royvi schreef:ow jij wou zeggen dat je overal netjes de snelheid rijd met je 110cc
In de stad houd ik me netjes aan de snelheid (55-60 max) Komt omdat het gewoonweg niet verantwoord harder te rijden is dan.
Buiten de stad laat ik hem gewoon los. (Sommige situaties daargelaten, blinde bochten, onoverzichtelijke kruispunten)
Ik ben niet echt een gigantische moraalridder, maar in het verkeer moet je toch zeker met enig verstand rijden.
55/60 is al te hard, dus zeg niet dat je je netjes aan de snelheid houd want dan rij je niet harder als 45.
Verder als je niks nuttigs toe te voegen hebt aan het topic doe dat ook niet, en ga geen discussie uitlokken met dat iedereen onverantwoord rijd. Want ik durf bijna zeker te zeggen dat jij niet iemand bent die overal zijn eigen aan de regeltjes houd. Want dan had je ook geen 110cc gehad.
royvi schreef:ow jij wou zeggen dat je overal netjes de snelheid rijd met je 110cc
In de stad houd ik me netjes aan de snelheid (55-60 max) Komt omdat het gewoonweg niet verantwoord harder te rijden is dan.
Buiten de stad laat ik hem gewoon los. (Sommige situaties daargelaten, blinde bochten, onoverzichtelijke kruispunten)
Ik ben niet echt een gigantische moraalridder, maar in het verkeer moet je toch zeker met enig verstand rijden.
55/60 is al te hard, dus zeg niet dat je je netjes aan de snelheid houd want dan rij je niet harder als 45.
Verder als je niks nuttigs toe te voegen hebt aan het topic doe dat ook niet, en ga geen discussie uitlokken met dat iedereen onverantwoord rijd. Want ik durf bijna zeker te zeggen dat jij niet iemand bent die overal zijn eigen aan de regeltjes houd. Want dan had je ook geen 110cc gehad.
Verder ontopic.
Ik zeg toch ook niet dat ik me overal aan de regels houd? En binnen in de stad is het altijd nog niet veroorloofd om over de 60 heen te gaan. Ik zeg alleen dat je met verstand moet rijden. Op een afgelegen weg met overzichtelijke kruisingen kun je rustig doorboeken. Komt er wel wat aan, moet je anticiperen. Als ik mijzelf met 2000cc in de hand kan houden, lukt het ook wel met 110cc.
Ik haal nooit rechts in, ga niet "ff gauw" over een fietspad heen als ik moet wachten, een stopbord is stoppen en rood is gewoon rood. Daar doelde ik in eerste instantie op. Brommer of scooterrijder die ongeoorloofd rechts inhaalt kan rustig verwachten dat hij geen ruimte van mij krijgt. Ik gooi zo dat gat dicht. Want dat soort flikkerij geven de brommer/scooterrijder een slechte naam. En we staan al zo lekker bekend.
JB1 schreef:Ik haal nooit rechts in, ga niet "ff gauw" over een fietspad heen als ik moet wachten, een stopbord is stoppen en rood is gewoon rood. Daar doelde ik in eerste instantie op. Brommer of scooterrijder die ongeoorloofd rechts inhaalt kan rustig verwachten dat hij geen ruimte van mij krijgt. Ik gooi zo dat gat dicht. Want dat soort flikkerij geven de brommer/scooterrijder een slechte naam. En we staan al zo lekker bekend.
+1, maar hopelijk kom ik je nooit tegen dan ,
overigens, ik leer gewoon uit mn theorieboekje en ga gewoon examen doen en zie wel of het beter kan of niet
Hannes schreef:Ga nou es eerst de feiten opzoeken voordat ik de hele avond loop te facepalmen om hoe achterlijk je bent.
ik vond het wel beun geregeld zeg, ik moest eerst naar deurne, dik 3kwartier wachten omdat iedereen daar uit zn neus stond te eten, stond + / - 20 man te wachten ofzo, vervolgens kon ik aan de slag, maar ook weer niet want mn computer deed dom, en vervolgens was ik na 2 min klaar en was ik geslaagd dat was wel het betere nieuws dan
Hannes schreef:Ga nou es eerst de feiten opzoeken voordat ik de hele avond loop te facepalmen om hoe achterlijk je bent.
ik heb nu 2 weken om te leren voor mijn examens dus leer ik tussendoor beetje
ik heb een boekje cd en proefexamens op internet en cd
dus dat moet wel goed komen
nog 2 maanden en dan moet ik op voor theorie.
laats ge-oefend met een cd en had 6 fout van de toegelaten 6, kantje boord dus maar ik had ook 4 weken niet geleerd en dan vergeet ik alles wat voorrang betreft.
ik hoop dat het praktijk examen in 2012 nóg goedkoper word. want ik vind 345 hier behoorlijk wat geld.
iemand tips voor praktijk examen?
door Venlonaer » do 06 sep 2012, 20:06
de uitlaat vingeren, en dan kijken naar je vinger
Je bent mijn held Jelle
door -Tommy DRD'11- » wo 26 sep 2012, 21:28
Ik rijd als een volkomenen idioot die zoveel mogelijk kinderen probeert te scheppen.
ik hoop dat het praktijk examen in 2012 nóg goedkoper word. want ik vind 345 hier behoorlijk wat geld.
iemand tips voor praktijk examen?[/quote]
Niet onderschatten. Heel schools rijden. druk rondkijken ook al hoeft het niet laat zien dat je oplet. goed op je scooter zitten. beetje sociaal rijden. snelhedn in de gaten houden.
Jasper schreef: Maar Daan is te druk met wanken denk ik.
xa188 schreef:ik hoop dat het praktijk examen in 2012 nóg goedkoper word. want ik vind 345 hier behoorlijk wat geld.
iemand tips voor praktijk examen?
Niet onderschatten. Heel schools rijden. druk rondkijken ook al hoeft het niet laat zien dat je oplet. goed op je scooter zitten. beetje sociaal rijden. snelhedn in de gaten houden.[/quote]
Ik moest juist doorrijden
De examinator was ook erg blij met mij omdat ik tenminste doorreed, hij werd een beetje moe van al die meiden die tegen de 45 aan kropen
ja maar met schools rijden bedoel ik wel gewoon 45 of 3km harder correctie vaak kunnen die scooters niet harder dan toegestaan dus gewoon volgas zeg maar.
Jasper schreef: Maar Daan is te druk met wanken denk ik.
xa188 schreef:ja maar met schools rijden bedoel ik wel gewoon 45 of 3km harder correctie vaak kunnen die scooters niet harder dan toegestaan dus gewoon volgas zeg maar.
Die van mij ging 55 op de teller
Je moet vooral niet te "bang" rijden, dus oversteken wanneer het kan en niet onnodig lang wachten en vlot met het verkeer meerijden (indien mogelijk). En vooral niet gaan bumperkleven. Oja, en kijken voordat je het knipperlicht doet