hoe te leren voor theorie examen

Hier kun je al je off-topic of niet Derbi gerichte berichten kwijt.
Jasper
Beheerder
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Contacteer:

Re: hoe te leren voor theorie examen

Ongelezen bericht door Jasper »

JB1 schreef:
royvi schreef:ow jij wou zeggen dat je overal netjes de snelheid rijd met je 110cc :wave:
In de stad houd ik me netjes aan de snelheid (55-60 max) Komt omdat het gewoonweg niet verantwoord harder te rijden is dan.
Buiten de stad laat ik hem gewoon los. (Sommige situaties daargelaten, blinde bochten, onoverzichtelijke kruispunten)

Ik ben niet echt een gigantische moraalridder, maar in het verkeer moet je toch zeker met enig verstand rijden.
55/60 is al te hard, dus zeg niet dat je je netjes aan de snelheid houd want dan rij je niet harder als 45.

Verder als je niks nuttigs toe te voegen hebt aan het topic doe dat ook niet, en ga geen discussie uitlokken met dat iedereen onverantwoord rijd. Want ik durf bijna zeker te zeggen dat jij niet iemand bent die overal zijn eigen aan de regeltjes houd. Want dan had je ook geen 110cc gehad.

Verder ontopic.
JB1
Derbi fan
Vervoersmiddel: Honda MT5 met 110cc Malossi alles bewerkt.
Een CBR400r krot
Een CBR600F
Een dikke VTR SP1
Je zusje/zus
Een dikke negerin.

Ongelezen bericht door JB1 »

jasperrr91 schreef:
JB1 schreef:
royvi schreef:ow jij wou zeggen dat je overal netjes de snelheid rijd met je 110cc :wave:
In de stad houd ik me netjes aan de snelheid (55-60 max) Komt omdat het gewoonweg niet verantwoord harder te rijden is dan.
Buiten de stad laat ik hem gewoon los. (Sommige situaties daargelaten, blinde bochten, onoverzichtelijke kruispunten)

Ik ben niet echt een gigantische moraalridder, maar in het verkeer moet je toch zeker met enig verstand rijden.
55/60 is al te hard, dus zeg niet dat je je netjes aan de snelheid houd want dan rij je niet harder als 45.

Verder als je niks nuttigs toe te voegen hebt aan het topic doe dat ook niet, en ga geen discussie uitlokken met dat iedereen onverantwoord rijd. Want ik durf bijna zeker te zeggen dat jij niet iemand bent die overal zijn eigen aan de regeltjes houd. Want dan had je ook geen 110cc gehad.

Verder ontopic.
Ik zeg toch ook niet dat ik me overal aan de regels houd? En binnen in de stad is het altijd nog niet veroorloofd om over de 60 heen te gaan. Ik zeg alleen dat je met verstand moet rijden. Op een afgelegen weg met overzichtelijke kruisingen kun je rustig doorboeken. Komt er wel wat aan, moet je anticiperen. Als ik mijzelf met 2000cc in de hand kan houden, lukt het ook wel met 110cc.
Ik haal nooit rechts in, ga niet "ff gauw" over een fietspad heen als ik moet wachten, een stopbord is stoppen en rood is gewoon rood. Daar doelde ik in eerste instantie op. Brommer of scooterrijder die ongeoorloofd rechts inhaalt kan rustig verwachten dat hij geen ruimte van mij krijgt. Ik gooi zo dat gat dicht. Want dat soort flikkerij geven de brommer/scooterrijder een slechte naam. En we staan al zo lekker bekend.
Mijn MT boekt je.
Wovter
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Senda DRD Evo limited '10

Ongelezen bericht door Wovter »

JB1 schreef:Ik haal nooit rechts in, ga niet "ff gauw" over een fietspad heen als ik moet wachten, een stopbord is stoppen en rood is gewoon rood. Daar doelde ik in eerste instantie op. Brommer of scooterrijder die ongeoorloofd rechts inhaalt kan rustig verwachten dat hij geen ruimte van mij krijgt. Ik gooi zo dat gat dicht. Want dat soort flikkerij geven de brommer/scooterrijder een slechte naam. En we staan al zo lekker bekend.
+1, maar hopelijk kom ik je nooit tegen dan :mrgreen:,

overigens, ik leer gewoon uit mn theorieboekje en ga gewoon examen doen en zie wel of het beter kan of niet
Hannes schreef:Ga nou es eerst de feiten opzoeken voordat ik de hele avond loop te facepalmen om hoe achterlijk je bent.
Wovter
Beginnende tuner

en het kan wel beter, maar is niet nodig :)
met 36/40 geslaagd, had ook niet anders verwacht maargoed :D
Hannes schreef:Ga nou es eerst de feiten opzoeken voordat ik de hele avond loop te facepalmen om hoe achterlijk je bent.
offroad
Pro tuner
Vervoersmiddel: aixam 500.4 fantic cabbelero tpr 86

Ongelezen bericht door offroad »

Wovter schreef:en het kan wel beter, maar is niet nodig :)
met 36/40 geslaagd, had ook niet anders verwacht maargoed :D
ik dacht dat je 50 vragen kreeg?
en dat je er 44 goed moest hebben
Laatst gewijzigd door offroad op di 10 mei 2011, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
binnendoor is nooit om
Reinder
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi Xrace

Ongelezen bericht door Reinder »

Je krijgt inderdaad 50 vragen, waarvan je maximaal 6 fout mag hebben ;)

Zal wat zijn als je er maar 6 goed moest hebben, zou elke sjonnie wel op een scootertje rond rijden :lol:
Boeki schreef:Reinder heeft gesproken..
J03P schreef: dus zo blijkt maar weer, schakelen is voor de elite. Daar kan je dus trots op zijn.
offroad
Pro tuner

Reinder schreef:Je krijgt inderdaad 50 vragen, waarvan je maximaal 6 fout mag hebben ;)

Zal wat zijn als je er maar 6 goed moest hebben, zou elke sjonnie wel op een scootertje rond rijden :lol:
ok thanks
en verbeterd :oops:
Afbeelding
binnendoor is nooit om
Wovter
Beginnende tuner

ik woon in belgié he, ik dacht ook dat ik er 50 zou krijgen maar tot mn verbazing kreeg ik er maar 40 en moest er maar 33 goed hebben :P
offroad
Pro tuner

wij moet en 44 van de 50
en jullie 33 van de 40
lekker eerlijk weer haha
Afbeelding
binnendoor is nooit om
drd_jeroen
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Sold
Fiat 500L 1970

Ongelezen bericht door drd_jeroen »

klop ;)
op 24 mei word ik 17 en dan zal ik het eens proberen voor de auto ^^
Derbi SDR Rockstar Energy Project
Wovter
Beginnende tuner

ik vond het wel beun geregeld zeg, ik moest eerst naar deurne, dik 3kwartier wachten omdat iedereen daar uit zn neus stond te eten, stond + / - 20 man te wachten ofzo, vervolgens kon ik aan de slag, maar ook weer niet want mn computer deed dom, en vervolgens was ik na 2 min klaar en was ik geslaagd :) dat was wel het betere nieuws dan :P
aQuilla
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda Pro 2007

Ongelezen bericht door aQuilla »

2 uurtjes de dag ervoor uit 2 boekjes van de bieb, en een beetje oefenexamens maken @ pc.
offroad
Pro tuner

ik heb nu 2 weken om te leren voor mijn examens dus leer ik tussendoor beetje
ik heb een boekje cd en proefexamens op internet en cd
dus dat moet wel goed komen
Afbeelding
binnendoor is nooit om
DRD 85 J-Man
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD SM #85 2011 rood
Contacteer:

Ongelezen bericht door DRD 85 J-Man »

nog 2 maanden en dan moet ik op voor theorie.
laats ge-oefend met een cd en had 6 fout van de toegelaten 6, kantje boord dus maar ik had ook 4 weken niet geleerd en dan vergeet ik alles wat voorrang betreft. :(

ik hoop dat het praktijk examen in 2012 nóg goedkoper word. want ik vind 345 hier behoorlijk wat geld.
iemand tips voor praktijk examen?
door Venlonaer » do 06 sep 2012, 20:06
de uitlaat vingeren, en dan kijken naar je vinger
Je bent mijn held Jelle

door -Tommy DRD'11- » wo 26 sep 2012, 21:28
Ik rijd als een volkomenen idioot die zoveel mogelijk kinderen probeert te scheppen.
harvik
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi Xtreme special edition 10/11, Tomos A35 snor, Tomos A35 70cc

Ongelezen bericht door harvik »

290 was ik klaar met praktijk dan nog theorie 40 euri en rijbewijs zelf 40 euri 370,- totaal.
Sander
Moderator
Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sander »

ik hoop dat het praktijk examen in 2012 nóg goedkoper word. want ik vind 345 hier behoorlijk wat geld.
iemand tips voor praktijk examen?[/quote]

Niet onderschatten. Heel schools rijden. druk rondkijken ook al hoeft het niet laat zien dat je oplet. goed op je scooter zitten. beetje sociaal rijden. snelhedn in de gaten houden.
Jasper schreef: Maar Daan is te druk met wanken denk ik.
n00n
Pro tuner
Vervoersmiddel: Yamaha WR400F

Ongelezen bericht door n00n »

Alle jezus, ik was voor 26 euro klaar ofzo destijds, kreeg je ook gewoon papiertje ipv rijbewijs. xD
Afbeelding
royvi
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Ongelezen bericht door royvi »

xa188 schreef:ik hoop dat het praktijk examen in 2012 nóg goedkoper word. want ik vind 345 hier behoorlijk wat geld.
iemand tips voor praktijk examen?
Niet onderschatten. Heel schools rijden. druk rondkijken ook al hoeft het niet laat zien dat je oplet. goed op je scooter zitten. beetje sociaal rijden. snelhedn in de gaten houden.[/quote]

Ik moest juist doorrijden :P
De examinator was ook erg blij met mij omdat ik tenminste doorreed, hij werd een beetje moe van al die meiden die tegen de 45 aan kropen :P
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Sander
Moderator
Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sander »

ja maar met schools rijden bedoel ik wel gewoon 45 of 3km harder correctie vaak kunnen die scooters niet harder dan toegestaan dus gewoon volgas zeg maar.
Jasper schreef: Maar Daan is te druk met wanken denk ik.
royvi
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Ongelezen bericht door royvi »

xa188 schreef:ja maar met schools rijden bedoel ik wel gewoon 45 of 3km harder correctie vaak kunnen die scooters niet harder dan toegestaan dus gewoon volgas zeg maar.
Die van mij ging 55 op de teller :P
Je moet vooral niet te "bang" rijden, dus oversteken wanneer het kan en niet onnodig lang wachten en vlot met het verkeer meerijden (indien mogelijk). En vooral niet gaan bumperkleven. Oja, en kijken voordat je het knipperlicht doet :lol:
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie