Derbi PROject, veel voor weinig...

Ben je bezig met een project? Dan kun je het in dit forum bijhouden.
Gebruikersavatar
Matthijs H
Schakelrijder
Berichten: 178
Lid geworden op: zo 16 feb 2020, 01:07
Vervoersmiddel: Ford Fiesta ST Line
VW Golf MK 4 Pacific (sold)
VW Golf MK2 1989 (sold)
Peugeot 206 GTI 2.0 (total loss)
Derbi DRD Pro 06 (sold)
Derbi DRD LTD 07 (sold)
3x Derbi DRD Racing (sold)
2x tomos (sold)
Yamaha Aerox (sold)
Peugeot Vivacity (sold)
Locatie: In zo'n omgeving waar een paar huizen staan en mensen wonen.

Derbi PROject, veel voor weinig...

Ongelezen bericht door Matthijs H »

Zoals beloofd een projectlog van de inmiddels verkochte Derbi Pro.
Januari 2020 kocht ik deze brommer in de veronderstelling een goede brommer te kopen voor een flink bedrag. In het verleden veel brommers gehad, maar dit zou mijn laatste zijn. Dat was het ook, want man man... er is wat afgevloekt voor dit ding.

4 januari, uurtje rijden naar Zeeuws-Vlaanderen. Op het eerste oog leek de brommer netjes onderhouden, hier en daar wel een aantal kleine puntjes zoals de verf die losliet op het frame.
De brommer stond op slicks, ik kreeg er een setje velgen + banden bij. Leuk zou je denken, maar ook dit viel tegen. Wiellagers waren verrot en de banden konden direct vervangen worden. Na het oppompen bleek er ééntje lek te zijn en de ander heeft met een dusdanig te lage bandenspanning gestaan dat deze een verkeerde vorm heeft gekregen en gescheurd was.
Toen ik op weg was naar de verkoper kreeg ik een appje dat de achterrem niet op druk stond. 50 euro van de prijs af kunnen praten hiervoor, contactslot deed ook niks.
Buitenom dat was het een PERFECTE brommer, aldus de verkoper. Ik wil het woord 'was' even benadrukken...
Goed, ik een testritje maken. Niks aan de hand, geen harde opvallende geluiden.
Pittig wat eurootjes neergeteld om hem gelijk mee naar huis te kunnen nemen:
Afbeelding

En toen begon de zware ellende, ik was op weg naar de lokale brommerboer om de banden te laten vervangen en achterrem op druk te laten zetten. Ik hoorde een vaag geluid, hoe meer toeren hoe harder het geluid.
Of het nou iets is geweest wat ik bij de aankoop niet heb gehoord, of dat het binnen korte tijd is misgegaan in het blok kan ik niet zeker zeggen. Wel is zeker dat dit geluid bij de aankoop niet zo sterk aanwezig was, bijgaand een filmpje wat ik een aantal dagen na aankoop heb gemaakt.
https://www.youtube.com/watch?v=rCFdR54tCuU

Brommerboer belde me op en vertelde dat een blokrevisie noodzakelijk was, ik zal je even vertellen dat je die dag niet teveel tegen mij moest zeggen... :wall:
Gevraagd wat het mocht kosten als hun de revisie gingen uitvoeren, moest rekenen op een 8 werkuren (x 50 euro) plus de bijkomende kosten. Het kon dus makkelijk oplopen tot een hoog bedrag. Gelijk een paar jongens in de buurt om advies gevraagd, waarvan meerdere aanboden om te helpen bij de revisie. Van dat aanbod heb ik gebruik gemaakt.
Uiteindelijk was er een knul die voor een schappelijk uurtarief de brommer onder handen wilde nemen, we hebben afgesproken dat hij het blok onder handen neemt en ik me bezig ga houden met de optische zaken.

Hier een aantal schrikbarende plaatjes:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit zal waarschijnlijk meer dan genoeg zeggen: hier is knap flink gebeund.
Tijd om het blok te splitsen, de cilinderwand had al een aantal matige krassen terwijl de cilinder nog geen 150km oud zou zijn..
Er was een MVT 50 Iron Max gemonteerd, opzich een prima budget cilinder. Met de tandwielverhouding toen ter tijd was het echt waardeloos. 11-48 zat er op, je bent meer aan het schakelen en koppelen dan dat je gas kunt geven.

De krukas demonteren was nog een karweitje opzich, 3 verrotte hamers verder:
Afbeelding
Goed, m'n maat ging ondertussen lekker verder aan het blok en ik kon verder aan het frame wat we ondertussen al gestript hadden. Ook iets wat flink verneukt was, aluminium spuiten is nagenoeg niet mogelijk. En met een Motip verfje (zonder primer ook) kan je het helemaal vergeten.

https://www.youtube.com/watch?v=zc10kpe9_Gs

Dus maar begonnen met schuren, het plan was om het frame te gaan polijsten en weer in originele staat terug te brengen.
Korreltje P180 was wel nodig om de verf weg te schuren. Monnikenwerk...
Afbeelding

En oja, de kroonplaten spuiten we ook maar even mee. Dat is wel zo handig. :crazy:
Afbeelding

Na de nodige uurtjes geschuurd te hebben kwam het idee in me op om afbijt te proberen, dat idee had ook wel wat eerder mogen binnenschieten trouwens. Goddelijk spul, even laten intrekken en je kunt de verf er zo af poetsen.
Afbeelding

Ruim 15 uur verder is het frame verfvrij. Toen kwam het waterproof schuren aan de beurt, stapsgewijs van P600, P800, P1200, P1600, P2000, P2500, P3000, P4000 en als laatste P5000. Deze laatste 2 schuurkorrels moest ik op een speciale website bestellen, bijna nergens anders te vinden.
Afbeelding

Progress bitches :box:
Afbeelding

Afbeelding

Maar, er was meer dan alleen het frame. Even een kiekje van het subframe die ook op een zeer professionele wijze is gespoten...
Afbeelding

Om het plaatje compleet te maken nog 's verrotte prolinklagers. Opzich is dat geen probleem, totdat je erachter komt dat de lagers voor een DRD niet passend zijn in een Pro achterbrug. Tik maar even 250 euro af voor de nieuwe lagers en bussen.
Paar weken op moeten wachten helaas, ze waren moeilijk leverbaar. Het heeft in die tijd op een ietwat lager pitje gestaan, ook omdat de bestelling van nieuwe onderdelen moest binnenkomen.
Afbeelding
Bankrekening geplunderd, 640 euro lichter maar dan heb je ook leuke spullen.
Setup is als volgt geworden:
Airsal 80cc
Dellorto 21mm
MVT S-Race
13-53 twv
Doppler Endurance

Best een tijdje getwijfeld wat een goede setup zou zijn, budget hiervoor kon niet te hoog worden omdat het project al flink uit de klauwen liep. Een Top Performance 80 of een Airsal 80, beide interessant maar heb voor de Airsal gekozen omdat deze van aluminium is. Achteraf gezien niet de beste keuze, voor de gemiddelde 80cc was het vermogen een beetje aan de slappe kant.
De MVT S-Race heb ik nieuw gekocht, ook dit was niet slim. Deze had een veel te lage ophanging, hier zal ik later nog op terug komen.

Blok gesplist, lagers eruit en ook de carters mochten kaal gemaakt worden. Ik ben de afbijt eeuwig dankbaar... :)
Ook hier zat veel tijd in, omdat zo'n carter flink wat lastige hoekjes en vormen heeft.
Maar het is gelukt!
Afbeelding

Die zijn ook weer schoon ;)
Afbeelding

Blokje opbouwen, hier heb ik weinig foto's van maar zal ze even showen:
Afbeelding

Afbeelding

Blokje staat in elkaar, dat ging soepel. Achteraf hebben we geleert dat er beter gelijk een 5 plaats koppeling in had gemoeten. De originele 4 plaats schijnt niet overweg te kunnen met een Airsal 80cc. Een aantal ritten met een gigantisch slippende koppeling gereden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Blok netjes gespoten in de zilveren Motip Engine Paint, prima verfje zolang het niet in aanraking komt met benzine of andere vloeistoffen. En ga jij maar 's even een brommer afstellen zonder iets te lekken. :happy:
2x gespoten, blok gemonteerd en daarna de rest van de brommers verder gaan afwerken.

Kappen die passend zijn op een Pro, ook zoiets waar je echt blij van word.
Het ganse internet afgezocht naar een enigszins betaalbare kap, want de linksachter kap ontbrak. Veel gezeur, uiteindelijk een kapje kunnen bestellen via Duitsland. Alsnog 60 euro verder, maar ik had 'm tenminste.
Ik heb de schildersopleiding gevolgd die beschikte over een spuitcabine, daar kon ik mijn kapjes spuiten. Toen onze gezellige grote vriend Corona in Nederland kwam buurten heeft dit een tijdje stil gelegen, maar uiteindelijk zijn ze gespoten in RAL 3004 2 componenten.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook het subframe was dus toe aan een nieuwe verflaag, hiervoor hebben we een aantal lagen roestwerende zwarte verf gespoten:
Afbeelding

De kroonplaten zijn ook kaal, deze heb ik licht opgeschuurd maar verder niet gepolijst. De ruwe structuur vond ik wel gaaf.
Afbeelding

Toen elektronica! Jeeujjj, de kabelboom was eigenlijk een soort van dolhof, hier en daar een tapje die het bij elkaar moest houden maar uiteindelijk was er niks wat nog werkte. Geen verlichting, geen dashboard, helemaal niks.
Op marktplaats een Pro kabelboom kunnen scoren die nog vrij netjes en origineel was:
Afbeelding

En de opbouw!
Afbeelding

Helaas zijn er tijdens het project een aantal foto's kwijtgeraakt, waardoor er ook een stukje informatie en beeld mist.
Er heeft veel tegen gezeten, zo hebben we het blok voor de 2e keer moeten reviseren omdat er een aantal keerringen niet goed gemonteerd waren. Blokje kon dus weer open, gelijk meer weer opnieuw spuiten ook.
Afstelling was ook nog een dingetje, ik had 7 carburateurs tegelijkertijd (!) op de werkbank liggen. Ik ben 2x opgelicht met een imitatie die gigantisch lek was, toen dacht ik een goede koop te maken door een originele Dellorto 19mm en 21mm te kopen, 2e hands bij een handelaar. Bleek een opschuif carburateur te zijn welke ze vaak gebruiken bij Zundaps etc. Uiteindelijk hebben we een verloopstukje gemaakt zodat de Dellorto 21mm alsnog passend werd. Toen deze uiteindelijk zat was het een kwestie van de juiste sproeier erin en rammelen maar.
Paar honderd kilometer ingereden, dat heb ik gedaan met de Yasuni R2:
Afbeelding

Later kwam de MVT S-Race erop en was het project zo goed als klaar.
Afbeelding

Afbeelding

En ja, vroeg of laat zou het gebeuren. In mijn geval was het wel behoorlijk vroeg...
Afbeelding

Einde verhaal, ik was staande gehouden omdat m'n uitlaat te laag hing. Verder hadden de agenten geen problemen met de snelheid of met het geluid wat eruit kwam maar ze zagen gevaar in de uitlaat die erg laag over de grond hing. Deze kon zo nu en dan ook wel 's de grond raken, maar heb er verder geen last van gehad. Agenten stonden op het punt een WOK te geven, heb de situatie uitgelegd. Er zit 5 maanden werk en 4500 euro in verstopt en uiteindelijk maar 2 weekjes op kunnen rijden. Daar hadden ze begrip voor, ik mocht mijn weg vervolgen naar huis maar mocht daarna niet meer rijden. Ik heb met de politie afgesproken dat hij binnen een maand verkocht zou zijn, in dat geval zou ik geen WOK krijgen.
Gelukkig binnen een maand kunnen verkopen, ik heb mijn (intens grote) verlies genomen en volgende week ga ik kijken voor een auto. Dit tijdperk laat ik graag achter me, hoewel ik er ook met plezier op terug kan kijken.

Dit projectlog is wellicht een beetje rommelig, en is ook zeer zeker niet compleet. Maar zo hebben jullie toch een impressie van onze beunerijtjes.
Filmpje voor onze liefhebbers:
https://www.youtube.com/watch?v=0xdNy6I85jY

Grtz Matthijs
A't nie ghit zoas 't mot, mot 't mih zoas 't ghit.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3584
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Derbi PROject, veel voor weinig...

Ongelezen bericht door 42 »

Leuk dat je het toch nog geplaatst hebt.
Ondanks de afloop blijft het een mooi ding..en leuk project..soort van :D
Gebruikersavatar
Matthijs H
Schakelrijder
Berichten: 178
Lid geworden op: zo 16 feb 2020, 01:07
Vervoersmiddel: Ford Fiesta ST Line
VW Golf MK 4 Pacific (sold)
VW Golf MK2 1989 (sold)
Peugeot 206 GTI 2.0 (total loss)
Derbi DRD Pro 06 (sold)
Derbi DRD LTD 07 (sold)
3x Derbi DRD Racing (sold)
2x tomos (sold)
Yamaha Aerox (sold)
Peugeot Vivacity (sold)
Locatie: In zo'n omgeving waar een paar huizen staan en mensen wonen.

Re: Derbi PROject, veel voor weinig...

Ongelezen bericht door Matthijs H »

Volgende week dinsdag praktijkexamen, halverwege december word ik 19 dus dan is het ook wel een keer tijd voor een autootje.
Hoop dat ik een nette BMW E30, E34 of E39 kan scoren, zoniet word het waarschijnlijk een Peugeot 206. Lekker warm voor in de winter, want tering jantje wat is het nu koud op de scooter... :emo:
A't nie ghit zoas 't mot, mot 't mih zoas 't ghit.
ManuDRD-Racing
Beginnende tuner
Berichten: 282
Lid geworden op: di 14 apr 2020, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2008 75cc mvt iron max(verkocht)
Piaggio zip 2 takt 2010 stage6 racing mk2 70cc(verkocht)
Piaggio zip 4 takt 2009 (verkocht)
Gilera Runner 2002 (verkocht)
Aprillia sx80 2007
Locatie: Middelburg

Re: Derbi PROject, veel voor weinig...

Ongelezen bericht door ManuDRD-Racing »

Ik ben normaal niet zo’n fan van rood, maar die kappen :wub:
42 schreef: di 23 aug 2022, 12:56 Heb je ook een gucci tasje ?
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Derbi PROject, veel voor weinig...

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

zo en of, echt een dik projectje :o
Gebruikersavatar
Matthijs H
Schakelrijder
Berichten: 178
Lid geworden op: zo 16 feb 2020, 01:07
Vervoersmiddel: Ford Fiesta ST Line
VW Golf MK 4 Pacific (sold)
VW Golf MK2 1989 (sold)
Peugeot 206 GTI 2.0 (total loss)
Derbi DRD Pro 06 (sold)
Derbi DRD LTD 07 (sold)
3x Derbi DRD Racing (sold)
2x tomos (sold)
Yamaha Aerox (sold)
Peugeot Vivacity (sold)
Locatie: In zo'n omgeving waar een paar huizen staan en mensen wonen.

Re: Derbi PROject, veel voor weinig...

Ongelezen bericht door Matthijs H »

Thanks!
A't nie ghit zoas 't mot, mot 't mih zoas 't ghit.
bart_rs2
Beginnende tuner
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 03 mei 2019, 11:01
Vervoersmiddel: 2010 Rieju RS2 Pro VERKOCHT
2005 Derbi Senda SM

Re: Derbi PROject, veel voor weinig...

Ongelezen bericht door bart_rs2 »

Deze heb je wel echt teruggebracht van de dood, echt een geweldig resultaat. Vooral als je het vergelijkt met wat het eerst was
Gebruikersavatar
Matthijs H
Schakelrijder
Berichten: 178
Lid geworden op: zo 16 feb 2020, 01:07
Vervoersmiddel: Ford Fiesta ST Line
VW Golf MK 4 Pacific (sold)
VW Golf MK2 1989 (sold)
Peugeot 206 GTI 2.0 (total loss)
Derbi DRD Pro 06 (sold)
Derbi DRD LTD 07 (sold)
3x Derbi DRD Racing (sold)
2x tomos (sold)
Yamaha Aerox (sold)
Peugeot Vivacity (sold)
Locatie: In zo'n omgeving waar een paar huizen staan en mensen wonen.

Re: Derbi PROject, veel voor weinig...

Ongelezen bericht door Matthijs H »

Dankje Bart! Op het zicht leek het niet onaardig, maar bij bijna elk onderdeel wat we gedemonteerd hebben kwam verbazing naar boven hoe slecht, lelijk of beun het was aangepakt door de vorige eigenaar.
Nu ik m’n autorijbewijs heb, en een autootje op de stoep staat laat ik dit tijdperk achter me. :)
A't nie ghit zoas 't mot, mot 't mih zoas 't ghit.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3584
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Derbi PROject, veel voor weinig...

Ongelezen bericht door 42 »

206 GTI...is voorzie weer leuke sleutelprojectjes.. :clap:
bart_rs2
Beginnende tuner
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 03 mei 2019, 11:01
Vervoersmiddel: 2010 Rieju RS2 Pro VERKOCHT
2005 Derbi Senda SM

Re: Derbi PROject, veel voor weinig...

Ongelezen bericht door bart_rs2 »

Matthijs H schreef:Dankje Bart! Op het zicht leek het niet onaardig, maar bij bijna elk onderdeel wat we gedemonteerd hebben kwam verbazing naar boven hoe slecht, lelijk of beun het was aangepakt door de vorige eigenaar.
Nu ik m’n autorijbewijs heb, en een autootje op de stoep staat laat ik dit tijdperk achter me. :)
Ja, zeer herkenbaar hahaha. hoe meer je uitelkaar haalt hoe erger het word vaak. kan mij er soms over verbazen hoe mensen sommige dingen zo hebben weten te verbeunen.
Gebruikersavatar
Matthijs H
Schakelrijder
Berichten: 178
Lid geworden op: zo 16 feb 2020, 01:07
Vervoersmiddel: Ford Fiesta ST Line
VW Golf MK 4 Pacific (sold)
VW Golf MK2 1989 (sold)
Peugeot 206 GTI 2.0 (total loss)
Derbi DRD Pro 06 (sold)
Derbi DRD LTD 07 (sold)
3x Derbi DRD Racing (sold)
2x tomos (sold)
Yamaha Aerox (sold)
Peugeot Vivacity (sold)
Locatie: In zo'n omgeving waar een paar huizen staan en mensen wonen.

Re: Derbi PROject, veel voor weinig...

Ongelezen bericht door Matthijs H »

@42 ssstt, nu verpest je heel m’n positieve energie die mijn aura uitstraalde..
Haha nee, probleemloos zal het niet gaan maar ik ga hier weinig tot geen geld meer in investeren. Is het serieus kapot koop ik een andere auto, een BMW E30/34 blijft hoog op m’n verlanglijst staan!

@Bart_rs2 onvoorstelbaar hé, mij lijkt het, als je een brommer gaat opknappen, dat je deze voor een groot deel stript en dat op een normale en nette manier aanpakt. Ik snap dat je op de centen wil letten en daarom niet de allerbeste materialen gaat aanschaffen maar een aluminium frame kun je niet spuiten met alleen motip lak, een kabelboom zoek je even uit en als je dan je blok gaat reviseren neem je toch gelijk even alle lagers mee? Zo sta ik erin, maar blijkbaar niet iedereen... :emo:

___

Voor zolang het allemaal nog blijft rijden:
Afbeelding
A't nie ghit zoas 't mot, mot 't mih zoas 't ghit.
bart_rs2
Beginnende tuner
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 03 mei 2019, 11:01
Vervoersmiddel: 2010 Rieju RS2 Pro VERKOCHT
2005 Derbi Senda SM

Re: Derbi PROject, veel voor weinig...

Ongelezen bericht door bart_rs2 »

zoals het hoort met een peugeot
Gebruikersavatar
Matthijs H
Schakelrijder
Berichten: 178
Lid geworden op: zo 16 feb 2020, 01:07
Vervoersmiddel: Ford Fiesta ST Line
VW Golf MK 4 Pacific (sold)
VW Golf MK2 1989 (sold)
Peugeot 206 GTI 2.0 (total loss)
Derbi DRD Pro 06 (sold)
Derbi DRD LTD 07 (sold)
3x Derbi DRD Racing (sold)
2x tomos (sold)
Yamaha Aerox (sold)
Peugeot Vivacity (sold)
Locatie: In zo'n omgeving waar een paar huizen staan en mensen wonen.

Re: Derbi PROject, veel voor weinig...

Ongelezen bericht door Matthijs H »

Zo is dat.. als het een jaartje meegaat ben ik allang blij,
Heb er ook niet zo gek voor veel neer hoeven leggen, optisch is ie daarom ook niet de mooiste meer maar daar maak ik me (met deze auto) ook niet zo druk om. :)
A't nie ghit zoas 't mot, mot 't mih zoas 't ghit.
Gebruikersavatar
Matthijs H
Schakelrijder
Berichten: 178
Lid geworden op: zo 16 feb 2020, 01:07
Vervoersmiddel: Ford Fiesta ST Line
VW Golf MK 4 Pacific (sold)
VW Golf MK2 1989 (sold)
Peugeot 206 GTI 2.0 (total loss)
Derbi DRD Pro 06 (sold)
Derbi DRD LTD 07 (sold)
3x Derbi DRD Racing (sold)
2x tomos (sold)
Yamaha Aerox (sold)
Peugeot Vivacity (sold)
Locatie: In zo'n omgeving waar een paar huizen staan en mensen wonen.

Re: Derbi PROject, veel voor weinig...

Ongelezen bericht door Matthijs H »

Matthijs H schreef: ma 30 nov 2020, 20:18
Paar honderd kilometer ingereden, dat heb ik gedaan met de Yasuni R2:
Afbeelding
missingtheolddays.com :(
Of... .nl?
A't nie ghit zoas 't mot, mot 't mih zoas 't ghit.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3584
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Derbi PROject, veel voor weinig...

Ongelezen bericht door 42 »

Je leeft nog jonguh !
Vroeg het me al af..maar dat ga ik niet zeggen natuurlijk, das nie stoer.
How's life ?
Gebruikersavatar
Matthijs H
Schakelrijder
Berichten: 178
Lid geworden op: zo 16 feb 2020, 01:07
Vervoersmiddel: Ford Fiesta ST Line
VW Golf MK 4 Pacific (sold)
VW Golf MK2 1989 (sold)
Peugeot 206 GTI 2.0 (total loss)
Derbi DRD Pro 06 (sold)
Derbi DRD LTD 07 (sold)
3x Derbi DRD Racing (sold)
2x tomos (sold)
Yamaha Aerox (sold)
Peugeot Vivacity (sold)
Locatie: In zo'n omgeving waar een paar huizen staan en mensen wonen.

Re: Derbi PROject, veel voor weinig...

Ongelezen bericht door Matthijs H »

Leven is goed, niet perfect want perfectie bestaat niet. Maar je moet er wel naar blijven streven!
Zat zoma ff door t topic te scrollen. Word daar wel blij van. :)
A't nie ghit zoas 't mot, mot 't mih zoas 't ghit.
ManuDRD-Racing
Beginnende tuner
Berichten: 282
Lid geworden op: di 14 apr 2020, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2008 75cc mvt iron max(verkocht)
Piaggio zip 2 takt 2010 stage6 racing mk2 70cc(verkocht)
Piaggio zip 4 takt 2009 (verkocht)
Gilera Runner 2002 (verkocht)
Aprillia sx80 2007
Locatie: Middelburg

Re: Derbi PROject, veel voor weinig...

Ongelezen bericht door ManuDRD-Racing »

Haha, ik miste mn derbi ook dus heb de sx50 van brommert overgenomen 3 weken terug😀
42 schreef: di 23 aug 2022, 12:56 Heb je ook een gucci tasje ?
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Derbi PROject, veel voor weinig...

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

🥲
"50", mhmmm suuurreeee
Gebruikersavatar
Matthijs H
Schakelrijder
Berichten: 178
Lid geworden op: zo 16 feb 2020, 01:07
Vervoersmiddel: Ford Fiesta ST Line
VW Golf MK 4 Pacific (sold)
VW Golf MK2 1989 (sold)
Peugeot 206 GTI 2.0 (total loss)
Derbi DRD Pro 06 (sold)
Derbi DRD LTD 07 (sold)
3x Derbi DRD Racing (sold)
2x tomos (sold)
Yamaha Aerox (sold)
Peugeot Vivacity (sold)
Locatie: In zo'n omgeving waar een paar huizen staan en mensen wonen.

Re: Derbi PROject, veel voor weinig...

Ongelezen bericht door Matthijs H »

Hahah thanks man, leuke reactie
De uber dikke en luxe Peugeot is ondertussen alweer 1.5 jaar geleden, 6 maanden niet mogen rijden, toen Golf 2 gekocht (beetje hetzelfde concept als de Derbi Pro, heeft veel geld gekost) maar die ook verkocht met bijna 3k verlies omdat ik lange afstanden moest gaan rijden, en iets comfortabels en betrouwbaars wilde hebben. Dus toen dacht Thijs slim te zijn een golfje 4 te kopen (heb principieel iets tégen nieuwere golfjes, maar deze was qua prijs interessant). Daar heeft ie ook weer een heleboel gezeik mee gehad, denk aan: waterpomp, distributieriem, kvs lekkage, remschijven, gasklephuis, elektra problemen.
Dusja, heb nu 4 weken vakantie en ben lekker aan 't bijbeunen zodat ik hopelijk eind vd zomer een Fiesta ST kan kopen. Maarja, ben nog maar 20j en aangezien ik al 3 jaar uit huis ben lukt sparen niet zo heel goed... Dus moet nog maar zien of k die Fiesta kan kopen dit jaar
A't nie ghit zoas 't mot, mot 't mih zoas 't ghit.
Gebruikersavatar
Matthijs H
Schakelrijder
Berichten: 178
Lid geworden op: zo 16 feb 2020, 01:07
Vervoersmiddel: Ford Fiesta ST Line
VW Golf MK 4 Pacific (sold)
VW Golf MK2 1989 (sold)
Peugeot 206 GTI 2.0 (total loss)
Derbi DRD Pro 06 (sold)
Derbi DRD LTD 07 (sold)
3x Derbi DRD Racing (sold)
2x tomos (sold)
Yamaha Aerox (sold)
Peugeot Vivacity (sold)
Locatie: In zo'n omgeving waar een paar huizen staan en mensen wonen.

Re: Derbi PROject, veel voor weinig...

Ongelezen bericht door Matthijs H »

Matthijs H schreef: wo 10 aug 2022, 17:21 Maarja, ben nog maar 20j en aangezien ik al 3 jaar uit huis ben lukt sparen niet zo heel goed... Dus moet nog maar zien of k die Fiesta kan kopen dit jaar
Matthijs, 1 tip.
Als je nou stopt met die 5 gram cocaïne per dag, is sparen makkelijker.

(Sorry, soms ga ik stomme praat uitslaan als ik teveel alcohol heb genuttigd)
A't nie ghit zoas 't mot, mot 't mih zoas 't ghit.
Plaats reactie