rieju mrx 125?

Algemene vragen over Derbi.
kevrie
Pro tuner
Berichten: 971
Lid geworden op: ma 08 jul 2013, 12:35
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race SM 2007 (verkocht)
Derbi senda drd '04 OT (Verkocht)
Kawasaki KDX 125 '92 (verkocht)
Peugeot fox (wheeliemachine) (Verkocht)
Sparta Happy snor (verkocht)
Suzuki DR 125 SM 2010 (verkocht)
Yamaha XT600 43F (1984)
TM Racing 300 '06
Locatie: wolvega

rieju mrx 125?

Ongelezen bericht door kevrie »

Hallo,

Ik vroeg mij af of hier ook mensen waren die bekend zijn met de rieju mrx 125. Het ziet eruit als een mooi motortje maar ik ken het merk amper. En als jullie zelf nog een mooie enduro motor weten voor a1 (11kw max) hoor ik het graag. Ik ken alleen: Yamaha xt, yamaha dt, ktm exc, derbi terra, kawasaki klx
D25 schreef:WAJ AJ U CRYING :emo:
Gebruikersavatar
J03P
Moderator
Berichten: 1771
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 13:08
Vervoersmiddel: -VW Golf MK 1 cabrio (sold)
-Derbi Senda DRD 2008 (sold)
-Peugeot 107 2012 Murdered out
-KTM 525 EXC full Akra
Locatie: ^--Up there

Re: rieju mrx 125?

Ongelezen bericht door J03P »

Rieju is een prima merk. Hier in Nederland is het niet zo bekend, maar in de mediterraanse landen is dit een van de grootste merken. Ze werken samen met Minarelli en Malaguti en maken prima brommers en motoren. Er zijn in Nederland genoeg dealers en onderdelen voor te verkrijgen. Sommigen beschouwen dit als een aftermarket merk, maar ik vind de prijs-kwaliteit verhouding prima.
Als je naar andere modellen wilt kijken, zijn de Yamaha xt, dt en mt ook prima motoren om op te beginnen. :thumbup:
It's what you crave!!
Pieke schreef: Ik hou van tieten :emo:
kevrie
Pro tuner
Berichten: 971
Lid geworden op: ma 08 jul 2013, 12:35
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race SM 2007 (verkocht)
Derbi senda drd '04 OT (Verkocht)
Kawasaki KDX 125 '92 (verkocht)
Peugeot fox (wheeliemachine) (Verkocht)
Sparta Happy snor (verkocht)
Suzuki DR 125 SM 2010 (verkocht)
Yamaha XT600 43F (1984)
TM Racing 300 '06
Locatie: wolvega

Re: rieju mrx 125?

Ongelezen bericht door kevrie »

Bedankt voor de nuttige informatie over rieju! Mijn twijfels zijn nu allemaal weg, want ik had verwacht dat het chinese namaak zou zijn, mede doordat een rieju helemaal niet duur is, al viel het me wel op dat rieju als 1 van de weinige al USD heeft direct uit de fabriek.
D25 schreef:WAJ AJ U CRYING :emo:
Mclaren
Tuner
Berichten: 492
Lid geworden op: ma 22 apr 2013, 15:31
Vervoersmiddel: Fiat 500L (origineel model)
Alfa Romeo 156
DRD Pro

Re: rieju mrx 125?

Ongelezen bericht door Mclaren »

Husqvarna SMS, ietsjes eerdere modellen zijn 2takt, als je ze ontgrenst heb je ook nog daadwerkelijk wat vermogen. :thumbup:
Gebruikersavatar
DerbiSendaWouter
Pro tuner
Berichten: 853
Lid geworden op: za 18 mei 2013, 22:44
Vervoersmiddel: Derbi Evo Limited Edition
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: rieju mrx 125?

Ongelezen bericht door DerbiSendaWouter »

Inderdaad Husqvarna SMS, ziet er ook nog eens 100x beter uit dan die Rieju MRX :shh:
Rieju Marathon 125 ziet er wel beter uit :dry:
Always Strive And Prosper
Xtreme06
Pro tuner
Berichten: 1282
Lid geworden op: ma 06 mei 2013, 18:51

Re: rieju mrx 125?

Ongelezen bericht door Xtreme06 »

Aprilia sx125 :wub:
Fantastisch uiterlijk en nog eens 2T bij :woot:

Enkel wat lastig te vinden 2ehands :emo:

Tis dat ik niet meedoe met dat a1 gelul anders werd het bij mij ook zo een :happy:
kevrie
Pro tuner
Berichten: 971
Lid geworden op: ma 08 jul 2013, 12:35
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race SM 2007 (verkocht)
Derbi senda drd '04 OT (Verkocht)
Kawasaki KDX 125 '92 (verkocht)
Peugeot fox (wheeliemachine) (Verkocht)
Sparta Happy snor (verkocht)
Suzuki DR 125 SM 2010 (verkocht)
Yamaha XT600 43F (1984)
TM Racing 300 '06
Locatie: wolvega

Re: rieju mrx 125?

Ongelezen bericht door kevrie »

Het gaat mij ook niet echt om snelheid maar om koppel, ook omdat ik de motor wil afstemmen op alle off the road ritten hier in de buurt (elke maand is er wel 1). ook het liefst 1 die niet te duur is in aankoop wegens studenten leven :sad:
D25 schreef:WAJ AJ U CRYING :emo:
RYZLuc
Tuner
Berichten: 334
Lid geworden op: do 21 mar 2013, 18:28
Vervoersmiddel: Motorhispania RYZ 2004 (Sold),
Motorhispania RYZ 2005 (project),
Aprilia SX 2010(sold),
Rieju SMX Pro

Re: rieju mrx 125?

Ongelezen bericht door RYZLuc »

Ik rijd een 50cc Rieju, echt een topbeest! Vooral door zijn prijs/kwaliteit verhouding. Ik zou over een jaar wel een 125 Marathon willen hebben, maar volgens mij zijn rieju motoren amper te koop in Nederland... :eerie:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Venlonaer
Pro tuner
Berichten: 1889
Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 20:59
Vervoersmiddel: Rieju KTMRX
Honda CR125 '93

Re: rieju mrx 125?

Ongelezen bericht door Venlonaer »

Als je niet duur wilt rijden koop je een 4 takt, bijvoorbeeld de MRX 125 (of een SMX 125).
Een Husqvarna SMS 125 en SX125 is 2 takt en niet zo betrouwbaar als een 4 takt motor.
Je kan altijd rekenen dat je zuiger vastloopt om welke reden dan ook en dat je dan zeker 400 achter de rug moet hebben en misschien wel meer. (cilinder oplappen, nieuwe zuiger etc.)

Deze zorgen heb je met een 4 takt motor niet.

Ja mooi, Husq is mooier en sneller dan een MRX klopt. Maar 2-3 keer zo duur en je zit dus met een minder betrouwbare motor.
sendaDRD2012 schreef:Heeft iemand een tip hoe ik verroeste schroeven kan loskrijgen?
the skullkid schreef:Je kan ook gewoon wenen en je tranen er op laten vallen.
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: rieju mrx 125?

Ongelezen bericht door royvi »

Venlonaer schreef:Als je niet duur wilt rijden koop je een 4 takt, bijvoorbeeld de MRX 125 (of een SMX 125).
Een Husqvarna SMS 125 en SX125 is 2 takt en niet zo betrouwbaar als een 4 takt motor.
Je kan altijd rekenen dat je zuiger vastloopt om welke reden dan ook en dat je dan zeker 400 achter de rug moet hebben en misschien wel meer. (cilinder oplappen, nieuwe zuiger etc.)

Deze zorgen heb je met een 4 takt motor niet.

Ja mooi, Husq is mooier en sneller dan een MRX klopt. Maar 2-3 keer zo duur en je zit dus met een minder betrouwbare motor.
:emo: Als je zo gaat denken, kun je beter de fiets pakken.
Je moet even voor jezelf helder hebben wat je met de motor wil gaan doen. Wil je vooral off the road ritten gaan rijden? Dan is een 125 viertakt echt te licht, en zul je een 125 tweetakt moeten hebben (die hebben al moeite met de dikke blubber op de off the road ritten). Zo nu en dan komt er een paar jaar oude voorbij (zoals een Husqvarna, of een Honda o.i.d.). Deze motoren zijn per definitie de beste keuze voor off the road ritten met het 11 kW rijbewijs. Een vriend van mij heeft een Husqvarna wr125 van 2005 gehad. Dit motortje liep goed, stuurde strak en behoefte relatief weinig onderhoud (als je naar 125 crossers kijkt). Een andere vriend van mij heeft een omgebouwde Honda cr125 crosser, loopt veel harder dan de Husqvarna (originele enduro) maar behoeft veel onderhoud.

Ga je echter vooral lekker stukjes touren over de weg, dan kun je inderdaad beter een viertakt kopen. Deze behoeven gewoon minder onderhoud, ze hebben echter wel stukken minder vermogen. De Rieju is m.i. een prima fiets, het blok komt geloof ik bij Yamaha vandaan, dus dat zit wel snor. De vering lijkt mij echter wel waardeloos als ik de plaatjes zo bekijk, niet geschikt voor off the road ritten. Een off the road ritje zal zo nu en dan zal wel mogelijk zijn, maar het houdt niet over.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Venlonaer
Pro tuner
Berichten: 1889
Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 20:59
Vervoersmiddel: Rieju KTMRX
Honda CR125 '93

Re: rieju mrx 125?

Ongelezen bericht door Venlonaer »

royvi schreef:
Venlonaer schreef:Als je niet duur wilt rijden koop je een 4 takt, bijvoorbeeld de MRX 125 (of een SMX 125).
Een Husqvarna SMS 125 en SX125 is 2 takt en niet zo betrouwbaar als een 4 takt motor.
Je kan altijd rekenen dat je zuiger vastloopt om welke reden dan ook en dat je dan zeker 400 achter de rug moet hebben en misschien wel meer. (cilinder oplappen, nieuwe zuiger etc.)

Deze zorgen heb je met een 4 takt motor niet.

Ja mooi, Husq is mooier en sneller dan een MRX klopt. Maar 2-3 keer zo duur en je zit dus met een minder betrouwbare motor.
:emo: Als je zo gaat denken, kun je beter de fiets pakken.
Je moet even voor jezelf helder hebben wat je met de motor wil gaan doen. Wil je vooral off the road ritten gaan rijden? Dan is een 125 viertakt echt te licht, en zul je een 125 tweetakt moeten hebben (die hebben al moeite met de dikke blubber op de off the road ritten). Zo nu en dan komt er een paar jaar oude voorbij (zoals een Husqvarna, of een Honda o.i.d.). Deze motoren zijn per definitie de beste keuze voor off the road ritten met het 11 kW rijbewijs. Een vriend van mij heeft een Husqvarna wr125 van 2005 gehad. Dit motortje liep goed, stuurde strak en behoefte relatief weinig onderhoud (als je naar 125 crossers kijkt). Een andere vriend van mij heeft een omgebouwde Honda cr125 crosser, loopt veel harder dan de Husqvarna (originele enduro) maar behoeft veel onderhoud.

Ga je echter vooral lekker stukjes touren over de weg, dan kun je inderdaad beter een viertakt kopen. Deze behoeven gewoon minder onderhoud, ze hebben echter wel stukken minder vermogen. De Rieju is m.i. een prima fiets, het blok komt geloof ik bij Yamaha vandaan, dus dat zit wel snor. De vering lijkt mij echter wel waardeloos als ik de plaatjes zo bekijk, niet geschikt voor off the road ritten. Een off the road ritje zal zo nu en dan zal wel mogelijk zijn, maar het houdt niet over.
Oke best ik overdrijf, ik bedoel het op de manier dat je gewoon een reserve moet hebben vanwege het feit dat 2 takt toch iets gevoeliger is. Zoals bij Tommy zijn MX125 zo zijn cilinder even was vastgelopen, nieuwe wand en zuiger erin... had dat ding nog geen half jaar en was in goede staat van de dealer afgekomen.
sendaDRD2012 schreef:Heeft iemand een tip hoe ik verroeste schroeven kan loskrijgen?
the skullkid schreef:Je kan ook gewoon wenen en je tranen er op laten vallen.
kevrie
Pro tuner
Berichten: 971
Lid geworden op: ma 08 jul 2013, 12:35
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race SM 2007 (verkocht)
Derbi senda drd '04 OT (Verkocht)
Kawasaki KDX 125 '92 (verkocht)
Peugeot fox (wheeliemachine) (Verkocht)
Sparta Happy snor (verkocht)
Suzuki DR 125 SM 2010 (verkocht)
Yamaha XT600 43F (1984)
TM Racing 300 '06
Locatie: wolvega

Re: rieju mrx 125?

Ongelezen bericht door kevrie »

Dan word het toch een 4t, msar dan zal ik kijken of ik er 1 kan scoren met een paar kw meer dan op papier, want 11kw is echt maar een opgefokt brommertje (sommige zelfs met meer pk)
D25 schreef:WAJ AJ U CRYING :emo:
Plaats reactie