Derbi vonkt niet na pakkingset vervangen

Zoek je een onderdeel? Misschien hebben andere forum gebruikers het wel. Plaats hier je advertentie.
Mika03
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 29 dec 2020, 19:05
Vervoersmiddel: Brommer

Derbi vonkt niet na pakkingset vervangen

Ongelezen bericht door Mika03 »

Mijn derbi had een lekke koppakking de koelvloeistof zat overall die heb ik vervangen eigenlijk alles bij de cilinder heb ik vervangen.!
Ik wou hem weer gaan starten maar nu vonkt hij niet meer!!!
Er zit ook een eurobegrenzer op maar ik heb echt geen verstand van elektronische dingen en wil der liever ook niet mee te maken hebben.
Maar ik heb ook gehoord dat de eurobegrenzer storing kan maken waardoor hij dus niet meer vonkt en we misschien iets hebben geraakt met sleutelen.

Zou graag hulp willen
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Derbi vonkt niet na pakkingset vervangen

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

hoe heb je getest of hij vonkt? voor het het testen van de vonk moet je de bougie als die in het dopje zit wel met het schroefdraad van de bougie tegen de cilinder houden, als je geen massa hebt krijg je geen vonk. als je wel met massa een vonk probeerde maar dan nog niks hebt zou ik even kijken of je bougiedop er goed op zat, alle kabeltjes onder je koelvloeistof tankje nog goed in de CDI/bobine zitten checken. en natuurlijk je contact aan :lolno:. kijk eerst even hiernaar, daarna komt een eventueel ander euvel wel.
Mika03
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 29 dec 2020, 19:05
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Derbi vonkt niet na pakkingset vervangen

Ongelezen bericht door Mika03 »

Brommert_01 schreef:hoe heb je getest of hij vonkt? voor het het testen van de vonk moet je de bougie als die in het dopje zit wel met het schroefdraad van de bougie tegen de cilinder houden, als je geen massa hebt krijg je geen vonk. als je wel met massa een vonk probeerde maar dan nog niks hebt zou ik even kijken of je bougiedop er goed op zat, alle kabeltjes onder je koelvloeistof tankje nog goed in de CDI/bobine zitten checken. en natuurlijk je contact aan :lolno:. kijk eerst even hiernaar, daarna komt een eventueel ander euvel wel.



Wat jij nu zegt heb ik allemaal al gedaan
de kabels heb ik doorgelopen of der geen breuk in zit
een andere cdi heb ik er opgedaan nog steeds vonkt die niet
Ik heb gehoord dat het ook in je contact kan zitten of bij je ontsteking
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Derbi vonkt niet na pakkingset vervangen

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Zou kunnen, als je de sleutel omzet moet je op een bepaalde manier contact maken. Maar als ik mij niet vergis kan je je contactslot controleren. Het is denk ik wel op het forum terug te vinden, maar als je die van het contact slot eruit trekt, en een andere massa erin steekt kan je vgm ook starten. Zo omzeil je het contactslot en kan je die checken
Plaats reactie