Derbi drd Racing project 2021

Ben je bezig met een project? Dan kun je het in dit forum bijhouden.
Gebruikersavatar
Basvdlinde
Derbi fan
Berichten: 64
Lid geworden op: do 18 sep 2014, 13:17
Vervoersmiddel: Toyota Yaris 1.5 bomenknuffelaar editie, Derbi in progress
Locatie: Genemuiden

Re: Derbi drd Racing project 2021

Ongelezen bericht door Basvdlinde »

Brommert_01 schreef:Ja, dat werkt d niet nee. Maar je kan nu evt opzoek naar een carter zonder lager. Of als je het bij RK tweewielers ofzo haalde vragen of die hem er ff uitropt.

Ps, ik zag een mooie advertentie op marktplaats voor een heel schap Derbi onderdelen, zullen we even collecte lopen :clap:
Tot op heden alleen iemand gevonden die een heel blok verkoopt, die wil er 350,- voor. In mijn ogen erg veel geld. Ik ga toch nog even opzoek naar een losse carterhelft.
Ik hou van dubbel D !! (Dikke Derbi)
Gebruikersavatar
Basvdlinde
Derbi fan
Berichten: 64
Lid geworden op: do 18 sep 2014, 13:17
Vervoersmiddel: Toyota Yaris 1.5 bomenknuffelaar editie, Derbi in progress
Locatie: Genemuiden

Re: Derbi drd Racing project 2021

Ongelezen bericht door Basvdlinde »

DaanH schreef:In hasselt is ook nog iemand met een halve derbi te koop voor weinig. mooi dichtbij staat op fb marketplace volgensmij
Heb je daar een linkje van? Ik kan hem tot op heden nog niet vinden.
Ik hou van dubbel D !! (Dikke Derbi)
Gebruikersavatar
Basvdlinde
Derbi fan
Berichten: 64
Lid geworden op: do 18 sep 2014, 13:17
Vervoersmiddel: Toyota Yaris 1.5 bomenknuffelaar editie, Derbi in progress
Locatie: Genemuiden

Re: Derbi drd Racing project 2021

Ongelezen bericht door Basvdlinde »

Gistermiddag eens even gebeld met de plaatselijke motorzaak (ijsselmotoren)
& nadat ik de situatie over mn carterhelft had beschreven, bood hij aan er eens naar te kijken.

Helaas bezat hij niet de juiste lagertrekker dus ik stond al snel weer buiten.
Daarna maar de stoute schoenen aangetrokken & op de gok naar Josdijkman gereden.

Wonder boven wonder was hij nog geopend ook.

Nogmaals mn probleem beschreven & Jos bood eingelijk zelf al aan om het lager te verwijderen & er ook meteen een nieuwe in te zetten! Wat een fantastische vent is het toch. Helaas had hij nu geen tijd, ik kan het carter dus donderdag weer ophalen.

En wat helemaal fantastisch was, ik heb mijn oude pro gespot :wub:

Ik heb gem destijds verkocht aan ene Rik Palland & laat die nou net bij Josdijkman staan;
Afbeelding

En zo zag hij eruit in mijn eigendom;

Afbeelding

Kortom, een geslaagde dag.

Donderdag een update over het carter
Ik hou van dubbel D !! (Dikke Derbi)
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3601
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Derbi drd Racing project 2021

Ongelezen bericht door 42 »

Von em eerst mooier.

En ik baal dat ik niet dichter bij Jos woon ja..1 van de weinige goede brommerzaken heb ik t idee.
Gebruikersavatar
DaanH
Derbi fan
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 31 aug 2020, 22:45
Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme 2015 -Sold
Derbi DRD Pro 2016
Locatie: Genemuiden

Re: Derbi drd Racing project 2021

Ongelezen bericht door DaanH »

Basvdlinde schreef:
DaanH schreef:In hasselt is ook nog iemand met een halve derbi te koop voor weinig. mooi dichtbij staat op fb marketplace volgensmij
Heb je daar een linkje van? Ik kan hem tot op heden nog niet vinden.
https://www.facebook.com/marketplace/it ... 021257968/ ik heb zelf een OT blok bij hem gekocht voor een leuk prijsje is wel een goede kerel. En die brommer is van mijn neef trouwens, Rik. en heb je al al gekeken op insta bij bijv tk derbi parts of handelsonderneming meerle ofzo die hebben vaak veel spul
Remmen is angst, Gang is alles!
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3601
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Derbi drd Racing project 2021

Ongelezen bericht door 42 »

DaanH schreef: En die brommer is van mijn neef trouwens, Rik.
Nou is Nederland niet erg groot maar dit is best bizar..hoe groot is de kans dat iemand toevallig net bij Jos komt waar toevallig net zn oude brommer staat en die hem ooit verkocht heeft aan de neef van iemand op dit forum..1 op ontelbaar ofzo ?
God heit zo gewild... :lol:
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Derbi drd Racing project 2021

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Nou, de meere heb ik persoonlijk niet veel goeds over gehoord om eerlijk te zijn. Tk derbiparts, Reeuwijk moteren, RKtweewielers en Hoogendijk zijn de betere naar mijn mening. De Meere heb ik zelf ook al eens zaken mee gedaan, maar echt een verdomde sjaggelaar hoor... Die wil alles van je overkopen voor niks en vraagt de hoofdprijs.....
Gebruikersavatar
DaanH
Derbi fan
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 31 aug 2020, 22:45
Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme 2015 -Sold
Derbi DRD Pro 2016
Locatie: Genemuiden

Re: Derbi drd Racing project 2021

Ongelezen bericht door DaanH »

ja maar volgensmij zijn ze dat allemaal echte sjaggelaars ik zou gewoon naar die gozer toegaan want 9 van de 10 keer laten ze je wat moois zien en sturen ze iets totaal anders op naar mijn ervaring ten minste
Remmen is angst, Gang is alles!
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Derbi drd Racing project 2021

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Ja, blokken en delen altijd gewoon in persoon bekijken, dat schroefdraad slopen ze zo vaak. Door van die mensen die denken dat de opgegeven NM niet genoeg is, en het vaster zetten, of mensen die de carters bij elkaar proberen te trekken met de boutjes......
Eveneens slijtage gevoelige delen als wielen/wiel lagers en koppelingen en kappen. De rest kan niet zo veel kapot aan.
bart_rs2
Beginnende tuner
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 03 mei 2019, 11:01
Vervoersmiddel: 2010 Rieju RS2 Pro VERKOCHT
2005 Derbi Senda SM

Re: Derbi drd Racing project 2021

Ongelezen bericht door bart_rs2 »

Brommert_01 schreef:Nou, de meere heb ik persoonlijk niet veel goeds over gehoord om eerlijk te zijn. Tk derbiparts, Reeuwijk moteren, RKtweewielers en Hoogendijk zijn de betere naar mijn mening. De Meere heb ik zelf ook al eens zaken mee gedaan, maar echt een verdomde sjaggelaar hoor... Die wil alles van je overkopen voor niks en vraagt de hoofdprijs.....
Rk is van hetzelfde niveau als Demi Meere, zelfde geld eigenlijk voor al die ''handelaartjes''. Als je echt eerlijk bent ga je er geen geen cent aan verdienen, sneu volk is het meestal.
Gebruikersavatar
Basvdlinde
Derbi fan
Berichten: 64
Lid geworden op: do 18 sep 2014, 13:17
Vervoersmiddel: Toyota Yaris 1.5 bomenknuffelaar editie, Derbi in progress
Locatie: Genemuiden

Re: Derbi drd Racing project 2021

Ongelezen bericht door Basvdlinde »

42 schreef:Von em eerst mooier.

En ik baal dat ik niet dichter bij Jos woon ja..1 van de weinige goede brommerzaken heb ik t idee.
Ik deel deze mening!

Tja Josdijkman is inderdaad een gigantisch kundige zaak, tevens een gigantisch aardige man. Hij is nergens te beroerd voor. Hij zal je helpen zover hij kan.
Ik hou van dubbel D !! (Dikke Derbi)
Gebruikersavatar
Basvdlinde
Derbi fan
Berichten: 64
Lid geworden op: do 18 sep 2014, 13:17
Vervoersmiddel: Toyota Yaris 1.5 bomenknuffelaar editie, Derbi in progress
Locatie: Genemuiden

Re: Derbi drd Racing project 2021

Ongelezen bericht door Basvdlinde »

42 schreef:
DaanH schreef: En die brommer is van mijn neef trouwens, Rik.
Nou is Nederland niet erg groot maar dit is best bizar..hoe groot is de kans dat iemand toevallig net bij Jos komt waar toevallig net zn oude brommer staat en die hem ooit verkocht heeft aan de neef van iemand op dit forum..1 op ontelbaar ofzo ?
God heit zo gewild... :lol:
Haha ja ik snap je reactie! Toevallig woont DaanH ook in Genemuiden. Dat maakt de toevalligheid weer iets kleiner. Dan nog is de wereld klein.
Ik hou van dubbel D !! (Dikke Derbi)
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Derbi drd Racing project 2021

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Heb ze allemaal een eens over de vloer gehad om restpartijen te verkopen, dat ik dozen vol extra onderdelen had, maar die de meere en z'n pa hadden het lef om tegen bodemprijzen(want ik gun ze best een beetje omdat ze een groot berijk hebben voor de verkoop onderdelen)nog af te dingen ook. Ik zou 3 dozen spul ruilen voor een limited 03 vork, velg en remmen, maar " ze zagen de waarde er niet van in" en boden €150. De rest heeft altijd wel redelijke handelsprijzen geboden, naar mij althans.
Gebruikersavatar
Basvdlinde
Derbi fan
Berichten: 64
Lid geworden op: do 18 sep 2014, 13:17
Vervoersmiddel: Toyota Yaris 1.5 bomenknuffelaar editie, Derbi in progress
Locatie: Genemuiden

Re: Derbi drd Racing project 2021

Ongelezen bericht door Basvdlinde »

@DaanH @brommert_01 @bart_rs2

Ik heb toevallig die voorvork & dat blok gekocht bij ‘de Meere’ & het is mij eingelijk wel goed bevallen. Aardige jongen en best duidelijke foto’s.

TKDerbiparts ga ik a.s weekend naartoe voor mn 03’ wielen & mn zilveren Marzocchi voorvork. Daar kan ik volgend weekend dus over oordelen.

De Meere deed het als fulltime baan vertelde die me, dus wat betreft de prijzen. Ik snap het wel, die jongen moet ook zn auto kunnen voltanken...
Ik hou van dubbel D !! (Dikke Derbi)
Gebruikersavatar
Basvdlinde
Derbi fan
Berichten: 64
Lid geworden op: do 18 sep 2014, 13:17
Vervoersmiddel: Toyota Yaris 1.5 bomenknuffelaar editie, Derbi in progress
Locatie: Genemuiden

Re: Derbi drd Racing project 2021

Ongelezen bericht door Basvdlinde »

Brommert_01 schreef:Heb ze allemaal een eens over de vloer gehad om restpartijen te verkopen, dat ik dozen vol extra onderdelen had, maar die de meere en z'n pa hadden het lef om tegen bodemprijzen(want ik gun ze best een beetje omdat ze een groot berijk hebben voor de verkoop onderdelen)nog af te dingen ook. Ik zou 3 dozen spul ruilen voor een limited 03 vork, velg en remmen, maar " ze zagen de waarde er niet van in" en boden €150. De rest heeft altijd wel redelijke handelsprijzen geboden, naar mij althans.
Tja als je dit dan zo leest dan heb je eingelijk ook wel gelijk..
Ik hou van dubbel D !! (Dikke Derbi)
bart_rs2
Beginnende tuner
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 03 mei 2019, 11:01
Vervoersmiddel: 2010 Rieju RS2 Pro VERKOCHT
2005 Derbi Senda SM

Re: Derbi drd Racing project 2021

Ongelezen bericht door bart_rs2 »

Tk derbiparts is wel een van de beteren.

Edit: jos dijkman is in mijn ervaring ook wel de beste brommerzaak in nl. Het gaat daar soms wel eens fout maar dat word altijd zonder lastig doen opgelost, kunnen veel andere zaken wat van leren.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3601
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Derbi drd Racing project 2021

Ongelezen bericht door 42 »

bart_rs2 schreef:Edit: jos dijkman is in mijn ervaring ook wel de beste brommerzaak in nl. Het gaat daar soms wel eens fout maar dat word altijd zonder lastig doen opgelost, kunnen veel andere zaken wat van leren.
Overal gaat er wel eens wat fout idd maar zeg t gewoon en los t op, hoe moeilijk kan het zijn.
Zelfde als met die beschadigingen aan mn frame en blok, had t gewoon gezegd en een tientje van de totaalprijs afgedaan en ik had er verder niet wakker van gelegen en t zelf hersteld.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Derbi drd Racing project 2021

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Idd, verhullen en achteraf moeilijk doen, daar gaat het mis. Maar gelukkig zijn veel dingen als bedrijf geregistreerd en juridisch aansprakelijk te stellen. Mocht je een rechtsbijstands verzekering hebben (A)of je ouders in het geval dat het echt belachelijk wordt.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Derbi drd Racing project 2021

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Maar ff off-topic, heb ik mijn topic verkeerd geplaatste ofzo over Malossi 80? Ik heb na een aantal dagen nog geen reactie :?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3601
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Derbi drd Racing project 2021

Ongelezen bericht door 42 »

Zag t ja..kan t me bijna niet voorstellen dat niemand t weet.
Misschien top secret hush hush stuff..when i tell you i have to kill you..dat gedoe.
Ik kan je helaas niks zinnigs zeggen zoals zo vaak :lol:
Zal t eens proberen voor je bij iemand op een ander forum.
Plaats reactie