ja ik ken het, had als eerste auto een steenoude fiesta 1.0 en dat kostte omgerekend 1200 euro per jaar aan w.a verzekering...sloeg echt nergens op maarja net 18.
later al snel heel veel auto's gehad die onder oldtimer verzekering vielen, 15 jaar en ouder. betaalde 90 euro per auto per jaar w.a. dat was feest.
en vaak ook geen wegenbelasting omdat het toen 25 jaar en ouder wegenbelasting vrij was ongeacht de brandstof. dus op gas reed je bijna gratis.
e46 rijd ook wel lekker, alleen door het gewicht vaak pas als er echt een grote motor in zit. ander nadeel is dat ze bij de achteras ophanging scheurden en daar dan allerlei reparatiestukken ingelast moesten worden die dan weer voor extra roest zorgden. ook een gare achteras oplappen veel werk qua bussen en dergelijke. bij de e36 was dat ook al zo en vaak zat alles dan zo vastgeroest en dat bij het proberen iets los te halen er vanalles afbrak.
ik had dat toen ik de hele subframe achter wilde wisselen toen brak een van die hoofdbouten af en moest uitgeboord worden uit de carosserie maar had er geen zin meer in dus maar hele auto toen gesloopt.
wat wel leuk is van een e46 zijn de voor remmen van de 330 diesel/benzine, die kun je 1 op 1 overzetten op een e36 en dan heb je echt mega remmen die het hele wiel vullen. ik had een 316 en dan haal je iedereen bij het remmen in, ipv bij het optrekken
maarja goede e36's kosten nu ook al een boel, en bij e46 denk ik net zo.
wat heb ik een geld verbrast aan auto's, echt abnormaal. nu ik "oud" ben wel blij dat ik niks meer om auto's geef en gewoon in een standaard 13 in dozijn auto rij en alleen af en toe banden, remblokken en olie hoef te vervangen. nul tuning, nul ombouw, niks snelheid, gewoon ouwe sok for life
lastig persoon die niet remt niet voor censuur of onderdrukking.
100% bosbefok