Derbi ot versnellingsbak/ revisie

Algemene vragen over Derbi.
Fennoj
Banden plakker
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 14 apr 2021, 15:59
Vervoersmiddel: Derbi gpr 2005 ot
Derbi gpr 2006 ot 88 cc

Derbi ot versnellingsbak/ revisie

Ongelezen bericht door Fennoj »

Ik ik heb mij blok uit elkaar gehaald ik had hem terug in elkaar 2e carter helft er terug op dus hij schakelde toen niet en assen draaide niet lekker

Ik heb toen het blok weer uit elkaar gehaald en de secundaire as terug opgebouwd zoal de derbi handleiding hij zat al hetzelfde ik heb de secundaire as toen opgemeten dit kwam uit op 8.71 cm
Dit hoort tussen 8.35 en 8.7 cm te zijn kunnen de problemen hierdoor komen

Zoals de bak en schakelonderdelen nu in het blok zitten gebeurt er het volgende
De assen draaien samen als hij in zijn neutraal staat
De assen draaien los van elkaar als hij in zijn eerste versnelling staat
Hij gaat niet naar de 4e versnelling

Ik heb alles al meerdere keren gecheckt volgens revisie filmpjes en de handleiding ik heb toen alleen gevonden dat de maat van de tandwielen en ringen bij elkaar op de secundaire as te groot is ik zag staan dat ik hier andere ringen voor kan bestellen
De bak heeft het altijd goed gedaan
Waar zou ik andere ringen voor mijn as kunnen bestellen en kunnen de problemen hier aan liggen ?
Gr fenno
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Derbi ot versnellingsbak/ revisie

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Wanneer de versnellingsbak in zijn vrij/neutraal staat mag alleen de secundaire as draaien.
Wellicht dat de tandwielen of ringen van de versnellingsbak niet correct zitten, en daarom de primaire as ook mee gepakt word.

Soms kun je de versnellingsbak ook testen zonder de krukas erin (met de carters op elkaar, bouten handvast).
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Fennoj
Banden plakker
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 14 apr 2021, 15:59
Vervoersmiddel: Derbi gpr 2005 ot
Derbi gpr 2006 ot 88 cc

Re: Derbi ot versnellingsbak/ revisie

Ongelezen bericht door Fennoj »

derbi-ftw schreef:Wanneer de versnellingsbak in zijn vrij/neutraal staat mag alleen de secundaire as draaien.
Wellicht dat de tandwielen of ringen van de versnellingsbak niet correct zitten, en daarom de primaire as ook mee gepakt word.

Soms kun je de versnellingsbak ook testen zonder de krukas erin (met de carters op elkaar, bouten handvast).
Ik heb de versnellingsbak in elkaar gezet volgens de werkplaatshandleiding van derbi
RubenS
Derbi fan
Berichten: 66
Lid geworden op: ma 09 nov 2020, 12:01
Vervoersmiddel: Kawasaki Kfx-700

Re: Derbi ot versnellingsbak/ revisie

Ongelezen bericht door RubenS »

Let wel op, er zitten soms wat kleine verschillen in de AM6 bakken als het gaat om de vulringen.

Ik ben ook bezig met een origineel AM6 blok waar bijvoorbeeld zowel onder als boven de schakelwals een vulring zit.
Op geen enkel werkplaatsboek kom ik dit tegen, alleen bovenzijde.
Ik vermoed dat dit soms gedaan word om gietmal toleranties op te vangen, dit soort dingen vind je dus niet terug in het werkplaatshandboek.

In andere woorden, leuk die handboeken, maar dit zijn voornamelijk richtlijnen
Plaats reactie