Ik ben al een tijdje actief op het Derbi-forum, maar nu ga ik een project starten.
Dit weekend heeft een vriend van mij een schade DRD Pro bij Marijn (spijker95) opgehaald.
Ik heb al sinds ik mijn Derbi heb de wens om ooit nog een keer DRD Pro kappen erop te zetten. Dit leek mij de kans om de wens waar te maken.
Foto van mijn brommer waarmee het project gaat beginnen:

Uploaded with ImageShack.us
Ligt inmiddels al een maand helemaal uit elkaar.
Wat is de bedoeling?
Eerst gaan ik en mijn vriend de DRD Pro helemaal strippen, vervolgens krijg ik de kappen, subframe, blok en nog een paar andere kleine dingen.
De rest wordt verkocht -> zoek je iets stuur een pb!
Qua uiterlijk wordt het ongeveer zo:
-Marzocchi USD voorvork
-Double disc 300mm voorremschijven
-DRD Pro kappenset
-Dubbele radiateur
-Pro Taper stuur
-etc etc, lijstje vul ik nog allemaal aan als het project in gang is
Motorisch:
- Origineel Derbi nieuw type blok
-21MM Dellortho carburateur met Malossi Vl6 membraam
-Originele uitlaat -> zo snel mogelijk al een andere
Hiermee wil ik misschien een tijdje rondrijden, ligt eraan hoe lang het project duurt anders komt er meteen wat snellers onder.
Wat precies moet ik me nog bedenken, moet wel leuk zijn voor dagelijkse ritjes.
Uit eindelijk moet het zo gaan worden:

Dit is de DRD Pro wat 'dm' wilde gaan maken, mede hierdoor ben ik ook geinspireerd om dit project te gaan beginnen. Heb de project page van 'dm' al te vaak helemaal doorgelezen. Iemand enig idee hoe dat er nu mee staat?
Verder heb ik totaal nog geen idee in welke kleurstelling ik mijn kappen ga doen, wel weet ik al wat ik met het frame en dergelijke ga doen:
-Frame matzwart coaten
-Achterbrug matzwart coaten
-Achterveer blauw coaten (zelfde kleur als de naven)
-Kroonplaten matzwart coaten
-Remklauwen grijs of blauw coaten
-Pro-link grijs coaten
-Stepjes grijs coaten
Als er fotoshoppers onder ons zijn en die vervelen zich een beetje mogen zich van mij al wat gaan uitleven!
Volgende week zal het langzaam allemaal van start gaan omdat ik nu SE week heb en dus flink moet gaan leren!
Als je geintresseerd bent in onderdelen kun je me altijd een Pb sturen, ik zal rond de volgende week een aanbodpagina openen!
Verder ben ik dringend op zoek naar een DRD Pro zadel!
Groetjes,
Joep
UPDATE #1
Gisteren de Pro uit elkaar gehaald, vandaag de Derbi langzaam aangepast.
Wat heb ik gedaan:
-Blok helemaal schoongemaakt, was echt heel erg smerig. Komen binnenkort overal nieuwe carterbouten in, en ga ik even de cilinder bekijken.
-Alle kappen schoongemaakt.
-Subframe van mijn Derbi frame afgeslepen, benzinetank passend gemaakt, DRD Pro subframe aangepast zodat het een dezer dagen op mijn frame gelast kan worden.
Foto's komen morgen, het is nu een beetje te donker!
Foto's

Update #2
Kappen er eens voor de gein allemaal opgezet en de benzinetank beter gemonteerd.

Sorry voor de crappy foto's, camera was kapot.
Ik ga dalijk beginnen aan het laswerk!