Wheelie, stopteken negeren

Algemene vragen over Derbi.
Gebruikersavatar
pizzabezorger
Pro tuner
Berichten: 664
Lid geworden op: di 03 sep 2013, 17:51
Vervoersmiddel: Yamaha Neos
Derbi Sdr 03
Derbi Gp1 Racing
Derbi senda X-treme 05
Derbi Drd limited 08
Piaggio zip snor
Ktm exc 250
Derbi drd racing 07
Gilera Runner 172CC full malossi (motorkenteken)
Derbi DRD Racing 08 (project)
Locatie: Wahed raceauto

Wheelie, stopteken negeren

Ongelezen bericht door pizzabezorger »

Ik zit met een probleem, ik ben vanmiddag een stukje gaan rijden met een vriend, we reden weg bij een benzinepomp. We staan achter een grijze opel insignia en rijden rustig weg, ik had nooit door dat deze opel een politievoertuig was dus liet wat ruimte tussen de opel en mij in en maak een wheelie, een lange ook. Ik had mijn voorwiel nog niet aan de grond en zie een bordje omhoog komen. Omdat ik hier geen zin in had, meneer mijn kenteken niet had en ik alle kanten op kon ben ik er vandoor gegaan. Normaal rij ik altijd netjes en als ik een stopteken krijg wat regelmatig gebeurt voor controle als je op een schakel rijd stop ik altijd.

Maar omdat ik van mening was dat een wheelie betekent dat je je rbw mag inleveren heb ik gas bij gegeven en ben ik hem gepeert. omdat ik ze al vrij snel kwijt was ben ik op mijn werk de schuur in gereden om te wachten op mijn maat. Maar deze kwam niet en whatsappte mij dat hij gepakt was.

Later kom ik hem tegen en blijkt dat hij zich niet stil heeft kunnen houden en dat hij mijn naam door heeft moeten geven om niet op de roller te komen, wat ik overigens wel snap want met 100 op de roller is geen pretje. Hij heeft niks verkeerd gedaan dus mocht weer weg, ik daarentegen werd tegen de avond gebeld door de agent die mij een stopteken heeft gegeven.

Lang verhaal kort, aan de telefoon heb ik ontkend maar meneer wist 221%zeker dat ik het was dus word ik uitgenodigd op het bureau, ik heb aangegeven dat ik daar geen behoefte aan heb omdat ik er niks mee te maken heb. Maar dan zou er een bekeuring naar mijn huis gestuurd worden. Als ik op het bureau zou komen wou meneer een gesprek met mij aan gaan. Op de vraag of ik een bekeuring zou krijgen als meneer van mening is dat ik schuldig ben krijg ik geen antwoord. Waarop ik zeg, als ik een bekeuring krijg hoor ik dat graag van tevoren dan kan ik mij financieel voorbereiden. Waarop gezegd word dat ik mij waarschijnlijk niet financieel hoef voor te berijden.

Ik was al een tijdje van plan mijn frame te laten coaten dus dat lijkt mij nu het perfecte moment, dan kan mijn brommer iig niet langskomen voor controle (lijkt mij).

Mijn vragen,

Kan ik nog bekeuringen verwachten? Omdat het geen heterdaad is en er geen kenteken genoteerd is, deze was namelijk niet leesbaar omdat ze voor mij reden.

En is er een kans dat ik mijn brommer moet laten zien op het bureau? Hier is niks over gezegd maar het lijkt me niet vrij logisch. Helemaal als hij in onderdelen bij de coater ligt.

Dus zal ik daadwerkelijk alleen een preek krijgen over rijden op het achterwiel met een flinke waarschuwing?

Oh, en ja wheelies zijn dom ik weet het, opgevoerd rijden ook, vluchten ook, geen auto hebben ook. Maar dat is niet wat ik vraag. Ik ben mij zeer bewust van wat ik gedaan heb en weet dat dit niet kan, de consequenties zijn dan ook mijn probleem en ik ga niet zeuren over wat voor kutland Nederland is wel wil ik de kosten beperken en weten waar ik aan toe ben en wat ik moet zeggen op het bureau, eerlijk zijn lijkt mij het beste?
Afbeelding
Joram
Pro tuner
Berichten: 3671
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)
Locatie: Almelo

Re: Wheelie, stopteken negeren

Ongelezen bericht door Joram »

Ze hebben je niet staande gehouden dus ze kunnen je weinig maken.

Achteraf nog een boete kan niet, dus je zou eerlijk erover kunnen zijn.
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
Gebruikersavatar
Justinn16
Derbi fan
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 13 mar 2013, 17:49
Vervoersmiddel: Derbi Senda Racing
Locatie: Dodewaard

Re: Wheelie, stopteken negeren

Ongelezen bericht door Justinn16 »

Ik vind het eerlijk gezegd maar raar dat je vriend je naam en alles op gaf. Wat betreft de boete hoef je je niet druk te maken omdat het inderdaad geen heterdaad is, wel zou ik gewoon wat geld apart houden want je weet het maar nooit met de politie.
Half gas is geen gas.
ebervanroij
Pro tuner
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 07 sep 2014, 23:51
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Treme 50 SM 2005 (sold)
Rieju RRX 50 2006 (sold)
KTM RC125 2017 (sold)
Cagiva Raptor 125 2005 (sold)
Kawasaki Ninja ZX6R 2001

Ford Fiesta 1.4 2003 (sold)
Subaru Impreza WRX 2002
Locatie: Helden, Limburg

Re: Wheelie, stopteken negeren

Ongelezen bericht door ebervanroij »

Zonder bewijs dat jij het was (zonder t kenteken) kunnen ze je vgm niks maken, maar hier op het forum beken je je misdaad, als de politie dit vindt hebben ze al bewijs, namelijk een bekentenis. Maar ik weet niet of ze daarom een boete mogen geven.
Afbeelding
Gebruikersavatar
pizzabezorger
Pro tuner
Berichten: 664
Lid geworden op: di 03 sep 2013, 17:51
Vervoersmiddel: Yamaha Neos
Derbi Sdr 03
Derbi Gp1 Racing
Derbi senda X-treme 05
Derbi Drd limited 08
Piaggio zip snor
Ktm exc 250
Derbi drd racing 07
Gilera Runner 172CC full malossi (motorkenteken)
Derbi DRD Racing 08 (project)
Locatie: Wahed raceauto

Re: Wheelie, stopteken negeren

Ongelezen bericht door pizzabezorger »

ebervanroij schreef:Zonder bewijs dat jij het was (zonder t kenteken) kunnen ze je vgm niks maken, maar hier op het forum beken je je misdaad, als de politie dit vindt hebben ze al bewijs, namelijk een bekentenis. Maar ik weet niet of ze daarom een boete mogen geven.

En als jij dit oude topic ziet denk je niet even van: ''Ohh, misschien is dit na zo'n lange tijd al opgelost...'' ?
Afbeelding
ebervanroij
Pro tuner
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 07 sep 2014, 23:51
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Treme 50 SM 2005 (sold)
Rieju RRX 50 2006 (sold)
KTM RC125 2017 (sold)
Cagiva Raptor 125 2005 (sold)
Kawasaki Ninja ZX6R 2001

Ford Fiesta 1.4 2003 (sold)
Subaru Impreza WRX 2002
Locatie: Helden, Limburg

Re: Wheelie, stopteken negeren

Ongelezen bericht door ebervanroij »

Sorry, had niet naar de datum gekeken.
Afbeelding
Gesloten