Chat topic

Hier kun je al je off-topic of niet Derbi gerichte berichten kwijt.
Alainv-s
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 05

Re: Chat topic

Ongelezen bericht door Alainv-s »

Hij vroeg toch of dat de silliconenspray werkt in een luchtfilter omdat deze afstoot?
Boekie zegt:
Merkte wel dat ik niet zo vaak friet bak, kreeg m'n gezicht vol met frituurvetspetters toen ik die shit er ingooide, blijkbaar moest eerst dat net omhoog. :emo:
teun4
Tuner

Ongelezen bericht door teun4 »

Rikkert schreef:Je weet dat siliconenspray vettig is he? Dat gaat gewoon plakken dan.
Dat is nieuw voor mij, waarom spuiten alle crossers het dan op hun kappen?? Ze willen het zand er zeker juist op de kappen hebben :yawn:

En alain, jij kunt mijn stukje nog even lezen als je naar boven scrolt, heb nooit specifiek het filter genoemd, hebt het altijd over een filterbak gehad, ik ga dus niet het filter inspuiten met siliconen spray, maar de bak waar het filter in hangt.
a'j bange leeft goa'j bange dood
If you ain't mixin' gas, You ain't kickin ass!
Alainv-s
Pro tuner

Ja, ik ben er niet helemaal bij atm. Is nit voor niks het chattopic he. Sorry
Dat bedoelde ik ook! MAar je moet juist plak spul in je luchtfilter hebben, en ook aande box-wand. Want anders stoot je het fuil af e blijft het in de filter hangen. Marja een filter is er voor ontwowpen om schoon te maken, een luchtfilter box niet, Dit is een stuk arbeids-intensiever wil je het heel goed doen + het plastic slijt meer van schoonmaak middelen/benzine. Die filter he je voor 5 euro vervangen.

(@ teun persoonlijk, dit volgens mij geen nepbieder wat ik heb voor mijn brommer).
Boekie zegt:
Merkte wel dat ik niet zo vaak friet bak, kreeg m'n gezicht vol met frituurvetspetters toen ik die shit er ingooide, blijkbaar moest eerst dat net omhoog. :emo:
Kristian-m
Schakelrijder
Vervoersmiddel: daaag
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kristian-m »

Moeilijk doen man
doehooooooooeg
the skullkid
Pro tuner
Vervoersmiddel: Je vriendin.

Ongelezen bericht door the skullkid »

teun4 schreef:
Rikkert schreef:Je weet dat siliconenspray vettig is he? Dat gaat gewoon plakken dan.
Dat is nieuw voor mij, waarom spuiten alle crossers het dan op hun kappen?? Ze willen het zand er zeker juist op de kappen hebben :yawn:

En alain, jij kunt mijn stukje nog even lezen als je naar boven scrolt, heb nooit specifiek het filter genoemd, hebt het altijd over een filterbak gehad, ik ga dus niet het filter inspuiten met siliconen spray, maar de bak waar het filter in hangt.
Omdat ze dan harder blinken, ze zijn dan wel een stuk stofgevoeliger maar het poetst beter. Over je filterbak: probeer het en vertel het ons.
Alainv-s
Pro tuner

Ja idd. We are benieuwd naar dat!

Hoe zit het trouwens als een belg in Nederland een brommer koopt?
Kan die gewoon het kenteken over zetten en krijgt die dan automatisch in belgie een belgisch kenteken als die het nederandse inlevert bij de rdw(zal wel iets anders in belgie zijn).
Boekie zegt:
the skullkid
Pro tuner

Alainv-s schreef:Ja idd. We are benieuwd naar dat!

Hoe zit het trouwens als een belg in Nederland een brommer koopt?
Kan die gewoon het kenteken over zetten en krijgt die dan automatisch in belgie een belgisch kenteken als die het nederandse inlevert bij de rdw(zal wel iets anders in belgie zijn).
In België heb je geen kenteken.
Alainv-s
Pro tuner

:lol: :lol:.
Hier snap ik de balle niet van:
In België is een rijbewijs model A3 verplicht voor een bromfiets klasse B. Vanaf 16 jaar (-3 maanden) kan men het theoretisch rijexamen afleggen (€15), dat bestaat uit vragen over algemene verkeerssituaties en een aantal bromfietsspecifieke vragen. Vanaf 15 jaar en 9 maanden kan je, indien geslaagd voor het theoretisch examen, starten met een rijopleiding via een erkende rijschool. Pas vanaf de leeftijd van 16 jaar kan je het voorlopig rijbewijs afhalen dat één jaar geldig is (niet-verlengbaar) (€11). Met dit voorlopig rijbewijs mag je met een bromfiets oefenen als je een blauwe L ophangt en niet rijdt van 22H tot 6H op vrijdag, zaterdag, zondag en feestdagen (en de avond voor de feestdag). Je moet minimaal 3 maanden met een voorlopig rijbewijs rijden en dan mag je aan een praktisch examen deelenemen (€10).
Boekie zegt:
Kristian-m
Schakelrijder
Contacteer:

Ik wel, jij kan gewoon niet lezen :emo:
doehooooooooeg
Alainv-s
Pro tuner

Ze werken daar met andere verkeersregels, A is geen motor rijbewijs bij hun ofzo. En als je brommer hebt kun je doorgaan voor motor. Maarja dat is niet mijn probleem. Ik verkoop hem aan een belg.

Dit is interessanter:
Als de maximum snelheid met 100% of meer wordt overtreden mag het gebruikte motorvoertuig in beslag worden genomen. Land van herkomst van dat voertuig is daarbij niet relevant.
Nou allemaal geen 90 boeken op de rollerbank met de correctie eraf. Ik denk dat 89km/h met correctie een hevige boete wordt dan (300-500 euro ofzo?). Ik houd hem op 60-65 met de begrenzer. Valt denk ik het minst op.... Alhoewel gewoon ~50 eigenlijk ook geen rare snelheid is he... Als je hem gewoon begrensd hebt gehouden... Toch?
Boekie zegt:
Marc
Tuner

Ongelezen bericht door Marc »

hier int dorp laatst een op de rollerbank ging 115, en de rollerbank ging niet verder.
hij had 400 euro boete en zijn rijbewijs en brommer heeft hij nog gewoon, zijn kentekenpapieren is die wel kwijt.
the skullkid
Pro tuner

Alainv-s schreef::lol: :lol:.
Hier snap ik de balle niet van:
In België is een rijbewijs model A3 verplicht voor een bromfiets klasse B. Vanaf 16 jaar (-3 maanden) kan men het theoretisch rijexamen afleggen (€15), dat bestaat uit vragen over algemene verkeerssituaties en een aantal bromfietsspecifieke vragen. Vanaf 15 jaar en 9 maanden kan je, indien geslaagd voor het theoretisch examen, starten met een rijopleiding via een erkende rijschool. Pas vanaf de leeftijd van 16 jaar kan je het voorlopig rijbewijs afhalen dat één jaar geldig is (niet-verlengbaar) (€11). Met dit voorlopig rijbewijs mag je met een bromfiets oefenen als je een blauwe L ophangt en niet rijdt van 22H tot 6H op vrijdag, zaterdag, zondag en feestdagen (en de avond voor de feestdag). Je moet minimaal 3 maanden met een voorlopig rijbewijs rijden en dan mag je aan een praktisch examen deelenemen (€10).
Ik zal het je duidelijk maken jongeman.
Om in België met een brommer op de baan te mogen moet je 2 examens afleggen.
Het theoretisch examen: dit bestaat uit 50 vraagjes op een pc in te vullen. Dit kan vanaf je 15 jaar en 9maanden bent.
Als je dan 16 wordt en je bent geslaagd op je theoretisch examen mag je naar het gemeentehuis je voorlopig rijbewijs afhalen. Een voorlopig rijbewijs blijft 1 jaar geldig en hiermee mag je niet in het weekend na 22uur mee rijden. En je moet met een lullige L stikker op je brommer rijden.
als je je stoer genoeg voelt kun je na drie maanden eens proberen om je praktisch examen af te leggen. Als je hierop slaagt krijg je je volledig/echt rijbewijs. Hiermee mag je 24/7 rijden en moet je die lullige L stikker niet meer hebben. Dit alles bij elkaar (als je van de eerste keer slaagt op alles) kost een kleine €80. En bij jullie in Nederland was het?
Kristian-m
Schakelrijder
Contacteer:

Je kan de boetes niet echt inschatten door de boetes van Nederland als richtlijn te gebruiken, het is België.
In Zweden zijn de snelheidsovertredingen ook debiel laag voor automobilisten ofzo... dusja.
doehooooooooeg
Kristian-m
Schakelrijder
Contacteer:

@Skull
Ja, in het gay Nederland kost het weer eens 300-400.
doehooooooooeg
Pieke
Moderator
Vervoersmiddel: KTM

Ongelezen bericht door Pieke »

Ik heb 60 euro betaald geloof ik :emo:
Kristian-m
Schakelrijder
Contacteer:

watfack :emo:?
Zeker goeie kennissen ofzo
doehooooooooeg
Jasper
Beheerder
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jasper »

Ik heb ook 50/60 betaald.
Rikkert
Pro tuner
Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia

Ongelezen bericht door Rikkert »

ik 150, ik werd in juni vorig jaar 16, toen was net dat rijbewijs ingevoerd, maar omdat een vriend van mijn vader rij instructeur is, en eigen rijschool heeft, mocht ik het voor goedkoop doen :happy: altijd makkelijk, goede kennissen :angel:
Afbeelding
royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
Kristian-m
Schakelrijder
Contacteer:

Ja Jasper en Pieke jullie waren er nog vroeg bij zeker
doehooooooooeg
Limburger
Moderator
Vervoersmiddel: -Ford Dexta 2000 eind jaren '60'
-Ford F100 1953 V8
-KTM EXC 300 1997

Ongelezen bericht door Limburger »

volges mij 32,50 voor theorie, en iets van 21,49 of zo voor het rbw zelf, idiaal :D
Gesloten