carb lekt benzine.

Algemene vragen over Derbi.
bramvl
Derbi fan
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 23 okt 2011, 22:21
Vervoersmiddel: derbi

carb lekt benzine.

Ongelezen bericht door bramvl »

Hallo iedereen,
Daarnet wou ik voor de eerste keer een grotere sproeier monteren. Toen ik de tweede schroef van de vlotterbak begon los te draaien begon er benzine te lekken. (Ik had me laten vertellen dat er bij mijn type derbi een vacuümpomp op zat en dat dit dus niet zou gebeuren) Omdat er benzine begon te lekken heb ik meteen terug de twee vijzen goed vastegdraaid. Maar toen deze terug vast waren bleef er toch een beetje benzine uitkomen. (een van de twee vijzen kon ik wel blijven aandraaien) Niet echt veel benzine want het drupt niet. De benzine komt langzaam tevoorschijn.
Mijn derbi is een xtreme van 2009.
Alle reacties zijn welkom, Alvast bedankt.

Mvg Bram.
Joram
Pro tuner
Berichten: 3671
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)
Locatie: Almelo

Re: carb lekt benzine.

Ongelezen bericht door Joram »

Je vlotterbak zit vol benzine dus dan is het nogal logisch dat er benzine lekt als je de boel loshaalt :roll:

Als je vlotter normaal werkt zou de benzine niet mogen doorstromen zodra je je vlotterbak weg hebt.
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
bramvl
Derbi fan
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 23 okt 2011, 22:21
Vervoersmiddel: derbi

Re: carb lekt benzine.

Ongelezen bericht door bramvl »

Joram schreef:Je vlotterbak zit vol benzine dus dan is het nogal logisch dat er benzine lekt als je de boel loshaalt :roll:

Als je vlotter normaal werkt zou de benzine niet mogen doorstromen zodra je je vlotterbak weg hebt.[/quot
Joram schreef:Je vlotterbak zit vol benzine dus dan is het nogal logisch dat er benzine lekt als je de boel loshaalt :roll:

Als je vlotter normaal werkt zou de benzine niet mogen doorstromen zodra je je vlotterbak weg hebt.
ah ok, maar nu de vlotter terug dicht is komt er nog steeds wat benzine uit.. kan ik iets beschadigd hebben bij het losdraaien ofzo?
alvast bedankt :)
Gebruikersavatar
kristof
Pro tuner
Berichten: 749
Lid geworden op: za 14 jul 2012, 20:02
Vervoersmiddel: derbi senda sdr 2002
Locatie: bornem, belgie

Re: carb lekt benzine.

Ongelezen bericht door kristof »

als het een originele carb is zou het kunnen dat gewoon dat pinnetje waar je vlotter mee vasthangt was is opgeschoven en daardoor tusssen je carb en je vlotter zit waardoor hij niet afsluit, heb dit ook al eens voorgehad :p :wall:
JeroenvR schreef:
Ronnie1997 schreef:heb wel Tune R luchtfilter te koop :D
Zitten daar ook gaten in? :dry:
bramvl
Derbi fan
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 23 okt 2011, 22:21
Vervoersmiddel: derbi

Re: carb lekt benzine.

Ongelezen bericht door bramvl »

kristof schreef:als het een originele carb is zou het kunnen dat gewoon dat pinnetje waar je vlotter mee vasthangt was is opgeschoven en daardoor tusssen je carb en je vlotter zit waardoor hij niet afsluit, heb dit ook al eens voorgehad :p :wall:
En dit kan ik zelf gemakkelijk oplossen? (heb nog nooit een carb open gedaan :oops: )
Gebruikersavatar
kristof
Pro tuner
Berichten: 749
Lid geworden op: za 14 jul 2012, 20:02
Vervoersmiddel: derbi senda sdr 2002
Locatie: bornem, belgie

Re: carb lekt benzine.

Ongelezen bericht door kristof »

ja, sluit je darm van je benzinetoevoer naar je carb af, maakt niet uit hoe met een griptang, of trek hem eraf en steek er een schroevendraaier in ofzo als hij maar geen toevoer heeft, dan gewoon je vlotterbak eraf halen en het pinnetje goed steken, het gaat veel gemakkelijker als je je carb even af je spruitstuk haalt, dan heb je dr ook een beter zicht op
JeroenvR schreef:
Ronnie1997 schreef:heb wel Tune R luchtfilter te koop :D
Zitten daar ook gaten in? :dry:
bramvl
Derbi fan
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 23 okt 2011, 22:21
Vervoersmiddel: derbi

Re: carb lekt benzine.

Ongelezen bericht door bramvl »

kristof schreef:ja, sluit je darm van je benzinetoevoer naar je carb af, maakt niet uit hoe met een griptang, of trek hem eraf en steek er een schroevendraaier in ofzo als hij maar geen toevoer heeft, dan gewoon je vlotterbak eraf halen en het pinnetje goed steken, het gaat veel gemakkelijker als je je carb even af je spruitstuk haalt, dan heb je dr ook een beter zicht op
Ok, ik ga dat nu eens proberen. Ik zal laten weten of het al dan niet gelukt is. Vriendelijk bedankt ;)
bramvl
Derbi fan
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 23 okt 2011, 22:21
Vervoersmiddel: derbi

Re: carb lekt benzine.

Ongelezen bericht door bramvl »

Probleem is opgelost, 1 van de twee vijsjes om de vlotter te bevestigen was afgebroken, vandaar het lek. En de benzine vacuümpomp werkte blijkbaar toch naar behoren :)
Bedankt voor de reacties, dit onderwerp mag dicht.
Plaats reactie