school topic

Hier kun je al je off-topic of niet Derbi gerichte berichten kwijt.
Timmerman101
Pro tuner
Berichten: 1363
Lid geworden op: di 03 apr 2012, 10:22
Vervoersmiddel: Bmw 320i Coupe
Locatie: Beesd

Re: school topic

Ongelezen bericht door Timmerman101 »

nog niet eraan gedacht om timmerman te worden?? :emo:
rocherbmx schreef:misschien is snelgas ook nog een optie, reageert ie feller op t gas
Afbeelding
buschpresident
Schakelrijder
Berichten: 127
Lid geworden op: do 12 apr 2012, 17:50
Vervoersmiddel: Aprilia Rs125
Locatie: 040 / 070

Re: school topic

Ongelezen bericht door buschpresident »

DaanS schreef:
Pieke schreef:Weet je al wat je erna wil?
Nog niet echt nee.

Enige suggesties?
-Ik vind techniek leuk (Ik sleutel heel graag ook)
-Ik wilde altijd straaljagerpiloot worden, of in het leger eigenlijk.
-Tjah, wat nog meer...
is dat niet iedere jongen's droom? :D
Maar volgens mij als je dat wilt kun je dan wo militair doen oid
Gebruikersavatar
Pieke
Moderator
Berichten: 3137
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:52
Vervoersmiddel: KTM
Locatie: Hoensbroek/Den Haag

Re: school topic

Ongelezen bericht door Pieke »

Dennis H schreef:nog niet eraan gedacht om timmerman te worden?? :emo:
Ik? Dat is niets voor mij, maar dat laat ik lekker aan anderen over. Die mensen hebben we ook nodig hè.
DaanS
Pro tuner
Berichten: 5110
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 20:09
Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition (Sold)
Sachs SpeedJet R (Sold),
Yamaha Aerox (Sold),
Puch Maxi Sprinter (For Sale),
Yamaha YZ250F 2004 (Sold),
Derbi DRD Racing 2008 (Sold)
Yamaha Aerox 70,
Peugeot 205 CTi,
Derbi DRD Racing 2008 Project 3x
Locatie: Mierlo en Leende, Noord-Brabant

Re: school topic

Ongelezen bericht door DaanS »

Nee was voor Steven bedoeld denk ik hahaha
Joep schreef:Aaah Daan kijk eens, je bent een held!
Boeki schreef:Kleine Daan is gewoon een mooiboy, dat mag ik wel.
Timmerman101
Pro tuner
Berichten: 1363
Lid geworden op: di 03 apr 2012, 10:22
Vervoersmiddel: Bmw 320i Coupe
Locatie: Beesd

Re: school topic

Ongelezen bericht door Timmerman101 »

voor iedereen :emo:
geweldig mooi beroep :happy:
rocherbmx schreef:misschien is snelgas ook nog een optie, reageert ie feller op t gas
Afbeelding
stef
Tuner
Berichten: 413
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 11:22
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme
Quad Polaris 110cc

Re: school topic

Ongelezen bericht door stef »

ArnaudN schreef:
stef schreef:
Pieke schreef:mbo?
Ik weet niet wat mbo betekent, onderwijs systeem in België is nogal heel anders :D
Wat doe jij Stef? ;)
5e jaar Industriële wetenschappen :D (woon in België)
Derbi Senda X-treme 2008 blauw :D
Afbeelding

Drd vsb gezocht (zwart/blauw)
Gebruikersavatar
Jon
Pro tuner
Berichten: 604
Lid geworden op: di 06 dec 2011, 19:47
Vervoersmiddel: yamaha tzr #46 2010
Locatie: delft

Re: school topic

Ongelezen bericht door Jon »

maar hoe zit het onderwijssysteem in België dan ?
Maurits schreef:Sneeuw is vies nat en koud, alleen leuk als het onder m`n skies ligt
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: school topic

Ongelezen bericht door royvi »

DaanS schreef:
Pieke schreef:Weet je al wat je erna wil?
Nog niet echt nee.

Enige suggesties?
-Ik vind techniek leuk (Ik sleutel heel graag ook)
-Ik wilde altijd straaljagerpiloot worden, of in het leger eigenlijk.
-Tjah, wat nog meer...
Straaljagerpiloot zou ik sowieso niet willen worden, niks geen werk in. Leger valt ook tegen.
Jij moet dit jaar wel profiel kiezen voor volgend jaar of niet?

Ikzelf ga waarschijnlijk Bedrijfskunde studeren, ben er nog niet helemaal uit maar ik heb in december een meeloopdagje. Kijken hoe dat bevalt.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Boeki
Pro tuner
Berichten: 4484
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
Locatie: Rotterdam/Woudenberg

Re: school topic

Ongelezen bericht door Boeki »

blackidentity schreef:Boeki aan welke instelling unit doe je MT dan?
Scheepvaart en Transport college in samenwerking met Hogeschool Rotterdam.
Open the Throttle and Smile
Boeki
Pro tuner
Berichten: 4484
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
Locatie: Rotterdam/Woudenberg

Re: school topic

Ongelezen bericht door Boeki »

royvi schreef:
DaanS schreef:
Pieke schreef:Weet je al wat je erna wil?
Nog niet echt nee.

Enige suggesties?
-Ik vind techniek leuk (Ik sleutel heel graag ook)
-Ik wilde altijd straaljagerpiloot worden, of in het leger eigenlijk.
-Tjah, wat nog meer...
Straaljagerpiloot zou ik sowieso niet willen worden, niks geen werk in. Leger valt ook tegen.
Jij moet dit jaar wel profiel kiezen voor volgend jaar of niet?

Ikzelf ga waarschijnlijk Bedrijfskunde studeren, ben er nog niet helemaal uit maar ik heb in december een meeloopdagje. Kijken hoe dat bevalt.
Straaljagerpiloot is wel even iets anders dan 'gewoon' in het leger. Selectie is zo zwaar dat er maar 2 mensen piloot worden van de 2000 die het ieder jaar proberen. Bij de F16's dan.

Bedrijfskunde, dat doet een goede vriend van mij ook, op het HBO. Lijkt mij niks, maar als je van (het spreekwoordelijke) lullen en wetboeken houdt moet je het zeker doen. :emo:
Open the Throttle and Smile
Gebruikersavatar
blackidentity
Beginnende tuner
Berichten: 211
Lid geworden op: wo 25 mei 2011, 11:53
Vervoersmiddel: je zusje
Locatie: Je moeder

Re: school topic

Ongelezen bericht door blackidentity »

royvi schreef:
DaanS schreef:
Pieke schreef:Weet je al wat je erna wil?
Nog niet echt nee.

Enige suggesties?
-Ik vind techniek leuk (Ik sleutel heel graag ook)
-Ik wilde altijd straaljagerpiloot worden, of in het leger eigenlijk.
-Tjah, wat nog meer...
Straaljagerpiloot zou ik sowieso niet willen worden, niks geen werk in. Leger valt ook tegen.
Jij moet dit jaar wel profiel kiezen voor volgend jaar of niet?

Ikzelf ga waarschijnlijk Bedrijfskunde studeren, ben er nog niet helemaal uit maar ik heb in december een meeloopdagje. Kijken hoe dat bevalt.
:roll: Zeggen dat ergens geen werk in zit en vervolgens Bedrijfskunde willen gaan doen is wel echt het meest naïeve wat ik ooit heb gehoord geloof ik.
Gevechtsvlieger krijg je eerst een beste keuring, daar valt ongeveer 90% af en de lui die dan overblijven kunnen naar de KMA in Breda.
DerbiMeisje schreef:
basserd schreef:
blackidentity schreef:Niet met jou, lillekerd. Ga jij maar daten met DRUNKENORG WOELAH.
hahaha, en dat zeg jij, met je hoofd
Dat zeg je meestal niet met je tenen, nee.
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: school topic

Ongelezen bericht door royvi »

Mensen die bedrijfskunde hebben gedaan vinden over het algemeen zeer snel werk (2 maanden). Dus wat naïef? Bedrijfskunde is verder heel breed, je kan veel kanten op dat is ook een groot voordeel. Ik ga trouwens WO doen.
Straaljagerpiloot is erg gericht, is weinig vraag naar. Ik hoef jou het vraag/aanbod principe niet uit te leggen neem ik aan?
En in straaljagerpiloot is totaal geen werk simpelweg dat er gewoon weinig plaats is, ik weet van die selectie maar had geen zin om dat allemaal te typen. Op het leger wordt verder constant bezuinigt, veel banen verloren.

Waar momenteel echt veel vraag naar is zijn mensen die een bèta opleiding gedaan hebben, maar dat kan ik simpelweg niet.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
blackidentity
Beginnende tuner
Berichten: 211
Lid geworden op: wo 25 mei 2011, 11:53
Vervoersmiddel: je zusje
Locatie: Je moeder

Re: school topic

Ongelezen bericht door blackidentity »

Je kijkt echt niet he. Als je aan de opleiding begint heb je meteen een aanstelling voor 10 jaar bij Defensie, daarna kun je doorvliegen, de burger(transport)luchtvaart in of instructeur worden.. Het is niet zo dat je de opleiding tot gevechtsvlieger doet en dan eens een baan gaat zoeken, wijsneus. :emo:
Daarnaast: bezuinigd*

Gezien de huidige trend bij bedrijven dat ze de managers overal buiten willen schoppen hoef ik jou niet uit te leggen wie er de lul zijn.
Ik vind het overigens sowieso achterlijk dat iedereen maar wil managen en zeggen wat een ander moet doen en hoe. Je kan godverdomme de vloer nog niet aanvegen of er staat zo'n arbo mongool naast je. In plaats van dat al die cursisten eens een echte opleiding gaan doen.
DerbiMeisje schreef:
basserd schreef:
blackidentity schreef:Niet met jou, lillekerd. Ga jij maar daten met DRUNKENORG WOELAH.
hahaha, en dat zeg jij, met je hoofd
Dat zeg je meestal niet met je tenen, nee.
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: school topic

Ongelezen bericht door royvi »

Wie zegt dat ik manager wil worden? Om maar even in jouw taal te spreken: Het is niet dat je een opleiding bedrijfskunde gaat doen dat je ook manager wordt, wijsneus. :emo: Tuurlijk worden veel mensen die bedrijfskunde hebben gedaan manager, maar dit is geen vereiste. En al wordt ik manager, zal mij een worst wezen wat jij er van denkt. Zolang ik later maar geld verdien.
Bedrijfskunde is gewoon breed, je kan hiermee gewoon veel kanten op (Bijvoorbeeld accountancy of richting de marktonderzoeken e.d.).

Verder dat overal de managers eruit getrapt worden ben ik het mee eens, maar het is ook niet helemaal waar. Natuurlijk worden er een boel managers uit getrapt vanwege bezuinigingen. Maar bedrijven van een bepaalde grootte hebben nou eenmaal managers nodig.

Blijkbaar heb jij nogal een traumatische ervaring met leidinggevenden achter de rug gehad? Ik geef toe, er is veel gezeur met die arbo-wetgeving, en ja je moet je al zekeren wanneer je op de eerste trede van een ladder staat bij wijze van spreken. Maar denk je nou echt dat een manager van een bedrijf zit te wachten op die arbo mongolen? Ik snap niet waarom jij dit erbij haalt.
En de "managers" die constant over je schouder meekijken zijn geen echte managers, dat zijn de "McDonalds-managers" die denken dat ze dat moeten doen.

Ik denk dat wij het hier beter bij kunnen laten, want ik heb een tunnelvisie bij een opleiding tot gevechtspiloot en jij hebt een tunnelvisie bij bedrijfskunde, we schieten hier allebei niet veel mee op heb ik het idee.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
derbistarter
Pro tuner
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 09 jan 2012, 15:14
Vervoersmiddel: Derbi senda drd racing #85

Re: school topic

Ongelezen bericht door derbistarter »

Mmh, ik zit erom te denken om de HALO te gaan doen :think:
Rallyking schreef:Zijn jullie batsbuddy's ofzo?
Gebruikersavatar
blackidentity
Beginnende tuner
Berichten: 211
Lid geworden op: wo 25 mei 2011, 11:53
Vervoersmiddel: je zusje
Locatie: Je moeder

Re: school topic

Ongelezen bericht door blackidentity »

royvi schreef:Wie zegt dat ik manager wil worden? Om maar even in jouw taal te spreken: Het is niet dat je een opleiding bedrijfskunde gaat doen dat je ook manager wordt, wijsneus. :emo: Tuurlijk worden veel mensen die bedrijfskunde hebben gedaan manager, maar dit is geen vereiste. En al wordt ik manager, zal mij een worst wezen wat jij er van denkt. Zolang ik later maar geld verdien.
Bedrijfskunde is gewoon breed, je kan hiermee gewoon veel kanten op (Bijvoorbeeld accountancy of richting de marktonderzoeken e.d.).

Verder dat overal de managers eruit getrapt worden ben ik het mee eens, maar het is ook niet helemaal waar. Natuurlijk worden er een boel managers uit getrapt vanwege bezuinigingen. Maar bedrijven van een bepaalde grootte hebben nou eenmaal managers nodig.

Blijkbaar heb jij nogal een traumatische ervaring met leidinggevenden achter de rug gehad? Ik geef toe, er is veel gezeur met die arbo-wetgeving, en ja je moet je al zekeren wanneer je op de eerste trede van een ladder staat bij wijze van spreken. Maar denk je nou echt dat een manager van een bedrijf zit te wachten op die arbo mongolen? Ik snap niet waarom jij dit erbij haalt.
En de "managers" die constant over je schouder meekijken zijn geen echte managers, dat zijn de "McDonalds-managers" die denken dat ze dat moeten doen.

Ik denk dat wij het hier beter bij kunnen laten, want ik heb een tunnelvisie bij een opleiding tot gevechtspiloot en jij hebt een tunnelvisie bij bedrijfskunde, we schieten hier allebei niet veel mee op heb ik het idee.
Bedrijfskundigen worden opgeleid om zo min mogelijk uit te vreten, en die mensen worden er nou net overal uitgewerkt. De manager in mijn verhaal was slechts een (schrijnend) voorbeeld.
DerbiMeisje schreef:
basserd schreef:
blackidentity schreef:Niet met jou, lillekerd. Ga jij maar daten met DRUNKENORG WOELAH.
hahaha, en dat zeg jij, met je hoofd
Dat zeg je meestal niet met je tenen, nee.
Gebruikersavatar
Rallyking
Beginnende tuner
Berichten: 294
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 19:52
Locatie: Leiderdorp

Re: school topic

Ongelezen bericht door Rallyking »

Ik heb me aardig verkeken op de hoeveelheid die ik moet leren voor de toetsweek die komende dinsdag begint :palm:
Watch my vids: http://www.youtube.com/user/pikexking" onclick="window.open(this.href);return false;
JvS schreef:Mijn PWS zoog ik uit mn duim en haalde een 9, wankers. :emo:
Venlonaer schreef:Ik denk dat jij iets anders gezogen hebt :emo: .
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: school topic

Ongelezen bericht door royvi »

blackidentity schreef:
royvi schreef:Wie zegt dat ik manager wil worden? Om maar even in jouw taal te spreken: Het is niet dat je een opleiding bedrijfskunde gaat doen dat je ook manager wordt, wijsneus. :emo: Tuurlijk worden veel mensen die bedrijfskunde hebben gedaan manager, maar dit is geen vereiste. En al wordt ik manager, zal mij een worst wezen wat jij er van denkt. Zolang ik later maar geld verdien.
Bedrijfskunde is gewoon breed, je kan hiermee gewoon veel kanten op (Bijvoorbeeld accountancy of richting de marktonderzoeken e.d.).

Verder dat overal de managers eruit getrapt worden ben ik het mee eens, maar het is ook niet helemaal waar. Natuurlijk worden er een boel managers uit getrapt vanwege bezuinigingen. Maar bedrijven van een bepaalde grootte hebben nou eenmaal managers nodig.

Blijkbaar heb jij nogal een traumatische ervaring met leidinggevenden achter de rug gehad? Ik geef toe, er is veel gezeur met die arbo-wetgeving, en ja je moet je al zekeren wanneer je op de eerste trede van een ladder staat bij wijze van spreken. Maar denk je nou echt dat een manager van een bedrijf zit te wachten op die arbo mongolen? Ik snap niet waarom jij dit erbij haalt.
En de "managers" die constant over je schouder meekijken zijn geen echte managers, dat zijn de "McDonalds-managers" die denken dat ze dat moeten doen.

Ik denk dat wij het hier beter bij kunnen laten, want ik heb een tunnelvisie bij een opleiding tot gevechtspiloot en jij hebt een tunnelvisie bij bedrijfskunde, we schieten hier allebei niet veel mee op heb ik het idee.
Bedrijfskundigen worden opgeleid om zo min mogelijk uit te vreten, en die mensen worden er nou net overal uitgewerkt. De manager in mijn verhaal was slechts een (schrijnend) voorbeeld.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
blackidentity
Beginnende tuner
Berichten: 211
Lid geworden op: wo 25 mei 2011, 11:53
Vervoersmiddel: je zusje
Locatie: Je moeder

Re: school topic

Ongelezen bericht door blackidentity »

Ja, goed verhaal. :emo:
DerbiMeisje schreef:
basserd schreef:
blackidentity schreef:Niet met jou, lillekerd. Ga jij maar daten met DRUNKENORG WOELAH.
hahaha, en dat zeg jij, met je hoofd
Dat zeg je meestal niet met je tenen, nee.
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: school topic

Ongelezen bericht door royvi »

De vetgedrukte tekst...
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie