Chat topic

Hier kun je al je off-topic of niet Derbi gerichte berichten kwijt.
royvi
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: Chat topic

Ongelezen bericht door royvi »

Boeki schreef:
royvi schreef:Javen ik wil je niet uit je droom helpen ofzo hoor maar even wat dingetjes.
1. Een Enduro is geen omgebouwde crosser (meestal niet), er ligt een andere bak in, ander vliegwiel, ontsteking ga zo maar door. Crosser ombouwen en op kenteken zetten is het geld niet waard. Dus zijn echt voor enduro gemaakt.
2. Je bent je bewust van het onderhoud dat die dingen nodig hebben? Met de motoren die jij noemt (250 4/2takt, 300 2takt, 450 4takt) kun je niet lang mee rijden op de weg.
3. Wanneer wordt je 18? Want met het nieuwe motorrijbewijs mag je eerst alleen maar tot 15pk, elke enduro/supermoto (behalve de kleintjes supermoto) komt daar overheen. Dus dan moet je wel opschieten met je motorrijbewijs.
Je bedoelt Supermoto?
Nee Enduro, enduro's zijn geen omgebouwde crossers maar gewoon aparte types.

@Javen
Zo'n 450 (Bijv CRF, EXC enz.) heeft erg veel onderhoud nodig, dat zijn echt de competitiemodellen. De 525 enz. zijn wat minder competitiegericht.

@remy
Je moet voor 19 januari 2013 je rijbewijs aangevraagd hebben wil je buiten de nieuwe regeling zitten. De meeste rijscholen zullen vanaf november niet meer voor de oude manier lessen. Ik kom uit December, ik val dus net buiten de boot. Elk jaar worden er namelijk zeer veel lessen en examens afgelast, ik heb het er met mijn rijinstructeur over gehad en we kunnen een speciaal programma doen. (Voertuigbeheersingslessen op afgesloten terrein op mijn 17e.) Maar je moet 2 praktijkexamens (voertuigbeheersing en verkeersdeelneming) halen en 1 theorie. De kans is heel klein dat mij dat gaat lukken een aantal dagen voor 19 januari, dit komt door de feestdagen en het vake slechte weer. (Met sneeuw, ijzel enz wordt het al afgelast.)
Je hebt wel een voordeel dat je brommer rijdt. Maar waarschijnlijk wordt het geldverspilling voor mij omdat het toch extra kost omdat mijn rijinstructeur dan een hele zaterdag vrij moet nemen om die voertuigbeheersingslessen met mij te doen e.d.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Remylimited
Pro tuner

Ongelezen bericht door Remylimited »

mmmm nog ff over nadenken
royvi
Pro tuner

Als je de mogelijkheid hebt zal ik het zeker doen, ik baal namelijk echt verschrikkelijk. :eerie:
Zul je zien dat het de heetste zomer van de afgelopen 100 jaar wordt net als ik besloten heb om het niet te doen. :eerie: :eerie:
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
JavenDrD
Pro tuner
Vervoersmiddel: 2x retro - Drd Lim. #07 - Tomos

Ongelezen bericht door JavenDrD »

remy, jou zal het wel lukken.

@roy,
Ik zal er ook echt met alleen heel lekker weer op rijden, dus het onderhoud maakt mij niet zo erg veel uit.

Weet jij nog een goed adress voor leuke motoren? Het liefst via internet, dat ik ff een beetje leuk kan oriënteren :D
Afbeelding
Alainv-s schreef:Aha! Ik ben voor het eerst nuttig :emo: .
royvi
Pro tuner

http://www.motorcrossmarkt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar voor informatie zou ik als ik jou was bij bedrijven langs gaan, weet je meestal zeker dat je een goede motor hebt en kun je er vast ook nog wel kleding voor een zeer leuk prijsje bij sprokkelen als je een motor koopt. :happy:
Airsal cilinder te koop:
Lex
Pro tuner
Vervoersmiddel: Suzuki DRZ400SM

Ongelezen bericht door Lex »

Javen,

Royvi heeft gelijk, die modellen die je nu opsomt, vergen veel onderhoud. Wees daar dus van bewust.
Het ombouwen van een crosser naar supermoto komt heel wat bij kijken.
Meeste denken met andere velgen en banden klaar te zijn.
Neen. Denk ook aan andere vering ( enduro heeft dikwijls een langere veerweg ), sterkere remklauw, grotere remschijf voor.

Dus zou eerst eens bedenken,
WAT wil ik nu?
WAARVOOR ga ik hem gebruiken?

Heb je dat bedacht, kom dan maar terug, dan praten we verder.
Weet nu sowieso al dat jij niet op zoek ben naar een sxv, crf of iets dergelijks.
Maar ik laat me graag verbazen.
Met zoiets hoop ik dat je de geldkraan wijd open heb staan.
Beste zou je HayeSM eens kunnen vragen over de appie, betrouwbaarheid van het blok, en hoe te verbeteren ( opsturen naar cal550 is een aanrader )
royvi
Pro tuner

Ombouwen van Enduro naar SM is goed te doen, want alles is gewoon verkrijgbaar. Alleen het kost wat.
Airsal cilinder te koop:
JavenDrD
Pro tuner

Ja de kraan zal heus wel een beetje open gaan, alleen is het bad nog niet ruimgevuld. Dus ik kan nu niet in een keer een hele grote investering doen. Dit kan misschien wel door wat hulp van... Je weet wel :P

Een sxv vind ik wel echt dik, maar een ktm lijkt mij iets beter, heb namelijk meer dingen gehoord over sxv dan ktm, met slechte bedoelingen dan. Dit terwijl KTM toch een bekender iets is.

En de vering heb je gelijk in, maar die moet toch opnieuw afgestelt worden, ik ben namelijk niet iemand met het gewicht van een gemiddelde supermoto rijder / crosser, ik weer namelijk 145 kilo... (Neen, ik denk net 70 kilo, en de meeste toch wel snel rond de 85) Ook vind ik zon klein schijfje voor er niet uit zien, dus komt er wel een leuk remsetje op :D

Ik ga morgen als het goed weer is ff langs bij een dealer, even kijken of hij mij meer kan vertellen.
Afbeelding
JavenDrD
Pro tuner

royvi schreef:Ombouwen van Enduro naar SM is goed te doen, want alles is gewoon verkrijgbaar. Alleen het kost wat.
Daarom lijkt mij dat wat beter, want ik heb nu niet heel erg veel te besteden, maar straks wel, dus dat is dan extra mooi.
Afbeelding
Lex
Pro tuner

Zorgt wel voor wat plezier, maar is het het waard?
Je zit straks nog in de 25kw periode ( zoals ik nu dus ), je bent of gaat nog studeren, en kan je geld wel gebruiken voor iets anders.
Neemt niet weg dat ik ook van alles in heb geïnvesteerd hoor ;) , wil graag dit jaar mijn auto rijbewijs ook nog halen, alles voor de nieuwe regeling.
Nogmaals, kan niet in jouw portemonnee kijken, maar mij lijkt het verstandigst om iets te nemen wat minder onderhoud vergt.
Denk aan XT660X , LC4-reeks, FMX650.

Ben benieuwd naar je keuze straks ;)
royvi
Pro tuner

JavenDrD schreef:Ja de kraan zal heus wel een beetje open gaan, alleen is het bad nog niet ruimgevuld. Dus ik kan nu niet in een keer een hele grote investering doen. Dit kan misschien wel door wat hulp van... Je weet wel :P

Een sxv vind ik wel echt dik, maar een ktm lijkt mij iets beter, heb namelijk meer dingen gehoord over sxv dan ktm, met slechte bedoelingen dan. Dit terwijl KTM toch een bekender iets is.

En de vering heb je gelijk in, maar die moet toch opnieuw afgestelt worden, ik ben namelijk niet iemand met het gewicht van een gemiddelde supermoto rijder / crosser, ik weer namelijk 145 kilo... (Neen, ik denk net 70 kilo, en de meeste toch wel snel rond de 85) Ook vind ik zon klein schijfje voor er niet uit zien, dus komt er wel een leuk remsetje op :D

Ik ga morgen als het goed weer is ff langs bij een dealer, even kijken of hij mij meer kan vertellen.
Pappie en mammie? Of word je tuinman?
Laatst gewijzigd door royvi op ma 09 apr 2012, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Airsal cilinder te koop:
JavenDrD
Pro tuner

Ik ben ook benieuwd, het scheelt wel dat ik me auto rbw en motor rbw krijg. De rest moet ik allemaal zelf doen. Wilde eigenlijk een auto. Maar dat gaat me wel te veel kosten, wil namelijk wel een beetje een goede auto. En dat gaat me denk ik te veel kosten.
Dus ga nu ff kijken en informeren wat een motor me allemaal zal brengen en dan zie ik wel verder!

@Royvi,
Ja pappie en mammie, maar dan voorschieten, ik krijg van hun me motor rbw, en van me oma me auto rbw. De rest moet ik allemaal zelf betalen.
Afbeelding
royvi
Pro tuner

Ik krijg ook mijn autorijbewijs, motor moet ik dan wel zelf betalen. Autorijbewijs krijg ik omdat ik niet rook, dealtje die mijn pa vergeten was maar ik nog niet. :emo:
Airsal cilinder te koop:
jony
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Evo

Ongelezen bericht door jony »

Had ik die deal maar :eerie:
Ik verkoop een aantal spullen, interesse? Kijk hier!
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=6 ... 93#p190793" onclick="window.open(this.href);return false;
Lex
Pro tuner

Netjes ;)
Goed geregeld jong!

Ga wel even boekhouden, en kijken hoeveel euro je ervoor wilt uittrekken, je hebt ook nog fatsoenlijke kledij nodig.
Zo was ik zo'n 10 maanden geleden bezig om mijn uitgaven en inkomsten voor maart te schatten.
Scheelde maar 200€ wat ik ernaast zat ( positief ).

Ik moest trouwens wel alles zelf betalen. Misschien dat ik daardoor wat meer op mijn geld let dan een ander persoon.
Motor rbw , motor, auto rbw, kleding :)
En ik studeer, dus dat komt er ook nog bij.
Laatst gewijzigd door Lex op ma 09 apr 2012, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
JavenDrD
Pro tuner

ja oke,
Kijk dit vind ik dan een leuk ding, dan hou ik nog wat over voor komende kosten, en kledij.
Dan kan ik na 2 maandjes is gaan kijken naar een leuke set velgen en ander uitlaatje.
http://www.motorcrossmarkt.nl/index.php ... tp=30&iv=1
Afbeelding
Lex
Pro tuner

Geen kenteken
Al die honda crf 450's niet.
Heb er 1 te koop zien staan op motor-forum , maar daar hadden ze een andere plaat opgezet.
Dit zijn meestal motoren voor wedstrijden.

Hoe wil je dat straks doen met je 25kw ?
Vol vermogen rijden? Risico houden als je aangehouden wordt?
25kw begrenzen? Waarom dan zo'n onderhoudsintensieve fiets aanschaffen ?

We zijn puur aan het visualiseren op welke motor je gaat rijden he, dan moet je aan alles minstens een keer gedacht hebben.
JavenDrD
Pro tuner

Ja dan zal ik denk ik wel op vol vermogen gaan rijden.
En hij heeft geen kenteken nee.. Dat is wel jammer.
Maar is zoiets te keuren naar kenteken?
Afbeelding
DaanS
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition (Sold)
Sachs SpeedJet R (Sold),
Yamaha Aerox (Sold),
Puch Maxi Sprinter (For Sale),
Yamaha YZ250F 2004 (Sold),
Derbi DRD Racing 2008 (Sold)
Yamaha Aerox 70,
Peugeot 205 CTi,
Derbi DRD Racing 2008 Project 3x

Ongelezen bericht door DaanS »

Weet niet of hij nog te koop staat?

http://motor-forum.mobi/forum/list_messages/305267
Joep schreef:Aaah Daan kijk eens, je bent een held!
Boeki schreef:Kleine Daan is gewoon een mooiboy, dat mag ik wel.
Rikkert
Pro tuner
Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia

Ongelezen bericht door Rikkert »

Beter wacht je gewoon tot je 20 bent ofzo. En eerst je auto rbw halen. Dan heb je juist ruim te besteden, en knap vervoer. Op deze leeftijd niet.

Nja, is natuurlijk wat je zelf wilt, maar ik zou niet gelijk met KTM/Honda/onderhoudsvreters beginnen. Want dat schiet niet op met dagelijks gebruik. Begin dan een normaal type motor. die je in weer en wind altijd maar gebruiken kan. Ik zeg dit, omdat ik denk dat jij eerst je motor rbw halen wilt, en dan pas je auto? Dan vind ik het sowieso niet slim om een SM te nemen. Naja, geen onderhoudsvreter dan. :thumbup:
Afbeelding
royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
Gesloten