Chat topic #2

Hier kun je al je off-topic of niet Derbi gerichte berichten kwijt.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

Het zou kunnen door een blanke lak te gebruiken die direct op plastic kan..las ik..verder zelf geen ervaring mee.
Onze schilder/autosloper Matthijs weet vast meer :D
bart_rs2
Beginnende tuner
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 03 mei 2019, 11:01
Vervoersmiddel: 2010 Rieju RS2 Pro VERKOCHT
2005 Derbi Senda SM

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door bart_rs2 »

Ik denk niet dat blanke lak over poedercoat lang goed zal gaan. Poedercoat is eigenlijk gewoon plastic, en als het een beetje goed gepoedercoat is krijg je altijd een heel gladde laag. Weinig om aan te hechten, en het wat ruw maken verpest je de coating mee lijkt mij. Er zijn ook wel van die hechtprimers, maar daarvoor moet het ook wat geschuurd worden.
ManuDRD-Racing
Beginnende tuner
Berichten: 282
Lid geworden op: di 14 apr 2020, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2008 75cc mvt iron max(verkocht)
Piaggio zip 2 takt 2010 stage6 racing mk2 70cc(verkocht)
Piaggio zip 4 takt 2009 (verkocht)
Gilera Runner 2002 (verkocht)
Aprillia sx80 2007
Locatie: Middelburg

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door ManuDRD-Racing »

Ik heb gister die mvt binnengehad en vind de afwerking echt slecht. Overal putjes enzo aan de buitenkant en de poorten zien er ook niet heel mooi uit. Hopen dat hij wel lekker rijd :D
42 schreef: di 23 aug 2022, 12:56 Heb je ook een gucci tasje ?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

De afwerking is minder idd maar daar is de prijs ook naar.
De buitenkant zal me worst wezen maar ik vond de poorten ook iets minder inderdaad, maar of je er veel van merkt geloof ik niet, voor een dagelijks gebruik cilinder is het prima.
Ben benieuwd hoe die bij jou rijdt met de 21mm.
ManuDRD-Racing
Beginnende tuner
Berichten: 282
Lid geworden op: di 14 apr 2020, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2008 75cc mvt iron max(verkocht)
Piaggio zip 2 takt 2010 stage6 racing mk2 70cc(verkocht)
Piaggio zip 4 takt 2009 (verkocht)
Gilera Runner 2002 (verkocht)
Aprillia sx80 2007
Locatie: Middelburg

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door ManuDRD-Racing »

Ik ga het laten horen, maar ik moet eerst ff op mn wielen wachten. Heb ze zaterdag naar jan poppe gebracht om nieuwe wiellagers erin te zetten(oude was ontploft tijdens het rijden :wub: ), en ze zouden dinsdag klaarliggen om op te halen. Maarja het is nu al vrijdag en nogsteeds niks van gehoord.
42 schreef: di 23 aug 2022, 12:56 Heb je ook een gucci tasje ?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

De communicatie met Poppe gaat idd vaak erg moeizaam of helemaal niet, zou zelf ff bellen.
ManuDRD-Racing
Beginnende tuner
Berichten: 282
Lid geworden op: di 14 apr 2020, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2008 75cc mvt iron max(verkocht)
Piaggio zip 2 takt 2010 stage6 racing mk2 70cc(verkocht)
Piaggio zip 4 takt 2009 (verkocht)
Gilera Runner 2002 (verkocht)
Aprillia sx80 2007
Locatie: Middelburg

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door ManuDRD-Racing »

Had ik gister gedaan ja en ze zeiden dat ze het ff gingen doen gister... niet dus.
Ff wat anders he, ben jij ooit een snelle brommer tegengekomen in de omgeving? Ik ben tot nu toe met mijn 50 snel en voca nog nooit een snellere brommer tegengekomen dan mij. Komt misschien ook wel omdat er bijna elke week wel ergens een rollerbank staat in de omgeving, maar om die reden heb ik ook nog een snor zipje staan met begrenzer :lol:
42 schreef: di 23 aug 2022, 12:56 Heb je ook een gucci tasje ?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

Daarom rij ik dus niet in de stad, zijn beetje gek geworden hier met al die controles ( lees : goed verdien model )

Ik ben eens ingehaald op een smal fietspad tussen Lewedorp en Goes alsof ik stilstond..reed zelf 70...door zo'n kutcrosser..rij je dan stoer rond op je wegracer :lol:
Maar die gast spoorde echt niet, bleef vol gas gaan in een bocht met hoge bosjes zodat je geen idee hebt of daar fietsers rijden of een kind loopt of iets, dumbfuck.
Zulke verpesten het ook voor de rest.

Voor de rest zie ik idd alleen maar supertamme brommers, af en toe een te snelle scooter maar die hebben ze ondertussen aardig weten te pakken geloof ik.
Er reed een jaar geleden iemand met een opgevoerde 50cc quad, reed ook als een mongo maar die heb ik al even niet meer gezien ook, zal ook wel gepakt zijn.
ManuDRD-Racing
Beginnende tuner
Berichten: 282
Lid geworden op: di 14 apr 2020, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2008 75cc mvt iron max(verkocht)
Piaggio zip 2 takt 2010 stage6 racing mk2 70cc(verkocht)
Piaggio zip 4 takt 2009 (verkocht)
Gilera Runner 2002 (verkocht)
Aprillia sx80 2007
Locatie: Middelburg

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door ManuDRD-Racing »

ik werd laatst ingehaald door een piaggio skipper op blauwe plaat....(125cc alleen op motorplaat te krijgen) rijd je dan, met meer dan 100 zonder helm :palm:
ik rijd zelf op mn snorzippie nooit harder dan 50 omdat ik dan al traanogen krijg :D .
ga jij ooit nog een andere uitlaat ofzo op je brommer zetten? of blijf je gewoon lekker origineel rijden met je 75cc?
42 schreef: di 23 aug 2022, 12:56 Heb je ook een gucci tasje ?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

Binnenkort moet je ook daar een helm voor op.
Rij je dan 25 met een helm en dan ingehaald worden door een 60 plusser op een e-bike... :lol:

Ik heb vroeger met mn eerste brommert, Yamaha FS1, twee keer een ongeluk gehad waarbij ik nog geen 30 reed maar was best blij met mn helm, bij de eerste klapte ik op een afsnijdende auto zonder knippers ( vrouwtje wou net voor me een parkeerplaats op terwijl ze me net inhaalt..doh ! :wall: ) en bij de tweede stak ik een autoweg over, had wel gekeken naar links en rechts maar met naar rechts kijken blokkeerde een vrachtwagen die net voorbijkwam het zicht op een auto die net erachter qua zicht op de andere baan reed met een gangetje van 100.
Kan me nog piepende banden herinneren en dat ik op de B weg ernaast weer mn ogen opendeed met allemaal mensen boven en rond me heen.
Heb volgens getuigen een meter of zes gevlogen, net langs een lantaarnpaal heen (A) zo jammer dat ik me dat niet herinner :lol:
Had wel een hersenschudding , heb er daarna nog drie gehad met fiets en dom paard maar dat is he..he..helemaal gggg ggggooooeee goed gekomen, nergens meer last van :crazy:
De brommer was wel total loss.
ManuDRD-Racing
Beginnende tuner
Berichten: 282
Lid geworden op: di 14 apr 2020, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2008 75cc mvt iron max(verkocht)
Piaggio zip 2 takt 2010 stage6 racing mk2 70cc(verkocht)
Piaggio zip 4 takt 2009 (verkocht)
Gilera Runner 2002 (verkocht)
Aprillia sx80 2007
Locatie: Middelburg

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door ManuDRD-Racing »

ja klopt ja, echt onzin die helm... zat er zelf aan te denken om hem om te keuren naar brom en dan een leuk 2t blokje eronder hangen. beetje wheelies enzo :lol: . ik hoop dat ik straks met mn nieuwe derbi setup mn voorwiel ook een beetje omhoog krijg. met mn huidige setup als ik volgas geef als ik stil sta en dan mn koppeling laat slippen zodat ik meteen in de powerband kom gaat mn wiel automatisch omhoog, das wel lachen altijd.
de mensen op fietsen die ook op groen wachten vinden het meestal wat minder :P .
42 schreef: di 23 aug 2022, 12:56 Heb je ook een gucci tasje ?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

:lol:

Geen idee of dat lukt, een DRD is een stuk makkelijker op achterwiel te krijgen dan mn RS, ik heb wel ook dat ik mn voorpartij omhoog voel komen tot ie weer op maximale veeruitslag zit maar het wiel blijft op de grond.
Ook in zn twee trouwens wat wel grappig is.
Had vandaag ook even dat ik snel op moest trekken vanuit stilstand en mn koppeling erg snel op liet komen en toen bonkte de vering gewoon omhoog, niet lekker voor ketting maar wel grappig, kwam bijna los zeg maar.
Dus met een 21 moet dat nog leuker gaan, welke uitlaat had je ook alweer ?
Ik hou mijn uitlaat ori, scheelt echt veel met geluid en ongewenste aandacht plus dat ik vooral voor koppel ga.
ManuDRD-Racing
Beginnende tuner
Berichten: 282
Lid geworden op: di 14 apr 2020, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2008 75cc mvt iron max(verkocht)
Piaggio zip 2 takt 2010 stage6 racing mk2 70cc(verkocht)
Piaggio zip 4 takt 2009 (verkocht)
Gilera Runner 2002 (verkocht)
Aprillia sx80 2007
Locatie: Middelburg

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door ManuDRD-Racing »

ik heb een voca rookie onderlangs. rij ook wel eens met mn ori uitlaat en die voca heeft onder de powerband ongeveer evenveel koppel als de ori, wat best wel apart is, maarja
42 schreef: di 23 aug 2022, 12:56 Heb je ook een gucci tasje ?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

Das idd apart maar mooi dan.
Denk dat ik maar geen wedstrijdje met je ga doen..ga ik weer af met mn racert.. :oops: :lol:

De ori is bovenlangs ?
Misschien zit het daar in.
ManuDRD-Racing
Beginnende tuner
Berichten: 282
Lid geworden op: di 14 apr 2020, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2008 75cc mvt iron max(verkocht)
Piaggio zip 2 takt 2010 stage6 racing mk2 70cc(verkocht)
Piaggio zip 4 takt 2009 (verkocht)
Gilera Runner 2002 (verkocht)
Aprillia sx80 2007
Locatie: Middelburg

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door ManuDRD-Racing »

Ori is idd bovenlangs, maar dat zijn ze allemaal.(behalve die van de black edition???? Vgm was t die).
42 schreef: di 23 aug 2022, 12:56 Heb je ook een gucci tasje ?
Gebruikersavatar
kiris
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: za 27 mar 2021, 19:19
Vervoersmiddel: nsr 50 mini, nsr 80, crf 450/80, mtx50r, mt80r2

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door kiris »

42 schreef:Binnenkort moet je ook daar een helm voor op.
Rij je dan 25 met een helm en dan ingehaald worden door een 60 plusser op een e-bike... :lol:

Ik heb vroeger met mn eerste brommert, Yamaha FS1, twee keer een ongeluk gehad waarbij ik nog geen 30 reed maar was best blij met mn helm, bij de eerste klapte ik op een afsnijdende auto zonder knippers ( vrouwtje wou net voor me een parkeerplaats op terwijl ze me net inhaalt..doh ! :wall: ) en bij de tweede stak ik een autoweg over, had wel gekeken naar links en rechts maar met naar rechts kijken blokkeerde een vrachtwagen die net voorbijkwam het zicht op een auto die net erachter qua zicht op de andere baan reed met een gangetje van 100.
Kan me nog piepende banden herinneren en dat ik op de B weg ernaast weer mn ogen opendeed met allemaal mensen boven en rond me heen.
Heb volgens getuigen een meter of zes gevlogen, net langs een lantaarnpaal heen (A) zo jammer dat ik me dat niet herinner :lol:
Had wel een hersenschudding , heb er daarna nog drie gehad met fiets en dom paard maar dat is he..he..helemaal gggg ggggooooeee goed gekomen, nergens meer last van :crazy:
De brommer was wel total loss.
helm is wel een fijn ding ja, gevlogen heb ik nooit maar wel wat dingen gekopt en elke keer blij dat ik die helm op had. keer iemand op een e-bike een stoeprand zien koppen en dat was einde verhaal, vent reed niet harder dan 15km/h.
een hoofd kan echt niks hebben.
voordeel van helm is ook geen wind in je ogen, geen vliegen/hommels/wespen in je ogen/neus/mond, geen last van de regen, en voor de oude mannetjes heel belangrijk: het beetje haar wat er nog zit waait er niet af. :thumbup:
en vroeger was het handig omdat je dan op de crossbrommer niet door de wijkagent herkend werd tijdens het er vandoor gaan.
ik ga binnenkort een nieuwe helm kopen, nog geen idee wat voor eentje dus dat word weer een hele klus. heb tegenwoordig een fijne bril en dan zijn sommige helmen niet echt lekker qua pasvorm. mischien moet ik maar zo'n politie opklaphelm kopen :woot:
of een trail helm ofzo. al zie je er dan al snel weer uit als zo'n pizzakoeriermier.
lastig persoon die niet remt niet voor censuur of onderdrukking.
100% bosbefok
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

ManuDRD-Racing schreef:Ori is idd bovenlangs, maar dat zijn ze allemaal.(behalve die van de black edition???? Vgm was t die).
Mijn ori is onderlangs uiteraard, ze zeggen dat onderlangs sneller is dus dat verklaart misschien het weinig tot geen verschil onder de powerband van de Voca onderlangs met je ori bovenlangs.
Ofzo, lekker boeie, lol.

Pas ook een nieuwe helm gekocht, fijn ding en betaalbaar https://www.chromeburner.nl/ls2-ff902-s ... wgEALw_wcB

Als ik een chopper had gehad dan had ik deze gekocht denk ik..ook al is het wat to much voor een ouwe lul :lol: https://www.chromeburner.nl/scorpion-ex ... jet-helmet
Gebruikersavatar
kiris
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: za 27 mar 2021, 19:19
Vervoersmiddel: nsr 50 mini, nsr 80, crf 450/80, mtx50r, mt80r2

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door kiris »

mischien maar zo iets Afbeelding

of deze
Afbeelding
lastig persoon die niet remt niet voor censuur of onderdrukking.
100% bosbefok
ManuDRD-Racing
Beginnende tuner
Berichten: 282
Lid geworden op: di 14 apr 2020, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2008 75cc mvt iron max(verkocht)
Piaggio zip 2 takt 2010 stage6 racing mk2 70cc(verkocht)
Piaggio zip 4 takt 2009 (verkocht)
Gilera Runner 2002 (verkocht)
Aprillia sx80 2007
Locatie: Middelburg

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door ManuDRD-Racing »

Ik heb gewoon een oneil crosshelmpie met een mooie ski-bril :thumbup: :D
‘S avonds en met regen moet ik die bril wel afdoen omdat ik anders geen reet zie :palm:
42 schreef: di 23 aug 2022, 12:56 Heb je ook een gucci tasje ?
ManuDRD-Racing
Beginnende tuner
Berichten: 282
Lid geworden op: di 14 apr 2020, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2008 75cc mvt iron max(verkocht)
Piaggio zip 2 takt 2010 stage6 racing mk2 70cc(verkocht)
Piaggio zip 4 takt 2009 (verkocht)
Gilera Runner 2002 (verkocht)
Aprillia sx80 2007
Locatie: Middelburg

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door ManuDRD-Racing »

Ik zat eraan te denken om misschien met mn xfight te gaan rijden. Dan is de top lager en dan heb ik nog meer koppel :dry:
Maarja denk dat ik allebei gewoon ff moet proberen en kijken wat ik fijner vind rijden. Eerst maar ff wachten op mijn wielen want ik had nog ff gebeld net; “oh ja die wielen, ja het is erg druk doe t maandag ff voor je”. Dat is dus al een week later dan afgesproken, en ik hoopte zo om dit weekend ff een testrondje te maken....... rust is onze kracht :lolno:
42 schreef: di 23 aug 2022, 12:56 Heb je ook een gucci tasje ?
Plaats reactie