Chat topic #2

Hier kun je al je off-topic of niet Derbi gerichte berichten kwijt.
Erwin P
Pro tuner
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS
Locatie: Lemelerveld

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Erwin P »

Uiteraard wordt die nog aangepakt.

Zadeldekjes zijn er niet meer voor te krijgen. Zelf maken of laten doen zijn dan de opties, al lijkt 1 op oog het zadel van een SS50 te passen als de ophangpunten achterop aangepast worden... Dan is er imitatie redelijk betaalbaar wat te doen.
Erwin P
Pro tuner
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS
Locatie: Lemelerveld

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Erwin P »

Zadel van een SS past dus voor geen meter. Gelukkig eerst vergeleken in de winkel!
Erwin P
Pro tuner
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS
Locatie: Lemelerveld

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Erwin P »

Er gaat hoe dan ook geen stuk tussen, dan wordt het een compleet zadel.

We hebben een lokale bekleder gevonden die voor €95 het spul ongeveer als origineel maakt, maar dan zonder Honda er op. Als we het zelf doen zitten we op ca €50 materiaal en inferieur afgewerkt natuurlijk.

Vanuit Thailand worden de zadels nog volledig nieuw als origineel verkocht voor ca €135, weet alleen niet of daar in NL nog heftige importkosten overheen komen.

Denk dat het laten overtrekken wordt.

Edit: Verder staat het even stil, we wachten nu op onderdelen.
We zitten ook nog in twijfel om het frame te spuiten, maar dan moet echt alles er af...
Erwin P
Pro tuner
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS
Locatie: Lemelerveld

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Erwin P »

Nieuw zadel is inmiddels besteld uit Thailand. De BTW zat er voor €135 al bij in, kan dus enkel tot 2 tientjes aan inklaringskosten zijn.

Inmiddels nieuwe tandwielen en ketting omgelegd, gelijk een X-ring ketting. Iets dat in de jaren '70 nog niet bestond en zelfs nu nog niet bij brommers doorgedrongen is.
Op iedere brommer die ik onderhoud monteer ik inmiddels wel die X-ring kettingen en ze gaan een serieus stuk langer mee, terwijl ze niet eens echt meer kosten.

Ook zijn er nog wat meer kleine dingetjes gespoten en zijn er heel wat delen flink gereinigd, dat geeft ook al een wereld van verschil.
Kwa het overspuiten is het ook meer dat alles er dan af moet en het blok er uit. Dan kom je wel met een berg onderdelen te zitten en een project dat niet even aan de kant geschoven kan worden.

Het originele zadel hebben we de bekleding af gehad en zijn tot de conclusie gekomen dat hij niet meer te redden was. Morgen wel weer even de bekleding overheen trekken. We krijgen aardig wat motorvolk over de vloer komend weekend, dus wel even rijdbaar showen natuurlijk.
Erwin P
Pro tuner
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS
Locatie: Lemelerveld

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Erwin P »

Kata schreef: za 05 feb 2022, 20:41 Ivm zadel -> Prima! Ben benieuwd.

Zo'n X-ring is een beetje zoals de O-ring kettingen vermoed ik?
Beetje hetzelfde alleen heeft de O-ring maar 1 contactoppervlak en de X-ring 2.

De X is dus net wat beter, maar de O is al best wel goed.
In tegenstelling tot de standaard brommer kettingen zonder afdichting. Blijft geen smering zitten op de rollen en slijt dus als een gek.

Afbeelding
Erwin P
Pro tuner
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS
Locatie: Lemelerveld

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Erwin P »

Kleine update.

De XL125 zit weer in elkaar, de Beta RR 125 heeft de heftafel nodig.
Van de XL125 zijn de uitlaat, binnenkant metalen spatborden en losse dingetjes (blokbeugels etc) zwart gespoten ter conservering en om het wat netter te maken uiteraard.
Zadel hebben we er tijdelijk weer op gezet. Het blijkt dat deze gewoon nog nieuw gemaakt worden dus we gaan deze niet opnieuw bekleden. Mocht er een OEM liefhebber voor de motor komen krijgt hij het origineel er mooi bij.
Ketting en tandwielen zijn inmiddels ook vervangen. Gelijk even een X-ring ketting dr op. Nieuw gel accu'tje geplaatst. Dat is dan weer niet oem, maar beide wel een stuk onderhoudsvriendelijker.

Gezien hij weer in elkaar zat gelijk de straat een aantal keer heen en weer gereden. Onderin de toeren loopt hij erg goed en hij start ook met een aantal keer trappen (nog even handigheid in krijgen, aanlopen is binnen 2 stappen aan).

Wat me wel een beetje zorgen baart is dat hij na een aantal minuten draaien en de straat een paar keer heen en weer hij nog steeds weg valt bij vol gas. Misschien moet hij gewoon beter opwarmen, maar we rijden nog even niet te ver gezien hij nog geschorst is.
Bovenin de toeren/vol gas valt hij dus weg en lager in de toeren pikt hij het weer op, resulteert in pruttelen en af en toe een knalletje uit de uitlaat.

We gaan dus het zadel, handvaten, remhendels en het als enige niet originele rechter voorknipperlicht nog vervangen, de voorvork keerringen en olie moeten nog net als de banden al zijn die nog volledig zonder droogtescheurtjes etc.

Plaatjes bij de praatjes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

Goed bezig weer.
En wat is zo'n sleutelhok ideaal, ik moet ook wat dingen doen aan de RS maar heb net op de dagen dat het een beetje redelijk weer is om buiten te sleutelen afspraken..grrr.

Brommert, gefeliciteerd ouwe gait :woot: :lol:
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

Dat ja, mn schuur zou groot genoeg zijn als hij niet voor ruim de helft volgestouwd zou zitten.
Ik kan bij 1 kant vd brommer maar daarmee kom je er vaak niet.
Erwin P
Pro tuner
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS
Locatie: Lemelerveld

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Erwin P »

Nou is de garage 6 bij 7,60, maar ik zou niet weten hoe ik de auto naar binnen krijg :blink:

De garage is altijd net te klein...
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

42 schreef: di 08 feb 2022, 19:14 Goed bezig weer.
En wat is zo'n sleutelhok ideaal, ik moet ook wat dingen doen aan de RS maar heb net op de dagen dat het een beetje redelijk weer is om buiten te sleutelen afspraken..grrr.

Brommert, gefeliciteerd ouwe gait :woot: :lol:
Dank u, dank u! Weer een jaartje gehaald
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Erwin P schreef: di 08 feb 2022, 20:52 Nou is de garage 6 bij 7,60, maar ik zou niet weten hoe ik de auto naar binnen krijg :blink:

De garage is altijd net te klein...
Nou, hadden wij maar een mooie garage :crazy: nou moet ik die van m'n oma altijd jatten met winterbanden wisselen en knutselen op grote schaal
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Erwin P schreef: di 08 feb 2022, 18:48 Kleine update.

De XL125 zit weer in elkaar, de Beta RR 125 heeft de heftafel nodig.
Van de XL125 zijn de uitlaat, binnenkant metalen spatborden en losse dingetjes (blokbeugels etc) zwart gespoten ter conservering en om het wat netter te maken uiteraard.
Zadel hebben we er tijdelijk weer op gezet. Het blijkt dat deze gewoon nog nieuw gemaakt worden dus we gaan deze niet opnieuw bekleden. Mocht er een OEM liefhebber voor de motor komen krijgt hij het origineel er mooi bij.
Ketting en tandwielen zijn inmiddels ook vervangen. Gelijk even een X-ring ketting dr op. Nieuw gel accu'tje geplaatst. Dat is dan weer niet oem, maar beide wel een stuk onderhoudsvriendelijker.

Gezien hij weer in elkaar zat gelijk de straat een aantal keer heen en weer gereden. Onderin de toeren loopt hij erg goed en hij start ook met een aantal keer trappen (nog even handigheid in krijgen, aanlopen is binnen 2 stappen aan).

Wat me wel een beetje zorgen baart is dat hij na een aantal minuten draaien en de straat een paar keer heen en weer hij nog steeds weg valt bij vol gas. Misschien moet hij gewoon beter opwarmen, maar we rijden nog even niet te ver gezien hij nog geschorst is.
Bovenin de toeren/vol gas valt hij dus weg en lager in de toeren pikt hij het weer op, resulteert in pruttelen en af en toe een knalletje uit de uitlaat.

We gaan dus het zadel, handvaten, remhendels en het als enige niet originele rechter voorknipperlicht nog vervangen, de voorvork keerringen en olie moeten nog net als de banden al zijn die nog volledig zonder droogtescheurtjes etc.

Plaatjes bij de praatjes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Maar wel echt zeer straks zo. Echt een knap ding.
Erwin P
Pro tuner
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS
Locatie: Lemelerveld

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Erwin P »

Thanks!

Enige waar ik me echt aan stoor is dat de tank langs de onderkant in de oranje menie is gezet. Blijkbaar ging hij langs de onderkant wat roesten en heeft dit erger voorkomen, maar het is dan weer niet volledig origineel en ontsiert wel wat. Maarja 1977 is ook al lang geleden...

Denk dat hij halverwege maart of mei te koop komt. Leuke 11kW A1 wegenbelasting vrij ding of natuurlijk voor de oldtimer liefhebber.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Beter dat dan dat alles wegrot toch? Ik heb zelf al eens voor dat ik ging primeren alles in de meni gezet. Puur uit voorzorg. Wel netjes rode meni onder de rode lak, dus dan zie je ook minder als je ooit een beschadiging maakt.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Ik blijf het ook opmerkelijk vinden wat er met kata's account is gebeurd, ik snap er geen bal van
Kata 2.0
Tuner
Berichten: 328
Lid geworden op: wo 09 feb 2022, 12:46
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Ikzelf ook niet. :crazy:

Ik hoop dat hetgeen er is gebeurd alsnog kan teruggedraaid worden. Al was het maar om de zaken waar ik wat had gepost (en dus zelf mee volgde) terug kan vinden.

Heb ondertussen een beheerder aangeschreven. Wie weet heb ik misschien (onbewust) wel een forumregel overtreden?

Alvast dank voor de hulp en begrip van de situatie.

We zien wel.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

Het moet ermee te maken hebben dat je een reactie had gegeven op die spammer, dat hebben ze liever niet omdat ze dan niet het hele topic weg kunnen halen en je reactie blijft staan.
Maar daar is nog nooit iemand voor verbannen voor zo ver ik weet.
Misschien dat ze door je reactie van 'doe mij er maar 2' dachten dat je bij de spammer hoorde oid.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Nou, ik heb er vast ook wel wat overtreden, maar heb nog nooit iets gehad XD, ik ga ook al eventjes mee weer op het forum, maar ik weet niet eens wie de mods zijn, moet je nagaan.

Je kan ook kijken bij actieve onderwerpen, dan weer je bij welke de laatste tijd is gereageerd, en kan je ff loeren welke je wilt behouden. Je kan ook ff op je account zoeken en je posts bekijken.
Erwin P
Pro tuner
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS
Locatie: Lemelerveld

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Erwin P »

Als je een overtreding hebt gemaakt wijzen de mods je er wel op. Enige is dat je eventueel op spam lijkt. Dat is gewoon blind verwijderen.
Kata 2.0
Tuner
Berichten: 328
Lid geworden op: wo 09 feb 2022, 12:46
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Even een update.

Heb dus de raad van oa 42 gevolgd en een beheerder gecontacteerd.

Die wist me te zeggen dat het waarschijnlijk, zoals ook al door jullie vermoed, met mijn reactie op die spammerspost te maken had. :wall: Ik durf dat nog al ns doen (ook op andere fora) maar nog nooit een opmerking of erger op gehad. :oops:

Dus -> hele account weggekieperd. :oops:

Het verwijderen van mijn account is eigenlijk min of meer 'leergeld' voor me geweest. :crazy:

Maar heb er als ex-forumbeheerder/moderator ook wel enigszins begrip voor dat er tegen dat spammen wordt ingegrepen want dat kan een forum danig verzieken.

Enfin, waarschijnlijk krijg ik wel mijn oude nick terug :thumbup: maar de posts zijn dus foetsie. :cry:

Ben al blij dat ik dus niet werd geband zonder dat ik wat wist en zoals Erwin P zei had ik daar dan toch minstens een berichtje over moeten krijgen. Heb er geen gekregen dus was gewoon mede mijn eigen fout. :sad:

Komt goed! :wave: :thumbup: :box:
Plaats reactie