2 keer vast loper

Algemene vragen over Derbi.
Hidde voorhoeve
Beginnende Derbi fan
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 22 jun 2022, 19:50
Vervoersmiddel: Derbi senda drd black edition 2005

2 keer vast loper

Ongelezen bericht door Hidde voorhoeve »

Hallo allemaal, ik zit met een groot probleem. Ik heb 3 maanden geleden een warmloper gehad met m’n 70cc. Dus ík nieuwe cilinderkit erop gedaan, een 50cc doppler origin. Ik dacht eindelijk weer rijden, want cilinder reed erg goed. Liep meteen stationair etc. Heb er 100 km mee kunnen rijden, en weer een vast loper…
Ik heb niet meer dan half gas gegeven en altijd in lage toeren gereden. Ook niet harder dan 45 gereden.
Dus ik haal m’n koelvloeistof open, komt er een stuk minder uit als dat ik erin had gegooid. (Heb er een hele fles in gegooid, iets meer dan de helft kwam eruit). Kan dit dan het probleem zijn, dat mijn radiateur ofzo lek is?
Hoe check ik dat?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3715
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: 2 keer vast loper

Ongelezen bericht door 42 »

Dat kan uiteraard het probleem zijn, of bij de slangen oid.
Als er al snel veel uit is moet je het lek kunnen zien ergens.
Ook kan een lekke koppakking of waterpompkeerring voor verlies zorgen maar dat gaat niet zo snel meestal.
Skakelbr
Tuner
Berichten: 424
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc (verkocht)
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt 70
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: 2 keer vast loper

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Hidde voorhoeve schreef: zo 08 jan 2023, 17:30 Hallo allemaal, ik zit met een groot probleem. Ik heb 3 maanden geleden een warmloper gehad met m’n 70cc. Dus ík nieuwe cilinderkit erop gedaan, een 50cc doppler origin. Ik dacht eindelijk weer rijden, want cilinder reed erg goed. Liep meteen stationair etc. Heb er 100 km mee kunnen rijden, en weer een vast loper…
Ik heb niet meer dan half gas gegeven en altijd in lage toeren gereden. Ook niet harder dan 45 gereden.
Dus ik haal m’n koelvloeistof open, komt er een stuk minder uit als dat ik erin had gegooid. (Heb er een hele fles in gegooid, iets meer dan de helft kwam eruit). Kan dit dan het probleem zijn, dat mijn radiateur ofzo lek is?
Hoe check ik dat?

Dat is normaal, in de buizen en blok blijft altijd koelvloeistof achter. Ook is het verstandig als je net koelvloeistof bij hebt gevuld 5 minuutjes te rijden en kijken hoeveel koelvloeistof er nog in zit (kan zijn dat er lucht in de buizen zat en dan bijvullen als dit nodig is). Maar als hierna er nog steeds koelvloeistof verdwijnt heb je hoogstwaarschijnlijk ergens een lek. Een tip in een temperatuursensor aanschaffen, heeft bij mij veel stress verholpen.
Hidde voorhoeve
Beginnende Derbi fan
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 22 jun 2022, 19:50
Vervoersmiddel: Derbi senda drd black edition 2005

Re: 2 keer vast loper

Ongelezen bericht door Hidde voorhoeve »

Ik heb een Ot blok dus de koelvloeistof komt niet in het blok, alleen bij de waterpomp en gaat dan rechtstreeks de cilinder in. Dus het kan bijna niet dat er nog koelvloeistof ergens in het systeem zit. Kop en cilinder zijn er al af, en in de buizen zat verder nergens nog koelvloeistof. Uit de radiateur kwam nog een klein beetje. Ik dacht misschien aan een lekke koppakking. Want er drupte daar soms wat tussen uit. Maar dat was na 2 dagen weg en heb nooit meer druppels op zien zitten. Ik ga idd een temperatuur sensor kopen.
Plaats reactie