Derbi schakelas probleem?

Algemene vragen over Derbi.
buschpresident
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Aprilia Rs125

Derbi schakelas probleem?

Ongelezen bericht door buschpresident »

Hoi,

Ik heb mijn derbi nt blok gereviseerd. Na allerlei tegenslagen zoals een olielek, kvs lek, balansas verkeerd afgesteld, balansas vergeten te monteren ( :emo: ) dacht ik eindelijk klaar te zijn, maar nee dus.
Anyways, nu heb ik alles opgelost alleen kom ik met het probleem dat het schakelen gewoon kut gaat. Normaal als je hem in zijn 1 zet, kun je het pedaal niet verder omlaag duwen want het is de laagste versnelling. Dit kan bij mij wel opeens (voor de revisie was dit niet zo). Evenals de laatste versnelling (als ik er uberhaupt kom) kun je het pedaal gewoon omhoog duwen en veert die gewoon veer terug. Net alsof je gaat op (of af, in het geval van de eerste versnelling) schakelen maar dat ie hem niet pakt.

Dit is te zien in de eerste minuut van het filmpje. Op 1:43 is dit opeens wel goed?! Dat die dus niet meer verder naar beneden gaat en weer terug veert (normaal dus). (in 1:57 zit ie weer in z'n vrij)

Verder pakt hij de derde versnelling heel vaak niet goed. Het is net alsof er een vrij tussen zit maar opeens knalt ie er wel in (soms ook niet). Dit is te zien bij 0:55 - 1:25.
^ tijdens het rijden komt ie dus gewoon in een vrij-achtig iets terecht. Soms knalt ie toch in de versnelling (dat vind de bak niet leuk) maar soms ook niet, dan moet je de pook naar beneden duwen en weer omhoog en beetje kutten ermee dan lukt het wel.

En vanochtend toen ik naar school reed deed die helemaal stoer, hij wilde gewoon niet meer naar zn 3. Hij wilde die ook niet naar zn 1.

Het ligt 95% zeker niet aan de bak, maar aan de schakelas.
Iemand een idee?

Bvd.

http://www.youtube.com/watch?v=HIf7QcO58tg&feature=plcp" onclick="window.open(this.href);return false;
DERBI JOEY
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme SM 07

Re: Derbi schakelas probleem?

Ongelezen bericht door DERBI JOEY »

hoe kan jij hier mee rijden? en dan bedoel ik met de manier hoe je schakelpook erop zit, zit jou voet andersom op je been ofzo?
Limburger schreef:nog 1 week wachten. Dan eindelijk ook me ktm butplug
buschpresident
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Aprilia Rs125

Re: Derbi schakelas probleem?

Ongelezen bericht door buschpresident »

:lol: :lol: :lol: :lol: :palm: :emo: Dit is een Rs my07, dus met derbi blok met balansas en andere schakelwals
Plaats reactie