Chat topic #2

Hier kun je al je off-topic of niet Derbi gerichte berichten kwijt.
Erwin P
Pro tuner
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS
Locatie: Lemelerveld

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Erwin P »

Haha tijdens een bergexpeditie naar de hooggelegen zolder ;)
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3601
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

Dat ding is antiek, zou em laten taxeren bij Tussen kunst en kitsch :thumbup:

Vraag me af trouwens wat er met Derbi-ftw is, die is al sinds juli niet meer on line geweest.
Erg lange vakansie.
Erwin P
Pro tuner
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS
Locatie: Lemelerveld

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Erwin P »

42 schreef: do 07 okt 2021, 09:28 Dat ding is antiek, zou em laten taxeren bij Tussen kunst en kitsch :thumbup:
Het zal je verbazen wat voor dingen mensen nog denken te kunnen gebruiken :mrgreen:

Misschien wordt het opgehaald, anders de volgende keer dat ik langs de oudijzerboer 25km verderop kom even dumpen.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Haha, ik heb ook nog meuk dat ik moet verkopen, maar de vorige keer was er matig animo voor. Allerlei blokdelen en een mvt milennium ontsteking. Maar ik twijfel weer met verkopen tot ik die Malossi lopend heb :think:
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Ik heb gister weer gekeken, even een catchcan gemaakt van een blikkie monster voor de benzine, maar ik denk dat het ligt aan m'n carburateur, ik had geen gasnaald en heb bij de brommer boer gekeken, maar wat denken jullie? Kan het zijn dat ik een verkeerde gasnaald heb meegekregen/gekocht? Dat met op choke zonder gas de gasnaald bijvoorbeeld niet goed afsluit en er teveel benzine inkomt?
Of is dit volgens jullie onmogelijk?
Ik weet zelf niet of er per ongeluk een 24 of 28mm gasnaald in kan zijn gestopt.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3601
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

Het zou een verklaring kunnen zijn misschien..dunno.
Geen andere carb liggen die je kan proberen dan ?
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Nope, al maatje gevraagd of die eentje had liggen, maar nope
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Update:
met de 19mm omgewisseld, en benzine ZAT, nog steeds geen vroem vroem geluidjes..... Maar we hebben nog altijd vonk,
Ik denk dat ik de mvt milennium lekker een keertje der op ga knallen, want de timing staat volgens mij ook prima, dus schiet mij maar door..... Dan denk ik dat de ontsteking het enige echte problemen kan wezen nog?
Of zijn er nog goede opmerkingen?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3601
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

Wijwater...heel veel wijwater.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Ja, om genoeg vocht te hebben voor het janken😂

Ik bedacht vannacht nog een theorie. Er staan allemaal andere markeringen op het vliegwiel, was nou als het een ander model is dan voor de Derbi en ik een van die andere markeringen moet hebben? Dan zit ik met die 1,7 mm theoretisch wel goed, maar in de praktijk staat die dan Kats verkeerd
Gebruikersavatar
kiris
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: za 27 mar 2021, 19:19
Vervoersmiddel: nsr 50 mini, nsr 80, crf 450/80, mtx50r, mt80r2

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door kiris »

ik denk dat ie dan gewoon verkeerd staat.
als je ergens een stroboscoop lamp kunt lenen dan weet je het zo.
zuiger in bdp zetten, dan met stift een streep op vliegwiel en carter zetten.
zuiger 1.7mm terug draaien, en streep op vliegwiel zetten tegenover de streep op het carter.
dan vliegwiel met boormachine aandrijven en met stroboscoop lamp kijken of die 2e streep tegenover de streep op het carter komt te staan.

is het een vliegwiel met spiebaan of zonder?
lastig persoon die niet remt niet voor censuur of onderdrukking.
100% bosbefok
gpr050
Tuner
Berichten: 399
Lid geworden op: za 16 jun 2018, 22:39
Vervoersmiddel: Derbi gpr50

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door gpr050 »

Ik denk dat je het toch in de richting van de ontsteking moet zoeken. Levert de groene draad wel voldoende, meer dan 100V AC, tijdens het aankicken?
Ik begrijp dat je niet de originele ontsteking gebruikt. Is er een aparte pickup spoel aanwezig? en zit die op dezelfde plaats als bij een originele ontsteking?. Afwijkende merktekens kan zoals je aangeeft ook natuurlijk een probleem opleveren als je andere onderdelen gebruikt.
Ikzelf heb ook een niet te vinden “niet starten” probleem gehad. Ik tank mengsmering en uiteindelijk bleek dat ik de 2 takt olie niet goed gemengd had met de benzine, de olie is zwaarder en ging linea recta de carb in om vervolgens zich in de carterruimte onder de zuiger te verzamelen. Hierdoor kwam er onvoldoende mengsel in de verbrandingsruimte…
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

kiris schreef: wo 20 okt 2021, 14:39 ik denk dat ie dan gewoon verkeerd staat.
als je ergens een stroboscoop lamp kunt lenen dan weet je het zo.
zuiger in bdp zetten, dan met stift een streep op vliegwiel en carter zetten.
zuiger 1.7mm terug draaien, en streep op vliegwiel zetten tegenover de streep op het carter.
dan vliegwiel met boormachine aandrijven en met stroboscoop lamp kijken of die 2e streep tegenover de streep op het carter komt te staan.

is het een vliegwiel met spiebaan of zonder?
Ja, dat is nu ook het volgende plan, alleen ff een manier vinden om de dop op de boor te krijgen.
Het is er eentje origineel met spiebaan, maar om de een of andere reden(mede mijn vermoeden dat het een ander model is) botst de ontsteking tegen het carter, dus momenteel zonder spie gemonteerd. Idd, netjes op bdp gehad, 1,7mm teruggedraaid, en uitgelijnd en vast gezet toen. Maar het is een front ignition, het vliegwiel zit dan tussen en buiten de ontstekings spoelen, maar met een kleinere diameter.
(Dit is hem )https://www.rrd-preparation.com/en/ligh ... 1-2-3.html

Best kut, want die spoelen zijn best sterk, en omdat de magneten aan de achterkant zitten is die lastig los te krijgen, en om heel precies te verdraaien.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

gpr050 schreef: wo 20 okt 2021, 14:53 Ik denk dat je het toch in de richting van de ontsteking moet zoeken. Levert de groene draad wel voldoende, meer dan 100V AC, tijdens het aankicken?
Ik begrijp dat je niet de originele ontsteking gebruikt. Is er een aparte pickup spoel aanwezig? en zit die op dezelfde plaats als bij een originele ontsteking?. Afwijkende merktekens kan zoals je aangeeft ook natuurlijk een probleem opleveren als je andere onderdelen gebruikt.
Ikzelf heb ook een niet te vinden “niet starten” probleem gehad. Ik tank mengsmering en uiteindelijk bleek dat ik de 2 takt olie niet goed gemengd had met de benzine, de olie is zwaarder en ging linea recta de carb in om vervolgens zich in de carterruimte onder de zuiger te verzamelen. Hierdoor kwam er onvoldoende mengsel in de verbrandingsruimte…
Ja, het is een heel ander iere frats. Maar in het boekje staat overal EBe/s blokken, maar nergens voor NT, vgm omdat die carters iets anders zitten is dat botsen met deze wat ik in die ander vermeldde. Maar het stomme is dat ik gewoon een goede vonk krijg met een goede knettaahhh. Maar idd, volgende keer met stroboscoop maar even meten en dan de waardes. Dacht eerstr dat het de massa was, maar dat allemaal tot het ijzer kaal geschuurd en met kartelringen vastgezet, toen de carb verwisseld voor m'n 19mm(beide carbs zonder boegie, als een geizer spuiten) dus nu idd de ontsteking. Ik ga eerst de bobine ook nog een keer veranderen voor die van de mvt, als het anders niet past.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Weer een kleine update. Het is zeker de ontsteking. Als zonder weerstand moet hij redelijke omwentelingen maken voordat hij een vonk geeft(een flinke zet in de 2e versnelling met de bougie eruit en wiel van de grond). Nu nog de vraag of het de cdi is of de spoelen, maar dat is de vraag. Volgens de stroboscoop stond alles namelijk goed afgesteld en gecontroleerd. Dus ga denk ik zodra ik tijd heb eerst eens met de mvt proberen
ManuDRD-Racing
Beginnende tuner
Berichten: 282
Lid geworden op: di 14 apr 2020, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2008 75cc mvt iron max(verkocht)
Piaggio zip 2 takt 2010 stage6 racing mk2 70cc(verkocht)
Piaggio zip 4 takt 2009 (verkocht)
Gilera Runner 2002 (verkocht)
Aprillia sx80 2007
Locatie: Middelburg

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door ManuDRD-Racing »

Heeft iemand toevallig nog een 24mm carb liggen?
42 schreef: di 23 aug 2022, 12:56 Heb je ook een gucci tasje ?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3601
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

Brommert_01 schreef: di 09 nov 2021, 17:26 Weer een kleine update. Het is zeker de ontsteking. Als zonder weerstand moet hij redelijke omwentelingen maken voordat hij een vonk geeft(een flinke zet in de 2e versnelling met de bougie eruit en wiel van de grond). Nu nog de vraag of het de cdi is of de spoelen, maar dat is de vraag. Volgens de stroboscoop stond alles namelijk goed afgesteld en gecontroleerd. Dus ga denk ik zodra ik tijd heb eerst eens met de mvt proberen
Mooi..weer stapje dichter bij de oplossing...of totale nederlaag.. :wtf: :lol:
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Nou, laten we het hopen. Alles voor niks gereviseerd en gedaan....
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Nou, laten we het hopen. Alles voor niks gereviseerd en gedaan.... allerlei FK dingen verwisseld, hele brein geneukt, maar dan eindelijk...
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3601
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

Er is hoop...en dan zo'n EO regenboog :crazy:
Plaats reactie