Nee Enduro, enduro's zijn geen omgebouwde crossers maar gewoon aparte types.Boeki schreef:Je bedoelt Supermoto?royvi schreef:Javen ik wil je niet uit je droom helpen ofzo hoor maar even wat dingetjes.
1. Een Enduro is geen omgebouwde crosser (meestal niet), er ligt een andere bak in, ander vliegwiel, ontsteking ga zo maar door. Crosser ombouwen en op kenteken zetten is het geld niet waard. Dus zijn echt voor enduro gemaakt.
2. Je bent je bewust van het onderhoud dat die dingen nodig hebben? Met de motoren die jij noemt (250 4/2takt, 300 2takt, 450 4takt) kun je niet lang mee rijden op de weg.
3. Wanneer wordt je 18? Want met het nieuwe motorrijbewijs mag je eerst alleen maar tot 15pk, elke enduro/supermoto (behalve de kleintjes supermoto) komt daar overheen. Dus dan moet je wel opschieten met je motorrijbewijs.
@Javen
Zo'n 450 (Bijv CRF, EXC enz.) heeft erg veel onderhoud nodig, dat zijn echt de competitiemodellen. De 525 enz. zijn wat minder competitiegericht.
@remy
Je moet voor 19 januari 2013 je rijbewijs aangevraagd hebben wil je buiten de nieuwe regeling zitten. De meeste rijscholen zullen vanaf november niet meer voor de oude manier lessen. Ik kom uit December, ik val dus net buiten de boot. Elk jaar worden er namelijk zeer veel lessen en examens afgelast, ik heb het er met mijn rijinstructeur over gehad en we kunnen een speciaal programma doen. (Voertuigbeheersingslessen op afgesloten terrein op mijn 17e.) Maar je moet 2 praktijkexamens (voertuigbeheersing en verkeersdeelneming) halen en 1 theorie. De kans is heel klein dat mij dat gaat lukken een aantal dagen voor 19 januari, dit komt door de feestdagen en het vake slechte weer. (Met sneeuw, ijzel enz wordt het al afgelast.)
Je hebt wel een voordeel dat je brommer rijdt. Maar waarschijnlijk wordt het geldverspilling voor mij omdat het toch extra kost omdat mijn rijinstructeur dan een hele zaterdag vrij moet nemen om die voertuigbeheersingslessen met mij te doen e.d.