Derbi Senda 50 SM, 2009 died mid ride

Algemene vragen over Derbi.
gustaskind
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 09 aug 2022, 22:45
Vervoersmiddel: Derbi Senda 50 SM, 2009

Derbi Senda 50 SM, 2009 died mid ride

Ongelezen bericht door gustaskind »

Hallo, 3 maanden geleden kocht ik een Derbi Senda SM 50. Een maand later installeerde ik een derestricted uitlaat en een CDI, terwijl ik naar huis reed, stierf het bij mij op ongeveer. 10-11k tpm (het is alsof je de ontsteking halverwege de rit uitzet) gaf het een kick, startte zonder problemen. Een week of twee later ging ik een ritje maken, en hij stierf weer, deze keer startte hij niet, voor een paar dagen kon ik niet achterhalen wat er mis was, veranderde de CDI in een oude en hij begon, voordat hij zelfs maar een kans om de garage te verlaten de gaskabel brak, verving de gaskabel en de naaldklem van de carb ging verloren, verving deze en ongeveer een maand later ging hij weer weg, installeerde een nieuwe klem en eindelijk kon ik rijden. Eerder dit 's Nachts reed ik en mijn Senda en hij stierf weer bij mij, bij ongeveer 10-11k tpm, en wilde niet starten. De compressie voelt hetzelfde, de vonk was er, maar de bougie die ik een dag geleden heb vervangen had een helder witte bovenkant, vervangen door 2 andere bougies, nog steeds niets, een brandstofslang losgekoppeld de brandstof liep. Een ding dat me opviel voordat ik vertrok, is dat de snelheidslampjes niet meer oplichten als ik een trap geef, maar als ik de sleutel omdraai, gaat het indicatielampje branden. Heeft iemand enig idee wat ik moet controleren of vervangen?


Hello, 3 months ago I bought a Derbi Senda SM 50. A month later I installed a derestricted exhaust and a CDI, while riding home it died on me at aprox. 10-11k rpms, (its like turning off ignition mid ride) gave it a kick, started with no problems. A week or two later I went on a ride, and it died again, this time it didn't start, for a few days couldnt figure out what was wrong, changed the CDI to an old one and it started, before even getting a chance to leave the garage the throttle cable broke, replaced the throttle cable, and the carb needle clamp went missing, replaced it, and about a month later it went missing again, installed a new clamp and finally I was able to ride.Earlier this night, I was riding and my Senda and it died on me again, at aprox 10-11k rpms, and wouldnt start. The compression feels the same, the spark was there, but the spark plug that I replaced a day ago had a bright white top, replaced it with 2 other spark plugs, still nothing, unplugged a fuel hose the fuel was running. One thing that I noticed before leaving is that the speedo lights don't light up anymore when I give it a kick, but when I turn the key the indicator light turn on. Does anyone have any idea what should I check or replace?
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Derbi Senda 50 SM, 2009 died mid ride

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Ik zou kijken bij je balhoofd of daar niet een fabel van je contact slot slechter verbinding maakt. Dat bij stuuruitslag hij het contact verbreekt en afslaat.
gustaskind
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 09 aug 2022, 22:45
Vervoersmiddel: Derbi Senda 50 SM, 2009

Re: Derbi Senda 50 SM, 2009 died mid ride

Ongelezen bericht door gustaskind »

Brommert_01 schreef: wo 10 aug 2022, 10:41 Ik zou kijken bij je balhoofd of daar niet een fabel van je contact slot slechter verbinding maakt. Dat bij stuuruitslag hij het contact verbreekt en afslaat.
Ik betwijfel echt of dit het probleem is, want er is een spark, er is zelfs compressie en er loopt brandstof naar de carburateur, ik weet niet zeker of het de cilinder bereikt, ik heb het gevoel dat het probleem brandstofgerelateerd is, maar ik zal kijk eens naar het contactslot
Plaats reactie