Aprilia Evo PROJECT STOPT!
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Drd Evo LTD en een Aprila SX 50
Aprilia Evo PROJECT STOPT!
Hallo leden van derbi forum
Ik ga een aprilia sx50 2007 opknappen en veranderen.
De plannen zijn het frame te spuiten,de kappen rood spuiten met een beetje wit misschien,evo LTD Pro Link passend maken,Evo voorvork erop zetten en het Motorblok te reviseren en een leuke nieuwe setup erop te zetten. Ik zit te denken aan een 70cc pro race en qua carburateur ben ik er nog niet helemaal uit.
Ik heb vandaag de kappen op mijn drd evo ltd gezet om te kijken hoe het eruit zit. Dat leverde deze foto's op ( en ja mijn brommer is heel erg smerig )
Er komt natuurlijk wel een andere voorkap en spatbord op. Deze foto's zijn alleen maar even gemaakt om te kijken hoe het er ongeveer uitziet qua voorvork,velgen en achterbrug.
Updatteee
Ik ben vandaag even bezig geweest om de brommer uit elkaar te halen. Ik ben een heel eind gekomen, hier een paar foto's van hoe hij er nu bij staat
Het begon zo :
het blok zag er zo uit:
En na 4 uurtjes werken was dit het resultaat:
Het smerige motorblok
Updaattteeeeeeeeeeeeeee
Vandaag kwam de postbode langs met een leuk pakketje voor me.. een 70cc pro race
Heb de cilinder overgenomen van D-evo.
Praatjes vullen geen gaatjes dus foto tijd
Updaaatteeee
Lange tijd geen update. Ben de laatste tijd druk met school en vind het af en toe te koud om zonder verwarming te sleutelen
Maar ben toch al weer wat verder. Het blok is uit het frame en ben nu begonnen met het uit elkaar halen van het blok. Maar ben nu even vast gelopen omdat het niet echt wil vlotten met het blok
Ik ben er over de setup nu uit
70cc pro race [x]
28 MM carburateur [x]
Doppler endurance krukas [x]
Malossi VL6 membraam [x]
Hpi ontsteking []
opmaat uitlaat onderlangs []
MRD Carbon koppeling [x]
X Betekent of ik het al heb.
Update
Kleine update vanaf mijn telefoon
Motorblok is open geslepen en alles is uit het motorblok, nu nog wachten op de nieuwe carters.
Updateee
Alweer ? ja alweer
Heb een paar foto's genomen van de spullen die gebruikt gaan worden voor het project en waarschijnlijk worden ook me carters nog bewerkt
Doppler asje
70cc pro race pakking set
MRD carbon kopplingsplaten
Tijdelijke carb
Membraan
Spruitstuk
Achter rem
Voor rem
Voorvelg. Ja alles daar is een beetje stoffig maar dat komt omdat het al meer dan een jaar in een schuur ligt. De roest op de remschijf komt omdat er een aluminium reinger op gekomen is en dit laat het blijkbaar roesten als de pest gelukkig is het opervlakkig en er zo af te vegen.
Achtervelg
1 van de voorvorkpoten. Lijkt alsof er krassen opzitten maar dit is niet het geval
Photoshop udate
Heb weer even snel een photoshop gemaakt en ik denk dat het ongeveer zo gaat worden. Wat niet klopt is het spatbord want hier komt een acerbis ipv het drd evo spatbord maar die kon ik niet vinden
Updatte
vandaag bericht gehad van de coater, ik kan het frame en achterbrug over 2 weken brengen
Ben wel geschrokken van de prijs verschillen
Updatee
Zo het blok is op de ontsteking en uitlaat na klaar, was het eigenlijk al een tijdje maar had het tot nu toe nog niet gepost.
let niet op het verkleurde koppelings deksel daar komt nog een andere voor
Updateee
De uitlaat is binnen =D
Ik ga een aprilia sx50 2007 opknappen en veranderen.
De plannen zijn het frame te spuiten,de kappen rood spuiten met een beetje wit misschien,evo LTD Pro Link passend maken,Evo voorvork erop zetten en het Motorblok te reviseren en een leuke nieuwe setup erop te zetten. Ik zit te denken aan een 70cc pro race en qua carburateur ben ik er nog niet helemaal uit.
Ik heb vandaag de kappen op mijn drd evo ltd gezet om te kijken hoe het eruit zit. Dat leverde deze foto's op ( en ja mijn brommer is heel erg smerig )
Er komt natuurlijk wel een andere voorkap en spatbord op. Deze foto's zijn alleen maar even gemaakt om te kijken hoe het er ongeveer uitziet qua voorvork,velgen en achterbrug.
Updatteee
Ik ben vandaag even bezig geweest om de brommer uit elkaar te halen. Ik ben een heel eind gekomen, hier een paar foto's van hoe hij er nu bij staat
Het begon zo :
het blok zag er zo uit:
En na 4 uurtjes werken was dit het resultaat:
Het smerige motorblok
Updaattteeeeeeeeeeeeeee
Vandaag kwam de postbode langs met een leuk pakketje voor me.. een 70cc pro race
Heb de cilinder overgenomen van D-evo.
Praatjes vullen geen gaatjes dus foto tijd
Updaaatteeee
Lange tijd geen update. Ben de laatste tijd druk met school en vind het af en toe te koud om zonder verwarming te sleutelen
Maar ben toch al weer wat verder. Het blok is uit het frame en ben nu begonnen met het uit elkaar halen van het blok. Maar ben nu even vast gelopen omdat het niet echt wil vlotten met het blok
Ik ben er over de setup nu uit
70cc pro race [x]
28 MM carburateur [x]
Doppler endurance krukas [x]
Malossi VL6 membraam [x]
Hpi ontsteking []
opmaat uitlaat onderlangs []
MRD Carbon koppeling [x]
X Betekent of ik het al heb.
Update
Kleine update vanaf mijn telefoon
Motorblok is open geslepen en alles is uit het motorblok, nu nog wachten op de nieuwe carters.
Updateee
Alweer ? ja alweer
Heb een paar foto's genomen van de spullen die gebruikt gaan worden voor het project en waarschijnlijk worden ook me carters nog bewerkt
Doppler asje
70cc pro race pakking set
MRD carbon kopplingsplaten
Tijdelijke carb
Membraan
Spruitstuk
Achter rem
Voor rem
Voorvelg. Ja alles daar is een beetje stoffig maar dat komt omdat het al meer dan een jaar in een schuur ligt. De roest op de remschijf komt omdat er een aluminium reinger op gekomen is en dit laat het blijkbaar roesten als de pest gelukkig is het opervlakkig en er zo af te vegen.
Achtervelg
1 van de voorvorkpoten. Lijkt alsof er krassen opzitten maar dit is niet het geval
Photoshop udate
Heb weer even snel een photoshop gemaakt en ik denk dat het ongeveer zo gaat worden. Wat niet klopt is het spatbord want hier komt een acerbis ipv het drd evo spatbord maar die kon ik niet vinden
Updatte
vandaag bericht gehad van de coater, ik kan het frame en achterbrug over 2 weken brengen
Ben wel geschrokken van de prijs verschillen
Updatee
Zo het blok is op de ontsteking en uitlaat na klaar, was het eigenlijk al een tijdje maar had het tot nu toe nog niet gepost.
let niet op het verkleurde koppelings deksel daar komt nog een andere voor
Updateee
De uitlaat is binnen =D
Laatst gewijzigd door Freek op ma 02 jan 2012, 12:02, 16 keer totaal gewijzigd.
- thomassx
- Tuner
- Vervoersmiddel: Puch Maxi
Beta ark
Suzuki Streetmagic
Aprilia SX
Aprilia RS
Derbi DRD Project - Locatie: Hedikhuizen [NB]
Re: Aprilia Evo
Eindeloos derbi project..
- blackracingderbi
- Tuner
- Vervoersmiddel: derbi senda
Wel special heb ik zelf nog nooit gezien netjes man blijf hem volgen.
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Peugeot 107
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=1570
Erg appart, maar wel heel origineel.
Ga zo door, zal hem zeker blijven volgen.
Ga zo door, zal hem zeker blijven volgen.
supervet ding voor die prijs die demper is ook vreselijk zeldzaam en duur!
en dit project vind ik ook vet, super zoon sx kappensetje
-
- Tuner
Ben ook altijd fan geweest van de aprilia sx 50 alleen toen ik voor een brommer ging was net het mooie model weg, dus nu ga ik dat even goed maken
- derbiracing
- Tuner
- Vervoersmiddel: derbi senda x-treme R
apart! ga ik zeker volgen
-
- Tuner
de kappen komen gewoon op een aprilia frame Dit was alleen even om te kijken hoe de kappen staan met zulke velgen en achterburg eronderJvS schreef:Is gewoon een firebox demper ,derbi crd schreef:supervet ding voor die prijs die demper is ook vreselijk zeldzaam en duur!
Leuk project man, maar de kappen mogen wel een spuitbeurt krijgen idd.
Want Aprilia kappen op een derbi...
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: 2003 Derbi Drd (verkocht)
1991 Suzuki ls650 Caferacer (verkocht)
2002 Husqvarna TE 570
Staat echt gaaf, alleen nog ff hooglans zwart laten spuiten en hij is af
-
- Tuner
ik denk dat ik juist voor matzwart ga
Re: Aprilia Evo Update in beginpost
wat is dat ding in slechte staat zeg, abnormaal. Het frame roest ook op de meest vreemde plekken! Coaten die zooi!
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Peugeot 107
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=1570
derbi crd schreef: wat is dat ding in slechte staat zeg, abnormaal. Het frame roest ook op de meest vreemde plekken! Coaten die zooi!
Hij gebruikt toch maar 1 frame, ?
-
- Tuner
valt toch wel mee met die vreemde plekken ? Het zijn gewoon de plekken waar iets tegen het frame heeft geschuurd zoals je bij foto van blok ziet, daar heeft de kickstart tegen het frame gezeten en me broer vond alles best zolang dat ding maar lief =P En coaten..ja is wel beter maar ik heb tot nu toe nog Adres in de buurt gevonden,maar waarschijnlijk ga ik morgen even langs iemand om te vragen of hij een adres in buurt weet.
als er iemand is die een adres in zuid holland, noord brabant of zeeland weet dan hoor ik dat graag
als er iemand is die een adres in zuid holland, noord brabant of zeeland weet dan hoor ik dat graag
- blackracingderbi
- Tuner
hoe krijg je dat blok zo smerig
-
- Tuner
Hoe kreeg mijn broer dat blok zo smerig
3 jaar lang 400 km per week rijden door smerige polders en nooit maar dan ook echt nooit schoonmaken
3 jaar lang 400 km per week rijden door smerige polders en nooit maar dan ook echt nooit schoonmaken
ja slimme snol waar haal je die dempers dan tegenwoordig? en tegen welke prijs?JvS schreef:Is gewoon een firebox demper ,derbi crd schreef:supervet ding voor die prijs die demper is ook vreselijk zeldzaam en duur!
Leuk project man, maar de kappen mogen wel een spuitbeurt krijgen idd.
Want Aprilia kappen op een derbi...
Heb er zelf mee gereden dus weet als geen ander hoeveel ze kosten en of ze nog zomaar te krijgen zijn
- blackracingderbi
- Tuner
zonde heb je een mooie derbi verneuk je hem xd hoop dat je er wat van gaat makeFreek schreef:Hoe kreeg mijn broer dat blok zo smerig
-
- Tuner
Het is een aprilia en ja elke dag schoonmaken is ook niks en zolang mijn broer op school en werk kwam vond hij het wel bestblackracingderbi schreef:zonde heb je een mooie derbi verneuk je hem xd hoop dat je er wat van gaat makeFreek schreef:Hoe kreeg mijn broer dat blok zo smerig