krukasrevisie

Bied hier jou diensten aan zoals bijv. blok reviseren, uitlaat opknappen of cilinder tuning.
Casper.s
Banden plakker
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 19 jan 2020, 14:06
Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme 2008
Locatie: Leusden

krukasrevisie

Ongelezen bericht door Casper.s »

Vanochtend wou ik mijn derbi senda x-treme sm (2008) starten en hij starten niet. Er kwam benzine olie mix uit de keering bij het vliegwiel en niet zon klein beetje ook. Het eerste waar ik aan dacht was dat mijn krukaslager speeling had. Hiervoor heb ik een video: https://youtu.be/pdVJaWemr9w

welke onderdelen heb ik nodig en zou iemand mij hiermee kunnen helpen voor een klein prijsje?
(regio: Amersfoort)
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: krukasrevisie

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Ik word niet echt veel wijzer van die schommelende 3 seconden :emo:

Heeft het motorblok al een revisie gehad of bedoel je dat die een revisie nodig is?
Eerste gedachte lijkt mij een lekke krukas keerring, kan niet veel zien op het filmpje.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Casper.s
Banden plakker
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 19 jan 2020, 14:06
Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme 2008
Locatie: Leusden

Re: krukasrevisie

Ongelezen bericht door Casper.s »

Ik hoor bij die video wat gerammel en dat is de lager. en mijn vraag is dus of iemand mij kan helpen met een krukaslagerrevisie.

wat is trouwens de maximale speling? want nu beweegt hij denk ik ongeveer een kwart tot een halve millimeter.
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: krukasrevisie

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Normaal gesproken mag die koud iets spelling hebben, maar dit is echt minimaal minimaal (eigenlijk niet te voelen).
Dit is dan bij normale C3 lagers. Als je wat gerammel hoort kan het inderdaad de krukaslagers/krukas zijn die aan vervanging toe is.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Plaats reactie