brommer kopen

Algemene vragen over Derbi.
bartvdl
Tuner

brommer kopen

Ongelezen bericht door bartvdl »

Ik heb een mooie aprilia sx gezien op internet, ik vind hem erg mooi, maar ik twijfel nog of dat ik hem wel zou kopen of niet.
Hij staat volledig in orde en origineel, en heeft een goeie 19000 km op de teller en is van het bouwjaar 2006 (derbi NT blok dus).
En ik weet niet precies hoeveel hij waard is met zo veel kilometers op de teller, als ik hem heb ben ik van plan om er mee naar school te rijden en na enkele maandjes de motor reviceren (als dat nodig is). Al het advies is welkom!
foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
foto's blijven eigendom van de eigenaar
paperclip
Banden plakker
Vervoersmiddel: Yamaha TZR
Kawasaki CSR

Re: brommer kopen

Ongelezen bericht door paperclip »

Ik zou het doen, er zit een NT blok onder dus dat scheelt ook natuurlijk, maar het hangt volledig af van de vorige eigenaar.

als hij dat ding "origineel" houdt omdat die er geen dopert vanaf weet, tja dan zal er wss wel wat achterstallig onderhoud zijn, maar zolang dat ding nog goed rijdt en geen rare trekken vertoont dan is het gewoon goed.

Vertrouw NOOIT qua onderhoudt wat de vorige eigenaar zegt om de prijs omhoog te krikken, je kan niet in het blok kijken en hij kan simpelweg dat ding helemaal lam gereden hebben met 80cc en dan de originele onderdelen erop voor de verkoop, dus als je hem koopt, reviceer hem zodra je de tijd ervoor hebt.
bartvdl
Tuner

ok, hij zegt dat hij hem altijd heeft laten onderouden bij een dealer, hoeveel zou de brommer waard zijn?
mvg
yordii
Tuner
Vervoersmiddel: derbi senda x-race 2010 sm, in progress

Ongelezen bericht door yordii »

ik zou onderhoud's bonetjes vragen als hij deze nog heeft dan weet je zeker dat hij onderhouden is,
en een test rit doen, geen bang hebben je MOET hem eens goed doortrekken, als hij zegt dat niet kan voor een reden afbieden
bartvdl
Tuner

en als ik hem dan zou hebben, en ik ga hem reviseren, wat raden jullie aan voor cilinder/krukas? Het moet echt slijtvast zijn, moet er +-15km mee naar school en terug, dus moet wel lang mee gaan zonder dat ik een zuiger ofzo moet vervangen
yordii
Tuner

ik raad een airsal cilinder wel aan, zijn redelijk slijtvast maar wel iets sneller, ook trek deze beter op
voor de krukas raad ik je persoonlijk een dopler aan maar er zijn nog goede krukas merken

ook heb je nog andere merken die goede cilinders leveren
bartvdl
Tuner

yordii schreef:ik raad een airsal cilinder wel aan, zijn redelijk slijtvast maar wel iets sneller, ook trek deze beter op
voor de krukas raad ik je persoonlijk een dopler aan maar er zijn nog goede krukas merken

ook heb je nog andere merken die goede cilinders leveren
en een originele cilinder en krukas? bij easyparts is de cilinder en zuiger rond de 150 en bij opvoeren.nl is de krukas rond de 150 euro
alleen weet ik niet of dat er voor die prijzen ook nog betere cilinders en krukassen zijn?
+ik hoef niet sneller te gaan dan origineel, ga toch begrenst rondrijden (ouders)
yordii
Tuner

de cilinders die ik je laten zien heb, was eigenlijk bedoelt om dat ze goedkoper zijn en even goed, btw het blijft niet bij de krukas en cilinder hoor, pakkingen, lagers, keerringen, bougie en vaak kom je nog onderdelen tegen die aan vervanging toe zijn,
en bij een 2dehands brommer die van een gewone burger komt, kan het zeker gebeuren dat er nog andere kosten komen zoals wiellagers ...
bartvdl
Tuner

yordii schreef:de cilinders die ik je laten zien heb, was eigenlijk bedoelt om dat ze goedkoper zijn en even goed, btw het blijft niet bij de krukas en cilinder hoor, pakkingen, lagers, keerringen, bougie en vaak kom je nog onderdelen tegen die aan vervanging toe zijn,
en bij een 2dehands brommer die van een gewone burger komt, kan het zeker gebeuren dat er nog andere kosten komen zoals wiellagers ...
ja was ook van plan om alle lagers en keeringen overal ook te vervangen, maar is deze cilinder een beetje goed:
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=2222
want ik heb gehoord dat airsal niet zo goed is afgewerkt :thumbdown:
en deze krukas:
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=8161
julianspaans
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi senda drd limited 2008 , Vespa LX 50

Ongelezen bericht door julianspaans »

wel wat extreem maar wel erg leuk kwa koppel en niet zo'n hele hoge top is een MHR Replica 80cc, rijd er zelf mee en is erg goed. Ook slijtvast door zijn 2 zuigerveren.
maar net wat je wilt.. :thumbup:
bartvdl
Tuner

ga sowieso niet voor 80cc, niet dat ik het niet zou willen, maar mag niet van mijn ouders, en de rollerbankboetes zijn in belgië ook iets hoger
bartvdl
Tuner

eigenlijk weet ik dus al wat ik ga doen, kopen en reviseren ;)
mag wel dicht
Kris
Moderator
Vervoersmiddel: Husaberg FE570 / Grande Punto Abarth / Derbi DRD Limited 08

Ongelezen bericht door Kris »

Suc6
julianspaans
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi senda drd limited 2008 , Vespa LX 50

Ongelezen bericht door julianspaans »