Chat topic #2

Hier kun je al je off-topic of niet Derbi gerichte berichten kwijt.
ManuDRD-Racing
Beginnende tuner
Berichten: 282
Lid geworden op: di 14 apr 2020, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2008 75cc mvt iron max(verkocht)
Piaggio zip 2 takt 2010 stage6 racing mk2 70cc(verkocht)
Piaggio zip 4 takt 2009 (verkocht)
Gilera Runner 2002 (verkocht)
Aprillia sx80 2007
Locatie: Middelburg

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door ManuDRD-Racing »

die 2ten is geen binnenrotor toch?
42 schreef: di 23 aug 2022, 12:56 Heb je ook een gucci tasje ?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3643
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

Maybe...but if i tell you i will have to kill you.. :shifty:
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

ManuDRD-Racing schreef:die 2ten is geen binnenrotor toch?
maar moet dit dan?
eerlijk, ik ben in de veronderstelling dat je Geen verschil zal merken. het is wel is waar een vliegwiel, maar qua diameter 3 centimeter kleiner (7,1 i.p.v 10,3) daarnaast is de 2ten lichter omdat hij dunner is en is uitgeboord. kortom, minder rotationele massa, maar met behoud van een soort vliegwiel effect. een prima ontsteking MET licht. een gewone HPi is gewoon kut. je kan dan flexen met het feit dat je een binnenrotor hebt, maar verkoop is ruk, want je hebt geen elektra meer. je kan het op accu laten lopen, maar 1x vergeten is rijden zonder alles.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3643
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

Dacht ook al te zien dat het vliegwiel kleiner is idd, mooi ding, ik heb t ook niet zo op binnenrotors, ook vanwege de hitte en open kap gezeur maar dit is een mooie middenweg, kende em nog niet.
ManuDRD-Racing
Beginnende tuner
Berichten: 282
Lid geworden op: di 14 apr 2020, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2008 75cc mvt iron max(verkocht)
Piaggio zip 2 takt 2010 stage6 racing mk2 70cc(verkocht)
Piaggio zip 4 takt 2009 (verkocht)
Gilera Runner 2002 (verkocht)
Aprillia sx80 2007
Locatie: Middelburg

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door ManuDRD-Racing »

Wat zou k dan allemaal voor opties erbij nemen? Want heb t wel allemaal gelezen maar ik snap er geen reet van wat alles doet.
Ik heb net trouwens heel mn brommer gestript ga zo ff een projectlog starten.
42 schreef: di 23 aug 2022, 12:56 Heb je ook een gucci tasje ?
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

wat jij wil. je kan hem lekker standaard laten voor €180 excl btw, maar je kan ook lekker uitbouwen als je echt verder wil met elektronica en je set-up zelf een map programmeren met revlimiters, voorontsteking etc etc. dat maakt niet uit. en als je op de i drukt legt hij uit wat het is. ook kan je ze mailen en bellen voor uitleg of advies. maar er zijn veel ontstekingen op de markt. doppler, PVL mvt hpi malossi etc. kijk gewoon op sites en zoek naar welke soorten er bestaan. en vraag dan hoe het zit. je zegt nu ook ik heb het gelezen, maar maak ze keuze voor jezelf, doe het niet omdat ik het zeg. kijk gewoon welke jou wat lijken, en kom dan met een discussie/vraag.
Gebruikersavatar
kiris
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: za 27 mar 2021, 19:19
Vervoersmiddel: nsr 50 mini, nsr 80, crf 450/80, mtx50r, mt80r2

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door kiris »

aftermarket binnenrotor heeft meer nadelen dan voordelen.
je wint er geen pk's mee, het enige verschil wat je hebt is dat ie een piepklein beetje sneller op toeren is vlak na het opschakelen. en dat piepkleine beetje is in 9 van de 10 gevallen verwaarloosbaar. je zult er alleen wat van merken als je een heeeeeeele kleine powerband hebt en op het circuit rijd waar elke miliseconde telt. of als je een race scooter hebt waarbij je elke bocht het gas helemaal dicht moet gooien en die dan pas bij 10.000 toeren weer op gang komt.

1 nadeel is het gebrek aan roterende massa waardoor ie bij lage toeren niet lekker "rond" loopt en dan makkelijker afslaat. je moet dan meer toeren houden om em aan de gang te houden. waardoor het bij lage toeren niet meer echt soepel rijd. vergelijk het met wegrijden met een diesel auto en een benzine auto. bij tweetakt crossers gebruik(t)en ze in (iedergeval in het verleden) vaak aftermarket gewichten voor aan het vliegwiel, vooral bij de 500's. voor trail en enduro rijden, en afhankelijk van het soort crossbaan.

andere nadelen: de verkrijgbare aftermarket binnenrotor ontstekingen zijn vaak van slechte kwaliteit, ze worden voor een appel en een ei gemaakt en dan voor te veel geld verkocht. bij hpi zul je veel gebruikers vinden die al tig keer hun spoel hebben moeten vervangen omdat die doorgebrand is. en de extra licht spoel geeft nauwelijks opbrengst.
de warmte ontwikkeling een heel groot probleem, de spoelen gaan raar doen, en branden snel door, en bij het gebruik van een extra licht spoel is de warmte ontwikkeling alleen nog maar groter.

een ander nadeel is dat veel binnenrotors geen spiebaan hebben en het op tijd monteren van de ontsteking echt een takkewerk kan worden omdat bij het aandraaien van de vliegwielmoer de boel al kan verdraaien. ook zul je met een meetklok aan de gang moeten in je bougie gat omdat er meestal geen timing markeringen op de ontsteking staan. waardoor je dus het risico loopt op een gat in je zuiger of detonatie vanwege verkeerd ontstekings tijdstip.

op de blokken waar ik een binnenrotor heb zitten is dat een originele van een crossmotor zoals van een cr80. die gaan wel lang mee, hebben een spiebaan en zijn dus stukken beter af te stellen.

het meeste voordeel wat je kunt hebben is de ontstekingscurve. die is anders dan de originele van veel brommers en zorgt er voor dat je makkelijker hogere toeren kunt draaien. maar de curve is niet altijd ideaal en daarom is een programmeerbare curve aan te bevelen. dat geeft je meer winst dan een binnenrotor.

dus wil je voor niet al te veel geld een bruikbaar geheel gebruik dan gewoon je originele ontsteking met een programmeerbare aftermarket cdi zoals de DCCDIP van ignitech.
die is makkelijk te programmeren op de computer of laptop, er zitten allerlei extra functies op die je kunt gebruiken, en ze kunnen hem leveren zodat ie kant en klaar op je originele kabelboom past.
dan heb je geen gedoe met bedrading, een gewoon fatsoenlijk werkende verlichting. en qua prijs valt het ook reuze mee.
de curve zet je gewoon zoals ie bij de originele cdi is, en van daar uit kun je dan gaan aanpassen.

met andere woorden, koop iets goeds wat aantoonbaar verbetering geeft ipv een berg nadelen en risico's voor een hoge prijs.
lastig persoon die niet remt niet voor censuur of onderdrukking.
100% bosbefok
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3643
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

Lang niet gezien jonguh, busy busy ?
Gebruikersavatar
kiris
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: za 27 mar 2021, 19:19
Vervoersmiddel: nsr 50 mini, nsr 80, crf 450/80, mtx50r, mt80r2

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door kiris »

ja was beetje druk. mtx opbouwen, wat testgedoe met een nsr blok en ben bezig met een soort database van alle keihin carburateurs die honda op mt/mb/mtx/nsr/mbx/crm en ns-1 gebruikt heeft.
vooral dat laaste is echt een takkewerk, je hoeft maar een willekeurig werkplaatshandboek open te slaan en je komt zo tig stukken tegen waarin honda zichzelf tegenspreekt qua specificaties.
en dan heb je ook van die handige dingen waarbij ze zeggen dat een carburateur met onderdeel nummer x op die en die modellen en bouwjaren gebruikt zijn, maar in hetzelfde onderdelenlijstje zie je dan weer dat de interne onderdelen voor die modellen verschillend zijn.
bij honda zelf weten ze niks, bij keihin verwijzen ze naar honda omdat het febrieksinfo is die ze niet vrijgeven, net als shindengen en denshigiken doen met hun spanningsregelaars en cdi's.
't is niet dat ik die carburateurs nou zo super tof vind, maar het zou fijn zijn om uit te kunnen vissen waarom voor het ene model het ene onderdeeltje gebruikt is en bij een ander model een ander onderdeeltje.
vooral qua "needle jet holders", de mengbuis waar de hoofdsproeier in zit. daar zijn er zo ontzettend veel verschillende van gebruikt en ze hebben allemaal geen enkele markering of onderdeelnummer er op staan om uit te vissen welke welke is.
en als je ze van bijvoorbeeld mt en mtx naast elkaar legt dan zijn de verschillen qua aantal gaten, positie van gaten en doorlaat van de gaten echt heel verschillend. alleen al voor de mt50s zijn er al 4 verschillende.
en verder zit ik nog steeds te zoeken naar een werkplaatshandboek voor 2e type mtx (wat ze in nederland "sh" noemen), die is gewoon niet te vinden.
gelukkig wel eindelijk een zadelovertrek voor dat gekke korte zadel kunnen vinden, dat is ook zo'n ramp. overal zadelovertrekken voor het 2 zits zadel maar voor het 1 zits zadel met dat gekke tasje er achter is er niks.
lastig persoon die niet remt niet voor censuur of onderdrukking.
100% bosbefok
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3643
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

Waar begin je aan... :shock:
Vergeet niet van het mooie weer te genieten...jullie hebben tegenwoordig betere zomers dan hier lijkt het..de wereld is gek geworden :lol:

Kan iemand trouwens uit leggen hoe het komt dat je met een grotere carb dezelfde of zelfs een kleienere sproeier nodig hebt ?
Met de 17,5 zat er een 94 in, nu met de 21 een 90 en ik denk dat ie nog net iets kleiner mag zelfs maar die moet ik nog kopen.
Das toch raar..?
Gebruikersavatar
Matthijs H
Schakelrijder
Berichten: 179
Lid geworden op: zo 16 feb 2020, 01:07
Vervoersmiddel: Ford Fiesta ST Line
Opel Vivaro
Tomos
VW Golf MK 4 sold)
VW Golf MK2 (sold)
Peugeot 206 GTI 2.0 (total loss)
Derbi DRD Pro 06 (sold)
Derbi DRD LTD 07 (sold)
3x Derbi DRD Racing (sold)
2x tomos (sold)
Yamaha Aerox (sold)
Peugeot Vivacity (sold)
Locatie: In zo'n omgeving waar een paar huizen staan en mensen wonen.

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Matthijs H »

Dat is heel raar Rob. Ik denk dat je brommer kapot is.
A't nie ghit zoas 't mot, mot 't mih zoas 't ghit.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Omdat die te rijk stond voor wat je venturi kon hebben :lol:
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3643
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

Matthijs H schreef: zo 04 jul 2021, 14:03 Dat is heel raar Rob. Ik denk dat je brommer kapot is.
:lol:

Ik denk dat je hoofd kapot is.. :crazy:

Ik heb echt veel aan jullie :thumbup:
Gebruikersavatar
Matthijs H
Schakelrijder
Berichten: 179
Lid geworden op: zo 16 feb 2020, 01:07
Vervoersmiddel: Ford Fiesta ST Line
Opel Vivaro
Tomos
VW Golf MK 4 sold)
VW Golf MK2 (sold)
Peugeot 206 GTI 2.0 (total loss)
Derbi DRD Pro 06 (sold)
Derbi DRD LTD 07 (sold)
3x Derbi DRD Racing (sold)
2x tomos (sold)
Yamaha Aerox (sold)
Peugeot Vivacity (sold)
Locatie: In zo'n omgeving waar een paar huizen staan en mensen wonen.

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Matthijs H »

42 schreef: zo 04 jul 2021, 18:45
Matthijs H schreef: zo 04 jul 2021, 14:03 Dat is heel raar Rob. Ik denk dat je brommer kapot is.
:lol:

Ik denk dat je hoofd kapot is.. :crazy:
Als je dat nou gisteravond tegen me gezegd had, had ik dat bevestigt. Man man ging niet helemaal lekker :lol: :lol:
A't nie ghit zoas 't mot, mot 't mih zoas 't ghit.
ManuDRD-Racing
Beginnende tuner
Berichten: 282
Lid geworden op: di 14 apr 2020, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2008 75cc mvt iron max(verkocht)
Piaggio zip 2 takt 2010 stage6 racing mk2 70cc(verkocht)
Piaggio zip 4 takt 2009 (verkocht)
Gilera Runner 2002 (verkocht)
Aprillia sx80 2007
Locatie: Middelburg

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door ManuDRD-Racing »

Huh wat is er opeens met het forum gebeurd? Opeens een hele andere layout
42 schreef: di 23 aug 2022, 12:56 Heb je ook een gucci tasje ?
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Ja, op mobile iig wel. Stuk beter. Weet niet wie er mee bezig was, maar GG
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3643
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

Ik vin t drie keer niks op pc iig.
Geen smileys meer en geen balk bovenin met img etc.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3643
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

En nu ook op mobiel niet meer...?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3643
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

Buggy...
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3643
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

En het gegevens gedeelte is nog steeds niet gefixt.
Plaats reactie