Derbi verzuipt, onbekende oorzaak

Algemene vragen over Derbi.
MennoR.
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi DRD Xtreme 2011

Derbi verzuipt, onbekende oorzaak

Ongelezen bericht door MennoR. »

Hallo. Sinds kort wilt mijn brommer niet meer starten. Laatst zijn er meerdere dingen aan de brommer gedaan met o.a. een nieuwe zuiger. Hiermee heeft hij de eerste dag goed gereden maar al gauw ging het weer bergafwaards. Hij stotterde veel en bleef moeilijk stationair draaien. Daarnaast maakte hij gauw heel snel veel toeren.

Na laatst een beetje met de lucht/stationair afstelling te hebben gespeeld verdomd hij het te starten. Ik heb een kleinere sproeier geprobeerd maar heeft geen effect. Het vreemde vind ik dat hij wel heeft gelopen, en dat hij dat met exact dezelfde instellingen het niet meer doet. Heb ook het membraan gecontroleerd en kon daar niks vreemds uit opmaken, wel is het zo dat de bougie enigzins vochtig is. Heb ook compressie en vonk getest en deze zijn oke.

Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Hij verzuipt denk ik, want de kick klinkt als blobobob, maar ben daar niet zeker van ook omdat hij het al heeft gedaan en de dingen waardoor ie zou kunnen verzuipen nog oke zijn.
RickyMalaguti
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Malaguti XSM
Honda MT

Re: Derbi verzuipt, onbekende oorzaak

Ongelezen bericht door RickyMalaguti »

lucht schroef op anderhalve slag zetten en je boegiedop even droog maken alles even na kijken rond dat gebied voor vocht.
Daarna even proberen te starten, welke sproeier heb je er nu in?
Laatst gewijzigd door RickyMalaguti op ma 21 nov 2016, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
MennoR.
Banden plakker

Maat 96, rij 50cc zonder prop. Stationair op anderhalve slag zetten? Lucht staat sowieso op anderhalf.
RickyMalaguti
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Malaguti XSM
Honda MT

Ongelezen bericht door RickyMalaguti »

lucht schroef bedoelde ik inderdaad :oops:
het kan zijn dat door het vocht in je boegie hij overslaat zodat het lijkt alsof hij verzuipt
MennoR.
Banden plakker

Ik bedoel dat de bougie nattig is door benzine. Misschien pakt hij em beter als ik stationair schroef zeer krap zet waardoor ie meer toeren draait? Een vriend van me denkt aan valse lucht maar ik zou geen idee hebben waar dat vandaan komt. Wel was het ook zo dat wanneer ik iets hogere toeren reed ie plots tijden het rijden uitviel; dus zou dit gerelateerd kunnen worden aan mijn probleem?

Iets wat misschien ook handig om te weten is is dat hij soms wel aan gaat bij de eerste kick als ie een dag heeft stilgestaan, maar als ik dan weer wil kicken hij uitvalt. Zou dit kunnen zijn dat de benzine dan verdampt is?
Plaats reactie