Jij hebt hem vertraagd waarschijnlijkwicked schreef:nee dat scheelt echt niet het enige wat je krijgt waarneer je blok warm genoeg is dat waarneer je gas geeft en los laat je een klap uit je uitlaat hoort en al zou je vervroegt doen het verneukt je blok gewoon spreek uit ervaring
derbiracing schreef:nee rij met orgineel filter, schuimfilter is alleen maar gekloot.efdeve schreef:rij je trouwens met een powerfilter?scheelt je ontsteking vervroegen veel in trekkracht of top? en hoe stel je dat goed af?KREGO schreef:75km ofso met volle naft-tankt
airsal 70
yasuni cross hm
vervroegde onsteking
21mm delorto


Je standaard ontsteking, heeft een bepaalde vertraging. die vertraging blijft hetzelfde, hoeveel toeren je ook draait. Dus als je meer toeren draait, dus de krukas draait verder voordat hij echt vonkt. Hij is natuurlijk ontwikkeld om op standaard toerental het maximale rendement uit je benzine te halen. dus hij ontsteekt standaard net iets voor het BDP (bovenste dode punt).
alleen normaal doet de ontsteking er stel 0.003 seconden er over om te ontsteken, hij geeft het signaal dan op 15 graden voor BDP en hij ontsteekt stel op 5 graden voor BDP. Omdat je met meer toeren bijvoorbeeld in die 0.003 seconde 15 graden aflegt, ontsteekt hij precies op het BDO, en haalt hij dus minder rendemend uit de benzine. Wat dus minder goed loopt. Soms word het zo erg, dat hij bijvoorbeeld 10 graden na BDP gaat ontsteken, en hij is dan nog aan het ontsteken als de uitlaatpoort al open staat, krijg je ploffen of zelfs vlammen uit de uitlaat, en ernstig stotteren haperen, terugvallen.
Beter kan ik het je niet uitleggen, kan wel toelichting geven. En het zijn waarschijnlijk geen reële waardes die ik noem, het is maar als voorbeeld bedoeld!
Edit:
Waarom de ontsteking vervroegen?
Door het vervroegen van de ontsteking kunnen er hogere toerentallen worden bereikt waardoor een hogere topsnelheid te realiseren is.