Ja, dat kan ook volgende week, mocht je nog een 80 Malossi met mhr 80 zoeken.blok heb ik gereviseerd en al. Alleen de andere ontsteking moet gemonteerd worden. Die Polini 4 race is Vgm niet goed.
Over die revisie jongen, die ken ik. Die heeft in eerste instantie de kunst bij mij afgekeken.
Ik zit op dezelfde prijs als hem.
Dan gaan er SKF of NSK lagers en keerringen in (net welke beter/goedkoper leverbaar zijn), waterpomp en pakkingen Top Performance of Athena (net als de lagers welke beter/goedkoper leverbaar zijn).
Een uurtje is overdreven, het kan, maar dan is het gewoon alles vervangen en rammen. Wordt of alles heel duur of heel matig gemonteerd. Met alles nameten ipv wat voelen en kijken als een beunhaas ben ik in totaal 3 uurtjes verder op m'n dooie gemakje. De lagers monteer ik door het blok in een oven te doen (mooi gelijkmatig heet). Tijdens het afkoelen ga ik een hapje eten of wat anders doen en dan ben ik in totaal een uur of 5 verder. Mooi middag klusje.
De prijs is ook lager omdat wij weten waar we inkopen, op een geschikt moment kopen en het heel anders babbelen is met de leverancier als je gelijk 10 krukassen, 20 pakking sets, 100 lagers, 100 keerringen, 20 waterpompen, 3 cilinders en nog wat los spul afneemt.
Ga je zelf aan het rekenen en moet je het speciale gereedschap nog kopen (koppeling blokkeer sleutel, vliegwieltrekker, vliegwielblokkeer sleutel enz) en je gaat zelf aan het shoppen voor onderdelen kun je eigenlijk niet eens zelf doen voor dat geld. Laat staan als je ook nog algemeen gereedschap als een doppenset enz moet kopen.
Zeker, 5 weken enduro gereden en gedoken in Spanje.
Om het af te ronden nog even 2 dagen op een enduro terrein in België en nu de motoren maar weer eens netjes maken.
Zo zag het er ongeveer 5 weken uit dus de motoren zijn er wel aan toe:
Hey iedereen, alles goed hier?
Inmiddels een verhuizing achter de rug van nieuw west naar het centrum van Amsterdam en ik heb de 80cc Kymco Agility ook verkocht.
Dus werd het eens tijd voor een motor, nu ben ik in het bezit van een Gilera Fuoco 500LT.
Dit mede omdat ik nu in de binnenstad van Amsterdam woon en een auto daar geen optie is, dus vond ik dit wel een mooie uitkomst.
Het eerste kwartaal 2023 komt de nieuwe Kymco CV3 op de markt en zal dat de opvolger gaan worden van de fiets die ik nu hebt.
Centrum A'dam...doe maar duur
Ik weet nog steeds niet wat ik van die driewielers vind, het zal zeker zn voordelen hebben maar mn ocd heeft erg moeite met 2 wielen van voor en 1 van achter..
Een auto is niet te doen ivm parkeerplaats en kosten hier en deze kwam op mijn pad, dus de ideale uitkomst
Zaterdag heb ik op m'n werk een malossi voorvario, drukveer, achterkoppeling en koppelingshuis gemonteerd, samen met een nieuwe snaar, spanrol en koelvin...bijna compleet nieuwe drivetrain.
Ik kan je vertellen, hij komt ondanks zijn bijna 250kilo heel rap van zijn plek