Hallo iedereen,
Ik ben een derbi aan get opknappen(derbi senda r 1999). Na veel gesleutel heb ik het blok lopend. Echter pakt hij de koppeling niet. Hij start met de kickstart,maar omdat ik wilde weten of de versnellingsbak werkt. Heb ik hem gekickt,brommer geduwd en hem in zijn 2 gezet. Derbi rijd gewoon weg. Probleem is dat hij hem dus niet ontkoppeld....
Mijn vraag is wat us het probleem? En zit de schakelas correct? Deze krijg ik er ook niet uit getild zoals in het filmpje in de how to op dit forum.
Het is een OT blok, ik hoop dat iemand mij kan helpen anders haal ik deze week de kap eraf.
zie het filmpje voor duidelijkheid, als ik de koppelinghendel in heb gdrukt sn hem in zijn 1 zet valt die gelijk uit(alsof iemand de koppeling te snel loslaat).
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=jLWostcBpd4[/youtube]
Filmpje doet het nu!
koppelingsprobleem
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Opel corsa C, gilera dna
koppelingsprobleem
Laatst gewijzigd door Gamebusters op wo 15 jul 2015, 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: Aprilia SX Lion 2007 (verkocht)
Derbi DRD Pro 2007 White Purple - Gallery: Derbi DRD PRO: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=18643
Aprilia SX 50: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=18643 - Locatie: b'veld
Re: koppelingsprobleem
blokolie al wel vervangen? Blok is ook gewoon warm? vgm plakken je platen gewoon
------>Youtube.com/Simsonnnnn<------
-
- Beginnende Derbi fan
Blok was goed warm, Olie nog niet vervangen, maar ik ga van weekend nieuwe platen erin doen en nieuwe olie. Kan toch gewoon 10w40 in?
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Treme 50 SM 2005 (sold)
Rieju RRX 50 2006 (sold)
KTM RC125 2017 (sold)
Cagiva Raptor 125 2005 (sold)
Kawasaki Ninja ZX6R 2001
Ford Fiesta 1.4 2003 (sold)
Subaru Impreza WRX 2002 - Gallery: X-Treme 50 SM 2005 http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=17321
Geef eens een beetje gas als je m in zn 1 zet, als mijn derbi koud is heeft hij soms ook de neiging om uit te vallen als ik hem in zijn 1 zet

-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR - Gallery: Honda mtx
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=18731 - Locatie: onder een steen in overijssel
als het 10w40 vernsnellingbak olie voor natte platen is kun je het erop doen. gewoon motor olie beter van nietGamebusters schreef:Blok was goed warm, Olie nog niet vervangen, maar ik ga van weekend nieuwe platen erin doen en nieuwe olie. Kan toch gewoon 10w40 in?
Yezzz schreef:Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shhkevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen?
-
- Beginnende Derbi fan
Ik heb gewoon de olie die ik in mijn auto mik? Want welke olie moet dan bij de koppelingsplaten? En welke olie als blokolie.
Laat maar haha even gegoogled.
10w40 kan ik gebruiken als bakolie
moet alleen even kijken waar ik versnellingsbak olie vandaan kan toveren.
Laat maar haha even gegoogled.
10w40 kan ik gebruiken als bakolie
moet alleen even kijken waar ik versnellingsbak olie vandaan kan toveren.
-
- Beginnende Derbi fan
kleine update.
oke, Het is gewoon zo dat als ik hij niet ontkoppeld....Als ik mijn koppeling in hou en je zet hem in zijn 1 dan schiet die uit. ( zelfde idee als je de koppeling te snel oplaat komen)
Als je hem in zijn 1 hebt staan en de motor is uit, en je houdt de koppeling in. Dan heeft dit dus geen effect. Normaliteit kan je als je de koppeling in hebt gedrukt, ongeacht in welke versnelling je staat de brommer vooruit en achteruit duwen alsof die dus in zijn N staat.
Dit kan bij mijn brommer dus niet....
Kabel heb ik goed afgesteld....dus ik ben beetje te einde raad wat het kan zijn!
Platen heb ik net vervangen de oude platen zaten echt geplakt aan elkaar en het waren er maar 4 ( 4 koppelings en 3 tussenplaten)
Nu heb ik er 5 ingedaan...want had een setje van 5.
Ik ga morgen weer verder om te kijken of dit miss het probleem is.
Maar tevens als je jouw koppelingsdeksel hebt ( dat ding waar je 5 veren in moet doen en schroeven) zit een klein staafje met tandwielen.
Deze kan ik vrij gemakkelijk ronddraaien...hoort dit ??
oke, Het is gewoon zo dat als ik hij niet ontkoppeld....Als ik mijn koppeling in hou en je zet hem in zijn 1 dan schiet die uit. ( zelfde idee als je de koppeling te snel oplaat komen)
Als je hem in zijn 1 hebt staan en de motor is uit, en je houdt de koppeling in. Dan heeft dit dus geen effect. Normaliteit kan je als je de koppeling in hebt gedrukt, ongeacht in welke versnelling je staat de brommer vooruit en achteruit duwen alsof die dus in zijn N staat.
Dit kan bij mijn brommer dus niet....
Kabel heb ik goed afgesteld....dus ik ben beetje te einde raad wat het kan zijn!
Platen heb ik net vervangen de oude platen zaten echt geplakt aan elkaar en het waren er maar 4 ( 4 koppelings en 3 tussenplaten)
Nu heb ik er 5 ingedaan...want had een setje van 5.
Ik ga morgen weer verder om te kijken of dit miss het probleem is.
Maar tevens als je jouw koppelingsdeksel hebt ( dat ding waar je 5 veren in moet doen en schroeven) zit een klein staafje met tandwielen.
Deze kan ik vrij gemakkelijk ronddraaien...hoort dit ??
-
- Beginnende Derbi fan
Kan close, probleem is opgelost.
Waarschijnlijk zat het asje. wat op je koppelingsdeksel zit (van ne koppelingsmand) niet goed.
Waarschijnlijk zat het asje. wat op je koppelingsdeksel zit (van ne koppelingsmand) niet goed.