Chat topic #2

Hier kun je al je off-topic of niet Derbi gerichte berichten kwijt.
Gebruikersavatar
Matthijs H
Schakelrijder
Berichten: 179
Lid geworden op: zo 16 feb 2020, 01:07
Vervoersmiddel: Ford Fiesta ST Line
Opel Vivaro
Tomos
VW Golf MK 4 sold)
VW Golf MK2 (sold)
Peugeot 206 GTI 2.0 (total loss)
Derbi DRD Pro 06 (sold)
Derbi DRD LTD 07 (sold)
3x Derbi DRD Racing (sold)
2x tomos (sold)
Yamaha Aerox (sold)
Peugeot Vivacity (sold)
Locatie: In zo'n omgeving waar een paar huizen staan en mensen wonen.

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Matthijs H »

kiris schreef: zo 26 sep 2021, 09:02 het zwarte metaal in het rode vierkant graag in de messing kleur van de laatste foto. alvast bedankt :thumbup:
https://ibb.co/CncZR8X

https://ibb.co/LrF2nMp

https://ibb.co/VYGvLXk
Krijg de linkjes niet geopend. Stuur anders maar even een PB'tje, geef ik mn emailadres wel.
A't nie ghit zoas 't mot, mot 't mih zoas 't ghit.
Gebruikersavatar
Matthijs H
Schakelrijder
Berichten: 179
Lid geworden op: zo 16 feb 2020, 01:07
Vervoersmiddel: Ford Fiesta ST Line
Opel Vivaro
Tomos
VW Golf MK 4 sold)
VW Golf MK2 (sold)
Peugeot 206 GTI 2.0 (total loss)
Derbi DRD Pro 06 (sold)
Derbi DRD LTD 07 (sold)
3x Derbi DRD Racing (sold)
2x tomos (sold)
Yamaha Aerox (sold)
Peugeot Vivacity (sold)
Locatie: In zo'n omgeving waar een paar huizen staan en mensen wonen.

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Matthijs H »

Pff nee koop een Volkswagen. Betrouwbaar spul!
Nu al 800 euro onderhoud verder, volgende week nog ff 200/300 piek aftikken
Mag net een weekje of 3 rijden, maar meer problemen dan plezier.
Distributieriem, v-snaar, nokkenaskering zelf vervangen, de garage alle bougies, verdeelkap, rotor, kvs leiding, flens carburateur (jaja, écht een oud beestje), temperatuursensor, luchtfilter.
Maandag terug naar de garage voor het vervangen van de 8 kleppenstoters. Hopen dat de ellende dan over is 😇
A't nie ghit zoas 't mot, mot 't mih zoas 't ghit.
Erwin P
Pro tuner
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS
Locatie: Lemelerveld

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Erwin P »

Zodra een auto nog een carb heeft is het echt al flink oud, dan gaat de betrouwbaarheid dr ook af.

Als je echt een betrouwbare VW wilt moet je voor de 1.8 benzine of de 1.9 TDI.
Nieuwer niet meer, dat is grotendeels troep. Meer olie dan brandstof gebruiken, kantelende zuigers, zuigerveren die te laag zijn en ga zo maar door.

En acht €1100 aan onderhoud is nog redelijk te overzien, een bandenset voor m'n 3 serie kost dat ook :shifty:
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Daarom moet je ook gewoon een e46 carbio kopen met een 6 cilinder, duiste betrouwbaarheid
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

Maakt niet uit wat Matthijs koopt, zelfs met een nieuwe Rolls zou hij dit hebben..
Iets met giga slecht karma :crazy:
Gebruikersavatar
Matthijs H
Schakelrijder
Berichten: 179
Lid geworden op: zo 16 feb 2020, 01:07
Vervoersmiddel: Ford Fiesta ST Line
Opel Vivaro
Tomos
VW Golf MK 4 sold)
VW Golf MK2 (sold)
Peugeot 206 GTI 2.0 (total loss)
Derbi DRD Pro 06 (sold)
Derbi DRD LTD 07 (sold)
3x Derbi DRD Racing (sold)
2x tomos (sold)
Yamaha Aerox (sold)
Peugeot Vivacity (sold)
Locatie: In zo'n omgeving waar een paar huizen staan en mensen wonen.

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Matthijs H »

Ohja doe er trouwens dan gelijk maar een lekke koppakking bij. Als je dan toch zo lekker op dreef bent...
Begint nu lekker te roken, en temperatuur loopt sinds vandaag flink op.

@Erwin, dure bandjes dan.... Die rook je waarschijnlijk ook niet even op, tijdens een gezellig avondje?
Welke 3 serie heb je?

@Rob, God heeft het zo gewild. Wel fucked up dat al deze ellende komt als je net je rijbewijs 2/3 weekjes weer terug hebt.. Heeft nu meer bij de garage gestaan dan hier voor de deur.
Ik ben me d'r van bewust dat je geen golf van deze leeftijd moet kopen voor betrouwbaarheid, maar dit valt me echt tegen.
A't nie ghit zoas 't mot, mot 't mih zoas 't ghit.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Update, ben weer bezig geweest met proberen te starten, maar schiet mij maar lek...nieuwe br8 erin gedaan, vobks goed, boegie wordt nat. Komt rook uit de uitlaat maar bij wat dat die aanslaat. Nog mensen met een suggestie?

Edit: had vorige week een massa probleem door slechte klemmetjes, ze sloten niet goed. Ff met de soldeerbout alles vol laten lopen met tin en all good. Maarja, ik bedank met net, zou ik dan toch te weinig massa hebben? Dat de vonk onder compressie te zwak is? De kabel zit nu voor spek en bonen achterop een boujte dat door het oogje van de koeltank heen stak, heb het daar omheen gehangen en ff een moertje achter bij op gedraaid, of lijkt dat jullie onwaarschijnlijk?
Erwin P
Pro tuner
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS
Locatie: Lemelerveld

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Erwin P »

Matthijs H schreef: vr 01 okt 2021, 20:48
@Erwin, dure bandjes dan.... Die rook je waarschijnlijk ook niet even op, tijdens een gezellig avondje?
Welke 3 serie heb je?
320D E-90. Per jaar (30K km oid) gaan dr 4 banden doorheen. Gewoon kwaliteit Dunlops, ik wil niet hoeven twijfelen over de grip.
Gebruikersavatar
kiris
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: za 27 mar 2021, 19:19
Vervoersmiddel: nsr 50 mini, nsr 80, crf 450/80, mtx50r, mt80r2

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door kiris »

gezeik met auto's dat hou je toch, het ene model is wat betrouwbaarder dan een ander, maar het blijft altijd een gok of die specifieke auto die je dan hebt ook goed is of een maandagmorgen uitvoering.

ik heb een stuk of 35 auto's gehad tot nu toe van bijna alle soorten en maten en dat heeft vooral in het begin zo'n beetje al mn geld gekost, de een hield het een week vol, de ander kon je jaren mee rijden en deed ik alleen weg omdat ik er op uitgekeken was. enige waar ik nooit aan begonnen ben zijn franse auto's. niet vanwege de techniek oid maar gewoon omdat ik die lelijk vond.

met opel en volkswagen heeeel veel gezeik gehad, problemen waar ie 100 keer voor naar de garage ging maar wat nooit echt opgelost werd.
met volvo 240 eigenlijk alleen roest problemen gehad, motorisch en technisch nooit iets mis mee geweest zolang er geen lpg in zat.
bmw op zich ook niet zoveel problemen bij alles van voor 1991, alleen m40 motoren bagger en de 6 pitters altijd versleten. bij e36 begon het gezeik al groter te worden.
honda eigenlijk nooit gezeik gehad, 1x variabele nokkenas verstelling die maar bleef tikken, en bij een andere 1x een dure vervanging van de egr koeler qua arbeidsloon.
jaren 80 mazda was op een versleten automaatbak gewoon bombestendig. bijv een 323 sedan als straat&cross auto, dat was lachen. 929 ook prima op de versleten bak na dan.

het blijft gewoon een gok, een kennis van me kocht tig keer een auto en had altijd problemen, echt alles ging stuk. tot ik zei je moet er maar een bij de sloop kopen, en die ging echt jaren mee.

een nieuwe auto is ook geen garantie, daar word je vaak keihard genaaid en kost het nog meer.

eigenlijk is het gewoon gokken waarbij de winst minder geldverlies is. wat voor veel mensen tegenwoordig wel een optie is dat is private lease, die hebben voor een paar euro in de maand een nieuwe kia en dat schijnt best goed te werken. bijna alles is dan voor rekening van de leasemaatschappij.
goed je kunt er dan zelf niet aan knutselen of verbouwen, maar dan ben je wel mobiel.
lastig persoon die niet remt niet voor censuur of onderdrukking.
100% bosbefok
Erwin P
Pro tuner
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS
Locatie: Lemelerveld

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Erwin P »

Auto's heb ik er nog maar 3 van gehad.
'94 1.4 Ibiza, prima auto'tje. Op een keer een lekke koppakking en de bekende roestplek onder de deur na niks serieus mee gehad.
'04 Seat Cordoba 1.9 TDI. Beste auto die ik ooit heb gehad, echt nooit gezeik mee, met 3,5 ton op de klok verkocht omdat ik een RWD wilde.
'07 E90 320D. Huidige auto. Gekocht bij 250K, bij 255K de turbo opgeblazen in Noord Finland, gelijk €1500 verder. Deze auto heeft wel vaker wat dingetjes, niks geks voor wederom een auto met 3,6 ton dr op, maar niet zo bomproof als de Cordoba.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Brommert_01 schreef: za 02 okt 2021, 15:45 Update, ben weer bezig geweest met proberen te starten, maar schiet mij maar lek...nieuwe br8 erin gedaan, vobks goed, boegie wordt nat. Komt rook uit de uitlaat maar bij wat dat die aanslaat. Nog mensen met een suggestie?

Edit: had vorige week een massa probleem door slechte klemmetjes, ze sloten niet goed. Ff met de soldeerbout alles vol laten lopen met tin en all good. Maarja, ik bedank met net, zou ik dan toch te weinig massa hebben? Dat de vonk onder compressie te zwak is? De kabel zit nu voor spek en bonen achterop een boujte dat door het oogje van de koeltank heen stak, heb het daar omheen gehangen en ff een moertje achter bij op gedraaid, of lijkt dat jullie onwaarschijnlijk?
Maar iemand hier suggesties of ideeën voor?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

Heb je geen massakabel aan je blok zitten dan ?
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Ja, ik heb een massa kabel van de ontsteking, die heb ik op de blokbout gezet die boven het voorste ophangpunt zit, dus dat lijk mij goed, die RVS bout gaat beide carterhelfden in, dus dat lijkt mij goed genoeg om voldoende massa te maken?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

Lijkt me ook ja.
Je hebt ook vast al ingespoten met starten ?
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Ja, beetje remreiniger erbij deed niet veel, behalve dat m'n kickstart veer verkracht is van zo boos worden na 2 dagen niet starten...
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

:blink:

Das goed kut dan..tijdstip dan misschien ?
Kan wel van alles gaan roepen maar je hebt er zelf meer verstand van dan ik dus ik ga ook niet veel zinnigs toevoegen vrees ik.
Erwin P
Pro tuner
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS
Locatie: Lemelerveld

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Erwin P »

Gratis en voor niks voor de low budget bandenrijders:
https://link.marktplaats.nl/m1758000351
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

42 schreef: wo 06 okt 2021, 16:54 :blink:

Das goed kut dan..tijdstip dan misschien ?
Kan wel van alles gaan roepen maar je hebt er zelf meer verstand van dan ik dus ik ga ook niet veel zinnigs toevoegen vrees ik.
Nouja, tijdstip kan ik nog wel eens controleren,aar electra is mijn ding niet. Krukas keringen heb ik wel vertrouwen in omdat ik er 0km mee gelopen heb en onderhand wel vertrouwen heb dat ik ze niet te diep mep. Maar opzich, suggesties zijn welkom, plz roep domme dingen, dan ontkracht ik ze wel.
Erwin P
Pro tuner
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS
Locatie: Lemelerveld

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Erwin P »

Buiten hierboven genoemde gratis banden ook een gratis pijpje met dempertje voor een Rieju MRT.
Rechtslangs, bovenlangs.
https://link.marktplaats.nl/m1757934883
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Zo, waar heb je die opgedoken :lol:
Plaats reactie