Chat topic #2

Hier kun je al je off-topic of niet Derbi gerichte berichten kwijt.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3601
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

De Rode Heks

Afbeelding

Goedkoop gekocht maar achteraf misschien wel 250 te veel nog.
Veel geld en tijd ingestoken om em goed rijdend te krijgen en alleen ellende voor terug gekregen.
En gaat op het moment niet harder dan 40...onbegrensd.
Maak ik even een nieuw topic voor aan..snap er geen zak meer van en heb het eigenlijk opgegeven :wall:

Zo'n meeting had me ook leuk geleken..zijn er volgens mij ook amper nog..te weinig animo.
bart_rs2
Beginnende tuner
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 03 mei 2019, 11:01
Vervoersmiddel: 2010 Rieju RS2 Pro VERKOCHT
2005 Derbi Senda SM

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door bart_rs2 »

Meetings zijn er nog genoeg, maar dan moet je niet op fora kijken, ze worden vooral georganiseerd door dat soort ''''bikelife'''' volk op instagram, moet je eigenlijk niet bij willen zijn. En wat doet die rx50 dan, stottert hij ofzo?
Gebruikersavatar
MiKeY
Tuner
Berichten: 311
Lid geworden op: di 16 nov 2010, 19:14
Vervoersmiddel: ex: GPR Ui Replica 2000/2001
Derbi GPR Red
Derbi Senda GP(zelfbouw)
Peugeot Ludix trend
Ludix2/Blaster R-cup
DRD Evo ltd.
Kymco Agility
Gilera Fuoco 500LT
Nu: Kymco CV3 550
Locatie: Amsterdam

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door MiKeY »

bart_rs2 schreef:
MiKeY schreef:Ik zit hier al vanaf 2001, toen ik mijn eerst GPR had...een rode Youichi Ui replica:
Afbeelding

Toen was het forum soms echt net een chatbox zoveel werd er gepost en het was toen ook echt een club.
Het heette toen ook Derbi-Club, hosting werd betaald door "harde kern" leden en later zelfs door Motana/Derbi importeur.
Door hostingproblemen, veranderingen in het bestuur en andere dingen, is er eigenlijk al een heleboel verloren gegaan, er waren toen zoveel mooie projecten en mensen die meededen met de brommersprints, meetings en bijeenkomsten.
Zelf heb ik best nog vel meetings georganiseerd, de laatste was zelfs met een testbank/dyno waar iedereen voor een tientje op kon.
Social media is hier ook zeker een oorzaak van, maar ook de opkomst van de 4takt scootertjes, dat zie ik aan mijzelf, ik rijd nu op een Kymco Agility met 80cc en andere nokkenas zodat het nog een beetje vooruit komt :P

Ik mis het schakelen eerlijk gezegd best wel
Jij bent dus een echte veteraan hier op het forum. Maar zijn er nog backups van de Derbiclub dagen, want zelf heb ik hier wel wat na gezocht omdat het mij wel interessant leek maar ik kon niets vinden. En die eerste type gpr's zijn wel echt prachtige brommers, jammer dat je die amper meer ziet. Jij had hem toch nieuw gekocht?
Dat klopt, ik had hem toen nieuw gekocht...de bon heb ik nog steeds ergens liggen geloof ik, 7009 gulden toendestijds :lol:
Jammer inderdaad dat je ze nooit meer ziet, het waren erg mooie machines die gebaseerd waren op een 125cc, met 150+ km.p/h lag ie nog steeds stabiel op de weg...hahaha!
Verder heb ik er echt een heleboel leuke dingen mee gedaan, met een heleboel verschillende setups gereden en zelfs testrijder met de Jolly Moto voor de GPR.
Ik mocht toen testrijden met het prototype van die uitlaat uiteindelijk ook houden.
Tijd later ook nog de GPR van mijn buurjongen gekocht en daarna weer verkocht.
Het rijwielgedeelte van de GPR op de foto is toevallig 2 weken terug met de oud ijzer boer mee gegaan...met heel veel pijn in mijn hart eerlijk gezegd.

Of er nog backups zijn van het forum?
Ik ben bang van niet, ik weet dat het forum diverse keren was gecrashed zonder dat er een degelijk backup was, waardoor er toen een heleboel kennis verloren is gegaan.

Hier nog wat meetingfilmpjes:
https://youtu.be/xFNqfvYZohE
https://youtu.be/X8Y3nBjYAhU
https://youtu.be/0zm4hj0bHpk
-=Kymco CV3 550 powered=-
________________________________
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3601
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

Bikelife volk... :lol:
Nee, heb ik weinig mee nee..la mar zittuh.

Zonde dat die Derbi niet meer leeft :/

Dit doet de MH trouwens ; viewtopic.php?f=3&p=347342#p347342
Dom ding, ben er klaar mee.

Leuke filmpjes !
Ben jij dat in dat eerste filmpje op die Rode Derbi met die giga burnout ?
Doei achterband :lol:
Denk t, zie je in alle 3 flink roken..aandelen in achterbanden ofzo ?
Stelletje bankvandalen trouwens.. :twisted:
Die dyno is wel kicke, met een goed draaiende MH :woot: het kan dus wel, lol.
Zitte leuke machientjes tussen..weinig ori spul meer op te vinden denk..
bart_rs2
Beginnende tuner
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 03 mei 2019, 11:01
Vervoersmiddel: 2010 Rieju RS2 Pro VERKOCHT
2005 Derbi Senda SM

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door bart_rs2 »

Ik kan mij wel voorstellen dat het flink pijn heeft gedaan om die derbi weg te doen, want dat ding had zo te horen wel wat geschiedenis.
Gebruikersavatar
MiKeY
Tuner
Berichten: 311
Lid geworden op: di 16 nov 2010, 19:14
Vervoersmiddel: ex: GPR Ui Replica 2000/2001
Derbi GPR Red
Derbi Senda GP(zelfbouw)
Peugeot Ludix trend
Ludix2/Blaster R-cup
DRD Evo ltd.
Kymco Agility
Gilera Fuoco 500LT
Nu: Kymco CV3 550
Locatie: Amsterdam

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door MiKeY »

Het was een onvergetelijke tijd zullen we maar zeggen, hahaha!
We hadden overigens ook een engels forum gedeelte waar ook heel veel kennis werd gedeeld door engels sprekende/buitenlandse leden.
Helaas is er toen ook een jongen overleden die met een Derbi supermotard reed.
Hij had er een CR500 blok onder de SM gehangen, zijn laatste post was dat de ophangpunten van de motorophanging aan het scheuren waren, de volgende post van een vriend van hem om te melden dat die jongen toen was overleden :cry:
Ik denk dat als je goed zoekt, je er nog wel wat over moet kunnen vinden: http://prntscr.com/pr8zq2

En ja, ik ben diegene met de blauw-rode jas/rode GPR die de burnouts doet, beginnend in de 2e en dan opschakelend naar de 6e :P
Ik kon die banden toen voor 35 euro krijgen, dat was mij wel een burnout waard :P
Er waren maar weinig/geen mensen die niet opgevoerd reden, voor zover ik weet reed alleen onze wheely koning Stefan met een zo goed als originele setup.
Met die meeting met testbank ging de middag ervoor de drijfstang van m'n Doppler krukas in 2en met als resultaat een kapot carter, krukas en kapotte Bidalot cilinder(zie einde filmpje), ik had nog een blok liggen...maar daarvan was de 4e versnelling stuk.
Dat is ook te zien/horen in dat filmpje, de eigenaar kwam ook even met grote verbazing in beeld omdat ik meer dan 18k toeren draaide :lol:
In die tijd kon ik ook gewoon met m'n meeting/sprint setup naar m'n werk in de binnenstad van Amsterdam rijden zonder enig probleem.

Het deed inderdaad wel pijn, aan de andere kant stond het rijwielgedeelte al heel wat jaren weg te kwijnen en ik had zelfs nog geprobeerd onderdelen ervan te verkopen, zonder resultaat...dus heb ik het toen aan de oud ijzer boer mee gegeven. :(

Dit is overigens mijn eerste testbankrun ever die ik toen maakte met de GPR https://youtu.be/G9LeTCV55RI
Setup: Airsal 75cc, Rito krukas, 21mm Dellorto, Doppler alu spruitstuk en membraan, Jolly Moto uitlaat en andere vertanding.
Cilinder en motorblok had ik zelf bewerkt/tuned
-=Kymco CV3 550 powered=-
________________________________
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3601
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

35 eu voor geslaagde burnout met een brommertje kan ja :lol:
Einde van dyno niet gekeken, moest weg..ga ik nog ff doen geloof ik.

Ik zou em zo graag opvoeren..zo'n RS4 smeekt er om..en zeker als ik zo'n filmpje zie..bizar, lol, maar lees bijna elke twee weken wel van grote fuik ergens in de buurt..ze pakken er daar zo veel en innen samen met auto's die fout zitten zoveel geld dat het het favorite instrument is tegenwoordig.
Ook al zit ik nu ook waarschijnlijk niet goed op de rollerbank, kan mezelf nu nog wijsmaken dat ik misschien geluk heb en er net doorrol met alleen een boete.
De pest als ik vanuit Zeeland naar RDW in Roosendaal moet om te herkeuren.

Triest van die jongen, heb zelf vroeger paar keer best geluk gehad maar het had ook heel anders af kunnen lopen, heb bomen op zo'n tien centimeter afstand voorbij zien komen met bijna volle snelheid.
Beetje verbonden aan de liefde voor snelheid vrees ik.
De tekst met 'If one day speed kills me, don’t cry because I was smiling' klopt wel..liever dat dan ziek aan een verschrikkelijke ziekte met een k, waarvan ik het volledige woord niet mag gebruiken omdat de site me anders censureerd, :lol: , heb daar meer mensen van wie ik hou aan verloren dan aan wat dan ook.
Maar zeker op jonge leeftijd blijft het erg triest.

Maar glimlachen doe ik, des te sneller de bocht des te groter de glimlach ;)
Ik rij nu wel iets verstandiger dan vroeger..maar vooral omdat ik geen schade aan mn grote liefde wil :wub: :lol:

Edit : briliante wijze van censureren trouwens, erg origineel ; 'ik mag niet niet schelden van mn moeder' :lol:
julian
Tuner
Berichten: 395
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 23:05
Vervoersmiddel: derbi sm x-race 2006 (verkocht)
derbi DRD racing rood 2009 (verkocht)
derbi DRD evo 2010
tomos flexer 2006 (in beun stand)
Locatie: valkenswaard

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door julian »

Ik wist niet dat jullie al zolang hier mee bezig zijn. En al heel wat ouder zijn respect!
Nee dan kom ik net om de hoek kijken.. als ik het vergelijk met jullie. Ik begon pas in 2012 met Derbi's (brommers).
Interessant en leuk die oude verhalen te lezen en video's te zien van die tijd !
bart_rs2
Beginnende tuner
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 03 mei 2019, 11:01
Vervoersmiddel: 2010 Rieju RS2 Pro VERKOCHT
2005 Derbi Senda SM

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door bart_rs2 »

Ik zit hier pas een jaar. En de spambots komen ook weer terug...
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3601
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

Yep...zitten op Apriliaforum ook..met die domme Ruski shoes en valse paspoorten...zwaar irri.
Zelfs Mcaffee doet gezellig mee..als t echt is tenminste.
Kan me ook niet voorstellen dat ze er veel succes mee hebben..maar zal wel.

Ik zit ook nog maar kort hier en ben relatief kort nog maar opnieuw met brommers bezig.
3 jaar Kreidler gereden, toen duizend jaar niks en nu sinds 3 jaar weer bezig.
Ouder ben ik dan weer wel.. :D

Zonde dat ik niet eerder weer begonnen ben ermee, had ik geweten dat moderne brommers zo leuk zijn dan was ik veel eerder weer begonnen.
Kan me vooral van de Kreidler herinneren dat ik elke week moest sleutelen en dat het eigenlijk matig reedt.
Geen vergelijk met nu.
bart_rs2
Beginnende tuner
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 03 mei 2019, 11:01
Vervoersmiddel: 2010 Rieju RS2 Pro VERKOCHT
2005 Derbi Senda SM

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door bart_rs2 »

Ja, maar jammer dat de verkoop van nieuwe tweetakt brommers niet al te lang meer gaat duren, de euro 5 emissie normen komen in 2020. Dan zal het jammergenoeg vast wel voorbij zijn met de verkoop van 2 takt.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3601
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

Yep..wat dat betreft zijn we de Laatsten der Mohikanen, lol.
Onze generaties zijn de laatsten waarschijnlijk die nog op benzine rijden, over 10-15 jaar, of zelfs eerder als t aan die debiellenbende in Den Haag ligt, rijdt bijna alles op batterij.
De hele cultuur eromheen zal ook veranderen, niks geen gesleutel meer aan cilinders en zuigers met vette olieklauwen :lol:
Ben wel benieuwd hoe het opvoeren straks zal gaan als er alleen nog elektrische brommers worden verkocht.
Zal denk ik makkelijker gaan en makkelijker tijdelijk te begrenzen bij controles.
Whole new ballgame.

Moest er zelf helemaal niks van hebben eerst maar heb nu een paar keer in een Tesla gereden en het koppel van zo'n ding is toch wel heel erg leuk, blijft gewoon aan 1 stuk door optrekken.
Het geluid is alleen ruk, ik wil mwwhoooaaaapppp horen, niet bzzzzzzzzz :crazy:
Zelfde met de Formule E...wat een saaie bedoening..ben na 5 minuten kijken alweer klaar.
Ook al is de Formule 1 wat dat betreft ook al half de nek omgedraaid, vergelijk het met hoe het in de hoogtijdagen met Senna en Prost was, heerlijk hoogtoerige V12 pokkeherrie :wub:

https://www.youtube.com/watch?v=71EcJ0cCi1c

Einde van een tijdperk, ben blij dat ik het meegemaakt heb.

Naaimachine vs Greta's Nachtmerrie : https://www.youtube.com/watch?v=ywR4AYqPXz4

Zoek nog een hittebestendige sticker trouwens met "F*ck Greta" voor op mn uitlaat.
bart_rs2
Beginnende tuner
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 03 mei 2019, 11:01
Vervoersmiddel: 2010 Rieju RS2 Pro VERKOCHT
2005 Derbi Senda SM

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door bart_rs2 »

Formule 1 vind ik persoonlijk echt niets aan, een grote optocht. Maar die euro5 normen zullen Derbi als een merk waarschijnlijk ook de nek omdraaien denk ik, want het aanbod van Derbi bestaat tegenwoordig volledig uit tweetakt brommers.
Gebruikersavatar
MiKeY
Tuner
Berichten: 311
Lid geworden op: di 16 nov 2010, 19:14
Vervoersmiddel: ex: GPR Ui Replica 2000/2001
Derbi GPR Red
Derbi Senda GP(zelfbouw)
Peugeot Ludix trend
Ludix2/Blaster R-cup
DRD Evo ltd.
Kymco Agility
Gilera Fuoco 500LT
Nu: Kymco CV3 550
Locatie: Amsterdam

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door MiKeY »

Voor wie dit leest, fijne feestdagen gewenst!
-=Kymco CV3 550 powered=-
________________________________
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

@MiKeY alvast fijne feestdagen. En de rest van de het Derbi-forum uiteraard
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3601
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

:thumbup:

Fijne dagen iedereen en een pechvrij nieuwjaar :wave:
Gebruikersavatar
MiKeY
Tuner
Berichten: 311
Lid geworden op: di 16 nov 2010, 19:14
Vervoersmiddel: ex: GPR Ui Replica 2000/2001
Derbi GPR Red
Derbi Senda GP(zelfbouw)
Peugeot Ludix trend
Ludix2/Blaster R-cup
DRD Evo ltd.
Kymco Agility
Gilera Fuoco 500LT
Nu: Kymco CV3 550
Locatie: Amsterdam

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door MiKeY »

En toen was het alweer 2020...
-=Kymco CV3 550 powered=-
________________________________
Gebruikersavatar
Danieborg22
Tuner
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 15 apr 2018, 12:38
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD Racing 2007 VERKOCHT
Derbi Senda SM Black Edition 2005 GECRASHED
Derbi Senda SM DRD Racing 2006 VERKOCHT
Honda Hm50 Competition Malossi MHR Team 80
Locatie: Giethoorn

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Danieborg22 »

MiKeY schreef:En toen was het alweer 2020...
En was het forum nog steeds vrij levenloos
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid!
Drop a gear and dissapear.
Gebruikersavatar
MiKeY
Tuner
Berichten: 311
Lid geworden op: di 16 nov 2010, 19:14
Vervoersmiddel: ex: GPR Ui Replica 2000/2001
Derbi GPR Red
Derbi Senda GP(zelfbouw)
Peugeot Ludix trend
Ludix2/Blaster R-cup
DRD Evo ltd.
Kymco Agility
Gilera Fuoco 500LT
Nu: Kymco CV3 550
Locatie: Amsterdam

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door MiKeY »

Pijnlijk maar waar :sad:
-=Kymco CV3 550 powered=-
________________________________
bart_rs2
Beginnende tuner
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 03 mei 2019, 11:01
Vervoersmiddel: 2010 Rieju RS2 Pro VERKOCHT
2005 Derbi Senda SM

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door bart_rs2 »

Het zou het forum wel goed doen als er weer wat actieve admins bij zouden komen, aangezien het forum momenteel nogal een rotzooi is omdat er niemand om de regels te handhaven. De russische spambots zijn gelukkig wel weg hahaha.
Plaats reactie