Begrenzeds

Algemene vragen over Derbi.
JellyBean_
Beginnende Derbi fan
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 14:59
Vervoersmiddel: Aprilia sx 50 2015 limited

Begrenzeds

Ongelezen bericht door JellyBean_ »

Hallo allemaal ik ben op zoek naar een begrenzer. 2 begrenzers zijn me opgevallen die met een draadje en met een afstandsbediening. Heeft iemand hier ervaring mee en welke is het veiligst voor de politie?
Xtreme-R
Beginnende tuner
Berichten: 214
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 00:04
Vervoersmiddel: Citroen Saxo 1.1i
Aprilia rs125
Locatie: Drenthe

Re: Begrenzeds

Ongelezen bericht door Xtreme-R »

JellyBean_ schreef:Hallo allemaal ik ben op zoek naar een begrenzer. 2 begrenzers zijn me opgevallen die met een draadje en met een afstandsbediening. Heeft iemand hier ervaring mee en welke is het veiligst voor de politie?
Lastig te zeggen, weet wel de gevolgen! Als jij met 70 km per uur langsrijdt en je brommer loopt 40 op de rollerbank dan kun je hem wel eens een aardige periode kwijt zijn! :sad:
timcc schreef:ik adviseer de yasuni cross haal je met standaard 50 cc dikke 100 mee
:wave:
Gebruikersavatar
Danieborg22
Tuner
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 15 apr 2018, 12:38
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD Racing 2007 VERKOCHT
Derbi Senda SM Black Edition 2005 GECRASHED
Derbi Senda SM DRD Racing 2006 VERKOCHT
Honda Hm50 Competition Malossi MHR Team 80
Locatie: Giethoorn

Re: Begrenzeds

Ongelezen bericht door Danieborg22 »

Sterker nog, het kan ook zijn dat je hem niet meer terugkrijgt! Rijd overigens ook niet altijd met een begrenzer aan, omdat dit kortsluiting maakt op je onsteking en dus voor schade kan zorgen...
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid!
Drop a gear and dissapear.
JellyBean_
Beginnende Derbi fan
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 14:59
Vervoersmiddel: Aprilia sx 50 2015 limited

Re: Begrenzeds

Ongelezen bericht door JellyBean_ »

Nee oké ik snap wat je bedoelt, maar als je moest kiezen wat zou je dan doen?
Xtreme-R
Beginnende tuner
Berichten: 214
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 00:04
Vervoersmiddel: Citroen Saxo 1.1i
Aprilia rs125
Locatie: Drenthe

Re: Begrenzeds

Ongelezen bericht door Xtreme-R »

Ik heb van mijn 16e-18e de keuze gemaakt om opgevoerd te rijden en de risico's daarvan te lopen. Is bij mij altijd goed gegaan door in veel app groepen met brommerrijders te zitten en volgens mij is er ook een app voor rollerbanken.
Daarnaast is een normale rijstijl en niet harder dan een kilometer of 55 in de bebouwde kom + het zoveel mogelijk onopvallend opvoeren van je brommer een goede tip!
timcc schreef:ik adviseer de yasuni cross haal je met standaard 50 cc dikke 100 mee
:wave:
Gebruikersavatar
Danieborg22
Tuner
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 15 apr 2018, 12:38
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD Racing 2007 VERKOCHT
Derbi Senda SM Black Edition 2005 GECRASHED
Derbi Senda SM DRD Racing 2006 VERKOCHT
Honda Hm50 Competition Malossi MHR Team 80
Locatie: Giethoorn

Re: Begrenzeds

Ongelezen bericht door Danieborg22 »

Xtreme-R schreef:Ik heb van mijn 16e-18e de keuze gemaakt om opgevoerd te rijden en de risico's daarvan te lopen. Is bij mij altijd goed gegaan door in veel app groepen met brommerrijders te zitten en volgens mij is er ook een app voor rollerbanken.
Daarnaast is een normale rijstijl en niet harder dan een kilometer of 55 in de bebouwde kom + het zoveel mogelijk onopvallend opvoeren van je brommer een goede tip!
Hier ben ik het zeer mee eens :thumbup:

Als je je brommer opvoert moet je de gevolgen daarvan overzien en niet gaan huilen. Ja, het is zonde, maar een beetje fatsoenlijk monteur krijgt hem zo weer door de keuring, het is alleen zonde van het geld.
Mocht je nou echt een begrenzer willen zou ik de tt begrenzer halen van Jos Dijkman of de Jack-plug van eurobegrenzer.nl, maar met een beetje fatsoenlijke setup, knal je er zo door heen. En ziet hem nog maar eens te verstoppen... de politie is niet dom meer.
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid!
Drop a gear and dissapear.
Plaats reactie