Gezien de corona toch een aantal beperkingen met zich meebrengt qua vrije tijdsbesteding
na lang wikken & wegen heb ik besloten om een Derbi project te gaan beginnen

Ik heb vanaf mn 15e tot mn 18e altijd derbi’s gehad & vervolgens mn a1 gehaald en een derbi gpr 125 gekocht.
Helaas alles daarna verkocht omdat ik ivm werk eingelijk enkel nogmaar auto reed.
Aangezien ik door derbi-forum ooit ‘verliefd’ ben geworden op derbi’s leek het mij leuk om mijn project
Dan ook hierop te delen met diegene die het wil bekijken/bijhouden.
Het wordt een lange termijn project om 2 redenen;
1; tijd
2; geld, de echt mooie (lees zeldzame) onderdelen zijn nou eenmaal kneiterduur tegenwoordig
Ik probeer eens per 2-4 weken een update te plaatsen van wat er is gebeurd & wat de plannen zijn.
In de tussentijd zal ik natuurlijk wel eventuele vragen stellen & eventuele vragen beantwoorden
Voordat ik begin met het daadwerkelijke bouwen van de brommer zal ik
de eerst komende tijd zal ik voornamelijk besteden met het zoeken & kopen van dit soort onderdelen.
Ondertussen ben ik erin geslaagd om de volgende onderdelen te vinden;

Ik gebruik express een GPR carter, dit omdat ik namelijk van plan ben om een elektrische start te gaan maken om de brommer.
Het GPR blok is hiervoor in mijn ogen een betere basis.
Ik wil als basis het model van de limited edition 2008 aanhouden, om deze dan vervolgens naar mijn eigen smaak
Aan te passen. Vandaar de zilveren Marzocchi & de gouden Sebac voorvork (ik kon helaas geen gouden Marzocchi vinden). Ik wil kijken wat ik uiteindelijk mooier vindt staan

Deze voorvork wil ik combineren met de limited edition 03’ velgen (deze hebben een dubbele schijf met spaakvelg)
Ik moet eerlijk bekennen dat ik geinspireerd ben door de brommer die Frenk ooit gemaakt heeft! (Zie afbeelding) in mijn ogen tot op de dag van vandaag de mooiste Derbi ooit gebouwd!

Ik hoop dat jullie dit leuk vinden, ik in elk geval wel!
Groetjes Bas