Keihard 2-takt geweld Stieltjesplein !!

Wil je een meeting organiseren? Of wil je deelnemen aan een meeting? Dan is dit de plek.
Gebruikersavatar
Narco
Tuner
Berichten: 442
Lid geworden op: di 04 apr 2017, 17:50
Vervoersmiddel: Derbi Xrace bj 2006, Derbi Xtreme bj 2007, Ford Fiesta bj 2012

Keihard 2-takt geweld Stieltjesplein !!

Ongelezen bericht door Narco »

Vandaag op Koningsdag was weer de grote legendarische brommer meeting op het Stieltjesplein bij Fred Motoren in Rotterdam.

Deze wordt sinds 1985 ieder jaar op Koninginnedag gehouden, met voornamelijk schakels, Zundapp en Kreidler, maar ook een Derbi, Puch maxi, Honda MT/MTX/MB enzovoorts kom je er tegen. Maar GEEN scooters.

Keihard tweetakt geweld dus, rondom het event wordt dan ook met zwaar illegale snelheden gereden.

Ik zag de aanwezige politieagenten regelmatig behoorlijk zuur kijken telkens als er weer een groep brommers met snelheden van dik boven de 100 km/uur over de Willemsbrug en Erasmusbrug kwamen aanzetten.
Maar op een dag als deze blijft het bonnenboekje in de zak, iets wat overigens jaren terug wel anders was want ik heb in de jaren 80 en 90 al menig vechtpartij en arrestaties meegemaakt op deze Stieltjesplein meetingen.

Ook nu waren er weer brommers met een top van boven 150 km/uur, gewoon op bromfietskenteken, vaak uitgerust met roterende inlaat en zeer laag geplaatste clipon stuurtjes, droge koppelingen of met het membraam rechtstreeks op het carter enzovoorts.
Behalve zwaar getunde 50cc,70cc, 80cc 125cc, 175 cc op bromfietskenteken waren er ook enkele Zundapp's op motorfietskenteken en ook diverse Zundapp crossers.

Vele brommerblokjes lieten horen dat ze de 16.000 toeren makkelijk aankonden en ook hier keken de politieagenten met een zuur gezicht de andere kant op.
Ook mijn vrouw werd na een uur al gek van het gejengel en gejank van de hoogtoerige blokjes en de 2 takt walm en ging maar ergens koffiedrinken.
Dit terwijl ikzelf bijkans een lichte erectie kreeg van al dit keiharde 2-takt geweld.

Als liefhebber van opgevoerde en zwaar getunde schakkels moet je gewoon bij dit event aanwezig zijn ... vind ik.

Voor mijn eigen archief heb ik meer dan 500 foto's gemaakt, teveel om het forum te plaatsen maar hier toch een kleine selectie.

Marco

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
4-takt krijg de tering, ik rij mengsmering !!
Gebruikersavatar
Narco
Tuner
Berichten: 442
Lid geworden op: di 04 apr 2017, 17:50
Vervoersmiddel: Derbi Xrace bj 2006, Derbi Xtreme bj 2007, Ford Fiesta bj 2012

Re: Keihard 2-takt geweld Stieltjesplein !!

Ongelezen bericht door Narco »

Ik had ook binnen in de winkel wat foto's gemaakt, maar door het slechte licht en de spiegelende vitrine ruiten vielen die een beetje tegen, zijn bijna allemaal mislukt.
De vitrines lagen ramvol met tuningsspul, zoals vette cilinders, dikke carburateurs waarvan ieder 2 takt hart sneller gaat kloppen en zeker met de toffe sfeer van de ronkende brommers op het plein voor de winkel.

Fred (Fred van Hemert) stond zelf in de winkel, iedere bezoeker kreeg van hem vandaag gratis koffie en cake dus dat betekende honderden bakjes koffie uitdelen en even zoveel plakken cake.

Fred heeft een grote of kleinere rol gespeeld in het leven van menig Rotterdamse jongen, bij mij in ieder geval een grote rol.
In 1984 zag ik bij een bezoek aan Fred een VHS 6 bak in de etage liggen voor 600 gulden, dit zou mijn 2e VHS blok worden.
(En in 1984 kon je met een VHS blok iedere meid op school krijgen, iets wat nu ondenkbaar is).

Marco

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
4-takt krijg de tering, ik rij mengsmering !!
Plaats reactie