vraagje remklauwen en kroonplaten

Algemene vragen over Derbi.
Daantjeuuuu
Pro tuner
Berichten: 1144
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 22:22
Vervoersmiddel: Derbi senda drd
Locatie: huizen

vraagje remklauwen en kroonplaten

Ongelezen bericht door Daantjeuuuu »

de sneeuw ligt nu op de grond en omdat ik toch niet ga rijden, wil ik wat spulletjes naar de spuiter brengen, de remklauwen en kroonplaten.
ik heb daar wel een laar vragen over.
moet ik nog ergens speciaals op letten als ik de kroonplaten er af haal, bijv lagers enz.
en de remklauwen, ik weet dat die uit elkaar moeten, en alles er uit moet halen.
wat moet ik daar bij verwachten? kan ik hem gwn openschroeven en zuigertje en rubbertjes er uithalen?
ik las ergens dat zoon zuiger weer heel moeilijk terug er in is te krijgen, en wat is slim om te vervangen? ik hoor het graag :happy: :thumbup:
Afbeelding
Timmerman101 schreef:Planking with Derbi's
luco
Pro tuner
Berichten: 608
Lid geworden op: di 26 okt 2010, 19:20
Vervoersmiddel: derbi drd evo limited edition
Locatie: barneveld

Re: vraagje remklauwen en kroonplaten

Ongelezen bericht door luco »

- haal eerst je vork/wiel eruit. Dan kunnen je kroonplaten er zo uit. Denk er even om de volgorde van de ringen/bouten. Die zijn belangrijk. Maak er zo nodig even foto's van. En lagers blijven gewoon zitten in de meeste gevallen. Haal het gewoon rustig uit elkaar, dan volgt het voor zich.

- remklauwen; eerst leiding eraf. Pas op dat de remolie niet op je kappen komt. Dan schroef je heb van je vork af. haal je hem uit elkaar en alles inderdaad eruit halen. Kan misschien makkelijk zijn je leiding erop te houden, en je remblokken eruit. Zodat je je rem in kunt drukken zodat de remzuigers het eerste stuk al uit je klauwen zijn.
Afbeelding
Pieke schreef:het lijkt me dat iemand er behoorlijk wat moeite in heeft gestoken om m eruit te laten zien alsof ie er zo min mogelijk moeite in heeft gestoken
Daantjeuuuu
Pro tuner
Berichten: 1144
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 22:22
Vervoersmiddel: Derbi senda drd
Locatie: huizen

Re: vraagje remklauwen en kroonplaten

Ongelezen bericht door Daantjeuuuu »

luco schreef:- haal eerst je vork/wiel eruit. Dan kunnen je kroonplaten er zo uit. Denk er even om de volgorde van de ringen/bouten. Die zijn belangrijk. Maak er zo nodig even foto's van. En lagers blijven gewoon zitten in de meeste gevallen. Haal het gewoon rustig uit elkaar, dan volgt het voor zich.

- remklauwen; eerst leiding eraf. Pas op dat de remolie niet op je kappen komt. Dan schroef je heb van je vork af. haal je hem uit elkaar en alles inderdaad eruit halen. Kan misschien makkelijk zijn je leiding erop te houden, en je remblokken eruit. Zodat je je rem in kunt drukken zodat de remzuigers het eerste stuk al uit je klauwen zijn.
bedankt! silm op nieuwe zuigertjes en rubbertjes te kopen? lijkt mij wel he?
Afbeelding
Timmerman101 schreef:Planking with Derbi's
Gebruikersavatar
derbirijder16
Beginnende tuner
Berichten: 242
Lid geworden op: di 05 jun 2012, 18:08
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 85
Locatie: Amersfoort

Re: vraagje remklauwen en kroonplaten

Ongelezen bericht door derbirijder16 »

jup ik zou een dan helemaal reviceren heb je er langer plezier van
Agent : jongenman jij reed 90 waar je 50 mag
Jongen: Dat rij ik altijd :p
Plaats reactie