Mijn GPR Project!
Geplaatst: di 17 nov 2020, 19:09
Hai, ik zal me ff voorstellen.
Ik ben Lowkieyed, nee niet me echte naam maar dat is mijn online naam.
Sinds kort ben ik de nieuwe eigenaar van een: Derbi gpr 50 uit 2007 met de E2 Pesek replica kappen/stickers.
Deze heb ik tweedehands gekocht met rond de 25k km’s, het is niet de mooiste. Maar daarom is het ook, een project.
Er zit uiteraard werk aan, zoals kapschade, wat electronica, onderhoudsbeurt en dergelijke
Ik heb hem voordat ik hem kocht goed nagekeken en toch besloten te kopen,
Waar ik momenteel van bewust ben wat er MOET gebeuren:
Nieuwe achterband
Achter remklauw reviseren
Digitale “dash” nakijken ivm met vocht achter het glas
Bekabeling moet ik goed nakijken, als ik mijn sleutel omdraai naar de 0 stand, blijft de brommer door lopen.
Kenteken houder maken/kopen
En kenteken verlichting maken.
Prop/begrenzer inbouwen.
Dingen die ik voor uiterlijk/accessoires ga doen:
Kappen repareren/vervangen
Kappen spuiten, bestickeren
Lampen ombouwen naar led
Custom einddemper
2x usb oplaadpoorten + voltage meter voor de accu
Extra buddy seat kopen ipv een kap die die buddy seat vervangt
Bestuurder seat vervangen/zwart laten bekleden
Externe gps snelheidsmeter
Proberen de ruimte onder de bestuurder te vergroten
Er zal vast nog wel het een en ander toegevoegd worden in de loop van de tijd.
Momenteel heb ik geen fotos maar die zal ik in de loop van de tijd maken en toevoegen.
Update 1:
Vandaag even mijn achterband vervangen en achterste remklauw bekeken, lekkage komt langs de zuigers/rubbers vandaag. 25x13 zuigers en dus revisie kitje besteld met nieuwe zuigers, rubbers en malossi remblokken.
Hopelijk is het revisiesetje binnen voor zaterdag, dan ga ik in iedergeval mijn koppelings hendel vervangen, en kijken of ik alle kappen eraf kan krijgen, standaard kan vast zetten+bekabeling nalopen
Ik zal zaterdag weer fotos maken en een update schrijven
Update 2:
Vandaag (zaterdag) helaas weinig tijd gehad,
Heb mijn koppelingshevel vervangen, deze was afgebroken.
Heb de kappen links eraf gehaald zodat ik bij mijn standaard kon+ beter naar het blok en dergelijke kon kijken,
Helaas waren mijn remonderdelen nog niet binnen en heb ik hier niet verder aan kunnen werken.
Mijn standaard die hing erg laag, als je door de bocht ging dan raakt hij net niet de grond aan, dit kwam doordat de originele bout “lam” was geworden, ipv een nieuwe te kopen, heb ik de oude kleine bout eraf geslepen met de slijptol, een dikkere bout gezocht in m’n bouten la, hier een nieuw schroefdraad opgemaakt, de standaard zelf iets uitgeboord zodat deze nieuwe dikkere bout er in past, vervolgens schroefdraad in gedraaid voor de bout.
Standaard er onder gezet, bout erin gedraait zo strak mogelijk, een zelfborgende moet erachter op geschroefd MET een beetje treatlocker voor de zekerheid, en de testerende lengte van de bout af geslepen.
Morgen (zondag) hoop ik mijn revisie set binnen te hebben voor mijn achterrem, en zal ik kijken of ik mijn usblader+voltage meter kan aansluiten. En mogelijk nog wat ander klein werk hier en daar.
Foto koppelinghevel:
https://ibb.co/vmBLt1V
Update 3:
Afgelopen week/weken heb ik niet zo veel kunnen doen ivm met een druk (werk) schema,
Vorige week had ik een soort klem gevonden voor het remvloeistof reservoir voor achter, mijn vader pakt de klem vast en drukt hem om het potje heen, het eerste wat we hoorden was een harde *KRAK*
Van m’n aardige vader een nieuwe gekregen, en vandaag gemonteerd (28-11-2020)
Zo heb ik ook mijn luchtfilter huis eraf gehaald en wat andere kleine dingetjes los gemaakt en eraf gehaald, om alles grondig schoon te maken en te ontvetten, (hier zelf nog een tijd voor gehad) en begonnen aan het uitelkaar halen van mijn achterste remklauw.
Voor deze klauw had ik al een revisie setje met malossi remblokken, na een hoop gestoei kreeg ik de 2de remzuiger eruit. Helaas zag ik meteen dat ik een nieuwe remklauw kon gaan kopen (foto komt later in het bericht)
Gelukkig was ik een paar dagen geleden in nootdorp geweest om een “nieuwe” (andere) achterkuip op te halen met bijrijderzadel en achterrem, de mijne was ik van plan te repareren, echter was deze op het montagepunt afgebroken en zwaar beschadigt.
Deze zelfde verkoper een bericht gestuurd. En gelukkig! Hij heeft nog een remklauw liggen voor achter die ik ook mag over nemen.
Dus, bij de volgende update hoop ik bezig te zijn met schoonmaken en alles weer terug te monteren.
Foto huidige beschadigde remklauw:
https://ibb.co/jwp8b0V
Update 2022:
Er is een hoop tijd voorbij gegaan,
Er is een hoop gebeurd, ik zal fotos op een later moment toevoegen.
Waar zal ik beginnen;
Ik heb een nieuwe (gebruikte) remklauw voor achteren gemonteerd.
Mn kappen! Die zijn nog het zelfde.. heb hier en daar wel nieuwe liggen, maar vind ze momenteel minder belangrijk.
Uitlaat; hier heb ik een custom demper setup voor gemaakt, dit is versie 1 en zal hier ook een tijdje mee door rijden
*plaatshouder foto*
Opbergruimte; dit is kleiner geworden.. meer info later ;P
Usb opladers/volt meter; werken naar behoren, op geschakelde 12V van mn contactslot,
Over contactslot gesproken;
Hiervoor heb ik een andere (alleen het electra gedeelte) gehaald, deze was ook niet goed. Maar deze heb ik van binnen opnieuw kunnen solderen, en werkt naar behoren nu!
Als ik het nou toch over electra heb.. ik heb een volledig nieuwe kabelboom aangeschaft, de oude heb ik verder verknipt en stekkers gebruikt om “verloop”/verleng stekkers te maken, zodat ik niet in de originele kabelboom hoef te knippen, bijvoorbeeld voor een geschakelde plus voor een usb lader.
Verlichting.. ik heb dit compleet anders aangepakt.
Voor mijn achterlicht heb ik een yamaha mt07 aftermarket achterlicht gekocht en mijn kapwerk passend gemaakt (v1, lange niet zo netjes) *plaatshouder foto*
Deze heeft geïntegreerde knippers, die mooi led en dynamisch zijn. De voorste knippers heb ik gewoon vervangen van gloei naar led’s, en uiteraard weerstanden geplaatst door middel van; je raad het al, “verloop/verleng” stekkers, om verknippen van te verkomen. Voor mijn achterlicht heb ik een compleet custom stekker gemaakt die aansluit op alle originele stekkers van de brommer!
*plaatshouder foto’s*
Voor mn dagrij heb ik gewoon een led t10 erin gedaan, en voor de koplamp moet ik nog een weerstand halen en er een led in zetten (ook voor mijn grootlicht)
Nou.. de ruimte onder mijn zadel.. dit is minder geworden.. waarom? Dit komt omdat mijn originele toeter weg is, daar zit nu een relais, en die stuurt de 12v compressor en luchthoorn onder mijn bijrijder/bestuurder zadel aan! Lekkere harde hoorn waar ik regelmatig mensen mee plezier geef.
Verder, heb ik een zwart zadel gekocht en opgeknapt
*plaatshouder foto’s*
Het vocht achter mn dash is opgelost, dit was simpel een soort doorvoerrubber die niet goed was,
Ik heb me balansas, keerringen en lagers hiervoor vervangen, ivm lekkage
*plaatshouder foto’s*
Ik heb mijn olie lampje uit gekregen ivm een weerstand te plaatsen op de stekker,
*plaatshouder foto*
Ik heb een xgrip van rammount gemonteerd, hierdoor heb ik ook de gps snelheidsmeter opgegeven ivm Flitsmeister bijv.
Ik heb rgb ledstrip gemonteerd op de geschakelde plus van mn contact slot (op de verleng/verloop kabel)
*plaatshouder foto*
Ik heb het schakelpedaal vervangen door een carbon tnt, deze vind ik echter te kort. Dus toch maar besloten de originele zilveren te bestellen, deze komt binnenkort binnen.
En verder heb ik er z’n 100-150km’s mee gereden.
Een nieuwe gaskabel gemaakt ivm de oude die vast bleef hangen soms,
Andere handvaten gemonteerd,
*plaatshouder foto*
Nieuwe set spiegels ivm de oude beschadigd waren,
Heb ik verder nog plannen?
Ja zeker!
Uiteindelijk wil ik het hele blok netjes hebben en in aluminium kleur houden,
Het gehele frame wil ik zwart laten poedercoaten
De gehele kappenset opnieuw laten spuiten in de originele kleur rood, en de stikkerset aan laten passen (ipv agip logo’s castrol, dunlop/continental wil ik michelin, de kleine details) zodat de logos en merken kloppen naar waar ik mee rijd, en wat ik gebruik.
Maar dit zijn dingen voor later.
Momenteel zoek ik iemand of een bedrijf die funplates kan maken op liggend brommer kenteken formaat, zodat ik kentekens niet hoef te blurren als ik een foto op instagram wil zetten,
En ik ben een beetje aan het zoeken naar een andere leuke uitlaat die op de originele plekken past (onder het zadel uitkomt) dit vind ik persoonlijk het mooiste.
update februari 2022:
afgelopen tijd rijd ik er nu dagelijks mee, me verlichting ombouwen naar led is toch iets lastiger dan ik had gedacht, zonder de originele kabelboom te verknippen, dus heb een schema gevonden en ga binnenkort eens kijken hoe ik dit zonder de originele kabelboom te verruïneren.
met een simpel relais lukte dit namelijk niet omdat t relais raar gaat doen met 7+ volt wisselspanning, aangezien ze gemaakt zijn voor gelijkspanning.
een uitlaat heb ik gevonden en gehaald, een originele Leovince V6 onderlangs die vervolgens onder het zadel uitkomt zoals de originele uitlaat.
deze moet ik nog ff helemaal schoonmaken en schuren met wat lamellen schijven, en dan vervolgens met hammerite zwart spuiten, om te verkomen dat hij weer zo roestig word (vind zwart mooier dan metaal kleur).
dan moet ik denk ik ook maar eens een setje sproeiers halen, want afstellen zal vast en zeker wel nodig zijn!
voor de rest heb ik afgelopen tijd niet veel er aan gewerkt ivm school en werk waar ik mee druk bezig ben.
hopelijk heb ik gauw weer wat tijd om de kleine dingen op te doen en hem echt naar wens te krijgen!
Hopelijk kan ik snel de fotos invoegen, en meer up to date houden over mijn project!
Peace out, Lowkieyed
Ik ben Lowkieyed, nee niet me echte naam maar dat is mijn online naam.
Sinds kort ben ik de nieuwe eigenaar van een: Derbi gpr 50 uit 2007 met de E2 Pesek replica kappen/stickers.
Deze heb ik tweedehands gekocht met rond de 25k km’s, het is niet de mooiste. Maar daarom is het ook, een project.
Er zit uiteraard werk aan, zoals kapschade, wat electronica, onderhoudsbeurt en dergelijke
Ik heb hem voordat ik hem kocht goed nagekeken en toch besloten te kopen,
Waar ik momenteel van bewust ben wat er MOET gebeuren:
Nieuwe achterband
Achter remklauw reviseren
Digitale “dash” nakijken ivm met vocht achter het glas
Bekabeling moet ik goed nakijken, als ik mijn sleutel omdraai naar de 0 stand, blijft de brommer door lopen.
Kenteken houder maken/kopen
En kenteken verlichting maken.
Prop/begrenzer inbouwen.
Dingen die ik voor uiterlijk/accessoires ga doen:
Kappen repareren/vervangen
Kappen spuiten, bestickeren
Lampen ombouwen naar led
Custom einddemper
2x usb oplaadpoorten + voltage meter voor de accu
Extra buddy seat kopen ipv een kap die die buddy seat vervangt
Bestuurder seat vervangen/zwart laten bekleden
Externe gps snelheidsmeter
Proberen de ruimte onder de bestuurder te vergroten
Er zal vast nog wel het een en ander toegevoegd worden in de loop van de tijd.
Momenteel heb ik geen fotos maar die zal ik in de loop van de tijd maken en toevoegen.
Update 1:
Vandaag even mijn achterband vervangen en achterste remklauw bekeken, lekkage komt langs de zuigers/rubbers vandaag. 25x13 zuigers en dus revisie kitje besteld met nieuwe zuigers, rubbers en malossi remblokken.
Hopelijk is het revisiesetje binnen voor zaterdag, dan ga ik in iedergeval mijn koppelings hendel vervangen, en kijken of ik alle kappen eraf kan krijgen, standaard kan vast zetten+bekabeling nalopen
Ik zal zaterdag weer fotos maken en een update schrijven
Update 2:
Vandaag (zaterdag) helaas weinig tijd gehad,
Heb mijn koppelingshevel vervangen, deze was afgebroken.
Heb de kappen links eraf gehaald zodat ik bij mijn standaard kon+ beter naar het blok en dergelijke kon kijken,
Helaas waren mijn remonderdelen nog niet binnen en heb ik hier niet verder aan kunnen werken.
Mijn standaard die hing erg laag, als je door de bocht ging dan raakt hij net niet de grond aan, dit kwam doordat de originele bout “lam” was geworden, ipv een nieuwe te kopen, heb ik de oude kleine bout eraf geslepen met de slijptol, een dikkere bout gezocht in m’n bouten la, hier een nieuw schroefdraad opgemaakt, de standaard zelf iets uitgeboord zodat deze nieuwe dikkere bout er in past, vervolgens schroefdraad in gedraaid voor de bout.
Standaard er onder gezet, bout erin gedraait zo strak mogelijk, een zelfborgende moet erachter op geschroefd MET een beetje treatlocker voor de zekerheid, en de testerende lengte van de bout af geslepen.
Morgen (zondag) hoop ik mijn revisie set binnen te hebben voor mijn achterrem, en zal ik kijken of ik mijn usblader+voltage meter kan aansluiten. En mogelijk nog wat ander klein werk hier en daar.
Foto koppelinghevel:
https://ibb.co/vmBLt1V
Update 3:
Afgelopen week/weken heb ik niet zo veel kunnen doen ivm met een druk (werk) schema,
Vorige week had ik een soort klem gevonden voor het remvloeistof reservoir voor achter, mijn vader pakt de klem vast en drukt hem om het potje heen, het eerste wat we hoorden was een harde *KRAK*
Van m’n aardige vader een nieuwe gekregen, en vandaag gemonteerd (28-11-2020)
Zo heb ik ook mijn luchtfilter huis eraf gehaald en wat andere kleine dingetjes los gemaakt en eraf gehaald, om alles grondig schoon te maken en te ontvetten, (hier zelf nog een tijd voor gehad) en begonnen aan het uitelkaar halen van mijn achterste remklauw.
Voor deze klauw had ik al een revisie setje met malossi remblokken, na een hoop gestoei kreeg ik de 2de remzuiger eruit. Helaas zag ik meteen dat ik een nieuwe remklauw kon gaan kopen (foto komt later in het bericht)
Gelukkig was ik een paar dagen geleden in nootdorp geweest om een “nieuwe” (andere) achterkuip op te halen met bijrijderzadel en achterrem, de mijne was ik van plan te repareren, echter was deze op het montagepunt afgebroken en zwaar beschadigt.
Deze zelfde verkoper een bericht gestuurd. En gelukkig! Hij heeft nog een remklauw liggen voor achter die ik ook mag over nemen.
Dus, bij de volgende update hoop ik bezig te zijn met schoonmaken en alles weer terug te monteren.
Foto huidige beschadigde remklauw:
https://ibb.co/jwp8b0V
Update 2022:
Er is een hoop tijd voorbij gegaan,
Er is een hoop gebeurd, ik zal fotos op een later moment toevoegen.
Waar zal ik beginnen;
Ik heb een nieuwe (gebruikte) remklauw voor achteren gemonteerd.
Mn kappen! Die zijn nog het zelfde.. heb hier en daar wel nieuwe liggen, maar vind ze momenteel minder belangrijk.
Uitlaat; hier heb ik een custom demper setup voor gemaakt, dit is versie 1 en zal hier ook een tijdje mee door rijden
*plaatshouder foto*
Opbergruimte; dit is kleiner geworden.. meer info later ;P
Usb opladers/volt meter; werken naar behoren, op geschakelde 12V van mn contactslot,
Over contactslot gesproken;
Hiervoor heb ik een andere (alleen het electra gedeelte) gehaald, deze was ook niet goed. Maar deze heb ik van binnen opnieuw kunnen solderen, en werkt naar behoren nu!
Als ik het nou toch over electra heb.. ik heb een volledig nieuwe kabelboom aangeschaft, de oude heb ik verder verknipt en stekkers gebruikt om “verloop”/verleng stekkers te maken, zodat ik niet in de originele kabelboom hoef te knippen, bijvoorbeeld voor een geschakelde plus voor een usb lader.
Verlichting.. ik heb dit compleet anders aangepakt.
Voor mijn achterlicht heb ik een yamaha mt07 aftermarket achterlicht gekocht en mijn kapwerk passend gemaakt (v1, lange niet zo netjes) *plaatshouder foto*
Deze heeft geïntegreerde knippers, die mooi led en dynamisch zijn. De voorste knippers heb ik gewoon vervangen van gloei naar led’s, en uiteraard weerstanden geplaatst door middel van; je raad het al, “verloop/verleng” stekkers, om verknippen van te verkomen. Voor mijn achterlicht heb ik een compleet custom stekker gemaakt die aansluit op alle originele stekkers van de brommer!
*plaatshouder foto’s*
Voor mn dagrij heb ik gewoon een led t10 erin gedaan, en voor de koplamp moet ik nog een weerstand halen en er een led in zetten (ook voor mijn grootlicht)
Nou.. de ruimte onder mijn zadel.. dit is minder geworden.. waarom? Dit komt omdat mijn originele toeter weg is, daar zit nu een relais, en die stuurt de 12v compressor en luchthoorn onder mijn bijrijder/bestuurder zadel aan! Lekkere harde hoorn waar ik regelmatig mensen mee plezier geef.
Verder, heb ik een zwart zadel gekocht en opgeknapt
*plaatshouder foto’s*
Het vocht achter mn dash is opgelost, dit was simpel een soort doorvoerrubber die niet goed was,
Ik heb me balansas, keerringen en lagers hiervoor vervangen, ivm lekkage
*plaatshouder foto’s*
Ik heb mijn olie lampje uit gekregen ivm een weerstand te plaatsen op de stekker,
*plaatshouder foto*
Ik heb een xgrip van rammount gemonteerd, hierdoor heb ik ook de gps snelheidsmeter opgegeven ivm Flitsmeister bijv.
Ik heb rgb ledstrip gemonteerd op de geschakelde plus van mn contact slot (op de verleng/verloop kabel)
*plaatshouder foto*
Ik heb het schakelpedaal vervangen door een carbon tnt, deze vind ik echter te kort. Dus toch maar besloten de originele zilveren te bestellen, deze komt binnenkort binnen.
En verder heb ik er z’n 100-150km’s mee gereden.
Een nieuwe gaskabel gemaakt ivm de oude die vast bleef hangen soms,
Andere handvaten gemonteerd,
*plaatshouder foto*
Nieuwe set spiegels ivm de oude beschadigd waren,
Heb ik verder nog plannen?
Ja zeker!
Uiteindelijk wil ik het hele blok netjes hebben en in aluminium kleur houden,
Het gehele frame wil ik zwart laten poedercoaten
De gehele kappenset opnieuw laten spuiten in de originele kleur rood, en de stikkerset aan laten passen (ipv agip logo’s castrol, dunlop/continental wil ik michelin, de kleine details) zodat de logos en merken kloppen naar waar ik mee rijd, en wat ik gebruik.
Maar dit zijn dingen voor later.
Momenteel zoek ik iemand of een bedrijf die funplates kan maken op liggend brommer kenteken formaat, zodat ik kentekens niet hoef te blurren als ik een foto op instagram wil zetten,
En ik ben een beetje aan het zoeken naar een andere leuke uitlaat die op de originele plekken past (onder het zadel uitkomt) dit vind ik persoonlijk het mooiste.
update februari 2022:
afgelopen tijd rijd ik er nu dagelijks mee, me verlichting ombouwen naar led is toch iets lastiger dan ik had gedacht, zonder de originele kabelboom te verknippen, dus heb een schema gevonden en ga binnenkort eens kijken hoe ik dit zonder de originele kabelboom te verruïneren.
met een simpel relais lukte dit namelijk niet omdat t relais raar gaat doen met 7+ volt wisselspanning, aangezien ze gemaakt zijn voor gelijkspanning.
een uitlaat heb ik gevonden en gehaald, een originele Leovince V6 onderlangs die vervolgens onder het zadel uitkomt zoals de originele uitlaat.
deze moet ik nog ff helemaal schoonmaken en schuren met wat lamellen schijven, en dan vervolgens met hammerite zwart spuiten, om te verkomen dat hij weer zo roestig word (vind zwart mooier dan metaal kleur).
dan moet ik denk ik ook maar eens een setje sproeiers halen, want afstellen zal vast en zeker wel nodig zijn!
voor de rest heb ik afgelopen tijd niet veel er aan gewerkt ivm school en werk waar ik mee druk bezig ben.
hopelijk heb ik gauw weer wat tijd om de kleine dingen op te doen en hem echt naar wens te krijgen!
Hopelijk kan ik snel de fotos invoegen, en meer up to date houden over mijn project!
Peace out, Lowkieyed