Chat topic #2

Hier kun je al je off-topic of niet Derbi gerichte berichten kwijt.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

Nee, hij heeft zelf er aan gewerkt, daarom was ik em ook nog es ruim 2 maanden kwijt, hij had t druk met van alles.
Kata 2.0
Tuner
Berichten: 341
Lid geworden op: wo 09 feb 2022, 12:46
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Echt? Dat kan idd helemaal niet want je betaalt toch voor het werk en als dat dan niet goed (of helemaal niet) is uitgevoerd... :thumbdown:
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

De prijs was superlaag, 150 of 175 ofzo dacht ik voor revisie en die poorten maar dat was omdat hij het zwart gedaan had en ik em idd een ruime 2 maanden kwijt was..heb em nog 50 eu fooi gegeven omdat het zo'n laag bedrag was..maar zeg dan gewoon dat de prijs zo laag is omdat je geen tijd had voor die poorten dan weet ik dat en is t prima verder.
Nu belazer je me gewoon en klets ik af en toe uit mn nek, pas hier op t forum nog dat ik iets meer vermogen had nadat de poorten vergroot waren..dat was dus een kwestie van the power of suggestion..sta je dan ff mooi voor lul.. :oops:
Kata 2.0
Tuner
Berichten: 341
Lid geworden op: wo 09 feb 2022, 12:46
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Dat is echt niet zo mooi, ik durf ook al ns wat extra geven als ik vind dat ik goed/snel geholpen ben maar tot nu toe nog niet zo belazerd geweest/gevoeld. Eerlijk duurt het langst vind ik.

En ja, the power of suggestion. Daar zijn al heel wat mensen door gefopt. Vroeger waren er kerels (ik ook trouwens) die van hun bromfiets de halve einddemper sloopten en dan ineens 'sneller optrokken' ook al bleef de top hetzelfde. Later door me er in te verdiepen geleerd dat dat totale onzin was want de einddemper heeft enkel met het geluid te maken, de motorkarateristiek veranderen gebeurt in het eerste stuk van je uitlaat.

Maar wel mooi van je dat je dat hier ook gewoon plaatst, niet iedereen heeft de b*llen om toe te geven dat hij (soms zoals u zonder het zelf te weten) verkeerd zat.

Bennieuwd hoe dit verder loopt, of laat je het gewoon zo?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

Mooi ja wat suggestie kan doen.. :lol:
Ik laat t er verder bij zitten, prijs was echt laag dus ga ook niet moeilijk doen dat ik mn centen terug wil..heb wel een hele slechte review geschreven, zijn ze vaak ook niet happy mee.
kevrie
Pro tuner
Berichten: 971
Lid geworden op: ma 08 jul 2013, 12:35
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race SM 2007 (verkocht)
Derbi senda drd '04 OT (Verkocht)
Kawasaki KDX 125 '92 (verkocht)
Peugeot fox (wheeliemachine) (Verkocht)
Sparta Happy snor (verkocht)
Suzuki DR 125 SM 2010 (verkocht)
Yamaha XT600 43F (1984)
TM Racing 300 '06
Locatie: wolvega

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door kevrie »

Zoooooo wat een leven in de brouwerij hier! Begint het echte derbi-forum nu weer de hangplek te worden ipv het facebook derbi forum? :o
D25 schreef:WAJ AJ U CRYING :emo:
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

Ik hang wat af hier ja :shifty:
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

Weet iemand waarom ze bouten met kruiskop gebruiken voor de koppelingsplaten ?
Waarom geen inbus ?
Hoe vaak die dingen niet muurvast zitten en je de kop verneukt met je schroevendraaier...sjucht.. :(
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Tja, leedvermaak denk ik.

Echt een kut streek. Kruiskop moet sws verboden worden zodra het iets anders dan hout aanraakt.

Wat goed werkt is met zo'n schroevendraaier waar je een steek sleutel op kan zetten. Dan je volle gewicht op de schroevendraaier zetten.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

Skakelbr schreef: ma 16 okt 2023, 20:57 Tja, leedvermaak denk ik.
:lol:

Zoiets ja, zou bijna zelf gaan zoeken voor een inbus met die maat en type schroefdraad..maar goed, voor de ene keer dat ie los moet doe je dat ook weer niet snel.
Morgen nog eens een poging wagen, was er voor nu ff klaar mee.
Erwin P
Pro tuner
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS
Locatie: Lemelerveld

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Erwin P »

Waterpomptang op zetten en daarmee los trekken. Doe ik bij de AM6 vaak ook.

Het is kruiskop zodat bij monteren het erg lastig is om het te vast aan te draaien en daarmee alles te beschadigen.
Kruiskop is ook om die reden uitgevonden door Philips. Dan konden goedkope lopende band medewerkers de plastic componenten niet kapot draaien.

In deze tijd waarin momentsleutels goed betaalbaar zijn natuurlijk wel wat achterhaald. Iedere bouwmarkt zou dis maat boutjes wel met inbus moeten hebben. Een Hornbach sowieso.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

Aha..das waar ja, zoiets heb ik eerder gehoord.
En met alu idd geen heel gek idee, op die manier is de schroefdraad van de minimum olie lvl dol gegaan bij me.
Kata 2.0
Tuner
Berichten: 341
Lid geworden op: wo 09 feb 2022, 12:46
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Heb die ook al losgekregen door een gleufje in de kop te maken. Dan kan je er een platte schroevendraaier in steken en zodoende ook meer kracht zetten.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

Handig idd :)
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

Waterpomptang kreeg em los :)
En toen de kruiskopbouten van de ontsteking..ook muurvast :lolno:
Ik wil de keerring vd balansas vervangen, lekt olie vanachter mn ontsteking.

En er komt na een rit ook altijd een paar druppels olie uit de slang vd overloop oid.
Wat me op de volgende vraag brengt : hoeveel blokolie moet er nu in, ik lees op internet vaak 500 ml maar boekje zegt 700.
Maar dan lijkt ie dus erg vol waardoor er hier en daar wat lekt.

Edit ; 700, snap alleen niet dat er dan olie uit dat ding bovenop mn carter komt via t slangetje.
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Je hebt meestal 1 kans bij kruiskop om hem "makkelijk" los te krijgen als je ze doordraai wordt het een stuk lastiger, heb zelf aardig wat 2cv (eend) blokken gedemonteerd en daar zitten de koelkappen ook vast met kruikoppen :emo: , maar die zitten na 40 jaar zitten die altijd vastgeroest, dus na zo'n 15 blokken kan ik mijzelf wel expert noemen in het loshalen van kruikoppen :box:
Erwin P
Pro tuner
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS
Locatie: Lemelerveld

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Erwin P »

Je moet hem vullen tot de overloop schroef.
Niet meer, niet minder.

Die slang bovenop je blok is de ontluchting. Wat daar uit komt is als het goed is olie die verdampt en daarna weer condenseert in het slangetje.

Wat wel eens voorkomt is dat er veel uit komt, dan is de krukas keerring doorgaans lek en pompt het druk in het carter.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

Skakelbr schreef: do 19 okt 2023, 00:26 Je hebt meestal 1 kans bij kruiskop om hem "makkelijk" los te krijgen als je ze doordraai wordt het een stuk lastiger, heb zelf aardig wat 2cv (eend) blokken gedemonteerd en daar zitten de koelkappen ook vast met kruikoppen :emo: , maar die zitten na 40 jaar zitten die altijd vastgeroest, dus na zo'n 15 blokken kan ik mijzelf wel expert noemen in het loshalen van kruikoppen :box:
Jij liever dan ik...🙈
Ik haat ze.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

Erwin P schreef: do 19 okt 2023, 09:06 Je moet hem vullen tot de overloop schroef.
Niet meer, niet minder.

Die slang bovenop je blok is de ontluchting. Wat daar uit komt is als het goed is olie die verdampt en daarna weer condenseert in het slangetje.

Wat wel eens voorkomt is dat er veel uit komt, dan is de krukas keerring doorgaans lek en pompt het druk in het carter.
Aha, das idd een logische verklaring ja, het zijn net 2 druppels ofzo als ik een stuk gereden heb dus t zal condensatie zijn dan.
Gerustgesteld :thumbup:
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

Mn overloopschroef is niet bruikbaar, ding lekt steeds dus zit vast met locktite er tussen.
Wat je alleen aan kan brengen als er geen olie inzit..of ik moet em erg scheef zetten ofzo..niet praktisch iig.
Plaats reactie