Derbier GPR project, you mad?
Geplaatst: zo 13 nov 2011, 18:13
Sup folks, you mad?
Ik ben Alessandro, geboren en getogen in Turkneuzen Zeeland, en ik ga maar eens een projectje met een GPR beginnen. Heb zelf op z'n 17e precies dezelfde gereden (matrood 2004) en deze na een paar weken overgespoten naar blauw, omdat dat matrood gewoon poeplelijk is
Eerst eens wat geschiedenis, heb erg veel broemerts gehad, begon toen ik 12 was met een tomos. Daarna veel vespa ciao's gehad, citta's, puch, bravo, mobylette's, zelfs nog 2 jawa's gehad
. Zo rond m'n 14e kocht ik m'n eerste schakelbrommer: een witte Honda MB5 in originele staat, paar maanden op gereden (polder) en daarna goed kunnen verkopen aangezien die volledig origineel was. Hierna een Honda MTX-sh gehad, daarna een suzuki tsx, tomos atx, tomos 4tl, yamaha fs1 ik wou niks anders meer rijden dan schakel. Jammer genoeg nergens meer foto's van
Een paar maanden voor m'n 16e ging ik kijken voor een "moderne" schakelbrommer. Dit werd een yamaha tzr met schade (voorvork krom, kuipdelen weg) voorvork laten richten en nieuwe kuipdelen erop, en naar de spuiter gebracht:

Saampjes met de tjoening citta
had een 43mm malossi brevatatto cilinder oid, vespa superbravo achterkoppeling, malossi vario, kickstart blok, elec. onsteking, 13mm carb, Polini SP uitlaat, malossi luchtfilter, ging 70km/u best hard en eng op zo'n klein poepdingetje, was ook 1 van de weinig citta's met een geel kenteken!
Maargoed ik was ondertussen goed geworden in het opknappen en met winst vekropen van brommers, dus zat ik eens op kapaza.be rond te neuzen toen ik een Derbi gpr te koop zag staan
had dit type nog nooit gezien en wist ook niet van het bestaan ervan af ook al waren ze 2 jaar op de markt. Dus afspraak gemaakt met de verkoper en ding op gaan halen in Temse, toen ik thuis aankwam:

Paar lichtje krasjes (maakte niet uit was toch van plan te gaan spuiten) 11k op de teller, kuipruitje zwart, spiegels lam gedraaid en neon

Kappen opgeschuurd en in de primer gezet, toen 3 weken zo gereden omdat ik moest sparen voor de spuitbeurt

En zo zag hij eruit na de spuitbeurt
, zag hem toevallig een paar maaden terug te koop staan 4 jaar na de verkoop, schuifschade, ketting slap en roestig, cockpit werkte niet meer, 24k op de teller, blok en achterbrug volledig onder de smeer etc

Maarja vond het zadel van een gpr best hard en reed niet zo prettig meer vond ik toen, had op een senda x-treme gereden en wou ook zoiets, dus een Derbi drd limited 2005 gekocht en opgeknapt (nieuw spuitbeurt, banden vervangen, nieuw cil, uitlaat gepolijst, nieuw stuur, nieuwe handvatten)

Die ook weer verkocht en toen nog Rieju rs2 (
) en Motorhispania rx gereden (
)

Maar genoeg over de geschiedenis en over op het project. Zo trof ik hem aan op een zolder in Sluiskil:

Blokje met vastgelopen cilinder en draadboom waarin geknipt is

Wat ik daar vaststelde:
-kat ligt los in de uitlaat
-roestwater in het blok
-cilinder vastgelopen, zuiger mist.
-beide remmen defect
-contactslot en buddyslot verrot enkel tankdop gaat nog open
-lak in slechte staat, maar geen scheuren oid in de kappen
-2 ophangpuntjes van de voorkap kapot (ondertussen al gerepareerd)
-geknipt in de kabelboom
-geen spiegels
-21mm dellortho met doppler luchtfilter.
En toen stond het geheel thuis:

Daar ontdekte ik ook dit nog:

roest op het chroom
heb nog voorvorkpoten liggen van vroegah dus komt goed

radiateur helemaal vol met modder, degene waarvan ik hem kocht dacht dat hij was vastgelopen doordat de oliepomp z'n werk niet deed, maar als je dan die radiateur zo bekijk..

de tjoening tank met benzinemeter
Goed het geheel ligt nu volledig uit elkaar om gereviseerd, schoongemaakt en gespoten te worden. Iemand suggesties voor de kleuren? Ik dacht aan dit:

Of dit:

die ontwerpen zouden goed op gpr kappen passen. Moet het nog even bekijken. Nu eerst nog 3 beunklusjes afronden en dan ga ik met de gpr aan de slag.
Gezocht voor Derbi gpr/ Derbi OT:
-originele gpr carburateur, evt ruilen met de 21mm + doppler filter
-origineel derbi gpr l uchtfilter
-gpr slotenset
-cilinderkit compleet. liefst origineel.
-koppelingshevel compleet
-gpr/rs achtelricht zonder afgebroken stukjes
Ik ben Alessandro, geboren en getogen in Turkneuzen Zeeland, en ik ga maar eens een projectje met een GPR beginnen. Heb zelf op z'n 17e precies dezelfde gereden (matrood 2004) en deze na een paar weken overgespoten naar blauw, omdat dat matrood gewoon poeplelijk is




Saampjes met de tjoening citta



Maargoed ik was ondertussen goed geworden in het opknappen en met winst vekropen van brommers, dus zat ik eens op kapaza.be rond te neuzen toen ik een Derbi gpr te koop zag staan


Paar lichtje krasjes (maakte niet uit was toch van plan te gaan spuiten) 11k op de teller, kuipruitje zwart, spiegels lam gedraaid en neon


Kappen opgeschuurd en in de primer gezet, toen 3 weken zo gereden omdat ik moest sparen voor de spuitbeurt



En zo zag hij eruit na de spuitbeurt



Maarja vond het zadel van een gpr best hard en reed niet zo prettig meer vond ik toen, had op een senda x-treme gereden en wou ook zoiets, dus een Derbi drd limited 2005 gekocht en opgeknapt (nieuw spuitbeurt, banden vervangen, nieuw cil, uitlaat gepolijst, nieuw stuur, nieuwe handvatten)

Die ook weer verkocht en toen nog Rieju rs2 (



Maar genoeg over de geschiedenis en over op het project. Zo trof ik hem aan op een zolder in Sluiskil:

Blokje met vastgelopen cilinder en draadboom waarin geknipt is


Wat ik daar vaststelde:
-kat ligt los in de uitlaat
-roestwater in het blok

-cilinder vastgelopen, zuiger mist.
-beide remmen defect
-contactslot en buddyslot verrot enkel tankdop gaat nog open
-lak in slechte staat, maar geen scheuren oid in de kappen
-2 ophangpuntjes van de voorkap kapot (ondertussen al gerepareerd)
-geknipt in de kabelboom
-geen spiegels
-21mm dellortho met doppler luchtfilter.
En toen stond het geheel thuis:

Daar ontdekte ik ook dit nog:

roest op het chroom


radiateur helemaal vol met modder, degene waarvan ik hem kocht dacht dat hij was vastgelopen doordat de oliepomp z'n werk niet deed, maar als je dan die radiateur zo bekijk..


de tjoening tank met benzinemeter


Goed het geheel ligt nu volledig uit elkaar om gereviseerd, schoongemaakt en gespoten te worden. Iemand suggesties voor de kleuren? Ik dacht aan dit:

Of dit:

die ontwerpen zouden goed op gpr kappen passen. Moet het nog even bekijken. Nu eerst nog 3 beunklusjes afronden en dan ga ik met de gpr aan de slag.
Gezocht voor Derbi gpr/ Derbi OT:
-originele gpr carburateur, evt ruilen met de 21mm + doppler filter
-origineel derbi gpr l uchtfilter
-gpr slotenset
-cilinderkit compleet. liefst origineel.
-koppelingshevel compleet
-gpr/rs achtelricht zonder afgebroken stukjes