Stel je eigen voor topic.

Hier kun je al je off-topic of niet Derbi gerichte berichten kwijt.
ebervanroij
Pro tuner
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 07 sep 2014, 23:51
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Treme 50 SM 2005 (sold)
Rieju RRX 50 2006 (sold)
KTM RC125 2017 (sold)
Cagiva Raptor 125 2005 (sold)
Kawasaki Ninja ZX6R 2001

Ford Fiesta 1.4 2003 (sold)
Subaru Impreza WRX 2002
Locatie: Helden, Limburg

Re: Stel je eigen voor topic.

Ongelezen bericht door ebervanroij »

jezus, dikke Aprilia's man! :thumbup: Misschien ook een foto'tje van je Subaru? ;p en welkom op het forum!
Afbeelding
luukrs
Banden plakker
Berichten: 6
Lid geworden op: za 07 feb 2015, 10:47
Vervoersmiddel: Derbi GPR Nude Clio 3 RS Clio 1 16V Racer

Re: Stel je eigen voor topic.

Ongelezen bericht door luukrs »

Goedemorgen,
Even kort voorstellen ik ben Luuk 22 jaar en woon in Noord Holland.
Sinds 3 weken eigenaar van een Derbi GPR Nude. De brommer loopt ongeveer 85 en rijdt echt heerlijk :thumbup:
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
TotoMoto
Banden plakker
Berichten: 6
Lid geworden op: di 03 feb 2015, 16:13
Vervoersmiddel: Derbi

Re: Stel je eigen voor topic.

Ongelezen bericht door TotoMoto »

Mooi fietsie hoor! :thumbup:
Gebruikersavatar
Derbi95
Pro tuner
Berichten: 531
Lid geworden op: za 20 aug 2011, 01:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda Drd Racing, Opel Corsa 1.2 16v
Locatie: Naaldwijk, Westland

Re: Stel je eigen voor topic.

Ongelezen bericht door Derbi95 »

die repsol aprilia rs50 :wub:
vanHouten
Banden plakker
Berichten: 0
Lid geworden op: zo 29 mar 2015, 22:09
Locatie: Kollum

Re: Stel je eigen voor topic.

Ongelezen bericht door vanHouten »

Hoi,

Ik ben Yoram en kom uit Friesland.
Ik word 2 April 16, en ben nu bezig voor het brommerrijbewijs.
Op mijn 13e heb ik een puch aangeschaft. sindsdien meerdere puchjes gehad.
Ik ben al een tijdje van plan om een Derbi Senda aan te schaffen.
En die gaat er komen ook! :thumbup:

Groetjes
jan180500
Banden plakker
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 15:53
Vervoersmiddel: derbi senda sm x-race 2007
Locatie: uddel

Re: Stel je eigen voor topic.

Ongelezen bericht door jan180500 »

Hoi,
Ik ben Jan en ik kom uit Uddel, een dorpje vlakbij Apeldoorm opde veluwe.
Ik sleutel al erg lang aan brommers en scooters maar ben nu bezig met mijn derbi senda x race uit 2007 omdat ik binnenkort(23 april) mijn praktijk examen ga doen en die brommer als daily wil.
Fotos van die brommer komen binnenkort een keer! :thumbup:
WasmachinemanTT5-R
Banden plakker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 09 apr 2015, 00:40
Vervoersmiddel: ik: GT iDrive 5 2.0 2007
Ouders: Focus C-Max 1.6 2005
Paps: Derbi GP1 Open

Re: Stel je eigen voor topic.

Ongelezen bericht door WasmachinemanTT5-R »

Toch maar ff voorstellen dan (A)

Oi! Dennis hier, of zoals veel Nederlanders ondertussen kennen van elders op het internet, Wasmachineman. Met of zonder TT5-R of NL erachter trouwens.

Een 17 jarige (in Juni 18 :D ) Rosmalenaar die eigenlijk niks met Derbi's heeft, qua brommers heb ik best lang bij m'n oom een Tomos A35 gehad, die ik uiteindelijk verkocht heb omdat hij wel heel erg op was. (had bijna geen compressie meer maar reed nog wel redelijk :P)

M''n vader rijdt zelf een Derbi GP1, volledig ontgrenst met een Sito Plus uitlaat.

De enige andere Derbi-eigenaar die ik ken woont een paar deuren verder, die heeft een Senda dacht ik, al was dat lang geleden.
stefanwinter
Beginnende tuner
Berichten: 246
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 20:14
Vervoersmiddel: KTM 525 EXC
Merc CLS500
Merc S500
Derbi 85cc
Locatie: Ijmuiden

Re: Stel je eigen voor topic.

Ongelezen bericht door stefanwinter »

hallo,
Ik ben Stefan, 17 jaar, 2 jaar senda rijder en ben al tijdje lid maar heb verders niks mee gedaan.
Woon nu in IJmuiden, daarvoor in Bergen op Zoom,
Heb Derbi's soort van geïntroduceerd in Bergen, niemand kende het blijkbaar en na mij zag ik er in eens steeds meer haha.
Voor de senda had ik sinds mijn 11de een bami raptor quad met wel125cc'tjes :lol: (chinese cc's stellen dus niks voor). 3x het blok vervangen, daarna was ik het zat, laatste blok ligt nu ook in de kliko en ben er nu een Derbi blokje in aan het maken. Past al aardig.

Deed Hbo werktuigbouw te Delft maar was niet zo een succes helaas, volgend jaar Mbo bij Tata Steel IJmuiden hopelijk

Ik zoek schakelrijders hier in de regio, na het verhuizen nog niet veel contact gelegd hier. Komt vooral ook omdat ik hier niet naar school ga en er geen uitgaansgelegenheden hier in IJmuiden zijn helaas. :thumbdown:
Fabioxz schreef: Overtoeren.. makkelijk gezegt: Je blok maakt steeds meer toeren maar je snelheid blijft het zelfde..
dani50
Banden plakker
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 29 mei 2015, 15:24
Vervoersmiddel: motor

Re: Stel je eigen voor topic.

Ongelezen bericht door dani50 »

Hey iedereen! Mijn naam is Daan en ik ben helaas nog niet in het bezit van een Derbi maar dat gaat hopelijk snel gebeuren. Ik wilde graag wat meer informatie en ervaringen lezen dus vandaar dat ik me op dit forum heb aangemeld..
Gebruikersavatar
DerbiSendaWouter
Pro tuner
Berichten: 853
Lid geworden op: za 18 mei 2013, 22:44
Vervoersmiddel: Derbi Evo Limited Edition
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Stel je eigen voor topic.

Ongelezen bericht door DerbiSendaWouter »

Welkom op het forum Daan! :happy:
Always Strive And Prosper
Rene M
Beginnende Derbi fan
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 11 okt 2015, 19:12
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD

Re: Stel je eigen voor topic.

Ongelezen bericht door Rene M »

Volgens mij hebben mijn zoon en ik ons ook nog niet voorgesteld.

Ik ben Rene 43 de vader van Thijs hij is bijna 18. ik ben getrouwd met Sas en we hebben 2 border terriërs Phos (reu) en Sophie (teefje)

Mijn zoon en ik hebben allebei een passie voor techniek. Hij heeft naast de derbi uit 2005 ook een vespa citta gilera uit 1987 (snorbrommer) met een 13/13 carb, mallosi filter, gianelli met korte bocht en vario met bromklok. Ding trekt lekker vlot op en loopt 55 km/h

Zelf rij ik 6 dagen in de week 50 km per dag op een gloednieuwe kymco agility 16+. Heerlijke scooter en betrouwbaar top net geen 60 km/h hoeft van mij ook niet harder het is een dagelijkse brommer en moet de komende jaren het elke dag doen. Hiervoor had ik een kymco super 8 maar die had na 40.000 km flink wat onderhoud nodig en dit was financieel niet verantwoord. Daarnaast heb ik ook een citta gilera maar dan uitgevoerd als racer. Hij heeft 16 inch ster velgen, versterkte voorschokbrekers, puch sportstuur met snelgas, ronde puch koplamp, gilera teller die tot 140 km/h gaat, 70 cc blokkie met uitgevijld carter en 13 mm inlaat, 13/13 carb, snelle vario, verstevigde brug, verlaagde achtervering, aangepaste buddy. Verder moeten er nog remschijven op. Het geheel ga ik eerst in elkaar zetten en eerst test rijden dan gaat alles weer uit elkaar om in de juiste kleur gezet te worden.

Thijs heeft nog niet zijn auto rijbewijs maar heeft wel al een auto. Hij heeft mijn oude Volvo 245 estate van 1982 gekregen. Het is een project maar we gaan hem helemaal zijn smaak maken. Het is van origine een California import auto welk toen al was voorzien van airco, lederen bekleding, cv, electrische ramen, cc, injectie motor, 4 traps automaat. Verder gaan we hem hoogglans zwart maken met veel gepolijst RVS en aluminium. Er komen period alu velgen van een Volvo 240 turbo onder te liggen. Hij wordt verlaagd. Er komt een veerpoot brug in en dikkere stabi's. Verder zijn er plannen om er een 2,3 turbo motor in te leggen van een Volvo 940. Deze kun je zonder al teveel aanpassingen naar de 190 pk krijgen. Standaard hebben ze 135 PK.

Verder ben ik bezig met een opel admiral uit 1974 en samen met mijn vader hebben we ook nog een fiat 850 uit 1968.

Dit alles staat in mijn werkplaats waar ik plek heb voor deze 3 auto's. opel op de brug, de Volvo eronder en de fiat ernaast.

Verder ben ik al 14 jaar bezig met het restaureren van onze woon winkel pand uit 1912. Heb 90% alles zelf gedaan. En daarnaast ben ik ook veel te vinden in mijn zelf gebouwde schuur achter het huis. Hij is niet groot maar alles heb ik erin wat ik nodig heb. Hij is van hout met een puntdak. volledig geisoleerd en staat zoals een zaanse schuur hoort te zijn op gemetselde poeren. In deze schuur restaureren en repareren we dus onze brommers en zelf ben ik ook liefhebber van de zaansche molens en ja dan moet je deze ook zelf hebben maar dan in het klein. De kleinste heeft een vlucht van 1,75 mtr en de grootste heeft een vlucht van 3 mtr, de laatse komt dus ook op de schuur en kan als het moet ook molen steentjes of iets anders aandrijven. Vroeger werden deze molens veelal gebruikt door particulieren als stamper molen of latten zagers. Verder ben ik ook bezig met het opbouwen van een transport fiets. Frame is van 2006 maar alle andere onderdelen zijn van 1940 tot eind jaren 70. oja oude lampen radio's restaureer ik ook al sinds mijn 15e jaar.

Foto's upload ik morgen wel ik ga zo naar mijn bedje toe het is half 4 in de nacht.
D25
Pro tuner
Berichten: 1024
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 22:51
Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR
Locatie: onder een steen in overijssel

Re: Stel je eigen voor topic.

Ongelezen bericht door D25 »

:blink: KIJK dat is pas een introductie :thumbup:
Yezzz schreef:
kevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen? :haai:
Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shh
Rene M
Beginnende Derbi fan
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 11 okt 2015, 19:12
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD

Re: Stel je eigen voor topic.

Ongelezen bericht door Rene M »

Ik had nog wat foto's beloofd van de projecten

mijn zoon zijn citta. Op de film nog zonder vario dus erg braaf.

Afbeelding

zo was ie bij aanschaf

Afbeelding

de opbouw

Afbeelding

mijn project wat nu even stil staat

Afbeelding

dit is de opel admiral 6 cill 2,8 ltr uit 1974

Afbeelding

Afbeelding

de auto van mijn pa welk eerst van mij was en eigenlijk ook weer van mijn wordt als hij hem zat is. Het is een fiat 850 uit 1968

Afbeelding

Afbeelding

De Volvo 245 estate uit 1982 oorspronkelijk komt deze uit Amerika (California)

Afbeelding

mijn werkplaats welk 2 jaar oud is. volledig geisoleerd en voorzien van centrale verwarming. Het rechterdeel huur ik dus.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

onze woning wat vroeger een tabaks waren winkel en woning was. Nu is het een woning geworden. Heel veel onderhoud moeten plegen. Vanaf nieuwe fundering tot aan het dakbedekking aan toe. Ook inwendig is alles nieuw.

Afbeelding

Afbeelding

mijn schuur achter in de tuin. Op de eerste foto nog niet helemaal af, maar hij staat er al 10 jaar. Tja met zoveel projecten en ook 40 uur per week werken duurt alles ff langer.

Afbeelding

zo ziet ie er nu uit. het grote raam heeft in de roedjes nu ook glas latten. Schuur is nog steeds in aanbouw want de dakgoten hebben hun beste tijd gehad en ik heb nog wat schilder werk. Binnen ben ik ook druk bezig elke vierkante cm muur is voor gereedschap gereserveerd. heb ik nog geen foto's van. Maar ik hou ook van oude prulletjes zoals jullie kunnen zien.

Afbeelding

Afbeelding

boerendeur in aanbouw

Afbeelding

mijn transport fiets, ook een projectje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

1 van mijn model molens, deze heb ik sinds mijn 12e jaar. Deze heeft een vlucht van 2,5 mtr. De roeden heb ik destijds zelf gemaakt. De romp en de kap heb ik gekregen.

Afbeelding

Afbeelding

nou dit was het zo een beetje.
miloir
Beginnende Derbi fan
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 05 okt 2015, 00:48
Vervoersmiddel: DRD PRO 2007 / Octavia 2015

Re: Stel je eigen voor topic.

Ongelezen bericht door miloir »

Hallo,

mijn naam is Michael, 24 jaar, uit Spijkenisse.

ik ben in het bezit van een DRD Pro uit 2007 voor de fun en een auto als daily.
deze drd pro heb ik in 2007 nieuw gekregen van mijn vader,
toen ik 17 was heb ik contact met hem verbroken en uiteindelijk de brommer terug gegeven.
ondertussen een full time baan, koophuis, vrouw en huisdieren.
in juni 2015 kwam ik op internet een reclame van marktplaats tegen waar 3 advertenties op stonden, op 1 van de kleine foto's dacht ik een drd pro te herkennen, nieuwsgierig geworden en toch even klikken.
ik herkende mijn oude brommer in alles wat ik zag en een nostalgisch gevoel ging door me heen, ik heb de adverteerder gemaild om te vragen of het kenteken het zelfde was, hij belde me en zei dat dat zo was.
ik ben er direct heen gereden en heb hem gekocht.
hij is niet meer in de nieuwstaat als hoe ik hem ooit ontvangen en gehouden heb maar ik ben van plan hem in zn oude glorie te herstellen en zal hier een project voor aan maken.

classic love story :wub: :mrgreen:

zo was hij toen hij net nieuw was
Afbeelding
D25
Pro tuner
Berichten: 1024
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 22:51
Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR
Locatie: onder een steen in overijssel

Re: Stel je eigen voor topic.

Ongelezen bericht door D25 »

geile pro :wub: en welkom op het forum
Yezzz schreef:
kevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen? :haai:
Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shh
miloir
Beginnende Derbi fan
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 05 okt 2015, 00:48
Vervoersmiddel: DRD PRO 2007 / Octavia 2015

Re: Stel je eigen voor topic.

Ongelezen bericht door miloir »

dankje, hij ligt nu helemaal uit elkaar om opnieuw op te bouwen.
het is een fun brommer, ik rij alleen in de zomer dus ik heb nog tijd zat
Handigeharry1980
Banden plakker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 05 sep 2016, 17:06
Vervoersmiddel: Yamaha TZR50 VR edition 2006

Re: Stel je eigen voor topic.

Ongelezen bericht door Handigeharry1980 »

Goedenmiddag.

Zal mij even voorstellen:

Ik ben Menno, ben ondertussen 35 jaar (jajaja ouwe zak ik weet het) kom uit IJmuiden en ben woonachtend in Enschede.
naast werken ben ik voornamelijk bezig met projectjes, zo had ik dus een Aerox uit 2005 die anderhalf jaar heeft stilgestaan weer aan de praat gekregen, op uitgekeken en nu dus een nieuw project gestart.
Het betreft hier om een Yamaha TZR50 VR uit 2006 die ook naar mij gevoel lang heeft stilgestaan, maar ondertussen al weer rijd :thumbup:

Afbeelding

Maar nog veel werk aan te doen, wat uiteindelijk wel goed komt
Gooncy
Pro tuner
Berichten: 1264
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005

Re: Stel je eigen voor topic.

Ongelezen bericht door Gooncy »

Welkom op het forum! :woot:
DRD EDITION
Handigeharry1980
Banden plakker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 05 sep 2016, 17:06
Vervoersmiddel: Yamaha TZR50 VR edition 2006

Re: Stel je eigen voor topic.

Ongelezen bericht door Handigeharry1980 »

Zo, daar waren we weer.

Flink wat opgeschoten met de tzr (had er nog een ander projectje bij gehaald)

Afbeelding

naar

Afbeelding

toen

Afbeelding

en nu

Afbeelding

Persoonlijk vind ik de R1 kappen er mooier onder dan het origineel.
Gebruikersavatar
Knissaw
Pro tuner
Berichten: 813
Lid geworden op: vr 11 dec 2015, 15:50
Vervoersmiddel: Lammers black edition
Derbi X-treme 2003 [sold]
Orion Rx50 Xtreme 50cc [sold]
Locatie: Deventer

Re: Stel je eigen voor topic.

Ongelezen bericht door Knissaw »

Strak ding geworden! Alleen jammer van die scheur in de voorkap :emo:
Afbeelding
#BIDA50NAKT, ECHTE BIDA, (NOG) NIET GENAKT +5 PK
Plaats reactie