Chat topic #2

Hier kun je al je off-topic of niet Derbi gerichte berichten kwijt.
Gebruikersavatar
Matthijs H
Schakelrijder
Berichten: 179
Lid geworden op: zo 16 feb 2020, 01:07
Vervoersmiddel: Ford Fiesta ST Line
Opel Vivaro
Tomos
VW Golf MK 4 sold)
VW Golf MK2 (sold)
Peugeot 206 GTI 2.0 (total loss)
Derbi DRD Pro 06 (sold)
Derbi DRD LTD 07 (sold)
3x Derbi DRD Racing (sold)
2x tomos (sold)
Yamaha Aerox (sold)
Peugeot Vivacity (sold)
Locatie: In zo'n omgeving waar een paar huizen staan en mensen wonen.

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Matthijs H »

Goed voor de doorbloeding is het iig wel!
A't nie ghit zoas 't mot, mot 't mih zoas 't ghit.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

kiris schreef: do 12 aug 2021, 17:08 haha, rob houd van hop :thumbup:
En van hoppa, met beide dingen kun je goed uit de voeten bij die dame vermoed ik.. :woot:
Gebruikersavatar
kiris
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: za 27 mar 2021, 19:19
Vervoersmiddel: nsr 50 mini, nsr 80, crf 450/80, mtx50r, mt80r2

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door kiris »

volgens mij zijn ze bij honda trouwens elke dag straalbezopen van de sakè.
'k had de voorvork van de mtx opgelapt en moest er nieuwe vork olie in hebben.
in de boeken staat atf als olie...leuk maar heb je geen ruk aan want daar zijn er ook al tig soorten van en met verschillende viscositeit.
dus ik zoeken, kom ik her en der 5w tegen en op andere plaatsen weer 7.5w.

fles motul 5w vorkolie gekocht en zoals in de gegevens die ik van honda had 150ml per poot gevuld.
nou dan kun je je vork net zo goed weggooien want dempen doet ie dan helemaaaaaal niet. :wall:

dus ik verder zoeken naar meer gegevens, blijkt dat honda overal weer iets anders heeft staan, en de onderdelen leveranciers ook:

mtx80r 150ml
mtx80c 120ml
mtx50 120 ml

volgens louis.de moet er in de mtx80r 175ml...dat scheelt best wel een scheut.

dus ik wat andere werkplaatsboeken er bij gezocht.

in een nsr 50 moet al 188ml terwijl die vork echt heel wat korter is dan mtx, en in een mbx50-80 moet volgens de ene bladzijde 131,5-136,5 en volgens de andere bladzijde in hetzelfde werkplaatsboek 149,5 - 154,5 ml ?

wat een mongolen :crazy: . heb de veren er uit gehaald, vork helemaal ingeveerd, toen 150 ml er in gekieperd, weer uitgeveerd en toen slurpte die al lucht dus weer 25ml per poot er bij gedaan, werd al beter , en daarna nog eens 25ml. dus nu 200ml per poot en als ik em zonder veren helemaal uit trek geen lucht geslurp. veren er in geramd, doppen er op, en hoppa...hij veert èn hij dempt...wat een wonder. :clap:
lastig persoon die niet remt niet voor censuur of onderdrukking.
100% bosbefok
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Hahsha, dat klinkt echt geweldig. Dat is gewoon het kader, zelf weet je het soms beter. Maar volgens internet ben je nu beun, want zo staat het niet in het boekje :dry:
Gebruikersavatar
kiris
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: za 27 mar 2021, 19:19
Vervoersmiddel: nsr 50 mini, nsr 80, crf 450/80, mtx50r, mt80r2

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door kiris »

lastig persoon die niet remt niet voor censuur of onderdrukking.
100% bosbefok
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Iemand hier ervaring met een Polini ontsteking? Niet een pvl maar met zoan bronskleurig vliegwiel? Heb er eentje op MP op de kop getikt, maar heb er geen boekje oid bij.
Gebruikersavatar
kiris
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: za 27 mar 2021, 19:19
Vervoersmiddel: nsr 50 mini, nsr 80, crf 450/80, mtx50r, mt80r2

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door kiris »

'k heb wat gevonden, je moet ff scrollen maar dan staat het er ook in engels en duits.

https://www.rrd-preparation.com/attachm ... achment=77

ziet er wel netjes uit, in iedergeval met gewone spiebaan in het vliegwiel dus waarschijnlijk 100x makkelijker af te stellen dan de gebruikelijke binnenrotor troep zonder spiebaan. :thumbup:

edit: 'k heb het ff snel doorgelezen.

oude ontsteking gooi je er af,
de basisplaat van de nieuwe ontsteking monteren met m5x18 boutjes met een ringetje onder de kop, in het midden van de sleufgaten,
daarna de stator er op schroeven met 1 vulschijf tussen de basisplaat en de stator.
vliegwiel monteren met 30nm,
afstand tussen stator en vliegwiel meten, moet 1,8mm plus/min 0,5mm zijn, dus minimaal 1,3mm en maximaal 2,3mm.
als de afstand te klein is moet je een extra vulschijf onder de stator toevoegen,
als de afstand te groot is moet je een vulschijf onder de stator weghalen.
dan vliegwiel er weer op en afstand controleren.
als ie goed is dan vliegwiel weer demonteren en loctite op de m4 boutjes van de stator doen en alles weer vastschroeven.
(loctite gebruiken die makkelijk met de hand weer los te maken is, blauwe denk ik)

afstand tussen pickup spoel en vliegwiel moet 0,3-0,6mm zijn.

er zijn 2 losse draden, de bruine is 12v+ die gaat naar geel van je kabelboom, en een witte dat is de "off" kabel, die gaat naar groen van je kabelboom volgens polini.

afstelling is 1,7mm voor bdp of 20 graden (+/-2) bij 4500 toeren.
er staat een merkteken op de pickup spoel en op het vliegwiel, die moeten dus bij 1,7mm voor bdp / 20 graden gelijk staan.
basisplaat van de ontsteking kun je dmv de sleufgaten verdraaien.

zo iets, ongeveer. :thumbup:
Laatst gewijzigd door kiris op zo 15 aug 2021, 02:20, 1 keer totaal gewijzigd.
lastig persoon die niet remt niet voor censuur of onderdrukking.
100% bosbefok
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Ja, das Is idd een groot voordeel.
Erwin P
Pro tuner
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS
Locatie: Lemelerveld

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Erwin P »

Brommert_01 schreef: ma 16 aug 2021, 20:58 Maar ik zag trouwens dat je na lange afwezigheid weer een aantal keer hebt gereageerd
Klopt, zo eens in de zoveel tijd heb ik weer een brommer opleving!

Meestal hang ik wel rond op Riejforum (is van mij) Apriliaforum (ben ik van oudsher nog mod) en wat op brommerforum.
Maarja ik hoorde van iemand op BF dat er iemand hier naar een reviseur vroeg. Tsja, als je dan toch ingelogd bent kun je net zo goed even mee ouwehoeren.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

Yep..anders is het ook de moeite niet, lol.
Benieuwd of je reactie krijgt over die revisie.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

kiris schreef: zo 15 aug 2021, 01:15 'k heb wat gevonden, je moet ff scrollen maar dan staat het er ook in engels en duits.

https://www.rrd-preparation.com/attachm ... achment=77

ziet er wel netjes uit, in iedergeval met gewone spiebaan in het vliegwiel dus waarschijnlijk 100x makkelijker af te stellen dan de gebruikelijke binnenrotor troep zonder spiebaan. :thumbup:

edit: 'k heb het ff snel doorgelezen.

oude ontsteking gooi je er af,
de basisplaat van de nieuwe ontsteking monteren met m5x18 boutjes met een ringetje onder de kop, in het midden van de sleufgaten,
daarna de stator er op schroeven met 1 vulschijf tussen de basisplaat en de stator.
vliegwiel monteren met 30nm,
afstand tussen stator en vliegwiel meten, moet 1,8mm plus/min 0,5mm zijn, dus minimaal 1,3mm en maximaal 2,3mm.
als de afstand te klein is moet je een extra vulschijf onder de stator toevoegen,
als de afstand te groot is moet je een vulschijf onder de stator weghalen.
dan vliegwiel er weer op en afstand controleren.
als ie goed is dan vliegwiel weer demonteren en loctite op de m4 boutjes van de stator doen en alles weer vastschroeven.
(loctite gebruiken die makkelijk met de hand weer los te maken is, blauwe denk ik)

afstand tussen pickup spoel en vliegwiel moet 0,3-0,6mm zijn.

er zijn 2 losse draden, de bruine is 12v+ die gaat naar geel van je kabelboom, en een witte dat is de "off" kabel, die gaat naar groen van je kabelboom volgens polini.

afstelling is 1,7mm voor bdp of 20 graden (+/-2) bij 4500 toeren.
er staat een merkteken op de pickup spoel en op het vliegwiel, die moeten dus bij 1,7mm voor bdp / 20 graden gelijk staan.
basisplaat van de ontsteking kun je dmv de sleufgaten verdraaien.

zo iets, ongeveer.
Hé, had het bericht gemist
Er waren aantal dingetjes die ik ff eraan moest herstellen. Van de bobjne een kabelafgebroken, moest ik alles er omheen wegkrabben en solderen. Ik zal ff kijken Hoe ik hem op de kabelboom moet aansluiten voor die 80watt spoel, er was van alles geknipt. Waaronder wit en bruin zat op bruin met de ander me bruin.... Maar verder een echt net rotortje. Die brons kleur is ook sick.
Erwin P
Pro tuner
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS
Locatie: Lemelerveld

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Erwin P »

42 schreef: ma 16 aug 2021, 21:12 Yep..anders is het ook de moeite niet, lol.
Benieuwd of je reactie krijgt over die revisie.
Ik denk het niet, maar wie weet.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Zijn er op de andere fora nog wel mensen actief? Ik zag een oude post van je over samenvoegen :lol:
Erwin P
Pro tuner
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS
Locatie: Lemelerveld

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Erwin P »

Bijna niet, maar staan op m'n browser standaard open. Even F5 rammen op elk forum en door :emo:

Brommerforum leeft nog wel redelijk, maar AF en RF hebben sinds de cyberaanvallen hun tijd wel gehad eigenlijk.
Gebruikersavatar
kiris
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: za 27 mar 2021, 19:19
Vervoersmiddel: nsr 50 mini, nsr 80, crf 450/80, mtx50r, mt80r2

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door kiris »

straks als de 2 takt en benzine definitief vermoord is door de milieu maffia dan horen we bij een select clubje dat nog weet hoe het was.
een beetje zoals oude mannetjes die sigarenbandjes verzamelden, dan zitten we ergens in een buurthuis op een stoffige ruilbeurs met 3 bezoekers sproeiers en bougies te ruilen, weken zoeken en hopen om sproeier 130 en een ngk br10es te vinden voor de verzameling.
brommers hebben we dan niet meer, die heeft de groen links taliban dan al in beslag genomen en omgesmolten tot windmolen onderdelen en kunstwerken voor hun grachtenpanden. her en der op een voormalige boerderij ligt er dan nog eentje ingevet onder het voormalige kippenhok begraven omdat de eigenaar in het "verzet" zit en wacht op betere tijden. :shh:
lastig persoon die niet remt niet voor censuur of onderdrukking.
100% bosbefok
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Hey, ik kwam vandaag een voor mij nogal onbekend mvt cilindertje tegen, een sc90. Iemand daar ervaring mee? Het is een hoogtoerige 90cc Alu voor een(vgm wantja €300) redelijk scherpe prijs. Miss als ik mijn blok evt verkoop/verkocht hebt dat ik die een keer haal. Ben er echt naar benieuwd
Gebruikersavatar
kiris
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: za 27 mar 2021, 19:19
Vervoersmiddel: nsr 50 mini, nsr 80, crf 450/80, mtx50r, mt80r2

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door kiris »

MVT 90?

https://www.youtube.com/watch?v=GPE6fXXLY5k
en die is niet eens echt afgesteld volgens de eigenaar.

:thumbup: kun je volgens mij best lekker mee rondknetteren :thumbup:

'k zie het al....ik heb straks echt de langzaamste brommer van allemaal :)
lastig persoon die niet remt niet voor censuur of onderdrukking.
100% bosbefok
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

Zolang ik met mn ori uitlaat rondhobbel zal t wel gaan..
Gebruikersavatar
kiris
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: za 27 mar 2021, 19:19
Vervoersmiddel: nsr 50 mini, nsr 80, crf 450/80, mtx50r, mt80r2

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door kiris »

ik ga op de mtx ook met originele uitlaat rijden als ie helemaal klaar is. ben benieuwd wat dat voor een ervaring word. muisstil waarschijnlijk.
lastig persoon die niet remt niet voor censuur of onderdrukking.
100% bosbefok
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

ja, op sites zag ik hem overal als mvt SC90 staan en heb dat overgenomen. heb zelf ook wat video's gezien, maar allemaal wat matige kwaliteit en niet over het bouwen van het blok en de cilinder zelf. ook in nederland niet echt te koop.

ook ben ik waaarschijnlijk de traagste van de week. mogelijk een koper voor blok+set-up gevonden. mocht die serieus zijn gaat die misschien weg en bouw ik een mvt 90. maar het begon met ''zal even met mijn vader overleggen als die thuis is'' dat zegt ergens al wel weer genoeg denk ik (A) maargoed. hij had misschien genoeg belang te komen kijken dussssss......
Plaats reactie