En ik heb dit jaar ook nog geen examens.
een polymeer is gewoon heel veel Alkenen die aanelkaar gaan zitten, hiervoor moet de dubbele binding weg...Boeki schreef:Reinder, weet je zeker dat dat alles is? Monomeren die door een additie/estherreactie polymeren worden in een keten?
deze is van h 9 t/m 36:http://www.schoolsamenvatting.nl/wp-con ... atting.pdfDick schreef:waar heb je die???;)lennard357 schreef:m&o samenvatting van 34 bladzijden is dat nog wel een samenvatting dan
Alainv-s schreef:Aha! Ik ben voor het eerst nuttig.
samenvatting achter in je werkboek vind ik genoeg hoor.lennard357 schreef:deze is van h 9 t/m 36:http://www.schoolsamenvatting.nl/wp-con ... atting.pdfDick schreef:waar heb je die???;)lennard357 schreef:m&o samenvatting van 34 bladzijden is dat nog wel een samenvatting dan
en deze van h 1 t/m 8: op scholieren.com zijn er meerdere van
Ongeveer..Guido. schreef:een polymeer is gewoon heel veel Alkenen die aanelkaar gaan zitten, hiervoor moet de dubbele binding weg...Boeki schreef:Reinder, weet je zeker dat dat alles is? Monomeren die door een additie/estherreactie polymeren worden in een keten?
Het gaat dus als volgt: Etheen: c=c, gaat over naar polyetheen, dit ziet er als volgt uit [c-c]n of dus ook wel
c-c-c-c-c-c-c-c
Dan heb je nog een Polyester, dat is een polymeer die zich met esterbindingen aan elkaar plakt, oftwel: c-c-c-c-o-c-c-c-c-o
(en dan onder de o'tjes nog een dbbel gebonden o)
Een monomeer is de stof waar de polymeer uit ontstaat, gewoon alkenen dus
Additie: is een reactie waarbij door toevoeging van een molecuul de dubbele binding verdwijnt en er 1 product ontstaat
Duidelijk?
Ja, maar jij hebt geen toekomst nu.Dick schreef:Ja succes boy's... Ik ben zo blij dat ik dat vak niet gekozen heb....
Pieke schreef:het lijkt me dat iemand er behoorlijk wat moeite in heeft gestoken om m eruit te laten zien alsof ie er zo min mogelijk moeite in heeft gestoken
+1 same hereDick schreef:Ja succes boy's... Ik ben zo blij dat ik dat vak niet gekozen heb....
Boeki schreef:Reinder heeft gesproken..
J03P schreef: dus zo blijkt maar weer, schakelen is voor de elite. Daar kan je dus trots op zijn.
Laatste vragen duurde ook niet zo lang gelukkig, maar om er te komen was een hele weg hahaReinder schreef:Ik ging pennen voor me leven om niet bij het laatste kwartiertje te zitten, laatste vragen waren ook niet de moeilijkste vond ik..
Maar die Di-Ester vraag, heb er nog steeds hoofdpijn van daar snapte ik niet van haha.
Als ik zelf bereken heb ik tussen 5.7 en 6.7, wel lekker vind ik
Boeki schreef:Reinder heeft gesproken..
J03P schreef: dus zo blijkt maar weer, schakelen is voor de elite. Daar kan je dus trots op zijn.