Chat topic #2

Hier kun je al je off-topic of niet Derbi gerichte berichten kwijt.
Gebruikersavatar
Matthijs H
Schakelrijder
Berichten: 179
Lid geworden op: zo 16 feb 2020, 01:07
Vervoersmiddel: Ford Fiesta ST Line
Opel Vivaro
Tomos
VW Golf MK 4 sold)
VW Golf MK2 (sold)
Peugeot 206 GTI 2.0 (total loss)
Derbi DRD Pro 06 (sold)
Derbi DRD LTD 07 (sold)
3x Derbi DRD Racing (sold)
2x tomos (sold)
Yamaha Aerox (sold)
Peugeot Vivacity (sold)
Locatie: In zo'n omgeving waar een paar huizen staan en mensen wonen.

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Matthijs H »

Pfoe, dat is niet mis!
In welk land woon je nu Kiris? Met zulke bedragen denk je wel 2x na voordat je het gaspedaal intrapt of een andere overtreding doet.
Hoewel ik wel voorstander ben voor een boete die is gebaseerd is op het inkomen en vermogen van de overtreder. In de meeste gevallen kies je er zelf voor om een fout te maken, maar voor sommigen zijn zulke boetes wel echt extreem.
42 schreef:Gekneusde ribben, andere auto, rijbewijs...wtf heb je gedaan ??
Ongeluk gehad, rijbewijs is niet ingenomen vanwege snelheid maar om andere redenen. Ga ik niet teveel over uitwijken hier op een openbaar forum. :shh:
A't nie ghit zoas 't mot, mot 't mih zoas 't ghit.
Gebruikersavatar
kiris
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: za 27 mar 2021, 19:19
Vervoersmiddel: nsr 50 mini, nsr 80, crf 450/80, mtx50r, mt80r2

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door kiris »

in noorwegen we mogen met de brommer keihard 45 km/h en alleen op de rijbaan.
dat betekent dat je dus op de hoofdwegen waar iedereen 80 mag als rijdende verkeersdrempel op je brommer zit. doordat het overal maar 1 rijstrook per richting is moet iedereen je inhalen en door alle bochten, heuvels en tunnels kan dat eigenlijk bijna nergens veilig. hebben ze super geregeld :wall:
daarom gaan de meeste jongeren die het kunnen betalen niet brommer rijden maar op hun 16e meteen voor lichte motorfiets. van die 125cc viertakten.

ja in nederland kan het rijbewijs om allerlei verschillende redenen ingenomen worden, terecht en onterecht.
hoop dat je em snel terug hebt want zonder is niks.
lastig persoon die niet remt niet voor censuur of onderdrukking.
100% bosbefok
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

Je had jezelf iets te grondig gedesinfecteerd ? :think:
Je zag Zeeuws meisje lopen en wou een handrem bocht maken die misging.
Je herinnerde niet meer wat de rem was en het gaspedaal ? ( dementie op jonge leeftijd komt voor, kijk maar naar Rutte )
Konijnenjacht die jammerlijk mislukte ?
Rallycross door de duunen ?

Denk dat ik wel een vermoeden heb... :lol:
Gebruikersavatar
Matthijs H
Schakelrijder
Berichten: 179
Lid geworden op: zo 16 feb 2020, 01:07
Vervoersmiddel: Ford Fiesta ST Line
Opel Vivaro
Tomos
VW Golf MK 4 sold)
VW Golf MK2 (sold)
Peugeot 206 GTI 2.0 (total loss)
Derbi DRD Pro 06 (sold)
Derbi DRD LTD 07 (sold)
3x Derbi DRD Racing (sold)
2x tomos (sold)
Yamaha Aerox (sold)
Peugeot Vivacity (sold)
Locatie: In zo'n omgeving waar een paar huizen staan en mensen wonen.

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Matthijs H »

Hahah iets met dementie denk ik.. :lol:
Nee lag allemaal wat anders, het ongeluk was onmacht voor me. Had het graag anders gezien, maar meer dan dit ga ik er niet over aan de grote klok hangen. Via PB kan ik wel wat meer uitleg geven
A't nie ghit zoas 't mot, mot 't mih zoas 't ghit.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

Ben er uit, alles is helder nu : je werd oraal bevredigd tijdens het rijden, ongeluk tijdens moment supreme, vriendin boos en foetsie, auto kaduuk, ribben gekneusd, pure onmacht inderdaad.
Sherlock 42 Holmes, ik graaf dit ! :woot:
Gebruikersavatar
kiris
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: za 27 mar 2021, 19:19
Vervoersmiddel: nsr 50 mini, nsr 80, crf 450/80, mtx50r, mt80r2

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door kiris »

ik zou gewoon de schuld aan haar geven ongeacht wat de reden of oorzaak is.
want uiteindelijk veroorzaken jonge vrouwen toch veel problemen die een ander dan mag oplossen.

:box:
lastig persoon die niet remt niet voor censuur of onderdrukking.
100% bosbefok
Gebruikersavatar
kiris
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: za 27 mar 2021, 19:19
Vervoersmiddel: nsr 50 mini, nsr 80, crf 450/80, mtx50r, mt80r2

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door kiris »

hoorde iets over mogelijk openen van terrasjes...is hier ook een terrasje? :thumbup:
ben bezig met de belasting aangifte dus kan straks wel een biertje of 6 gebruiken :woot:
lastig persoon die niet remt niet voor censuur of onderdrukking.
100% bosbefok
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

Ha, ik heb em net gedaan..snap t niet zo, sinds begin vorig jaar in de ww en toch krijg ik bijna 200 terug.
En aangezien je met onverwacht geld altijd leuke dingen moet doen komt er misschien toch een 21mm op l' Appie.
Leuker kunnen ze het niet maken..of nou ja, eigenlijk wel dus :D
Gebruikersavatar
kiris
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: za 27 mar 2021, 19:19
Vervoersmiddel: nsr 50 mini, nsr 80, crf 450/80, mtx50r, mt80r2

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door kiris »

kijk maar uit met die nederlandse belasting dienst, is criminele organisatie. :crazy:
dan krijg je 200 euro terug, en moet je daarna 4000 betalen.
iedereen in nederland die minder dan een miljoen per jaar binnenharkt is automatisch doelwit van die lui, en hoe minder je hebt hoe harder ze je willen pakken.
ik heb het hier gelukkig makkelijk, de belastingdienst hier stuurt een papiertje met de eindstand van de bankrekening, en dan overal verder nee of nul invullen en klaar is kees. bij mij valt niks te halen.
senior en co daar in tegen moeten een hoop werk doen om dubbele belasting te voorkomen, pensioen uit nederland en eentje ook nog hier ook pensioen, dus dat is ingewikkelde zaak. belastingadviseurs zijn er wel voor bedrijven maar niet echt voor particulieren maar gelukkig wel eentje gevonden die kan helpen.

21 op de appie, dan heb je nog minder last van de avondklok, kun je langer blijven bij familie want ritje naar huis duurt dan toch weer een stukje korter haha. boooaaaaap....booooaaaap....zoef! :thumbup:
lastig persoon die niet remt niet voor censuur of onderdrukking.
100% bosbefok
Galliër 831
Banden plakker
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 17 jun 2020, 11:01
Vervoersmiddel: Derbi gpr 50 racing

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Galliër 831 »

Morguhh!

Ik en een paar maten gaan deze meivakantie van Heijningen (Noord-west Brabant) naar het drielandenpunt op de brommers. Weet iemand hoe het met rollerbanken zit in oost-brabant/ limburg?

groetjesss, luc
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Hoi,
Jazeker, net als in de rest van Nederland, met mooi weer in mooie maanden duiken ze overal bij grote plaatsen en bekende plekken op :angel:
Gebruikersavatar
Matthijs H
Schakelrijder
Berichten: 179
Lid geworden op: zo 16 feb 2020, 01:07
Vervoersmiddel: Ford Fiesta ST Line
Opel Vivaro
Tomos
VW Golf MK 4 sold)
VW Golf MK2 (sold)
Peugeot 206 GTI 2.0 (total loss)
Derbi DRD Pro 06 (sold)
Derbi DRD LTD 07 (sold)
3x Derbi DRD Racing (sold)
2x tomos (sold)
Yamaha Aerox (sold)
Peugeot Vivacity (sold)
Locatie: In zo'n omgeving waar een paar huizen staan en mensen wonen.

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Matthijs H »

kiris schreef: ben bezig met de belasting aangifte dus kan straks wel een biertje of 6 gebruiken :woot:
6?!? Maak er maak 26 van, dan lijken de cijfertjes tenminste nog iets positiever voor je eigen gevoel. Altijd drama, die belastingaangifte... Hoewel ik er dit jaar wel goed voor sta volgens mij. Tis altijd maar weer de vraag hoe het uitpakt.


Afbeelding
A't nie ghit zoas 't mot, mot 't mih zoas 't ghit.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

De troep staat toch al standaard ingevuld? Ik snap nooit waarom iedereen moeilijk doet daarmee.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

Rare jongens die brommerboeren..normaal hebben ze er geen probleem mee om je brommer te verneuken maar ik kan dus geen enkele zaak vinden die een begrenzer in wilt bouwen.
Gebruikersavatar
kiris
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: za 27 mar 2021, 19:19
Vervoersmiddel: nsr 50 mini, nsr 80, crf 450/80, mtx50r, mt80r2

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door kiris »

@brommert_01

dat het al ingevuld is betekent niet dat het ook klopt. en zulke fouten kunnen je heel veel geld kosten en allerlei gevolgen hebben voor toeslagen, kortingen of andere zaken.
wij hebben naast de belastingdienst ook veel gezeik gehad met het CAK. die hielden een deel pensioengeld in na verhuizing naar het buitenland omdat de gepensioneerde zogenaamd geen ziekenkosten verzekering in het buitenland zou hebben. pure onzin en dat weten ze ook maar zo naaien ze heel veel mensen. en om het dan recht te zetten en je geld terug te krijgen is als met blote handen vechten tegen een tank.

@42 willen ze geen begrenzer inbouwen? lijkt wel alsof mensen steeds meer in hele laffe bange schapen veranderen.
net als die gekken die helemaal fan zijn van de cojona prikken...roepen "kan niet wachten tot ik de 2e krijg" omdat ze denken dat ze dan weer vanalles mogen, maar die komen van een kouwe kermis thuis omdat je met prik nog net zo besmettelijk bent en ook nog steeds besmet kan worden, dus geen enkel verschil met iemand die geen prik heeft gehad. staan allemaal elke dag hoopvol bij de brievenbus te wachten op hun vaccinatie paspoort.... :palm: :lol:

over rollerbanken weet ik niet zo veel, weet dat ze normaal als de scholen open gingen na een vakantie die apparaten massaal overal opdoken maar verder was het volstrekt onduidelijk waar en wanneer er eentje stond.
begrenzers blijft een lastig verhaal, als ze een vermoeden hebben dat er een begrenzer op zit, doordat ie stotterd of gewoon echt te laag in toeren of snelheid blijft slepen ze het ding gewoon naar het bureau en halen alles uit elkaar om een schakelaar te zoeken en dan word je nog even extra genaaid omdat je jezelf niet wilde verraden aan meneer agent.
wij hadden het met hondas opzich simpel toen er nog geen begrenzers waren, afstellen met de choke er op en dan de choke er af gooien bij de rollenbank. meestal werkte dat wel, tot je er eentje tegenkwam die alle onderdelen ging nalopen of het trucje kende. dan was je ouderwets de haas en kreeg je een kaalgesloopte brommer terug en verdwenen alle snelle delen in de afvalbak of naar familie van meneer agent.
lastig persoon die niet remt niet voor censuur of onderdrukking.
100% bosbefok
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

Ze willen er idd niet aan beginnen omdat de begrenzer de cdi zou slopen en ze niet aansprakelijk willen worden gehouden.
Ook niet als ik zeg ze te vrijwaren en de begrenzer alleen te gebruiken bij controle.

Volgens een paar zou de begrenzer de cdi ook slopen als hij uitstaat ??
Klopt dat ?
Lijkt me sterk.
Gebruikersavatar
kiris
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: za 27 mar 2021, 19:19
Vervoersmiddel: nsr 50 mini, nsr 80, crf 450/80, mtx50r, mt80r2

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door kiris »

als ze denken dat een begrenzer de cdi sloopt moeten ze terug naar de lts en hun examen electro opnieuw doen.

ze praten de bekende fabeltjes na.

het enige wat er kan gebeuren is dat je bougie vet slaat omdat je wel mengsel in je cilinder krijgt maar de vonk weg blijft.
rattige brommer "reparateurs" misbruikten dat om een cdi voor veel geld te kunnen verkopen ipv een bougie van 5 euro.

vraag zo'n knuppel maar eens met een schema van een cdi wat er precies kapot gaat en waarom...hebben ze geen antwoord op, en ze herkennen ook niks uit het schema.
en hun verhaal dat ie kapot gaat zelfs als de begrenzer uit gaat is echt helemaal debiel.
iemand die zulke onzin vertelt hoort voor zn verjaardag gewoon een bosje klappen te krijgen....wat een idioten. :wall:

dat is het soort volk wat met een kvk inschrijving denkt alles te weten en kunnen. logo op de trui en hoppa ze zijn de expert.
de enige reden dat ze brood kunnen eten is omdat ze onwetende klanten oplichten.
die zouden niet eens aan kruiwagens mogen sleutelen en een levenslang verbod op het kopen/bezitten/gebruiken van gereedschap moeten krijgen. :box:


helaas zit de brommer wereld net als de auto wereld vol met fabeltjes die door van die schapen maar eindeloos worden herhaald. in de schietsport zie je dat ook, mensen die zo'n kletsverhaal hebben gehoord en het dan blijven herhalen omdat ze zelf geen idee hebben waar ze het over hebben.

over schietsport gesproken, uit pure ellende vanwege nog steeds gesloten schietclubs maar 2 restauratie projecten gekocht, musket uit 1831 en een hagel uit 1876. aan de schroevendraaier sporen te zien zijn daar ook al "experts" bezig geweest. :mrgreen:
lastig persoon die niet remt niet voor censuur of onderdrukking.
100% bosbefok
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Ja, dat deel van de experts.... Als je op marktplaats kijkt ook, sommige moet je de sleutels afpakken. Ik heb wel eens gehad in de omschrijving: probleempje met de zuiger, er was een stukje van de zuigerveer in de bak olie.
En een ander die elke 5k z'n blokolie ververste, want zo voorkwam je vastlopers :shh: dus deze LIFE hack niet verder vertellen.
Gebruikersavatar
kiris
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: za 27 mar 2021, 19:19
Vervoersmiddel: nsr 50 mini, nsr 80, crf 450/80, mtx50r, mt80r2

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door kiris »

haha wat lopen er toch een apen rond he?

wat ik ook mooi vond waren die supersmeerders, die steeds extra dopjes olie in hun puch tank kieperden en dan gek vonden dat hun brommer steeds vastliep. geen idee dat hoe meer olie je bij benzine gooit hoe armer je mengsel word...en dan zit ie weer vast.
en de reserve deed het nooit want dan kreeg ie alleen maar olie, want olie is olie dus waarom 2 takt olie gebruiken als je ook motorolie of kettingzaag olie kan gebruiken toch? :wall:

ik heb vroeger een keer een zundapp gekocht voor weinig, volgens de verkoper hij liep niet goed, sloeg steeds af en hoop geplof uit de uitlaat en hij had geen idee hoe dat gekomen was.
cilinder er af gehaald en hoppa, meneer had aan de inlaat kant van de zuiger een grote spoelpoort geboord....en aan de uitlaat kant van de zuiger ook maar meteen eentje. :wall: :wall: :wall:
dan kun je net zo goed je carburateur meteen op je uitlaat schroeven en de rest van je blok weglaten :thumbup:

en mensen maar afvragen waarom mijn brommer zoveel sneller was dan die van hun...

ff een achtergrond muziekje voor ouwe mensen:
https://www.youtube.com/watch?v=H8-NvpHz9UQ
lastig persoon die niet remt niet voor censuur of onderdrukking.
100% bosbefok
bart_rs2
Beginnende tuner
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 03 mei 2019, 11:01
Vervoersmiddel: 2010 Rieju RS2 Pro VERKOCHT
2005 Derbi Senda SM

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door bart_rs2 »

kiris schreef:als ze denken dat een begrenzer de cdi sloopt moeten ze terug naar de lts en hun examen electro opnieuw doen.

ze praten de bekende fabeltjes na.

het enige wat er kan gebeuren is dat je bougie vet slaat omdat je wel mengsel in je cilinder krijgt maar de vonk weg blijft.
rattige brommer "reparateurs" misbruikten dat om een cdi voor veel geld te kunnen verkopen ipv een bougie van 5 euro.

vraag zo'n knuppel maar eens met een schema van een cdi wat er precies kapot gaat en waarom...hebben ze geen antwoord op, en ze herkennen ook niks uit het schema.
en hun verhaal dat ie kapot gaat zelfs als de begrenzer uit gaat is echt helemaal debiel.
iemand die zulke onzin vertelt hoort voor zn verjaardag gewoon een bosje klappen te krijgen....wat een idioten. :wall:
Uit ervaring blijkt toch wel degelijk dat na langdurig gebruik van een begrenzer cdi's vaak toch wel degelijk lastig willen gaan doen. Wel heel optimistisch om te vermoeden dat brommerboeren enige vorm van een technische opleiding zouden hebben. In 99% gevallen zijn het fietsenboeren die in de tijd dat er ongelofelijk veel scooters/brommers rondreden zichzelf hebben gepromoveerd tot brommerboer.
Plaats reactie