Krassen zuiger

Zoek je een onderdeel? Misschien hebben andere forum gebruikers het wel. Plaats hier je advertentie.
laurens deurloo
Banden plakker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 05 feb 2020, 16:58
Vervoersmiddel: Motorhispania ryz

Krassen zuiger

Ongelezen bericht door laurens deurloo »

Beste mensen,
Sinds korte tijd hoor ik een soort tikkend geluid uit mijn blok komen eerst dacht ik dat het de krukaslagers waren maar die waren pas nog vervangen en er is geen speling te merken aan de krukas. Ik heb de cilinder er afgehaald en ik heb de zuiger vervangen want die zat vol met krassen. Het tikken was er nog steeds en het leek van de uitlaat vandaan te komen. Als ik de koppeling in hou hoor je het nog steeds en in elke versnelling ook. Ik heb em rustig warm laten lopen en heb er een aantal rustige rondjes mee gereden. Toen ik in z'n 5 reed was er opeens een hele harde schok en hij viel direct uit. Ik heb em laten afkoelen en geprobeerd te starten en hij werkte nog toen ben ik in z'n 3 naar huis gereden en heb de cilinder dr weer afgehaald. Op de zuiger zaten weer krassen en op precies de zelfde plek als de vorige. De cilinder is opzich nog best prima. Wat zou de oorzaak kunnen zijn van die krassen en dat tikken.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3601
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Krassen zuiger

Ongelezen bericht door 42 »

Iets in je carter..misschien een pennetje van je oude lager of iets dergelijks.
Gebruikersavatar
Danieborg22
Tuner
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 15 apr 2018, 12:38
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD Racing 2007 VERKOCHT
Derbi Senda SM Black Edition 2005 GECRASHED
Derbi Senda SM DRD Racing 2006 VERKOCHT
Honda Hm50 Competition Malossi MHR Team 80
Locatie: Giethoorn

Re: Krassen zuiger

Ongelezen bericht door Danieborg22 »

laurens deurloo schreef:Beste mensen,
Sinds korte tijd hoor ik een soort tikkend geluid uit mijn blok komen eerst dacht ik dat het de krukaslagers waren maar die waren pas nog vervangen en er is geen speling te merken aan de krukas. Ik heb de cilinder er afgehaald en ik heb de zuiger vervangen want die zat vol met krassen. Het tikken was er nog steeds en het leek van de uitlaat vandaan te komen. Als ik de koppeling in hou hoor je het nog steeds en in elke versnelling ook. Ik heb em rustig warm laten lopen en heb er een aantal rustige rondjes mee gereden. Toen ik in z'n 5 reed was er opeens een hele harde schok en hij viel direct uit. Ik heb em laten afkoelen en geprobeerd te starten en hij werkte nog toen ben ik in z'n 3 naar huis gereden en heb de cilinder dr weer afgehaald. Op de zuiger zaten weer krassen en op precies de zelfde plek als de vorige. De cilinder is opzich nog best prima. Wat zou de oorzaak kunnen zijn van die krassen en dat tikken.
Krukasspeling gechecked? Denk dat je bigend beetje stuk is...
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid!
Drop a gear and dissapear.
laurens deurloo
Banden plakker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 05 feb 2020, 16:58
Vervoersmiddel: Motorhispania ryz

Re: Krassen zuiger

Ongelezen bericht door laurens deurloo »

Nee dat is nu juist het rare er is geen speling
bart_rs2
Beginnende tuner
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 03 mei 2019, 11:01
Vervoersmiddel: 2010 Rieju RS2 Pro VERKOCHT
2005 Derbi Senda SM

Re: Krassen zuiger

Ongelezen bericht door bart_rs2 »

Er kan een pennetje uit missen terwijl het voelt of er helemaal niets mis is met de krukas
Erwin P
Pro tuner
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS
Locatie: Lemelerveld

Re: Krassen zuiger

Ongelezen bericht door Erwin P »

Hoe heb je je krukas speling gecheckt?
Plaats reactie