Koelvloestof lek-termostaat

Algemene vragen over Derbi.
Stijn1601
Derbi fan
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 05 feb 2021, 18:41
Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme race 2007

Koelvloestof lek-termostaat

Ongelezen bericht door Stijn1601 »

Hoi ik heb een derbi senda uit 2007 nt blok nu heb ik pas de koelvloeistof bij gevuld en lekt dit door een slang van de koelvloeistof resoirvior dit is een slang zo dik als een beziene -olie slang Die ik er niet opheb omdat mijn cilinder geen aansluiting voor deze heeft nu heb ik deze dicht geknepen met een tierap en komt er niks meer uit Maar komt onder de koelvloeistof pomp uit dat gaatje de koelvloestof nu heb ik gelezen dat dit door de thermostaat kan komen die dicht blijft of door lekke keerring mijn temperatuur meter kabel is doormidden dus niet aangesloten aan de elektra maakt dit uit zou het kunnen dat hij hierdoor druk opbouwd en door het gaatje onder de koelvloeistof pomp komt ?
bart_rs2
Beginnende tuner
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 03 mei 2019, 11:01
Vervoersmiddel: 2010 Rieju RS2 Pro VERKOCHT
2005 Derbi Senda SM

Re: Koelvloestof lek-termostaat

Ongelezen bericht door bart_rs2 »

keerringen lek, dan lekt het langs het gaatje bij de waterpomp eruit
Stijn1601
Derbi fan
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 05 feb 2021, 18:41
Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme race 2007

Re: Koelvloestof lek-termostaat

Ongelezen bericht door Stijn1601 »

Enig idee hoe ik het dan kan maken?
Gebruikersavatar
Davie04
Schakelrijder
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 20 apr 2020, 00:08
Vervoersmiddel: '08 Derbi DRD Racing #85 Rood
Locatie: Heerhugowaard

Re: Koelvloestof lek-termostaat

Ongelezen bericht door Davie04 »

Als het je keerringen zijn is het vrij makkelijk te maken, je hoeft dus niet je complete blok uitmekaar te slopen. Zou dan ipv 2 losse keerringen gelijk een hele revisie-set bestellen bij de jos-dijkman (of ergens anders). Kost misschien 13 euro maar dan weet je wel dat alles goed zit. Geloof dat je t kan vervangen door t kapje van je waterpomp er af te schroeven, de rest spreekt aardig voor zich als je een beetje handig bent. Hier een linkje naar een eerder forum hoe de hele rotzooi inmekaar hoort te zitten : viewtopic.php?f=39&t=20024 . Nou vind ik het wel verdacht hoe of wat t zit met je thermostaat kabel, ben zelf niet zo erg thuis in het electronica gedeelte. Weet niet of iemand kan vertellen of dat idd een groot verschil kan maken. Zo niet heb je al de nodige instructies voor een andere oplossing denk ik zomaar :D
Elke idioot word loodgieter, net zoals ik.
42 schreef:Voodoo doctor inhuren.
Hebben we wat haar van em ?
Voodoo em helemaal de moeder.
Plaats reactie