Help! Bijna 16 :)

Hier kun je al je off-topic of niet Derbi gerichte berichten kwijt.
Hondaherder
Banden plakker
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 03 apr 2023, 20:57

Help! Bijna 16 :)

Ongelezen bericht door Hondaherder »

Dag, na lang rond te hebben gereden op mijn pitbike is het dan eindelijk tijd voor een brommer. Ik heb zelf een beta rr50 enduro racing op het oog. Vind het een mooie brommer waar ik (denk ik) alle off road Paden in de buurt mee man verkennen. Alleen heb ik een paar vragen waar ik graag antwoord op heb. De enduro racing heeft volgensmij geen oliepomp wat onhandig is als ik de brommer dagelijks gebruik. Maar als ik toch iets zoals dat heb ben ik niet perse van plan om er 45 mee te rijden maar wil ook geen gezeik met politie, verzekering etc. Is hier een tussenweg in en welke brommer is misschien een goed alternatief?

Mvg
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Help! Bijna 16 :)

Ongelezen bericht door 42 »

Als je harder dan 56 gaat dan krijg je problemen bij controle, weinig tussenweg mogelijk.
Dus moet je begrensd rijden en heb je weinig vermogen dus off road valt denk ik wat tegen dan.
Hondaherder
Banden plakker
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 03 apr 2023, 20:57

Re: Help! Bijna 16 :)

Ongelezen bericht door Hondaherder »

42 schreef: di 04 apr 2023, 00:37 Als je harder dan 56 gaat dan krijg je problemen bij controle, weinig tussenweg mogelijk.
Dus moet je begrensd rijden en heb je weinig vermogen dus off road valt denk ik wat tegen dan.
Hmm, kan je niet ontgrenzen qua vermogen en begrenzen puur op snelheid? Of is dat een domme vraag?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Help! Bijna 16 :)

Ongelezen bericht door 42 »

Geen domme vraag, maar dan moet je em elektronisch begrenzen zodat hij niet meer dan 8000 toeren maakt als je de rollerbank op moet.
Daar zijn.begrenzers voor maar het werkt verre van ideaal.
Hondaherder
Banden plakker
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 03 apr 2023, 20:57

Re: Help! Bijna 16 :)

Ongelezen bericht door Hondaherder »

42 schreef: di 04 apr 2023, 08:01 Geen domme vraag, maar dan moet je em elektronisch begrenzen zodat hij niet meer dan 8000 toeren maakt als je de rollerbank op moet.
Daar zijn.begrenzers voor maar het werkt verre van ideaal.
Ah ja, dat is best verboden toch? Hoe zit het met de verzekering etc als je een klapper maakt op je opgevoerde/ontgrensde brommer? Heb niet echt zin om uitkering te betalen aan iemand de rest van mijn leven…
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Help! Bijna 16 :)

Ongelezen bericht door 42 »

Dat risico loop je idd als je harder gaat dan is toegestaan, zo'n begrenzer is illegaal ja.
Ook als ze em vinden bij een controle krijg je een extra boete.
Verre van ideaal dus.
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Help! Bijna 16 :)

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Politie en verzekeringen dreigen altijd ermee dat je daar grote problemen mee krijgt, heb alleen nog nooit gehoord van iemand dat de verzekeringen het heeft geweigerd. Het gaat er natuurlijk wel om hoe erg je hem hebt opgevoerd en of het ongeluk kwam omdat jij sneller ging dan dat je legaal mocht gaan. Als jij met 80 een kind dood rijdt denk ik niet dat je verzekeringen daar blij mee gaat zijn.
Maar laat je daar niet door afschrikken. Zolang jij gewoon verantwoord rijd en niet als een malloot met 80 door de bebouwde kom heen sjeest is de kans erg klein dat je er problemen meer krijgt. Ik heb nog nooit een begrensde schakelbrommer gezien of aangeraakt in m'n leven dus ik denk niet dat er veel gevallen zijn was een geweigerde verzekering.

Geen olipomp is geen probleem voor dagelijks rijden. je moet gewoon zelf mengen, kost iets meer tijd maar dan weer je ook zeker dat het de goede benzine/olie verhouding is.
Verder is onbegrensd(opgevoerd) rijden ook echt een kwestie van geluk en omgeving. Ik woon tussen 2 steden en rij al een dik jaar elke dag door de stad heen maar heb nog nooit problemen gehad met met een 70cc.
Hondaherder
Banden plakker
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 03 apr 2023, 20:57

Re: Help! Bijna 16 :)

Ongelezen bericht door Hondaherder »

Skakelbr schreef: di 04 apr 2023, 12:14 Politie en verzekeringen dreigen altijd ermee dat je daar grote problemen mee krijgt, heb alleen nog nooit gehoord van iemand dat de verzekeringen het heeft geweigerd. Het gaat er natuurlijk wel om hoe erg je hem hebt opgevoerd en of het ongeluk kwam omdat jij sneller ging dan dat je legaal mocht gaan. Als jij met 80 een kind dood rijdt denk ik niet dat je verzekeringen daar blij mee gaat zijn.
Maar laat je daar niet door afschrikken. Zolang jij gewoon verantwoord rijd en niet als een malloot met 80 door de bebouwde kom heen sjeest is de kans erg klein dat je er problemen meer krijgt. Ik heb nog nooit een begrensde schakelbrommer gezien of aangeraakt in m'n leven dus ik denk niet dat er veel gevallen zijn was een geweigerde verzekering.

Geen olipomp is geen probleem voor dagelijks rijden. je moet gewoon zelf mengen, kost iets meer tijd maar dan weer je ook zeker dat het de goede benzine/olie verhouding is.
Verder is onbegrensd(opgevoerd) rijden ook echt een kwestie van geluk en omgeving. Ik woon tussen 2 steden en rij al een dik jaar elke dag door de stad heen maar heb nog nooit problemen gehad met met een 70cc.
Dank voor reactie, woon zelf in Twente. Denk eraan om dan alleen cdi te ontgrenzen aangezien dit makkelijk is met wok en omdat je geen duidelijke dingen doet om garantie/verzekering te schenden. Of moet je hierbij grotere carb/sproeier?

Hoe zit het met mengen dan? Ik zie jongens tanken waarna ze olie toevoegen en schudden meer dit lijkt me niet de handigste optie, of dit iedereen dit?
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Help! Bijna 16 :)

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Bijna iedereen die opgevoerd rijd ;)
Ik doe zelf altijd eerst de olie erin dan hoef je ook niet echt te schudden. Snap niet helemaal waarom iedereen het achteraf er in doet. Miss voor het geval de pomp het niet doet ofz. Je hebt trouwens gewoon mengflesjes waarop streepjes staan voor hoeveel olie per liter je erin moet gooien. Dus je hoeft niet met een een of andere maatbeker te klooien.

Misschien wel een grotere sproeier maar dat weet ik niet zeker.
Bij onbegrensde cdi hoef je geen andere carb hoor. Pas vanaf groter cilinders is dat nodig, zelf dan niet altijd.
Weet alleen niet of beta ook standaard een prop in de uitlaat heeft, anders zou je deze helemaal/deels eruit kunnen boren.
Kata 2.0
Tuner
Berichten: 328
Lid geworden op: wo 09 feb 2022, 12:46
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Help! Bijna 16 :)

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Ik vermoed dat degenen die er achteraf de olie in gooien misschien ooit al ns hebben voorgehad dat ze minder benzine in hun tank kregen wegens niet genoeg plaats of zoals u zegt een fout met de pomp. Als ze dan eerst al de olie er hadden ingegooid komt dat niet goed.

Maar eerlijk gezegd is eerst de olie er in en dan de benzine zoals u zegt beter ivm het mengen.
Hondaherder
Banden plakker
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 03 apr 2023, 20:57

Re: Help! Bijna 16 :)

Ongelezen bericht door Hondaherder »

Skakelbr schreef: di 04 apr 2023, 19:21 Bijna iedereen die opgevoerd rijd ;)
Ik doe zelf altijd eerst de olie erin dan hoef je ook niet echt te schudden. Snap niet helemaal waarom iedereen het achteraf er in doet. Miss voor het geval de pomp het niet doet ofz. Je hebt trouwens gewoon mengflesjes waarop streepjes staan voor hoeveel olie per liter je erin moet gooien. Dus je hoeft niet met een een of andere maatbeker te klooien.

Misschien wel een grotere sproeier maar dat weet ik niet zeker.
Bij onbegrensde cdi hoef je geen andere carb hoor. Pas vanaf groter cilinders is dat nodig, zelf dan niet altijd.
Weet alleen niet of beta ook standaard een prop in de uitlaat heeft, anders zou je deze helemaal/deels eruit kunnen boren.

Ja hebben ze wel dacht ik… dank voor reactie!
Zou je een beta enduro racing boven de beta enduro sport kiezen of zijn die brommers niet jouw ding?
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Help! Bijna 16 :)

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Weet er niet veel vanaf maar had ze net even opgezocht.
De racing is natuurlijk wel wat dikker, ups voorvork, dubbele radiateur (perfect voor een iets groter cilindertje ;) ), fatbar stuur en nog wat andere dingen. Zie je natuurlijk wel terug in het prijskaartje maargoed dan heb je ook wat.
Zou zelf eerder een supermoto uitvoering nemen maar dat komt vooral omdat ik hem voor dagelijks zou gebruiken op de weg, en dat rijdt met noppenbanden toch wat minder. Maar als ik in een gebied zou wonen maar je ook een beetje de bossen in kan zou ik een enduro wel overwegen.
Hondaherder
Banden plakker
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 03 apr 2023, 20:57

Re: Help! Bijna 16 :)

Ongelezen bericht door Hondaherder »

Skakelbr schreef: wo 05 apr 2023, 21:58 Weet er niet veel vanaf maar had ze net even opgezocht.
De racing is natuurlijk wel wat dikker, ups voorvork, dubbele radiateur (perfect voor een iets groter cilindertje ;) ), fatbar stuur en nog wat andere dingen. Zie je natuurlijk wel terug in het prijskaartje maargoed dan heb je ook wat.
Zou zelf eerder een supermoto uitvoering nemen maar dat komt vooral omdat ik hem voor dagelijks zou gebruiken op de weg, en dat rijdt met noppenbanden toch wat minder. Maar als ik in een gebied zou wonen maar je ook een beetje de bossen in kan zou ik een enduro wel overwegen.
Dank, de racing vind ik zelf dikker met die voorvork en kappen. Maar is wel aanzienlijk duurder terwijl hij als enige geen automatische mengsmeer heeft… verder zijn hiet best veel mooie Paden voor een enduro brommer, al ga ik hem wel als daily gebruiken.
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Help! Bijna 16 :)

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Dat ie geen pompje heeft komt door de betrouwbaarheid. Zo'n pompje kan de begrensde toeren aan, als je hem ontgrensd wordt hij onbetrouwbaarder. Nu is de racing echt bedoeld voor lange enduro/cross iets wat je beter op mengsmering kan doen dan met een olipomp dus daar zit wel een gedachte achter hoor. Verder zou ik wel nog ergers wel een testrit maken op een brommer met noppenbanden. Ik heb wel gehoord dat het erg hobbelig en onstabiel voelt op de weg.
Plaats reactie