Derbi Senda Extreme schakelt slecht

Algemene vragen over Derbi.
jhuiskes
Banden plakker
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 05 okt 2022, 18:38
Vervoersmiddel: Wil er 1 kopen.

Derbi Senda Extreme schakelt slecht

Ongelezen bericht door jhuiskes »

Goeieavond allen,

Ik wil een Derbi Senda Extreme kopen alleen deze heeft een probleem met het schakelen, hij schakelt slecht of soms niet.
Ik zou het bericht van de verkoper hieronder plakken;
Ik heb het vermoede dat de schakelas steeds naast de wals ster schiet. De brommer rijd wel nog gewoon alleen is het vervelend als hij ineens niet schakelt tijdens het rijden. Daarom gebruik ik hem ook niet meer. Ik verwacht zelf dat dit probleem niet heel lastig op te lossen zal zijn omdat ik al heel wat heb vervangen allen 1 ding nog niet waar dus hoogstwaarschijnlijk het probleem in zit. Er zit namelijk een horizontale speling op de as wat dus kan liggen aan de pen in de koppelingsdeksel. Dit is dan ook het ding wat ik nog niet heb vervangen na het probleem.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn en als dit makkelijk op te lossen kan zijn?

Met vriendelijke groet,
Jason
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3716
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Derbi Senda Extreme schakelt slecht

Ongelezen bericht door 42 »

Wat heeft ie wel vervangen dan ?
Beetje vreemd dat hij het probleem zelf niet oplost als t zo makkelijk is, scheelt een bak met geld als ie em zo verkoopt.
Maar ligt dus een beetje aan wat de vraagprijs is, als die heel laag is kun je geld opzij zetten voor een revisie, maar als de versnellingsbak echt kapot is kan t best veel gaan kosten, de schakel onderdelen zijn best duur nieuw.
jhuiskes
Banden plakker
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 05 okt 2022, 18:38
Vervoersmiddel: Wil er 1 kopen.

Re: Derbi Senda Extreme schakelt slecht

Ongelezen bericht door jhuiskes »

42 schreef: wo 05 okt 2022, 18:56 Wat heeft ie wel vervangen dan ?
Beetje vreemd dat hij het probleem zelf niet oplost als t zo makkelijk is, scheelt een bak met geld als ie em zo verkoopt.
Maar ligt dus een beetje aan wat de vraagprijs is, als die heel laag is kun je geld opzij zetten voor een revisie, maar als de versnellingsbak echt kapot is kan t best veel gaan kosten, de schakel onderdelen zijn best duur nieuw.
De vraagprijs is €1250, maar na dat geld houd het voor mij ook op.
Dit is laatst vervangen:
Nieuwe kappenset + binnenkappen
Ketting+ tandwielen
Nieuwe knipperlichten
Nieuw achterlicht
Nieuwe spanningsregelaar
Nieuwe kilometerteller kabel
Nieuwe achterveer
Nieuwe achterband
Nieuwe carburateur
Nieuwe uitlaat
Nieuw koppelingshevelhuis
Nieuwe handvatten
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3716
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Derbi Senda Extreme schakelt slecht

Ongelezen bericht door 42 »

Ben je zelf zo handig dat je het blok open kan maken en dat onderdeel vervangen ?
Een brommerzaak zal er snel een paar honderd euro voor vragen dus als dit je maximum bedrag is dan gaat dat niet lukken.
En nogmaals raar dat hij weet dat er horizontale speling op de as zit maar er niks aan gedaan heeft.
Je neemt een groot risico ermee denk ik, zou t zelf niet aandurven als ik niet zelf kon sleutelen iig.
jhuiskes
Banden plakker
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 05 okt 2022, 18:38
Vervoersmiddel: Wil er 1 kopen.

Re: Derbi Senda Extreme schakelt slecht

Ongelezen bericht door jhuiskes »

42 schreef: wo 05 okt 2022, 19:26 Ben je zelf zo handig dat je het blok open kan maken en dat onderdeel vervangen ?
Een brommerzaak zal er snel een paar honderd euro voor vragen dus als dit je maximum bedrag is dan gaat dat niet lukken.
En nogmaals raar dat hij weet dat er horizontale speling op de as zit maar er niks aan gedaan heeft.
Je neemt een groot risico ermee denk ik, zou t zelf niet aandurven als ik niet zelf kon sleutelen iig.
M’n vader heeft altijd een Mt5 gehad, en ik heb een vriend van me die altijd aan brommers sleutelt. Maar ik denk idd dat het niet zo slim is. Iig bedankt voor het helpen!
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3716
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Derbi Senda Extreme schakelt slecht

Ongelezen bericht door 42 »

Misschien nog even andere reacties afwachten, ik durf zo niet te zeggen of het klopt wat hij zegt en of t makkelijk te vervangen is, heb ik niet genoeg verstand van de bak van maar een ander vast wel.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Derbi Senda Extreme schakelt slecht

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Het zou kunnen zijn dat de schakelaar verneukt is om je moet kijken wat het doen als je de as verder naar binnen drukt. Mocht je er wel voor van heb ik nog akelig veel bak delen liggen die je voor een klein prijsje mag overnemen. Maar desondanks vind ik het een hoop geld voor een in fietr waardeloos blok.
jhuiskes
Banden plakker
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 05 okt 2022, 18:38
Vervoersmiddel: Wil er 1 kopen.

Re: Derbi Senda Extreme schakelt slecht

Ongelezen bericht door jhuiskes »

Brommert_01 schreef: do 06 okt 2022, 18:47 Het zou kunnen zijn dat de schakelaar verneukt is om je moet kijken wat het doen als je de as verder naar binnen drukt. Mocht je er wel voor van heb ik nog akelig veel bak delen liggen die je voor een klein prijsje mag overnemen. Maar desondanks vind ik het een hoop geld voor een in fietr waardeloos blok.
Ja klopt idd, hij verkoopt hem voor nogmeer geld aan een ander. Ik zoek wel rustig verder. :)
Plaats reactie