Ik ben Enzo en ik zal hier de komende tijd mijn vorderingen van mijn project gaan posten. ik heb al een tijdje ervaring met derbi's en na mee gesprint te hebben in de standaard scooterklasse friesse sprint kreeg ik steeds meer zin om mee te gaan doen met een schakel, ik zal vanaf het begin beginnen.
Ongeveer een jaar geleden mijn eerste derbi gehaald met crossvelgen, veel aan gesleuteld en veel lopen crossen natuurlijk.
Wat uiteindelijk dit als resultaat gaf.

80cc polini evo
mk prorace uitlaat (niet op de foto)
Doppler krukas
artek binnenrotor
21mm carburateur
metrakit koppelingsplaten
maarja deze werd helaas voor mijn deur weggejat dus maar weer een nieuwe aangeschaft 1 met sm velgen

natuurlijk weer veel geld in gestoken en veel aan versleutelt
met als resultaat dit:

even banken

Malossi MHR 80 (geen replica)
Bidalot r3 ofzo en later weer een MK prorace
Rito krukas
26mm dellorto
artek binnenrotor
metrakit koppelingsplaten
nog wat leuke foto's:
derbi crew (de 3 rizla kruisjes staan voor een top met in iedergeval 3 cijfers


voor de ongelovigen (let niet op de tijd die er onderstaat want die flipt hem als mn telefoon in standby gaat)

beetje crosse


deze werd in beslag genomen door de politie dus die was ik ook kwijt.
ooh en tussendoor nog een oud type gpr gehad om een streetfighter/stuntbike van te maken maar dat ding was bij aankoop zo beun dat na 1 keer door de straat rijden de schakelpook eraf viel dus heb het ding maar meteen uitelkaar geschroeft en grotendeels op een senda frame overgezet.. maar dat werd niets.

Toen was ik er wel klaar mee en ben maar begonnen om er 1 voor de sprint te gaan bouwen. Mijn doelstelling is om in de top 3 friesse sprints te eindigen of dit gaat lukken weten we natuurlijk nog niet.
Ik ben begonnen met een blok te zoeken en uiteindelijk te kopen. natuurlijk een D50Bo omdat deze blokken een kortere versnellingsbak hebben dan het oude ebe050 wat dus goed van pas komt bij de sprint. Ik heb gekozen voor een motorblok van een gpr omdat ik dat fijner vind schakelen.
uiteindelijk het blok opgehaalt en meteen helemaal gedemonteerd en dezelfde dag nog naar m'n tuner gebracht samen mijn stage 6 rt cilinder en bijbehorende adaptorplaat, aangezien ik voor hem rij zullen we proberen het maximale er uit te halen, helaas zal ik daarom niet veel gedetailleerde foto's van het blok posten.
blok bij aankoop

blok na demontage met cilinder

Nadat het blok weg was ben ik op zoek gegaan naar een senda. Uiteindelijk 1 gevonden voor 250 euro zonder kenteken. helaas was het frame onbruikbaar omdat deze beunhaas het framenummer uit het balhoofd had geslepen, dus er zat een enorm gat in... Toch heb ik het frame even gebruikt om te kijken hoe en wat er mogelijk was kwa voorvork en achterbrug. Ook had ik nog een ktm achterkap liggen die ik graag pas wou maken dus daar ook maar mee aan de slag gegaan
beetje passen met oude onderdelen



Uiteindelijk gekozen voor een gpr achterbrug sm velgen en verlaagde gpr sebac voorvork incl gpr nude kroonplaten
voorvork verlagen

zoals je misschien wel kan zien..laag




maarja dat frame was dus verneukt en ik moest dus wel een andere halen............ haal ik met mijn stomme kop weer een kaduuk frame deze keer was 1 motorblok ophaning kapot

hier doe ik het nog even mee tot ik een nieuw frame heb dan ga ik alles netjes afflexxen en afwerken tot ik een stevig rollend frame heb. ondertussen heb ik een andere schokbreker gemonteerd een zwarte ktm kap besteld en het ding verhuisd naar een betere werkplaats
zo staat het er momenteel bij



waar ik momenteel mee bezig ben is het maken van pasbussen voor de achterbrug en velg, achterbrug en blok, schokbreker en voorvelg
Update 07-12-12
hallo allemaal,
ik ben de laatste tijd weer eens bezig geweest met mn senda en er is aardig wat werk verricht.
ondertussen heb ik weet 2 frames gehad waarvan 1 van waarschijnlijk een sm2007 een frame waar ik niets aan had, het andere frame was wel bruikbaar maar helaas was hier ook een van motorophaningen van afgebroken. toch heb ik dit frame gebruikt om van alles op uit te proberen
ik heb wat overgebleven spul gepakt en een blokje opgebouwd en de senda gemonteerd helaas kon ik mijn verlaagde voorvork niet monteren dus ik had alleen een showa usd vork liggen. ik had ook geen senda schokbreker meer dus heb maar 1 van een gpr gepakt dus verhoudingen kloppen niet helemaal
setup:
metrakit pro race 2
hebo racing krukas
artek binnenrotor
malossi mhr team uitlaat
metrakit koppelingsplaten

zoals je kan zien zit er een gpr uitlaat onder die had ik ooit gekocht maar vond het zonde om hem aan te passen voor mn senda, uiteindelijk toch gedaan en ik ben erg tevreden met het resultaat
21mm DO carburateur
maarja dit was leuk om op te bouwen maar had er verder weinig aan
een aantal weken later had ik via via mijn gestolen senda terug!! helaas was hij zo erg afgeracht dat bijna niets meer bruikbaar was. mijn toen gloedjenieuwe prorace uitlaat was helemaal aan gort mijn evo was vastgelopen en de kappen zaten met tywraps aan elkaar. het enige wat nog helemaal intact was was het frame de achterbrug en de raduateur, en daar was ik wel heel erg blij mee want deze onderdelen waren in bijna nieuwstaat!
even een aantal foto's van de ravage:


na aangifte te hebben gedaan van de daders ben ik de brommer gaan demonteren en het frame gaan schoonmaken. toen alles schoonwas heb ik al het onnodige van het frame afgeslepen en afgewerkt.
alles er af geslepen

voetstepjes afwerken

achterkant afwerken

frame compleet afgewerkt achterbrug en voorvork erin

velgen schoongemaakt nieuw tandwiel erop en gemonteerd icl bussen voor de voorvelg


nog een fototje met mijn prototype senda

kapwerk overgezet


alles zit nu netjes en schoon in elkaar. waarschijnlijk ga ik het blokje met prorace cilinder ook tijdelijk monteren zodat ik af en toe even kan rijden en evt mankementen kan fixxen. uiteindelijk zal veel spul nieuw gekocht worden zoals remkabels remschijven wiellagers schokbreker etc zodat het er allemaal vers uitziet
het frame en de achterbrug zijn in principe klaar om gestraald en gecoat te worden. wanneer ik dit ga doen weet ik nog niet precies. ik ben al wel uit over de kleuren frame word babyblauw met zwarte kappen zegmaar de kleuren van monster energy lo-carb.
de velgen misschien two tone lichtblauw met zwart, maar dat is nog niet zeker
oh ja mijn andere prorace uitlaat is gelast. die was ooit een keer gescheurd onder het crossen. leuk om ooit nog eens mee te gaan testen ofzo

super netjes al zeg ik het zelf

Update 11-12-12
hallo,
vandaag even een bijzondere update, de laatste paar dagen heb ik mijn tijdelijke blokkie weer helmaal gedemonteerd en de standaard natte koppeling omgebouwd naar een droge koppeling en een echte 28mm carburateur gemonteerd. alleen heb ik nog niet echt goed kunnen testen of er merkbaar verschil is omdat het constant sneeuwt en regent -.- maarja, hier wat foto's




voorrem is inmiddels op druk en er zitten van die tuning doorzichtige kvs slangen op
Update 30-12-12
hallo,
weer even een korte update
zoals ik al in een post aangaf is mijn versnellingsbak nog niet kapot van het zonder olie rijden. ik heb nog geen tijd gehad om alle oliekanaaltjes dicht te maken zodat er wel olie in de versnellingsbak kan komen.
paar dagen terug wat gebruikte dunlop radial slicks opgehaald. deze zijn eigenlijk voor circuitgebruik dus vrij bolle band beetje jammer maar na goed warmstoken merk ik wel dat ik minder wheelspin heb (momentele tandwielverhouding 14-48).
banden genoeg gespaard

vieze velg

ook nog een achteras laten uitboren en bobbins in gezet wel zo handig helaas nog geen foto's post ik morgen wel even
verder ben ik niet veel meer met de senda bezig geweest. ik heb mijn zip waarschijnlijk verkocht dus nieuw vervoer aan het bouwen om weer lekker me te stunten (in stijl

dus zip even snel
bij aankoop

resultaat


generaties lang de beste


Update 08-01-13
hallo,
laatst mijn blok maar eens uit elkaar gehaald en gekeken hoe de versnellingsbak er aan toe was aangezien vrij veel mensen hier het zich afvroegen. dus ik aan de slag blok eronderweg alles uit elkaar en versnellingsbak bekeken. er zat nog wel wat olie op het stond dus niet helemaal kurkdroog (gelukkig voor de lagers) maargoed zag er allemaal goed uit dus kwam mooi uit omdat ik bovenin een dip had kon ik ook mooi even mijn vl16 membraan monteren die ik nog had liggen

ik vond de mhr team niet zo mooi lopen dus ik had ook nog even een nieuwe uitlaat besteld kan ik later nog mooi mee testen op mijn R/T cilinder (ja blok laat nog op zich wachten-.-)
nou hier dan de foto's
helemaal verwoeste versnellingsbak

en zwaar kromme schakelvorken


vl16
foto's op mn macbook dus niet bij de hand

en mijn nieuwe uitlaatje prorace titanium

