derbi start alleen met aanlopen en valt uit.

Algemene vragen over Derbi.
DerbiDRD321
Beginnende Derbi fan
Berichten: 21
Lid geworden op: di 29 jan 2019, 19:59
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing
Locatie: Amersfoort

derbi start alleen met aanlopen en valt uit.

Ongelezen bericht door DerbiDRD321 »

hoi, vanmiddag reed ik terug van school met
iemand achterop toen in eens mijn brommer uitviel. Ik kon hem niet meer aan kicken. Aan lopen werkte wel maar duurde even. Hierna gebeurde het nog 3x. Ik heb hem net nog geprobeerd te starten maar dit lukte weer alleen met aanlopen. Weet iemand wat dit kan zijn?
Gebruikersavatar
Danieborg22
Tuner
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 15 apr 2018, 12:38
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD Racing 2007 VERKOCHT
Derbi Senda SM Black Edition 2005 GECRASHED
Derbi Senda SM DRD Racing 2006 VERKOCHT
Honda Hm50 Competition Malossi MHR Team 80
Locatie: Giethoorn

Re: derbi start alleen met aanlopen en valt uit.

Ongelezen bericht door Danieborg22 »

Wel, dit kan door vele dingen gebeuren. Het makkelijkst is als je test of je wel vonk, brandstof en zuurstof hebt. Ervanuitgaande dat je dit hebt kan er het volgende aan de hand zijn wat ik zelf weleens heb meegemaakt:
In de winter, komt er strooizout op de bougie, waardoor er een slechte vonk komt en de brommer uitvalt. Dit is op te lossen door even n lap om je bougie te halen.
Ook is het mogelijk, dat je gaskabel te dicht langs je bougiekabel/dop loopt (ja, het klinkt gek, maar dit was bij mij het geval). Wat hierdoor gebeurde was dat (mede door een slechte bougiekabel en nat weer) de vonk oversloeg naar mijn gaskabel inplaats van de verbrandingskamer. Dit was te merken door het getik, wat bij de bougie weg kwam.
Oftewel: check even hoe dicht je gaskabel langs je bougiekabel/dop loopt en probeer deze eens een stukje er vanweg te houden (bijv. met n tyrapje op de beun manier) en test je brommer dan eens. Mocht de brommer het dan beter doen, is het aan te raden je bougiekabel te vervangen, omdat deze dan niet goed meer is.
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid!
Drop a gear and dissapear.
DerbiDRD321
Beginnende Derbi fan
Berichten: 21
Lid geworden op: di 29 jan 2019, 19:59
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing
Locatie: Amersfoort

Re: derbi start alleen met aanlopen en valt uit.

Ongelezen bericht door DerbiDRD321 »

Okee top bedankt ga ik even proberen.
Plaats reactie