
Honda Hm50 Competition Malossi MHR Team 80
Locatie: Giethoorn

Re: Het Custom Gilera/Derbi gpr '99 Project

Ongelezen bericht door Danieborg22 »

Mooi projectje! Ben alleen niet zon fan van de crosskap, denk dat een moderne caferacer koplamp daar juist heel leuk op zal staan. Leuke cilindertjes trouwens he die pro racejes, al eens gebankt? Ben benieuwd hoelang die krukas t gaat houden tho, mijn endurance vond t na ~1000km op mn pro race al genoeg geweest :lol: .
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid!
Drop a gear and dissapear.
Gebruikersavatar
Micha_078
Schakelrijder
Berichten: 100
Lid geworden op: di 12 dec 2017, 09:59
Vervoersmiddel: Gilera gpr 70 Pro Race '99
Derbi gpr 50 '04 (sold)
Locatie: Dordrecht, Zuid-Holland

Re: Het Custom Gilera/Derbi gpr '99 Project

Ongelezen bericht door Micha_078 »

Mooi projectje! Ben alleen niet zon fan van de crosskap, denk dat een moderne caferacer koplamp daar juist heel leuk op zal staan.
Ben ik met je eens... Ik heb al zitten kijken voor iets anders, maar een Caferacer koplamp vindt ik te lomp en al die aftermarket voorkapjes vind ik niks... zou eigenlijk zelf iets willen maken met polyester, maar weet niet of dat er dan wel goed uit gaat zien :lol:
Leuke cilindertjes trouwens he die pro racejes, al eens gebankt? Ben benieuwd hoelang die krukas t gaat houden tho, mijn endurance vond t na ~1000km op mn pro race al genoeg geweest :lol: .
Zo en hoe! :D Heb hem nog niet gebankt, maar dat komt nog wel!
We gaan het zien, de gehele setup zit er nu 16 uur op en doet het nog prima :think:
Gilera gpr '99
70 pro race 3
MVT S-Race
28' pwk Sunworld
Vforce 3 Top Performance
HPI ignition

https://www.youtube.com/watch?v=bdHKJ6ET_NQ
Gebruikersavatar
Micha_078
Schakelrijder
Berichten: 100
Lid geworden op: di 12 dec 2017, 09:59
Vervoersmiddel: Gilera gpr 70 Pro Race '99
Derbi gpr 50 '04 (sold)
Locatie: Dordrecht, Zuid-Holland

Re: Het Custom Gilera/Derbi gpr '99 Project

Ongelezen bericht door Micha_078 »

Update deel 4
Gilera gpr '99
70 pro race 3
MVT S-Race
28' pwk Sunworld
Vforce 3 Top Performance
HPI ignition

https://www.youtube.com/watch?v=bdHKJ6ET_NQ
Plaats reactie