Nieuwe motorfietsregeling
-
- Schakelrijder
- Berichten: 106
- Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 23:19
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD EVO
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8145
Re: Nieuwe motorfietsregeling
Dus je mag derbi niet als motor laten registreren op geen enkele manier?
-
- Derbi fan
- Berichten: 96
- Lid geworden op: do 10 mar 2011, 17:12
- Vervoersmiddel: Honda MT5 met 110cc Malossi alles bewerkt.
Een CBR400r krot
Een CBR600F
Een dikke VTR SP1
Je zusje/zus
Een dikke negerin.
Re: Nieuwe motorfietsregeling
Jawel, maar dat is zo omslachtig (lees duur) dat het de moeite echt niet waard is.
Daarbij heb je dan een grafbrommer als motorfiets, kun je beter een leuke 2takker voor kopen. SX125 six days bijvoorbeeld
Daarbij heb je dan een grafbrommer als motorfiets, kun je beter een leuke 2takker voor kopen. SX125 six days bijvoorbeeld
Mijn MT boekt je.
-
- Schakelrijder
- Berichten: 106
- Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 23:19
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD EVO
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8145
Re: Nieuwe motorfietsregeling
Gewoon omdat ik het wil weten wat zou je moeten doen dan dat zo duur is?
Een leuke ktm ofzo lijkt me dan wel wat.
Een leuke ktm ofzo lijkt me dan wel wat.
Re: Nieuwe motorfietsregeling
Eigenlijk was dit topic geopend om te kijken wat jullie oplossing is.
De meest verkopen dus hun derbi en blijfen niet rijden tot hun 20ste en tot ze hun 35 kw rijbewijs hebben gehaald?( natuurlijk na hun 125cc rijbewijs)
Dat is namelijk mijn oplossing.
De meest verkopen dus hun derbi en blijfen niet rijden tot hun 20ste en tot ze hun 35 kw rijbewijs hebben gehaald?( natuurlijk na hun 125cc rijbewijs)
Dat is namelijk mijn oplossing.
-
- Schakelrijder
- Berichten: 106
- Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 23:19
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD EVO
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8145
Re: Nieuwe motorfietsregeling
Ik hou mijn derbi ook nog wel na mijn 20ste. Is in de grote stad alleen maar handiger dan een auto.
- royvi
- Pro tuner
- Berichten: 3085
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
- Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D
- Gallery: HM
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2047
CR
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=6060
Re: Nieuwe motorfietsregeling
Mijn brommer gaat de deur uit en er komt een auto. Voor in de stad koop ik liever een snorbrommer.ral4life schreef:Eigenlijk was dit topic geopend om te kijken wat jullie oplossing is.
De meest verkopen dus hun derbi en blijfen niet rijden tot hun 20ste en tot ze hun 35 kw rijbewijs hebben gehaald?( natuurlijk na hun 125cc rijbewijs)
Dat is namelijk mijn oplossing.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
- Huug
- Pro tuner
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 17:42
- Vervoersmiddel: DRD Racing #85
- Locatie: Driebergen
Re: Nieuwe motorfietsregeling
Jongens, goed nieuws:
08-02-13 - Directe instroom A2-rijbewijs vanaf 2014 mogelijk
Het ministerie van Infrastructuur en Milieu werkt aan een aanpassing van de Nederlandse implementatie van de derde Europese rijbewijsrichtlijn. Deze aanpassing maakt het mogelijk dat aspirant motorrijders in de toekomst directe toegang kunnen krijgen tot het A2-rijbewijs voor de categorie middelzwaar.
Met ingang van19 januari 2013 is de derde Europese rijbewijsrichtlijn van kracht in de Nederlandse rijbewijswetgeving en zijn er voor bestuurders van gemotoriseerde tweewielers drie verschillende rijbewijscategorieën: A1, A2 en A. De categorie A1 is geldig voor de lichte categorie motoren, A2 voor de categorie middelzwaar en A voor zware motoren.
Op verzoek van de brancheorganisaties RAI en BOVAG heeft het ministerie van Infrastructuur en Milieu opnieuw gekeken naar de omzetting van de richtlijn voor wat betreft de instroom naar het A2- rijbewijs. Uit deze analyse is gebleken dat de derde Europese rijbewijsrichtlijn voor wat betreft dit punt op meerdere manieren te interpreteren is. Navraag bij de Europese Commissie heeft geleerd dat de richtlijn naast de getrapte toegang ruimte biedt voor een directe toegang tot het A2 examen.
De minister heeft besloten dat de Nederlandse regelgeving op dit punt zal worden aangepast. Daarmee wordt rechtstreekse instroom voor het A2-rijbewijs mogelijk vanaf de leeftijd van 20 jaar. Uiteraard blijft instroom in het A1-rijbewijs voor de lichte motoren vanaf 18 jaar mogelijk, net zoals de directe instroom voor het A-rijbewijs voor zware motoren vanaf 24 jaar.
De aanpassing van de regelgeving en de uitvoeringsprocessen bij de betrokken organisaties, zoals RDW en CBR, zullen zo spoedig mogelijk in gang worden gezet. De wetswijziging die de directe instroom regelt, is naar verwachting begin 2014 van kracht.
Bron: http://www.cbr.nl/nieuws.pp?id=415
08-02-13 - Directe instroom A2-rijbewijs vanaf 2014 mogelijk
Het ministerie van Infrastructuur en Milieu werkt aan een aanpassing van de Nederlandse implementatie van de derde Europese rijbewijsrichtlijn. Deze aanpassing maakt het mogelijk dat aspirant motorrijders in de toekomst directe toegang kunnen krijgen tot het A2-rijbewijs voor de categorie middelzwaar.
Met ingang van19 januari 2013 is de derde Europese rijbewijsrichtlijn van kracht in de Nederlandse rijbewijswetgeving en zijn er voor bestuurders van gemotoriseerde tweewielers drie verschillende rijbewijscategorieën: A1, A2 en A. De categorie A1 is geldig voor de lichte categorie motoren, A2 voor de categorie middelzwaar en A voor zware motoren.
Op verzoek van de brancheorganisaties RAI en BOVAG heeft het ministerie van Infrastructuur en Milieu opnieuw gekeken naar de omzetting van de richtlijn voor wat betreft de instroom naar het A2- rijbewijs. Uit deze analyse is gebleken dat de derde Europese rijbewijsrichtlijn voor wat betreft dit punt op meerdere manieren te interpreteren is. Navraag bij de Europese Commissie heeft geleerd dat de richtlijn naast de getrapte toegang ruimte biedt voor een directe toegang tot het A2 examen.
De minister heeft besloten dat de Nederlandse regelgeving op dit punt zal worden aangepast. Daarmee wordt rechtstreekse instroom voor het A2-rijbewijs mogelijk vanaf de leeftijd van 20 jaar. Uiteraard blijft instroom in het A1-rijbewijs voor de lichte motoren vanaf 18 jaar mogelijk, net zoals de directe instroom voor het A-rijbewijs voor zware motoren vanaf 24 jaar.
De aanpassing van de regelgeving en de uitvoeringsprocessen bij de betrokken organisaties, zoals RDW en CBR, zullen zo spoedig mogelijk in gang worden gezet. De wetswijziging die de directe instroom regelt, is naar verwachting begin 2014 van kracht.
Bron: http://www.cbr.nl/nieuws.pp?id=415
