Derbi of orion

Zoek je een onderdeel? Misschien hebben andere forum gebruikers het wel. Plaats hier je advertentie.
flxc
Banden plakker
Berichten: 8
Lid geworden op: do 02 mei 2019, 17:26
Vervoersmiddel: geen

Derbi of orion

Ongelezen bericht door flxc »

Hoi ik heb binnenkort mijn AM rijbewijs en ga dan schakelbrommer rijden, ik was op marktplaats aan het rond zoeken voor een leuke schakelbrommer en heb een paar gevonden, ik woon in amsterdam dus elke brommer moet na 2011 gemaakt worden anders mag hij de stad niet in, ik heb een paar brommers gevonden die wel leuk leken, eentje was een orion rx50 bouwjaar 2017 70cc 1500km hij is amsterdam dus ik hoef niet ver te gaan, en een derbi drd 2011 met 15.000km 50cc, ik heb gehoord dat derbi een topmerk is en orion chinees, is het het waard om naar een andere stad te gaan om een derbi op te halen (zelf erop terug rijden) of een orion 70cc 1500km in amsterdam snel op te halen?
Gebruikersavatar
Danieborg22
Tuner
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 15 apr 2018, 12:38
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD Racing 2007 VERKOCHT
Derbi Senda SM Black Edition 2005 GECRASHED
Derbi Senda SM DRD Racing 2006 VERKOCHT
Honda Hm50 Competition Malossi MHR Team 80
Locatie: Giethoorn

Re: Derbi of orion

Ongelezen bericht door Danieborg22 »

Orion is inderdaad chinees. Chineze brommers staan erom bekend dat ze erg goedkoop zijn, maar van zeer matige kwaliteit. Het verschil tussen de Derbi en Orion is dat de Derbi een 2-takt is en de Orion een 4T. De 2 takten zijn onderhoudsgevoeliger en met weinig verstand van brommers niet erg makkelijk, maar dat verstand valt altijd te kweken door o.a. veel op dit forum te lezen en gewoon zelf te beginnen met klooien/sleutelen aan de brommer, het internet verteld je heeeel veel. Ook zou je de brommer gewoon naar de dealer kunnen brengen. Dan de Orion, een 70cc moet kunnen, zal niet heel hard gaan en vraag me af hoelang zoiets t zal volhouden. Verder weet ik niet waar in Amsterdam je woont, maar ook al eens nagedacht over Rollerbanken etc.? Vgm staat er elke week wel een rollerbank, dit neemt niet weg dat een Derbi die 60 kan niet meer leuk is, maar een beetje opvoeren zorgt natuurlijk wel voor wat meer pret.
Na dit onduidelijke verhaal zal ik mijn mening even benoemen over de specifiek benoemde brommers.
De Derbi is zoals het nu lijkt (voor een prijs van 1400 euro) een mooie deal, gezien het een relatief nieuwe brommer en een drd serie is, wat meer luxe bevat. Om die 15.000 km hoef je je echt geen zorgen te maken, hij kan nog minstens t dubbele rijden, voor je ook maar aan een revisie denkt. Verder zijn de prijzen van onderdelen etc. duurder van een Derbi, dit is omdat je ook deels voor het merk betaald, maar de kwaliteit is ook uiteraard beter dan een Chineze brommer.
De Orion zal ook een prima brommer zijn, wel is deze een stuk slomer in top en trekkracht, maar zal zeer gebruiksvriendelijk zijn in onderhoud en rijkosten. Overigens blijft het een 70cc waarvan je de geschiedenis niet kent.
Het is natuurlijk je eigen keuze, maar als je echt pret wilt op een brommer, lekker voor de Derbi gaan. Let verder goed op aandachtspunten bij de brommer. Let goed op wat je koopt, je zult bij aankoop erg blij zijn en punten over het hoofd zien, let goed op slijtagepunten en hoe de vorige eigenaar er mee om is gegaan.
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid!
Drop a gear and dissapear.
Plaats reactie